Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:29

houd ze alsjeblieft uit elkaar!
de totale verzorging en huishouding is anders!
o.a. de temperatuur en de luchtvochtigheid is niet met elkaar te vergelijken
dus jr doet sws 1 van de twee veel te min als je ze samen houd, en compromissen sluiten kan dus echt niet, want dan doe je allebei de slangen niet goed..

Er zijn ook nog eens een boel ziektes die de een kan dragen en waar de ander van sterft...

(zo kun je zeggen dat de natuurlijke habitat van de boa zuid-amerika eigenlijk is en die van de regius Afrika...)

leuk dat mensen het altijd proberen, maar het hoort gewoon niet!! en je doet je dieren groots te kort als je dat doet..

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:37

Daar zit wel logica in ( je zet tenslotte een baard en water agaam ook niet bij elkaar)

Fijn dat je nu toch nog wat reacties hebt .
En dat er hier slangen mensen voorbij komen ...

Daar heb ik eigenlijk ook nog wel een vraag over ( voor de toekomst) .
Wat is ong. De groei curve van een regius python ?
Gezien ze niet te groot/klein moeten zitten , hoeveel bakken verslijt je dan in de groei ?
Bijv. Als je een jong A 20 cm koopt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:02

Ze hoeven niet perse in een terra te zitten, het is door meerdere kwekers bewezen dat ze het beter doen in een racksysteem. Daarom zitten ze bij ons dan ook daar in :) (de volledige bak is dan als schuilplaats, want in een terra zie je ze vaak niet omdat ze dan toch alleen maar de hele dag in de schuilgrot liggen.. Nu zien wij ze eigenlijk vaker, ivm water verschonen elke dag, checken op uitwerpselen etc etc en je maakt de la ook wel eens open om even te bewonderen^^)
Normaal gesproken heb je een nakweek rek voor de babys tot ze een maand of 5/8 zijn. Afhankelijk hoe hard ze groeien. Elke kweker heeft er zo zijn of haar voorkeur voor. Ik heb er zelf voor gekozen om nu nog niet een nakweek en een volwassen rek te maken ivm de hoeveelheid slangen die wij nu hebben. Dus heb meerdere baby vrouwen in 1 grote curver zitten. zijn de een na grootste bakken van de ikea. Prima maat ook voor een volwas regies.

ik zal even een foto zoeken en uploaden van hoe het er bij ons uitziet :)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 26-12-13 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:09

Afbeelding

In de bovenste la liggen bij ons nu de baby's van dit jaar ( 3 stuks)
en onder op het moment enkel nog een volwas man.
Als de baby's dadelijk groeien zullen ze per 2 of in een eigen bak komen :)

Qua verwarming hebben we allemaal warmte matjes op 1/3e van de grote van de bak eronder liggen.
uiteraard ook allemaal een temperatuur en vochtigheid meter ( en we regelen de vochtigheid door de waterbak + sproeien met water)

De bakken die wij gebruiken zijn overigens : 75x58x21 :)

mocht je het voor de aankleding voor in de woonkamer leuker vinden om toch een terrarium aan te schaffen is het te adviseren om toch meteen een bak van 80x60x40 te pakken. En daarin meerdere schuilplaatsen te maken. Zodat je ze 'aanleert' om te bewegen naar een plek waar ze het fijn vinden
(de warme of koude kant)

Mocht je verder nog wat willen weten, mijn pbbox staat open :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:13

Ik had regiussen ook altijd in racks, anders vraten ze echt niet.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:15

cherell0 schreef:
Jeetje dat is waardeloos ...
Had je de nieuwe dieren in carantene ?

Jup, en die zijn toen dood gegaan, rest van de collectie was niks mis mee gelukkig!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:16

pfff! Heb je (ergens) geluk, heb laatst nog gehoord van iemand die er enorm veel dus moesten opgeven door een diertje dat al ziek in de collectie kwam..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:17

Ik doelde idd. Op cuverbakken
Al vind ik als i groot is een terra wel mooier , maar idd. Zal je hem/haar wel minder zien .
Zover had ik al wel gelezen , maar over baby's en groei kan ik heel weinig vinden .

Mijn moeder zei gisteren dat spinnen en slangen wel mochten als ze ze maar nooit hoeft te zien :+
Maar ik wacht toch op m'n eigen plekje O:)
O ja , het kunstofterra/bak is trouwens 30 x 20 x 25 ( b.d.h) heb even na gemeten :+

Edith .
Simpel en effectief .
Ga je zelf ook kweken ?
Ben je niet bang voor ontsnappingen ?
Wat eten de baby's nu ?
Zijn het je eerste/enige slangen ?

Dank je voor de foto's en de info , het word zeer op prijs gesteld .
Warmte matten gebruik ik voor de A.fulica's ook , dat is ook 1/3 bak en luchtvochtigheid hoog houden .

