Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:06

:wave:

Topic maar weer opgezocht, ik mis de leuke verhalen van jullie Collies.

Dus dan kom ik eens kijken of het nog gezellig is hier. :))

Om maar te beginnen met Gefeliciteerd! *\o/*

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:13

Dankjewel! :)

Ik hoop dat mensen nog wat tips of ervaringen hebben.. mijn bericht is wel een beetje weggevallen.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:10

Bedoel je over het stukje over als je op jezelf gaat xdenies? Ik denk dat het prima kan om beide honden samen mee te nemen. Je zou dan bijvoorbeeld bodhi gewoon 1 keer per week alleen kunnen trainen zodat hij ook leert alleen mee te gaan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:24

O.a ook het losloop stukje :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:36

Afbeelding

Mijn toppertjes :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:59

Bodhi is trouwens wel een heel knap hondje aan het worden! Ik heb mijn honden altijd gewoon Los gelaten en er op vertrouwd dat ze wel terug zouden komen. Misschien een keer alleen met bodhi wandelen en iemand met een andere hond? Als je het nog niet vertrouwd alleen Los laten in een gebied waarin hij niet zomaar de weg op kan

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:03

Dankjewel!
Jaa in een losloopgebied durf ik het wel haha. Het zit ook echt tussen mijn oren waar ik vanaf moet. Met Lupa erbij weet ik zeker dat ie niet weg loopt. In zn eentje ook niet.. maar ik ben er te bang voor

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:11

Loslopen is inderdaad een kwestie van doen, in het begin als pup deed ik altijd een touw aan het tuig maken, dan zei ik 'hier' en als hij niet kwam dan ging ik op het touw staan. Maar Bodhi is natuurlijk als iets ouder, maar dan nog zou ik het gewoon proberen.

Met Abbay & Puk konden we blij zijn dat we Guinness hadden die een perfect recall heeft, anders was dat ook niet zo makkelijk. :') Ik vind persoonlijk niet dat hun te erg aan elkaar plakken, ik roep ze in het veld dan ook vaker om en om bij me.

Bij Abbay hoef ik alleen maar "Goedzo" te zeggen, dan komt die al, die werkt voor snoepjes en komt die met liefde halen. :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:15

Met karma heb ik hetzelfde gedaan ze loopt soms weer met touw als ze erg aan het puberen is, after all ze is een husky en bijna 1 jaar :+

Chansy luistert wel redelijk moet ik zeggen. Soms heeft hij wel eens bananen als hij te gefocussed is op op karma. Hij heeft een flinke beschermingsdrang en dan is het moeilijk om hem uit die focus te halen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:19

kirri schreef:
Met karma heb ik hetzelfde gedaan ze loopt soms weer met touw als ze erg aan het puberen is, after all ze is een husky en bijna 1 jaar :+

Chansy luistert wel redelijk moet ik zeggen. Soms heeft hij wel eens bananen als hij te gefocussed is op op karma. Hij heeft een flinke beschermingsdrang en dan is het moeilijk om hem uit die focus te halen

Je bent een Husky of niet hè, die kunnen zo lekker selectief doof zijn. _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:16

Jaa maar, volgens mij leg ik dat ook uit, met een touw er aan(ook als ik die los hebt) gaat het super goed.
Het is alleen als hij helemaal los is dat ik angst heb :')

Ik moet het leren. En niet hij.

Hij is nog maar 6 maanden hoor. Nog steeds pup en nog steeds van alles aan het leren.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:22

Ik denk dat het gewoon een kwestie van vertrouwen krijgen is Denies. Als je weet dat het in het afgesloten gebied goed gaat, ook als hij alleen is, dan blijf je toch voorlopig lekker regelmatig daarheen gaan? Lekker blijven oefenen, belonen, samen spelen, en als je daar ziet dat het altijd goed gaat ga je bijv naar een bos of een zandvlakte, niet helemaal afgesloten maar ook geen wegen waar je problemen mee kan krijgen. Het heeft geen haast, het belangrijkste is dat jullie je er allebei prettig bij voelen.
Gizmo heeft hier tijdens het puberen een hele tijd niet losgelopen. Hij was zo ontzettend bezig met alles om hem heen dat dat niet te doen was. Hij liep dus aan een lange lijn, en uiteindelijk toen we merkten dat hij wat bereikbaarder was zijn we weer gaan oefenen met loslopen.
Swirl is heel erg gefocust op Gizmo, beetje hetzelfde als Bohdi met Lupa denk ik. Meer dingetjes apart gaan doen en het bleek dat als ze niet bezig was met Gizmo, dat ze eigenlijk beter luisterde dan wanneer ik ze allebei mee had. Dat zijn we dus vaker gaan doen en heel erg gaan belonen, later ook weer met Gizmo erbij.
Gave foto trouwens van Lianne :)

