Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:52

Hahaha dat is helemaal luxe zeg op bed ! Dat mag Charlie niet. Hooguit overdag gaat meneer soms sneaky naar boven en op het logeerbed slapen als de trap niet afgesloten is :P

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:24

Dat doet zenna hier ook nog steeds kim! Als de deur open is schiet ze muisstil naar boven! En Dan verstopt ze zich zo in de lakens dat ik haar niet kan zien :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:18

Buffel mAG niet boven komen maar ligt wel lang uit op de bank.
even een kort verslag van ons weekend tot nu toe :
Hardlopen vrijdag ging goed! Geen stuiterbal aan de lijn en ook op de stukken waar hij los mag lopen bleef hij braaf bij me in de buurt.

Vanmorgen de groepswandeling;
hij had voor de wandeling met 3 honden kennis gemaakt dus daar was ie vriendjes mee. Met 3 honden geen kennis gemaakt. Daardoor bleef hij eerste stuk grommen en blaffen. Halverwege de wandeling was het ineens goed ( paar x vlak bij die 3 gaan lopen)
ze mochten ook in de pauze spelen dus alle honden los. Hij laat dan wel wat dominant gedrag zien maar nog wel acceptabel. Het werd geaccepteerd door de andere honden.
2e stuk heeft hij voor op gelopen en liep hij los. Dit was vooral controle moment voor mij zelf. Andere honden waren niet meer interessant en hij luisterde super.
geslaagde wandeling dus!
Wel helemaal stuk daarna. Haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:26

Klinkt goed donna!!! Super!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 00:51

Ik voel me echt crimineel :') . Chica net opgehaald en wacht tot Spark is gehaald voor de laatste ronde.
Aan de overkant bij ons heb je een basketbal veldje en voetbal veldje. De laaste is afgezet met grote hekken omdat het ingezaaid was. Stiekem 'open gebroken'. Lees tie wraps doorgebrand. Zodat de hondjes even afgesloten konden spelen .

Stout ben ik he :Y)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:09

~~}> :')

Honden hebben wel lekker kunnen rausen zeker? :')

Nelson is vandaag weer lekker met jack mee geweest naar de loods! De hele dag met de Mastino Teef van schoonpa gespeeld! Nel is Knock out nu!

Zenna mocht lekker met mij mee <3

Pfffff foto's krijg ik niet toegevoegd... %#*@&! Internet hier :(

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 22:33

Ik spam jullie echt :').

Gisternacht naar Loonse en Drunense duinen geweest. Weer mooie plaatjes uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:03

Heeerlijk Britt!!

Dit was eergisteren maar kreeg ze niet toegevoegd.

Afbeelding
Afbeelding

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:09

Leuke foto's
Hier zondag ook even lekker naar het bos geweest.

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:19

Buffel heeft gisteren bijna een hapje golden retriever genomen...
Man liep met 2 golden retrievers op dezelfde stoep waar ik liep.
Ze waren aangelijnd. Dus ik deed buffel ook netjes aan de riem. (Liep nog los want kwamen net uit buiten gebied terug van hardlopen.)
Liepen er dus vlak langs. Gaan die honden me toch ineens te keer.
Buffel deinsde eerst terug maar schoot toch in de verdediging. Logisch ook. Kon alleen geen kant op want had m strak vast.
De beste man met zijn 2 honden deed geen enkele moeite om zijn honden te corrigeren of bij zich te houden. Liep ook niet door, bleef gewoon dom staan kijken.
De vraag die iedereen hier stelt kwam dus nu ook in mij op...
Hoe dan? Hoezo denk je niet na, waarom corrigeer je je honden niet en waarom loop je niet door.
zijn honden gingen zo tekeer dat ik op dat moment niet meer zeker wist of buf het alleen bij blaffen zou houden of niet.
Wat als....

Mafkees

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 14:33

Ik weet niet of het volgende ook voor deze man geld, maar als mijn hond uitvalt (hij is nogal snel bedreigd in zijn ogen :')), blijf ik op gepaste afstand wachten of loop mee. Iig ga niet direct verder, maar corrigeer ook niet. Dit omdat het toch geen nut heeft. Zodra hij kalm is ga ik verder en beloon ik.

Let wel. Ik sta op gepaste afstand zodat er geen ongelukken gebeuren. Maar of dat ook de intentie van de man was, betwijfel ik :')

Leuke foto's meiden !

