gefeliciteerd! hier maar liefst weer uitbreiding met maar liefst 21 baby's (en nog twee vissen te gaan ) maar goed dat ik dames en man al een tijdje apart heb...hoop dat dit het laatste opgeslagen sperma was ben wel heel benieuwd wat voor kleurtjes ze krijgen.
Hoe krijg je het voor elkaar om ze te tellen? Hier zwemmen ze in de 60 bak, maar elke keer zie ik er weer meer.. Vrees dat ik ze pas kan tellen als ik ze over ga zetten naar de grote bak..
Haha.. Jans is je bak even naar zijn stijl aan het inrichten..
Meliaforever
Geplaatst: 24-12-15 00:09
Ik twijfel ontzettend wat voor meubel ik ga nemen voor mijn juwel rekord 600. Wil eigenlijk zo'n Malm ladekast van de Ikea van 3 lades. Ben alleen bang dat de kast het niet gaat houden.
Ik had mijn 80cm bak op zo'n kastje. Leek goed te gaan, toen ik over ging naar een grotere bak bleek hij toch behoorlijk doorgezakt. Ik denk dat het met jouw bak wel goed gaat! (nog gefeliciteerd trouwens!)
fleurtjeuh
De pomp is er !! Is groter als gedacht maar past precies in t midden in mijn kast Mooi stil, enorme stroming maar moet ook wel met 2 meter en was makkelijk aan te sluiten !
Hier gaat het niet zo lekker in mijn bak. Ik heb vorige week 5 cory panda's bijgehaald, omdat ik van het oude groepje er nog maar 2 over had. Ging prima, waren allemaal vrolijk. De 2 grote deden het leuk met de kleineren. Maar vandaag ineens 4 kleine dood en 2 grote dood. De laatste ziet er verder prima uit, is nog vrolijk aan het poetsen. Waterwaardes zijn we nu aan het testen, maar lijkt niks raars in te zitten in vergelijking met vorige week. Iemand een idee wat het is? Kan ik terug naar de winkel om te klagen of is dat raar?
nee ik zou niet terug gaan aangezien het al in je bak zat...
Bacterien kan je niet meten in je water, kan zijn dat er toch iets in je bak zit. Ik zou 50 % zeker verversen, beter nog 75% lijkt drastisch maar schijnbaar is er iets sterks in je bak aan de gang. Zou ook even jodium vrij zee zout toevoegen, zout is nooit mis in je bak en kan soms bacterie ook een schop geven.
DiscoDipp
Geplaatst: 24-12-15 16:50
Ik zou juist wel terug gaan.. Ook al zit het in je bak, je hebt die vissen betaald en als ze een beetje meehelpend zijn testen zijn proffioneel jouw water en krijg je voor niks nieuwe vissen of een kleine prijs.
Ik heb net al het zand teruf geduwd haha, Jans heeft zijn hol gemaakt onder de linker boom.
ja je kan t proberen maar als je al wat gezegd hebt betreft je bak en vissen zou ik t niet doen dan zeggen hun misschien ook wel maar van de week zei u...
Arg, ik ben net van mn pony gevallen... Met mn knie tegen een paal Ik heb een beetje pijn
DiscoDipp
Geplaatst: 24-12-15 18:28
Mioux schreef:
ja je kan t proberen maar als je al wat gezegd hebt betreft je bak en vissen zou ik t niet doen dan zeggen hun misschien ook wel maar van de week zei u...
Jaa dan moet ik Mioux gelijk geven, als je iets gezegd heb dan kun je beter niet gaan.
niet ;P mijne zijn onbreekbaar moet altijd met zo dikke teennagel knipper ze knippen als ik ze korter wil ze zijn altijd lang, ben niet anders gewend hah