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:18

KingYasFenn schreef:
pfff! Heb je (ergens) geluk, heb laatst nog gehoord van iemand die er enorm veel dus moesten opgeven door een diertje dat al ziek in de collectie kwam..

Idd. Je zal het maar per ongeluk over dragen op je gehele collectie .
Duur geintje ...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:24

Ga je zelf ook kweken ?
Ja! :D We hebben al plannen voor aankomend jaar. Wij focussen ons vooral op de axanthic morphs (heb je wat te googlen, haha! als je even terug in het topic kijkt zie je onze baby's nog wel op de foto's)

Ben je niet bang voor ontsnappingen ?
Als je de curver rekken goed bouwt is dit in principe onmogelijk. Daarbij kunnen ze ook nog eens echt geen kwaad als ze los in je kamer komen ( ze happen niet pijnlijk en ook niet giftig he, dat is het fijne:D)

Wat eten de baby's nu ?
Momenteel volwassen muisjes en proberen ze al richting kleine baby ratjes (de grote die wij willen voeren heten weaners) te krijgen.

Zijn het je eerste/enige slangen ?
We zijn toen der tijd begonnen met twee rattenslangetjes en eigenlijk vrij snel overgestapt :)
Die twee zitten overigens nog wel lekker bij ons in een groot terra omdat die wat activer zijn.

Als je wil aanschaffen haal ze a.u.b. niet zomaar bij een dierenwinkel.
dit voor eventuele ziektes maar ook de kwaliteit van de diertjes en (het klinkt stom om te zeggen) je betaald je al blauw voor de normaalste kleuren...

om even een voorbeeld te geven kost een wildkleur bij de dierenwinkel al gauw 100 euro en bij een kweker 15 en is het diertje ook vele male gezonder en krijg je de (nodige) overdrachtspapieren.. :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:29

Overigens het maatje van 30x25x20 is wel mogelijk maar pak liever een maat groter.
20cm is wel echt enorm klein slangetje ( vaak lijken ze gekronkeld kleiner dan dat ze werkelijk zijn)

Afbeelding

Hier is madam al 30 a 35 cm! en 2 dagen uit het ei :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:49

De bak maten waren voor een voorgaand gesprek .
Een slang heeft sowieso groter nodig ( de wormslang zou misschien net gaan :+)

De lengte was even een schatting ( en met m'n discalcoly ben ik daar niet heel goed in :') )
Ik moet ook zeggen dat ik geen fan ben van dierenwinkel dieren ... Heb het al zo vaak mis zien/horen gaan en zelf ook weleens de dupe geweest in de jonge onwetende jaren .

Mooie slang trouwens .
Ik ga de kleur mutaties etc nog eens checken

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:53

cherell0 schreef:
De bak maten waren voor een voorgaand gesprek .
Een slang heeft sowieso groter nodig ( de wormslang zou misschien net gaan :+)

De lengte was even een schatting ( en met m'n discalcoly ben ik daar niet heel goed in :') )
Ik moet ook zeggen dat ik geen fan ben van dierenwinkel dieren ... Heb het al zo vaak mis zien/horen gaan en zelf ook weleens de dupe geweest in de jonge onwetende jaren .

Mooie slang trouwens .
Ik ga de kleur mutaties etc nog eens checken

Heb je een geweldige app voor: WOB (world of ball pythons)
tevens ook de website is erg fijn om te gebruiken :D

en dankjewel, dat dametje is (op mijn spider na, haha) de gaafste hier in huis :9

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:01

Heb je ook nog een spin :P of spider in kleur ?
Mag ik niet bij jullie komen wonen :+ hier deelt niemand mijn gekte :D

M'n tablet crached op de morph list op WOB :')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:09

cherell0 schreef:
Heb je ook nog een spin :P of spider in kleur ?
Mag ik niet bij jullie komen wonen :+ hier deelt niemand mijn gekte :D

M'n tablet crached op de morph list op WOB :')

Je mag gerust komen wonen hier,
we hebben nog een kamertje leeg! ^^ en ruimte voor nog wel 2 bakken in het racksysteem, maar mijn vriend bouwt graag nieuwe hoor, mocht je met 100slangen willen komen :D

spider regius haha!

Maar die van ons is een speciaaltje hoor,
en de dubbele streep op haar rug.. en nog eens oranje (niet gebruikelijk voor spiders)
dus benieuwd wat daar dadelijk met de kweek uit komt! (of dat genetisch is of niet)

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:21

*\o/* :') nee ik ga lekker een plekje voor mezelf zoeken , dank je .

