Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:01

Je zou ze apart kunnen zetten. Bij mij is tot nu toe voldoende om ze 24 uur in een kale bench te zetten. Dan is het afgelopen. Kip blij, vriendinnenkips blij en ik blij.

Oh Floss... hoe is het afgelopen met BroedsePluis vroeg je.

Nou, die zat donderdagavond nog OP de drinksilo. Alles weggehaald, donderdagnacht zonder eten/drinken. Vrijdagochtend kuikenwatersilo gegeven en dat ging goed. En vrijdagavond was alles over! Vrijdagavond uit de bench gelaten, veel gegeten, rondgerend en gebadderd.

Ze rende vrij snel weer naar binnen dus ik dacht al uhhoowwww!... maar ze rende naar de slaappallet haha! Als eerste op stok! Dus toen wist ik zeker dat het weer goed was.

Dat oeverloze en vroege kakelen.... manoman wat ben ik blij dat ik DAAR vanaf ben.
Ik werd er toen helemaal krankjorum van met de grote new hampshires. Een oorzaak heb ik nooit kunnen vinden eigenlijk.

Deze kippies maken hun karakterschets wel helemaal waar: rustig en broeds. Zo rustig dat als ik om 8.00 uur 's morgens de schuurdeur openzet het nog 5 minuten duurt voor de eerste zelfs maar van de pallet komt :O

kohtje

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:38

Floss, er is er 1 uitgekomen. De rest heeft het niet gered.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:39

al die kippen verhalen, lijkt mij ook super, kippen nemen.
heb er wel een best budget voor over.
wij hadden vroeger ook kippen, zo gezellig dat getok en gescharrel in de tuin !

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:58

Wat een heerlijk verhaal heb je Floss :D
Gefeliciteerd met je nieuwe Hampies :D Mochten t toch echte en geen krielen zijn, dan mogen ze hierheen hoor <3
(Henk probeert de Hampies te betreden, volgens mij lukt t hem ook.... Ik wil best een kruisinkje van Henk en de Hampies <3 )

Mijn kippen leggen niet meer -O- Nu keek ik net naar Maarten, voor t moestuinieren en hij heeft ook kippen. Hij gaf ook aan dat de meisjes elkaars cyclus volgen. Nou, dat klopt hoor. Geen ei te vinden hier momenteel.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:24

Ohoh, ik zie problemen aankomen..
Heb sinds zaterdag 2 kuikens van ong. 8 weken en morgen komt er een volwassen hen bij :oo

1 uk is enorm nieuwsgierig, zit steeds op de afrastering van 1 meter hoog en hupt daarna weer netjes terug de tijdelijke ren in :+

Lekkere wazige foto van de 2 ukken, zitten geen seconde stil :Y)

Afbeelding

Stukje waar ze nu zitten:
Afbeelding

Ze krijgen het achterste gedeelte van mijn tuin, waar ze nu rechts zitten wordt helemaal doorgetrokken naar links:
Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:32

Een volwassen hen bij kuikens van 8 weken zetten gaat niet.
Waar heb je de kuikens vandaan? Ze lijken me zeker nog geen 8 weken. Kan je misschien een scherpere foto maken? Volgens mij hebben ze je ook nog twee hanen meegegeven ook.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:38

Morgen kan ik wel een scherpere foto maken :j
Waarom denk jij dat het 2 hanen zijn?
Er is mij iig gezegd dat ik ze ten alle tijden mag terug brengen mochten het toch haantjes zijn ipv hennen.
Ben nu even in dubio wat te doen, deze terug brengen en op zoek gaan naar oudere kippen of ze spiltsen, maar ik heb maar 1 hok :\

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:34

Omdat ik meen rode kammetjes te zien, maar kan ook omdat de foto niet scherp is.
Een volwassen kip kan je helaas niet samenzetten met kuikens van 8 weken. Die gaat ze pikken tot bloedens toe, want die kleintjes kunnen zich niet verdedigen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:16

oohh die zijn geen twee maanden denk ik.... ik zal eens een foto zoeken van mijn krieltjes toen ze twee maanden waren. Dan zijn het al echte minikipjes.

Gisteren vond ik dat de kuikens wel vast in de bench konden. Ze beginnen wat te springen en te fladderen en de bench is gewoon 2x zoveel ruimte.

Warmteplaatje erbij én de warmtelamp aan. Het plaatje is vooral omdat ze nog ergens onder willen kruipen. Ging heel lang goed tot 's avonds. Ik moest even iets op die kamer doen maar toen ik wegging: paniek! Zelfs de witte begon te schreeuwen, normaal is het alleen de zwarte.

En toen gebeurde het... ik zag het op de camera gebeuren. De witte vloog op het hoogtepunt van de paniek tegen de tralies... even gefriemel en plop! Ze zat aan de verkeerde kant van de bench! haha! Goed dat ik het zag... Dus gelijk naar boven. Ze had een poepje gedaan van schrik :(:)

En dus toch maar weer alles terug gezet naar de caviakooi en toen was het weer goed :+

*gaat foto van 8 weken kuikie zoeken*

Deze foto is van 11 september en ze was 8 augustus geboren. Al een hele kip!
Afbeelding

Nijn: wat zijn het voor kippies? Wyandotjes? Ze zijn wel prachtig joh met dat zwart-wit...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:57

Als ik die foto van jou zie Amaris zijn ze idd geen 8 weken :n
Geluk bij een ongeluk: Er zijn oudere Wyandottes aangeboden op nog geen km afstand, dat wordt de ukkies terug brengen en vanavond meteen nieuwe kipjes halen en tegelijk met de andere kip in het hok zetten :)
Voel me wel een enorme kluns nu, dacht goed te doen om naar een hobby fokker te gaan en schiet ik er nog niets mee op en de kippetjes al helemaal niet :(:)