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:38

Nou. Hij pakte niet eens de lijn wat korter waardoor ik genoodzaakt was Buffel midden de weg op te sleuren omdat het anders wellicht wel mis ging.
Dat bedoel ik met corrigeren, zorgen dat je hond niet grommend en blaffend 3 meter naar een andere hond kan vliegen. Laat staan als je er 2 hebt.
Maargoed. Zijn risico dan volgende x.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:27

Elkaar passeren op de stoep in het algemeen doe ik al niet. Al heb ik t makkelijke hondje van mijn mams bij. Woon gelukkig in een rustige buurt dus dan kan hier ook. Anders blijf ik staan en laat ik diegene mij passeren.

Wel raar dat die man niets aan zijn honden deed....

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:05

Nouja ik zou er normaal ook niet voor kiezen maar ik liep er al en hij kwam de hoek om...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 22:06

Daarom zei ik al of dat de intentie van de man was, betwijfel ik..
ik passeer idd ook altijd op t fietspad ipv vlakbij. Veel relaxer voor iedereen

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:45

Morgen weer hardlopen *\o/* Buffel vind het erg leuk.
Ook goed voor zijn spier opbouw.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:26

briitje schreef:
Daarom zei ik al of dat de intentie van de man was, betwijfel ik..
ik passeer idd ook altijd op t fietspad ipv vlakbij. Veel relaxer voor iedereen

Op die manier! Dan heb je weinig keus! Op deze manier viel Nelson laatst ook uit naar de overbuur hond... maar waarschijnlijk schrok nel zich gewoon een hoedje :')

Ik ben vanavond weer wezen hardlopen met Zenna! Heeerlijk! Zijn beide sneller op adem en houden het beide langer vol! En nog beter, miss stuiterbal ligt Knock out <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:34

Dames hebben jullie wat tips? Nel krijgt nu 1.5 vers vlees per dag. Hij is ondertussen al iets aangekomen maar je ziet zijn ribben en ruggenwervel nog iets te goed. Enig idee of ik hem naast het vlees nog pasta oid bij kan voeren? Of een supplement oid om hem net iets voller te krijgen? Hij moet natuurlijk niet te dik worden. Maar hij gaat binnenkort weer elke avond met jack mee naar de loods en dat houdt dus in dat hij actiever zal zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 19:41

Misschien wat vettere merken (lotgering) of diersoorten geven een idee?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:01

Moet zaterdag nieuw vlees halen dus zal dan idd eens vragen wat een optie zou kunnen zijn. Hij krijgt nu compleet een combi van vanalles. Zit al aardig wat vet in als ik het zo bekijk. Ik ga het eens na vragen.

Hier zit al een redelijk hoog vet gehalte in. Kivo compleet zit op 17.4%
Vis compleet zit op 22% dus zou ook nog kunnen.

Zenna blijft op geit! Laag eiwit gehalte en jeuk direct stukken minder.

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:08

Maar je hebt ook diersoorten wat nou vetter is dan andere. Welke dat precies zijn zou je even moeten navragen. Maar daarvan zou je bv meer kunnen voeren.

Super dat het goed gaat met Zenna. Geef je dan niks anders dan geit ?

Zojuist groentemix voor 4 weken gemaakt :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:23

Ja heb ff
Gekeken en in de vis compleet zit meer vet. De rest is beduidend minder. Zenna krijgt nu geit compleet. Dus gebaseerd op geit :) dat gaat prima. Jeuk was binnen een week normaal.

Ze zit nu sinds een paar dagen weer op gewoon compleet omdat we geit voor 2 weken gekocht hadden om te peilen. Maar dat werkt perfect bij haar! En in mooie worsten van 500 gram. Dus 1 worst per dag. Dat van nel zit nu per kilo. Dus Nu zenna ook tijdelijk compleet krijgt gebruiken we totaal 2 kg per dag :) 500gr voor zenna en de rest voor nel. En bij Zenna haal ik er zelfs nog iets vanaf omdat ze anders te dik wordt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:27

God nondeju wat vreet Nelson een partij zeg :'). Kom ik met maar 500 gram per dag aan :P.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:30

Hahaha echt he! Daarom wil ik kijken of er iets is wat ik toe kan voegen aan zijn huidige hoeveelheid vlees. Waar iets in zit om ff te bulken. Zeker als ie dalijk meer met jack meegaat wil ik dat ie op goed gewicht is, maar dat ook blijft.

Voor zenna is 500 eigenlijk te veel, maar nu we hardlopen samen merk ik dat ze op dit moment niet dikker wordt. Maar meestal krijgt Nelson al wat van zenna d'r vlees erbij want zenna kan t best missen :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:53

Ik heb er hier ook een die echt dikker moet worden.. krijgt nu een kilo lotgering per dag, maar dat moet dus ook meer worden.
Voor nu ben ik haar extra vlees (kipfilet, lam ed) aan het voeren uit onze diepvries. Komt die ook eens leeg! :D