Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:06

If it fits... :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:23

Iemand zin in een verhaaltje? Hier komt ie dan:

Onze Finn poepte sinds een half jaar niet meer op de kattenbak en we kwamen er maar niet uit waarom niet. We weten dat hij erg stressgevoelig is, en dat is nou niet echt een geweldige combi met ons aangezien wij niet de makkelijkste familie zijn. We wisten echt niet waarom hij niet gewoon op de kattenbak wilde. Uiteindelijk gaven we stress de schuld.
Omdat we niet wisten wat we konden doen om het zo fijn mogelijk voor hem te maken hebben we een kattenfluisteraar gecontacteerd. Die vertelde ons dat hij een grotere kattenbak en op meerdere plaatsen een kattenbak wilde. Ook wilde hij een aantal hoge plaatsen waar hij ongestoord en veilig kon liggen. Ze had ons ook bach bloesem remedie aangeraden. Op haar advies hebben we grotere en meerdere kattenbakken gekocht. Een met kap en twee zonder kap (we hebben nog 2 andere katten waarmee hij moet delen, vandaar de 3 bakken). Ook hebben we plankjes aan de muur gehangen zodat hij daar lekker kon liggen en hebben we de bach bloesem in zijn water gedruppeld. Dat bleek veel fijner te zijn voor hem en hij deed het wel iets beter. Tot ongeveer een maand geleden. Toen begon hij ook nog te plassen buiten de kattenbak. En ook niet dat nét ernaast omdat hij mist, nee, echt voor de deur midden in de kamer. Op een gegeven moment konden we er 's nachts ook uit omdat hij de boel ondergeplast had. We wisten echt niet meer wat we ermee moesten en hebben getwijfeld of we hem weg zouden doen. Maarja, wie wil er nou een kat die niet op de kattenbak plast en poept? Dus hebben we het nog maar even aangekeken. Twee weken geleden hebben we besloten om hem naar het asiel te doen omdat het écht niet meer kon. Niet de meest diervriendelijke oplossing, zéker niet voor Finn, maar we móésten er echt vanaf want dit kon ook niet langer. Op advies van mij is mijn moeder eerst met hem langs de dierenarts geweest. Die heeft uitgesloten dat hij een ieniemini ontsteking in zijn blaas had. Antibiotica-kuur, pijnstillers en anti-stress pillen voorgeschreven.
De dag daarna hadden we ineens een hele andere kat in huis! Hij plast en poept weer op de kattenbak, kijkt veel zachter en liever uit zijn ogen, zijn vacht glanst weer en is lekker fluffy! Het gaat nu echt supergoed met hem!! Ondertussen is die ontsteking in zijn blaas allang weer voorbij, maar hij staat nog wel op de pijnstillers. Die anti-stress pilletjes hebben we nooit gebruikt, want het ging al zo goed! Binnenkort gaan we eens kijken hoe hij het doet zonder de pijnstiller. Als het dan weer drama is dan weten we dat het HD is (de exacte naam weet ik er niet meer van, maar het is een afwijking in de heupen dat vaker voor komt bij MC's). Dat denken we vooral omdat hij altijd heel stram en stijf was in zijn achterlijf. Hij zat altijd met een heel 'gehoekte' rug, liep heel raar. Hij rende nooit, sprong bijna nooit. Het asiel gaat natuurlijk niet meer door! En weetje wat het leuke is? Hij doet nu zelfs ondeugende dingen!! Gister stiekem een glas van de tafel af tikken, op het aanrecht springen. Echt dingen waarvan je dacht dat hij dat nooit zou doen. Ook eet hij weer normaal. Door zijn stress at hij misschien een half bakje brokken per dag waardoor hij ondergewicht heeft. Sinds gister eet hij 3 bakken per dag (jaja, we zorgen ervoor dat hij niet té veel eet, 1 bak is bij ons 1 klein cupcakevormpje brokken)!!

Ik ben echt heel opgelucht dat hij niet weg hoeft!! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:15

Natascha schreef:
Hoe krijg je een grote rode in een klein doosje?

[ [url=m/ln0ij7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon een beetje proppen :D

[ [url=m/s1ORwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er niet uit, maar hij moest en zou erin liggen.
_O-

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:05

Zew willen er ook graag samen in. Past best hoor

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:52

Kleine doosjes, ik heb maar rare katten, ze houden er niet van ;( mss zijn ze kapot ofzo mijn katten :D :+

Pepperrr fijn dat die niet weg hoeft maar ik vind het een raar verhaal. Asiel zou ik nooit doen, zeker niet met een kat met zo'n verhaal. Dat is gedoemd om te mislukken. Wat zegt de fokker
In dit verhaal?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:31

Hahaha!! Zijn niet goed hoor,klopt niet, katten die niet van kleine dozen houden. Mee eens. Gelukkig zijn jullie nog naar de DA gegaan en een medische reden kunnen vinden Pepper. Zou het eerste zijn waar ik aan denk bij onzindelijkheid en inderdaad de kattenbakken.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:38

lucifertje schreef:
Kleine doosjes, ik heb maar rare katten, ze houden er niet van ;( mss zijn ze kapot ofzo mijn katten :D :+

Pepperrr fijn dat die niet weg hoeft maar ik vind het een raar verhaal. Asiel zou ik nooit doen, zeker niet met een kat met zo'n verhaal. Dat is gedoemd om te mislukken. Wat zegt de fokker
In dit verhaal?

