Eoweyn_x schreef:Goed, ik zou bang zijn dat het omslaat in een giga abces en dan ben je verder van huis, en dan kost het nog meer. Als het is gaan ontsteken ondanks de medicatie zou ik daar toch even over bellen. Wat voor medicatie krijgen ze?
Hoe oud was je ram toen je hem aan je voedster koppelde?
Het scheelt natuurlijk ook naar welke opvang je gaat. En de Franse hangoor voedsters van tegenwoordig zijn ook niet de makkelijkste meer. Kunnen behoorlijk felle tantes zijn en dan is het inderdaad even zoeken naar een geschikt maatje.
Het zijn dingen die kunnen gebeuren. De reden waarom ik altijd mijn konijnen bij een opvang haal en kijk of het klikt. Dat het omslaat kan altijd. Het komt een beetje over alsof je niet meer naar een opvang zou willen omdat het één keer iets fout ging. En alsof dat aan de opvangram lag.
Ik begrijp je heel goed hoor maarja.. Dat zijn de risico's van konijnen houden. Ook als ze alleen zitten kunnen ze ziek worden enzo. Mijn konijnen hebben me ook al veel gekost in totaal maar dat heb ik voor ze over. Flip in laten slapen kostte ook al 50 euro. Is ook zuur. En ik heb dit jaar 5 konijnen verloren. Dan ben ik er ook wel klaar mee.
Ik hoop dat het snel beter gaat.
Ze krijgen Enrofloxoral en Carprofen Drops en hibiscrub als spoelmiddel en honingzalf. Tja vandaag of morgen bellen ga ik echt niet doen, het heeft me nu geld genoeg gekost. Het is niet erger geworden, het is meer dat ik zelf veel meer van het herstel had verwacht. Ik had gehoopt dat de wond van de voedster snel dicht zou zijn, maar er komt een klein beetje vuil uit en de hechtingen zijn wat losgesprongen. Bij de ram is het gewoon hetzelfde gebleven.
Ik kijk maandag wel even, maar ze zijn er verder totaal niet ziek van.
De voedster was juist niet het probleem, dat was de ram. Hij was 7,5 maand toen ik hem koppelde aan mijn voedster van 15 maanden.
Ik laat het helemaal nergens blijken dat ik niet meer naar een opvang zou gaan. Ik geef alleen aan dat het er in eerste instantie goed uit zag. Dat als dit een ram uit de opvang was, ze het stel waarschijnlijk meegegeven hadden omdat alles er goed uitzag. Dan was het ook fout gelopen.
Het komt op mij juist over dat ik compleet onverantwoordelijk bezig was door ze zelf te koppelen en ze niet elkaar uit te laten zoeken. En dat het bij konijnenopvangen altijd helemaal goed gaat.
Ik wil juist aangeven dat ik gewoon pech had. Dat het bij zoveel mensen goed gaat als ze zelf koppelen. En dat het bij de opvang bijna altijd goed gaat, maar dat ook dat wel eens fout loopt.
Ik snap jou wel, maar ik wel hier wel een gezin te onderhouden en andere vaste lasten
Inslapen al €50,00, valt toch een beetje in het niet bij €400,00 in 2 dagen tijd voor 2 verwondingen.
Natuurlijk kost het geld en is dat het risico, maar had jij zonder buikpijn €1000,00 in nog geen vol jaar op kunnen hoesten voor 2 konijnen? Dit bedrag is gewoon buiten alle proporties.
Punt is ook dat er in de toekomst natuurlijk nog meer medische kosten bij zullen komen.
Ik kan het wel betalen, maar het is gewoon zuur en helemaal aangezien er continue iets is en ik nog niet genoten heb van vrolijke konijnen buiten die gelukkig met elkaar zijn.
Ik moet hoe moeilijk ook een grens trekken. Nu is het €1000,00. Wat als er weer €1000,00 bij komt? De konijnen zijn voor mijn dochters en zij hebben er alleen maar verdriet en zorgen van.
Ik sta er nu zo in dat ik geen hele grote medische kosten meer aan ze ga maken, helemaal niet als ik niet zeker weet dat ze er snel en volledig van opknappen. Dan ga ik ze helaas een spuitje laten geven.
Ik wil inderdaad met de voedster verder, zij is hier het langst. De ram wil ik best afstaan, maar het voelt niet fijn om dat te doen met een flinke wond.
Maar stel dat er iemand is die hem met alle liefde op zou willen vangen en verder wilt verplegen en medische zorg wilt geven, vind ik het helemaal prima.
EDIT sorry als ik bot of aanvallend overkom. Dat is niet de bedoeling. Ik zit gewoon voor de zoveelste keer met mijn handen in het haar wat betreft de beestjes. Ik wil gewoon graag eens dat het goed en normaal gaat. Ik zit er gewoon een beetje doorheen
Natuurlijk wil ik niets liever dan de ram een goed huisje geven en de voedster opnieuw koppelen. Maar het lijkt gewoon of het ons niet gegund is.....