Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:28

Als ze het binnen een uur (dus drie kwartier ofzo?) op hebben, dan is dat toch best lang? Ik ben hier al blij als ie 5 minuten over een snack doet :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:41

Ja, dat is lang zat

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:12

Hier mijn eerste bestelling geplaatst. Van verschillende soorten dier ook meteen, ben benieuwd. Ook benieuwd hoe erg het stinkt. Wij hebben runderhart trainingstukjes en dat stinkt wel. De runderhart longblokjes dan weer niet. Maar heel leuk nu verder te kijken wat er allemaal is.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:22

Ik vind de kalfshoefjes altijd zo naar ruiken als ze erop hebben zitten kauwen :p

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:48

Het meeste vind ik qua geur wel meevallen, maar het helpt natuurlijk dat hij het meeste binnen een paar happen/minuten op heeft :') Hoefjes vind ik heel sterk naar vieze stal ruiken :r nu kan hij niet tegen rund, dus die koop ik niet meer, wel jammer want daar deed hij wel langer over (ik zou ze lekker buiten geven :=).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:10

Mijn vriend gaat bij ieder kauwding over zn nek :')

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:09

Behalve kniegewrichten is er weinig waar Beer lang over doet. En Layla begint er ook wat van te kunnen (waar is de tijd dat ze een uur over een varkensoor deed?). Al heeft ze gisteren wel lang over een rib gedaan, dus er is nog wel iets.

Wat hier het beste werkt zijn ingevroren slowfeeders met brokje en een beetje water (+ yoghurt, geprakte banaan, groenten, soms wat organen etc). Daar doen ze tussen de 45 - 1 uur mee.

Ideaal in de ochtend, helemaal als ik meetings heb. Als ze die hebben gehad (in combinatie met hun snuffel wandeling) slapen ze de hele ochtend. Krijgen ze een gewone bak gaat Layla vaak nog het tapijt slopen of andere kattekwaad uithalen en Beer staat elk half uur naast je omdat hij wil wandelen.

Het is zowiezo moeilijk om goede en enigszins betaalbare kauwdingen hier te vinden. Dus dan maar zo :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:22

Hier zijn de (runderkophuid)kauwplaten geen succes.
Naast dat Mahdu rund toch minder lekker vindt is het voor hem veel te hard, hij heeft gewoon niet zulke sterke kaken. :+
Zelfde probleem liep ik tegenaan met die kerstboomkauwstaven van Alsa Nature trouwens, daar kreeg hij amper een deuk in gekauwd.
We houden het hier bij wat zachter kauwspul zoals luchtpijpen, gevogelte nekken, gevulde hoefjes, zalmhuidrollen, kippenvoetjes, oren etc etc.
Ik probeer wel wat af te wisselen in wat ik koop, bullenpezen en lam zijn geen succes dus die kopen we niet meer.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:42

Wij hebben vandaag eindelijk Charley op mogen halen <3

In de auto was hij super braaf, hij ging al snel slapen. Thuis was het eerst allemaal wat spannend, maar hij ligt nu heerlijk naast me te slapen. We zijn ook al wat aan het oefenen met de bench en tot nu toe vindt hij dat een leuke plek. Ik ben helemaal verliefd <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:44

Wat schattig <3 mijn hondje heette ook charley precies hetzelfde geschreven

Ik ben nu al benieuwd naar de updates

Handig de tips over kluifjes die voorbij kwamen.

Ik ben ook aan het nadenken over een naam ik had al heel lang jip in mijn hoofd, maar nu we echt serieus aan het kijken zijn leek me dat helemaal niet handig jip zit en met behendigheid jip wip...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:09

Wat een heerlijke pup is Charley <3 zo schattig!

Ik had laatst voor het eerst kophuid platen, daar doet hij serieus lang mee idd :)) mooie aanvulling op je collectie Kiwi!

Ik geef van alles. Elke dag wel een stevige kauwsnack en bij de maaltijd een paar keer per week een konijnenoor met vacht, maar dat is in 3 keer kauwen op. De stevige snacks zijn wisselend maar het meeste is binnen 20 minuten wel weg. Ook prima overigens, want daarna gaat hij heerlijk ontspannen slapen.