Met de fokker hebben we geen contact. Dat wilde hij niet.
En het asiel, nee tuurlijk willen we dat niet. Maar als echt níémand hem wil hebben blijft er geen andere mogelijkheid over. Maar gelukkig kunnen we hem houden en kan hij bij ons tóch een fijn leven leiden!
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 27-04-17 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:39

Jis_ schreef:
Hahaha!! Zijn niet goed hoor,klopt niet, katten die niet van kleine dozen houden. Mee eens. Gelukkig zijn jullie nog naar de DA gegaan en een medische reden kunnen vinden Pepper. Zou het eerste zijn waar ik aan denk bij onzindelijkheid en inderdaad de kattenbakken.

Vroeger deed hij het altijd gewoon op de kattenbak. Het kwam gewoon 'ineens'.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:52

Ja snap ik. :) Een kat heeft altijd een reden om naast de bak te gaan plassen poepen. Goed dat je je moeder adviseerde om naar de DA te gaan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:39

Pepperrr schreef:
lucifertje schreef:

In dit verhaal?

Met de fokker hebben we geen contact. Dat wilde hij niet.
En het asiel, nee tuurlijk willen we dat niet. Maar als echt níémand hem wil hebben blijft er geen andere mogelijkheid over. Maar gelukkig kunnen we hem houden en kan hij bij ons tóch een fijn leven leiden!

Jawel, er blijft wel een mogelijkheid over maar die vinden mensen vaak te moeilijk om te nemen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat ik mijn dier naar een asiel breng als toch niemand hem wil hebben. Wat heeft zo'n beest daar aan?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:24

lucifertje schreef:
Jawel, er blijft wel een mogelijkheid over maar die vinden mensen vaak te moeilijk om te nemen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat ik mijn dier naar een asiel breng als toch niemand hem wil hebben. Wat heeft zo'n beest daar aan?

En die mogelijkheid iss???
In elk geval zagen wij die mogelijkheid niet. Maar omdat hij toch niet weg hoeft ga ik hier ook niet over in discussie, dat is onzin.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:26

Ik denk dag je dag heel goed weet. Net zoals een paard wat 'gratis' wordt weggegeven omdat hij niet meer voldoet aan de eisen van de baas en niet meer verkocht kan worden. Neem je verantwoordelijkheid, een dier merkt er toch niks van als hij volgens ons als mens te vroeg de wereld verlaat. Goed, dit is een compleet andere discussie waar ik vaak anders over denk dan de menigte. Iedereen doet zijn uiterste best voor zijn beesten.

Mijne hebben vandaag voor het eerst los buiten in de tuin mogen spelen, heerlijk vonden ze het!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:51

Hier gaat ook nooit een dier naar het asiel, haal sommige er juist uit. Maar goed de keus was ook niet aan jou toch Pepper maar dat van je moeder. Toen ik je verhaal las moest ik ook wel even slikken en dacht arme Finn. Het kwam gewoon niet zo goed over ondanks het deel dat jullie wel wat moeite hebben gedaan om het probleem op te lossen maar dat stukje we moesten er echt vanaf vond ik moeilijk om te lezen.

Lekker door de tuin struinen! Horus en ik moeten nog even geduld hebben, tuin is nog niet afgezet. Ik wacht op een bericht terug, ga het laten doen hopelijk.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:04

Inderdaad. Dat was mijn ouders' keuze. Als het aan mij lag was ik sowieso al eerder naar de DA gegaan. Heb ik ook vaker tegen ze gezegd maar ze dachten dat het daar niet aan lag. Als het míjn kat geweest was had ik er ook meer moeite ingestoken. Maar jullie moeten ook weten dat het bij ons thuis sowieso niet heel lekker gaat over het algemeen (meer ga ik daar ook niet over vertellen want dat houd ik echter prive).
Ik moest ook huilen toen ik hoorde dat hij weg moest! Ik wilde echt niet dat ze hem naar het asiel zouden doen. Want dan zou hij een nóg stressvoller leven leiden en nóg ongelukkiger worden. Dus nee, jullie moeten míj hier niet op aankijken. Ik ben nog maar een ''puberdochter'' die daar niks over te zeggen heeft.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:11

Pepperrr schreef:
Inderdaad. Dat was mijn ouders' keuze. Als het aan mij lag was ik sowieso al eerder naar de DA gegaan. Heb ik ook vaker tegen ze gezegd maar ze dachten dat het daar niet aan lag. Als het míjn kat geweest was had ik er ook meer moeite ingestoken. Maar jullie moeten ook weten dat het bij ons thuis sowieso niet heel lekker gaat over het algemeen (meer ga ik daar ook niet over vertellen want dat houd ik echter prive).
Ik moest ook huilen toen ik hoorde dat hij weg moest! Ik wilde echt niet dat ze hem naar het asiel zouden doen. Want dan zou hij een nóg stressvoller leven leiden en nóg ongelukkiger worden. Dus nee, jullie moeten míj hier niet op aankijken. Ik ben nog maar een ''puberdochter'' die daar niks over te zeggen heeft.