En nog zoon beauty <3 ( das zo iri , ik vind alles leuk :+ )
Al kijk ik meestal naar de slang zelf , soms spreekt het me aan en soms totaal niet .
Net als afgelopen beurs in houten .... Daar zaten duizenden ratten maar er zat er 1 .... O wat een spijt dat ik haar niet mee genomen heb . dat kopie sprak me zo aan ( als huisdier dan , niet als voeding :p)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:59

wauw wat een mooie slangen. Ik heb van slangen helemaal geen verstand maar die bovenste foto, blijft deze nou ook die kleur? Of is dat omdat ze zo jong is? Vind die kleur namelijk helemaal geweldig :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:02

Ze blijft die kleur hoor ;)

de 1e foto (zwarte witte slang laten we haar zo maar even noemen haha):
die blijft echt zo van kleur, het wit komt nu ze wat gegroeid (2x vervelt bij ons nu) is wat extremer op en het donkere wat donkerder.
ze krijgt dus nog meer contrast :D
(zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken!)

en de 2e foto : ze is nu wat ouder (scheelt 1 vervelling) en is nu zelfs nog meer oranje (en groenig) :D
ben ook echt blij met haar!
was eigenlijk opzoek naar een heel ander diertje en liep tegen haar aan en de kweker verkocht haar als doodnormale spider, maar ik vind de dubbele streep en haar kleur niet helemaal spider. (en een paar uit haar nest hadden ook de dubbele streep) dus haar aangekocht en afwachtende of ze het doorgeeft in haar uiteindelijke kweek :)

IK heb hier ook ratjes!
duidelijk apart van de voeder dieren hoor ;)
ben helemaal gek op die diertjes om mee te knuffelen!
en hier heb ik zelfs in de voederbak af en toe een ritten waarvan ik denk, jij mag in de grote kooi erbij en knuffeldier worden!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:06

Ik kan zelfs uren voor de krekelbak zitten staren :')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:07

cherell0 schreef:
*\o/* :') nee ik ga lekker een plekje voor mezelf zoeken , dank je .

En nog zoon beauty <3 ( das zo iri , ik vind alles leuk :+ )
Al kijk ik meestal naar de slang zelf , soms spreekt het me aan en soms totaal niet .
Net als afgelopen beurs in houten .... Daar zaten duizenden ratten maar er zat er 1 .... O wat een spijt dat ik haar niet mee genomen heb . dat kopie sprak me zo aan ( als huisdier dan , niet als voeding :p)

Ik snap je overigens wel hoor, dat je naar de slang zelf kijkt.
ik heb dat ook enorm.

Heb namelijk wel altijd een beetje van ' ik wil die kleurslag slang met die genen' maar dan uiteindelijk kies ik diegene die ik met mij het meeste doet...

(al zal ik nooit een wildkleur halen omdat die me zo schattig aankijkt, ik zal wel kiezen uit de dieren die binnen mijn genenpatroon zitten wat ik zoek ;) )

We hebben nu niet meer zoveel dieren omdat we verhuist zijn etc en een grote 'reorganisatie' hebben gehad ivm dat we totaal andere dieren willen houden.
daardoor zijn o.a. die 2 van op de foto binnen gekomen ;)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:17

MUHAHAHAAA mijn vriend - eigen huisje - vind een reptiel of ander ongewoon huisdier wat ik leuk vind best een leuk idee. Wiehoe! misschien komt er over een tijdje dus wel een leuk diertje :3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:58

Wauw wat een felle reacties op mijn vraag zeg :')
Ik vroeg gewoon wat jullie er van vonden dat houd niet in dat ik het dan doe :')

Thanks in ieder geval :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:59

Nou ja je vraagt het iig.
Er zijn er genoeg die eerst doen dan denken .

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:00

KingYasFenn schreef:
Ze blijft die kleur hoor ;)

de 1e foto (zwarte witte slang laten we haar zo maar even noemen haha):
die blijft echt zo van kleur, het wit komt nu ze wat gegroeid (2x vervelt bij ons nu) is wat extremer op en het donkere wat donkerder.
ze krijgt dus nog meer contrast :D
(zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken!)

en de 2e foto : ze is nu wat ouder (scheelt 1 vervelling) en is nu zelfs nog meer oranje (en groenig) :D
ben ook echt blij met haar!
was eigenlijk opzoek naar een heel ander diertje en liep tegen haar aan en de kweker verkocht haar als doodnormale spider, maar ik vind de dubbele streep en haar kleur niet helemaal spider. (en een paar uit haar nest hadden ook de dubbele streep) dus haar aangekocht en afwachtende of ze het doorgeeft in haar uiteindelijke kweek :)

IK heb hier ook ratjes!
duidelijk apart van de voeder dieren hoor ;)
ben helemaal gek op die diertjes om mee te knuffelen!
en hier heb ik zelfs in de voederbak af en toe een ritten waarvan ik denk, jij mag in de grote kooi erbij en knuffeldier worden!

haha ! Hier ook ! *\o/*

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:01

cherell0 schreef:
Nou ja je vraagt het iig.
Er zijn er genoeg die eerst doen dan denken .

Ja daarom. voelde me erg aangevallen #)