Snuggere ukkies, zie al helemaal een kuiken verdwaast op een bench zitten :=

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:38

Kuikens terug gebracht, 3 oudere Wyandottes paar straten verder gehaald, 1 van 5 maanden oud en de andere 2 zijn bijna 1 jaar.
Fokker heeft heel uitgebreid de tijd genomen om de foutieve info die ik had gekregen uit te leggen en mag altijd bellen als ik vragen heb, das wel erg fijn :)

Afbeelding
Zilverpatrijs, berker en roodporselein :)

De andere kip zou een kriel zijn, mooi niet dus.
Foto van boven lijkt ze ielig maar is een behoorlijke kip :=
Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:27

Haha nee dat is een gewone legkip. Mooi Wyandotjes

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:29

Oohh die zijn wel mooi joh!

Jij blij! Wat zij de dude bij wie je de kuikens terug bracht?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:02

Had mn vriend mee, kwam niet meer dan gemompel en sorry uit :Y)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:49

Oeh, roodporselein! Die hadden wij vroeger ook thuis :)

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:33

Leerzame les: niet savonds om half 10 inloggen op de kipcam van Amaris....
Ook dáár is het dan al donker.....

:+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:43

Oh! Er is nu licht!

Ze slapen nu voor eerst in de bench. Voersilo staat cameratechnisch niet handig maar dat regel ik morgen.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:52

JAAAAA!!!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Slapende bolletjes!!!!!!! <3

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:10

Jaaa haha! Jammer van die silo maar durf ze nu niet te storen. Overdag is echt leuk om te zien.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:20

Heb net voor de derde keer deze week Bruin binnen moeten zetten. Het deurtje gaat redelijk laat dicht, het is dan al bijna helemaal donker en de rest zit dan al lang en breed binnen. Madam blijft op het plateautje naast de deur zitten, draait er een beetje omheen, weet niet wat ze moet lijkt het. Gisteren toen we thuis kwamen zat ze er wel in, maar zat ze op de grond, terwijl normaal alleen Zwart op de grond zit. Het hok is absoluut bloedluisvrij (gecontroleerd en wordt goed preventief behandeld) en is niet toegankelijk voor bijvoorbeeld ratten. Zou het kunnen dat ze niet meer op de stok mag van de anderen en daardoor niet meer naar binnen durft? Ze was tot nu toe de brutaalste van het stel, leek bovenaan de pikorde te staan. Kan dat zo drastisch veranderen? Tips hoe ik haar wel weer zover krijg dat ze naar binnen gaat?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:22

Hier worden ze steeds groter en brutaler.
Wel grappig dat er van de 6 nog steeds 2 zijn die nog maar half in de veren zitten, het lijken ook haantjes te zijn en die zijn daar langzamer mee?
3 zijn goed tam, 2 zijn supertam en kan ik zo oppakken zonder dat ze ook maar een piep geven maar 1 blijft zichzelf heel erg opfokken, pak ik haar vast dan maakt ze heel meelijwekkende geluidjes alsof ze zichzelf probeert gerust te stellen. Zo sneu :(:)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:41

Speedster is het hok erg donker vergeleken met buiten?
Ik heb een tijdklokje met lampje in de schuur staan, anders is de schuur te donker vergeleken met buiten en dan gaan ze niet naar binnen!

Anneliesjd ja idd zijn haantjes daar vaak langzamer mee. Er zijn mensen die op die manier binnen 3 dagen kunnen sexen. Aan de hand van de lengte van de vleugelveertjes. Maar of het op latere leeftijd een waterdichte methode is... Ik kijk liever naar de kammetjes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:57

Kammetjes valt nu nog niet zoveel van te zeggen, als ik echt objectief kijk heb ik 4 hanen en 2 hennen en dat is dan omdat die 2 bewezen hennen zijn (1 is gesexd, 1 is op kleur te sexen).
Maar de 2 buffjes vind ik echt hennetjes in uiterlijk en gedrag, alleen hebben ze naar mijn mening teveel kammetje voor een hen.
Ik moet het maar gewoon nog even afwachten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:15

Iemand dé tip??

Wij hebben 3 sierkipjes maar op het moment is er 1 zo broeds als een kip! Al twee en halve weken en we vinden dat het nu wel over moet zijn.

Meestal stoppen we ze een nacht in een doos in de schuur (met eten en water) zodat ze koud zit maar dat heeft nu geen nut gehad, meerdere keren. Elke keer van het hok halen helpt niet ze springt er gelijk weer in. Leghok dichtmaken maakt niet uit dan gaat ze in een hoek in de hok zitten.

We hebben haar uiteindelijk in een bak met water gezet, ook niets helaas.

We zijn beetje klaar mee want de 2e kip gaat nu ook broeden, al komt deze er wel veel vanaf om een stofbad te nemen. Er is maar 1 kip die nu dus vaak alleen zit. Dat vind ik weer sneu.

Chicky die maar blijft broeden, haar buikje is ondertussen ook zowat kaal.

Help?!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:36

waarom alleen de nacht?

Ik zet ze 24 uur in een bench. 's avonds erin zonder voer en water. In de ochtend voer en water, en die avond zijn ze er vanaf.

Moet even wat langer doorzetten.

Ik heb een broeds soort en heb er speciaal een (honden)bench voor aangeschaft via marktplaats. Dat is beter dan een doos. Kunnen ze makkelijk een dag in. Licht en luchtig, en ze zien de andere kippen.