Een dier in huis die onzindelijk is is ook geen pretje, kan ik me goed voorstellen en snap dat jij er niks aan kon doen. Heel blij voor Finn en voor jou dat hij lekker kan blijven en weer beter in zijn vel zit. En heel goed van je moeder om toch eerst nog naar de DA te gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:49

Soof is weer helemaal de oude na de sterilisatie.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze is qua gewicht.
Ze is nu 7,5 maand en 3,2 kilo.
Ze was de kleinste en meest iele katje van het nest. Maar ik krijg het idee dat ze behoorlijk bijgetrokken is.

Afbeelding
Afbeelding

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:46

Fijn dat Soof weer op de been is! Ze ziet er goed uit.

Lastig, van de onzindelijke kat... Is toch geen pretje, heb ik ook de afgelopen dagen gemerkt.

Een uurtje geleden zijn onze poezen, waaronder Mizu, ook verhuisd naar ons nieuwe huis. Heb ze in een kamer gedaan met twee lege dozen, hun kattenbak, water en voer, de reismandjes en wat vermaak, om even te wennen en bij te komen. Ik ben net even gaan spieken hoe het gaat: liggen ze met z'n tweeën ín de (gelukkig schone) kattenbak! Zijn natuurlijk hartstikke bang en van de leg, arme zielen... Als vanavond al het meubilair binnen is en hun krabpaal en poef er weer is, zet ik de deur open zodat ze naar beneden kunnen komen.

Jullie nog tips om de dames een beetje tegemoet te kunnen komen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:37

Wat een knapperd is Soof, fijn dat ze helemaal weer de oude is.

Gelukkig lekker samen wennen dat zal vast schelen Chiave. Misschien feliway verdamper? Hoor er veel goede dingen over.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:00

daantjuhhh schreef:
Soof is weer helemaal de oude na de sterilisatie.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze is qua gewicht.
Ze is nu 7,5 maand en 3,2 kilo.
Ze was de kleinste en meest iele katje van het nest. Maar ik krijg het idee dat ze behoorlijk bijgetrokken is.

[ [url=m/XhAJS2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iYi5nS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Xena (Truedy) was het kleinste van het nest. Ze is nu 1 jaar oud en weegt 6,4 kilo.

Red weegt 9,2 kilo maar dat was als kitten al een van de zwaarste hihi (de 3 zwaarste kittens waren de jongens de 3 lichtste waren de meiden, Annemieke hield ze grondig in de gaten)

Leuke is dat ik van de fokker (Annemieke) een grafiekje heb gehad van geboorte tot ze verhuisden.

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe zwaar ze nu allemaal zijn!

Afbeelding

Xena (Truedy) en Betty
Afbeelding
En nu
Afbeelding

Red
Afbeelding
Afbeelding

<3

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:43

Wauw, Red is écht prachtig! <3

Even een vraagje. We wonen nu een dag of 4 in ons nieuwe huis. Mizu eet, drinkt, gaat naar de bak en ontdekt het huis. Nu mauwt ze de ganse dag. Ik ben benieuwd wat ze doet. Wil ze terug naar haar oude huis? Roept ze mij? Als ik haar roep, stopt het mauwen en komt ze. Zou ze verdwaald zijn in huis? Ben heel benieuwd. Ze moet natuurlijk wennen, dat begrijp ik, maar ik ben gewoon benieuwd. :)

Hier op haar favoriete hangplek: de open trap. :')
Afbeelding
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:46

Met onze Finn gaat het nog steeds supergoed! Hij speelt weer lekker, hij maakt weer gekke sprongen, heerlijk om te zien!! <3

Gister lag hij samen met Benjamin lekker in het zonnetje <3 Heerlijk zo die twee kerels <3
Afbeelding
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:48

Oh dat moet nog even wennen Chiave. Komt goed.

Zo dacht ik dat Neko me van de week ook kwijt was. Ik roepen. Was ie aan het spelen met de muis en kwam ie aanrennen met de muis in de smoel. :')
Heerlijke beesten.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:42

Ik zal eens kijken of ik deze info kan verzamelen s_enZ :j
Zijn wel leuke weetjes.
Ik weet dat Blues nu 5,8 kilo is. Maar zij is ongecastreerd dus geeft een vertekend beeld omdat dat toch de groei tegen houdt als ze last hebben van de hormonen.

betty weet ik dat ze sowieso zwaarder is als Blues. Maar hoeveel kilo weet ik niet. Zal het eens vragen :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:53

@Chiave, Zal wel nog moeten wennen denk ik ook. :j

Wat fijn Pepper!

Knappe kinders s_enZ.

Favo spelletje van Horus, verstop langzaam het speeltje onder een kussen.

https://youtu.be/EfEssIlWMDg

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:09