Ik heb laatst eens de doorbijtersbox van Bellobox gedaan en zodoende weer wat nieuwe snacks kunnen proberen, zoals luchtpijp en runderneuzen. Vond hij ook erg geslaagd. :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:49

Larissa, heel veel plezier net Charley, wat een beer al. Hoe zwaar is hij? Hij oogt vrij groot.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:52

Larissa, leuk! Geniet er van.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:15

Wat een beer larissa. Veel plezier

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:27

Bedankt allemaal! Ja het is al een flinke beer haha. Hij woog nu 7,6 kg. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe hij uit gaat groeien!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:38

We hebben een logee. Ik heb me heel de week druk lopen maken over hoe sky zich gaat gedragen. Ze doet her super. Was drukker mer mijn koekjes. Zolang ze de tijd krijgt om zelf naar de visite te gaan op haar tijd is het prima.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:57

Had jij niet net een hond aan de Giardia?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:49

Ja, maat de logee is geen hond. Gewoon een volwassen man, vriend van mijn vriend. Heeft verder geen honden of andere dieren in zijn omgeving.
Kuur is ook afgelopen, dus het zou nu over moeten zijn.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 07:52

Spreekt niemand het erover of ben ik de enige die zo enthousiast is met het ophalen van de pup vandaag? Kon er gewoon niet van slapen haha.
Werd wakker en dacht, zal wel vroeg zijn nog, uurtje of 5 in de ochtend maar het bleek nog maar 00.28 uur :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 08:13

StalMelyn schreef:
Spreekt niemand het erover of ben ik de enige die zo enthousiast is met het ophalen van de pup vandaag? Kon er gewoon niet van slapen haha.
Werd wakker en dacht, zal wel vroeg zijn nog, uurtje of 5 in de ochtend maar het bleek nog maar 00.28 uur :')

Ik denk dat de meesten hier dat wel hebben

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 08:13

Wauw Larissa wat een GIGA pup lijkt het al!!Geweldig! Hoe ging de eerste nacht??

Fijn Empty dat het goed gaat met de logee! Soms kan je je er zo druk over maken idd en dan blijkt het echt peanuts haha

StalMelyn heeeeel veel plezier vandaag!! Ik kon ook niet slapen hoor das heeel normaal haha. Vooral het idee dat ik over een x aantal uur een puppy in huis had omg so exciteddd

HET IS HIER ZOOO LEUK!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De branding is wel wat spannend haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 08:15

Haha ik denk dat vrijwel iedereen dat heeft haha! Veel plezier

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 08:47

Weinig tijd gehad om te reageren :(

StalMelyn heel veel plezier vandaag!

Flux wat een heerlijke foto's. Geen last van de loopsheid nog?

Larissa (en ik zag nog iemand met een nieuw bolletje, dacht ik) Wat is die leuk <3 en al flink aan de maat :D

Empty fijn dat het goed gaat met een gast in huis.

Ik zag nog iets voorbij komen over kauwsnacks... Hier is alles ook zo op, de eerste keer zelfs zo snel dat het er 's nachts weer uitkwam :r Nu kauwt ze (meestal) wel iets rustiger maar ook de nylabone is geen lang leven beschoren en ik heb maar een zacht rubber voerbal gekocht nadat de eerste na 2x kapot was }>

Verder gaat het best goed met Bela. Ze kan ondertussen 2uur in de bench slapen terwijl ik uit zicht ben en ze is van de week mee geweest naar de luchthaven om bezoek op te halen. In de auto gewoon geslapen 2 uur en op de luchthaven heeft ze heel netjes (onder klaagzang van haar kant natuurlijk _O- ) naast mij gelegen terwijl er heel veel mensen en koffers voorbij kwamen <3 Vervolgens was ze wel flink overprikkeld en moest ze 's middags echt even weer doorkrijgen dat we niet uitvallen naar honden maar na een wild en luid trek- en bijtspel kwam ze tot rust.
En ondertussen is het officieel, ik ben ingeschreven als hondentrainer in het handelsregister en Bela is nu een hond in training bij Dogs at Work *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:30

StalMelyn schreef:

Ik slaap nu soms al slecht terwijl ik nog niet eens weet of er een pup voor ons in het nestje zou zijn :o maar dan denk ik al na over het het zal gaan.

Leuke strand foto's flux

Room leuk dat het zo goed gaat. Een uitje vliegveld vind ik zelf ook intensief haha. Hoe oud is je pup?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:02

moonsparkle schreef:
Wat schattig <3 mijn hondje heette ook charley precies hetzelfde geschreven

Ik ben nu al benieuwd naar de updates

Handig de tips over kluifjes die voorbij kwamen.

Ik ben ook aan het nadenken over een naam ik had al heel lang jip in mijn hoofd, maar nu we echt serieus aan het kijken zijn leek me dat helemaal niet handig jip zit en met behendigheid jip wip...

Jip is een kei toffe naam! 8-)

Afbeelding

Ik zie toffe strandfoto's voorbij komen. Heerlijk!

En weer puppy spam <3