Afgelopen weekend weer een frisbeewedstrijd gehad. Swirl ging netjes, je merkt dat ze meer gefocust wordt en zich minder af laat leiden door alle leuke dingen er omheen. Ook nog wat gave foto's van haar kunnen maken :)
Met Gizmo ben ik netjes in de middenmoot geeindigd ondanks dat ie besloot dat frisbees vangen voor mietjes is en de hele tijd dezelfde vasthouden veel leuker is... Tis normaal nooit een probleem maar nu al 2x achter elkaar (was wel op tzelfde terrein). Wel ontzettend jammer, was een wedstrijd voor EK punten en als ie gewoon normaal had gedaan had ik behoorlijk hoger kunnen eindigen en had ik kwalificatiepunten gehad.
Schapendrijven dinsdag ging met allebei wel super :D

Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:34

Dankjewel voor je uitleg!
En gave foto's!! :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:58

Gave foto's!

Vandaag begonnen met fietsen met Jinn. Ik fietste nooit omdat het echt een hel is. Hij wil alleen maar hard en blaffen en helemaal gek.
Nu ben ik begonnen met er naast lopen. Fiets in de hand en de riem in de andere hand. We hebben een klein rondje gedaan en hoewel hij niet eens echt gerent heeft issie dood moe xD

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:32

KimD schreef:
kirri schreef:

Je bent een Husky of niet hè, die kunnen zo lekker selectief doof zijn. _O-

Haha ja verschrikkelijk :')

Mijn border trekt de step is dat niet een idee voor jhin? Ik heb chansy eerst voor de step "beleerd" en daarna naast de fiets.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:53

Hoi, wat verstaan jullie onder een licht verteerbare voedsel voor de BC's? Mijn BC heeft weer eens last van haar maag en darmen (gespuugd en diarree) en vanavond even dus licht verteerbare voedsel geven ipv brokken. Was even benieuwd naar jullie ideeën.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:48

Gekookte kip met rijst of een dagje laten vasten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:26

Ik heb geen step xD.
Ik houd het bij fietsen en ga dat proberen normaal te krijgen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:33

Afbeelding

Wij zijn lekker op vakantie in Limburg! Heerlijk wandelen!
Het zit echt enorm tussen mijn oren, de angst dat ie weg loopt, dus na een stukje aan de lange lijn heeft ie ook gewoon nog los rond gehobbeld.

Heb zitten terug denken .. is al meerdere keren voorgekomen dat ie los heeft gelopen op gebieden waar het niet afgesloten was. Pfff waar komt die angst dan vandaan zeg :')

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:39

xDenies schreef:
[ [url=m/betED8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zijn lekker op vakantie in Limburg! Heerlijk wandelen!
Het zit echt enorm tussen mijn oren, de angst dat ie weg loopt, dus na een stukje aan de lange lijn heeft ie ook gewoon nog los rond gehobbeld.

Heb zitten terug denken .. is al meerdere keren voorgekomen dat ie los heeft gelopen op gebieden waar het niet afgesloten was. Pfff waar komt die angst dan vandaan zeg :')

Waar in Limburg ben je op vakantie?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:40

Weert! :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:53

xDenies schreef:
Weert! :)

Leuk! Dat is hier in de buurt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:10

Mag je je hier ook melden met een halve border collie ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:15

Leuk Mirriej!

Natuurlijk Marjo, je bent niet de eerste in dit topic met een 'halve border' :P

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:57

Oh wat leuk.

Ik heb sinds bijna 3 weken een kruisig border collie(pa) x cane corso (ma).
Zijn naam is Ole. Hij is bijna 7 maanden Jong.
Moet nog een hele hoop leren. Maar we zijn op de goede weg.
Vooral het alleen zijn is nog wel een dingetje. Onzeker drupske. Maar ook dat krijgt meer vorm.

Afbeelding

Afbeelding