Mariska88 schreef:Onze corgi is heel onzeker en actief
Bij elk geluid slaat hij aan en bij vreemde mensen (mensen buiten ons gezin om) is hij heel fel..
We zijn hier mee aan het trainen maar hij is heel koppig en onze trainster zegt ook dat het in sommige dingen gerust 2 jaar kan duren voordat hij kan/wil veranderen..
Voor ons gezin (2 Kids, 1 jaar en 3 jaar) is hij super lief en aanhankelijk. Onze zoon en benno (hond) zijn onafscheidelijk. Maar in de periode van kraamtijd, visite en geboorte dochter was hij wel even de weg kwijt. Hij wist niet wat hij met al deze mensen aan moest, na een paar maanden accepteerde hij onze dochter pas.. (ik zeg altijd dat hij wat autistisch is en niet tegen veranderingen kan)
Wij hebben een grote tuin en gooien ongeveer 3x per dag een minimaal half uur met de bal.. Gaat hij 1x per dag mee 3 km fietsen en we wandelen soms ook grote stukken en altijd nog ff tussen door naar buiten..
In huis is hij soms ook nog heel actief maar dat komt ook door alle prikkels die hij krijgt en niet goed weet wat hij hier mee aanmoet, al wil hij tegenwoordig wel steeds meer en beter zijn rust pakken..
Savonds slaapt hij bijna altijd op de bank en is het een echte knuffel kont
Iets kapot vreten dat doet deze niet (meer) onze vorige corgi die heeft een heel gat in de muur gegeten terwijl die echt veel buiten en actief was. Maar dat was een echte koeien drijver (deed hij ook wel onze koeien, deze uit land halen vond hij geweldig!)
Onze corgi van nu is geen koeien drijver, die vind hij maar eng.
Maar hij wil wel graag achter auto's fietsers of wat hem ook maar snel voorbij komt, aan rennen..
Leuke lieve energieke honden
Die veel positieve aandacht en tijd nodig hebben en heel volhardend en slim zijn! Ze zijn ook heel hard voor hun zelf is mijn ervaring, als ze janken dan is er ook wel wat..
[ [url=m/YI7gmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G67nB2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wow! 3x per dag een half uur met de bal gooien? Serieus?
Je weet dat dit echt niet goed is voor hun gewrichten? En dat je van ballen gooien echt adrenaline junkies krijgt? Zeker voor een hond met gedragsproblemen zou ik dat al helemaaaal niet doen. Je wilt eerder rust in het kopje. Ik vind het niet gek dat hij in huis dus niet rustig is.