Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:17

Jeej, puppie topic gevonden. Lees hier graag mee over puppie avonturen en af en toe een opvoedingstip kan best handig zijn.

Ik heb dus net een heidewachtel pup in huis (nja al bijna 2 maanden), nu bijna 4 maanden oud. Schat van een beest, iedereen is zijn vriend (dat de vrienden hem soms te druk vinden snapt hij nog niet zo goed :+ ) en luisterd al best goed vind ik zelf.
Het is niet m'n eerste hond en qua karakter is hij ook vrij makkelijk naar merk dat ik soms toch best zoekende ben. Hondenscholen waren dicht door lockdown en bij die zelfstandige hondentrainers is het toch ook zoeken naar iets wat je past.
De vorige bvb was best sympathiek en heeft ook wel nuttige tips gegeven maar ook heel wat waar mijn oren van stonden klapperen.
Een hond leren zitten bvb was niet goed, fysiek niet en mentaal niet. Trekspelletjes zijn niet goed, spelen met de bal is niet goed. De bench was eigenlijk ook niet goed.
Daar het een jachthond is, die niet voor de jacht gebruikt zal worden en ik het dus voor wil zijn dat hij eigenhandig op pad gaat vroeg ik daaromtrent ook tips. Tip van de dag: ga niet wandelen in een gebied waar wild zou kunnen zitten. Ik woon op 500m van een bos dat vòl zit met wild, de herten lopen 's morgens voor het huis langs :P .
Ik wil best openstaan voor nieuwe inzichten maar hier kon ik even helemaal niets mee :+ .

Anyhow, voorlopig knutsel ik dus zelf wat. Pupsel kan zitten, volgen, aan de leiband lopen, loslopen en terug komen (òòk als er een hert oversteekt), katten met rust laten (al moet ik dat wel om de 2 seconden herhalen), alleen blijven, mee in de auto, mee naar het werk (waar hij met de honden van de collega's kan spelen) en is zo goed als zindelijk.
Ik vind het dus voorlopig best goed gaan, maar kan altijd beter :D .
Zou hem ook graag wat leren speuren maar ben daar zelf onervaren in en wederom, trainers vinden is momenteel wat ingewikkeld.

Dus: het monster in kwestie dat samen met mij het Franse platteland onveilig maakt: Rafi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:42

@roosvanblue wat fijn dat je schouder geen pijn doet nu! Pijn sucks!
Loopse teven heb ik geen ervaring mee - laatste teven in de familie waar ik actief mee te maken had, was in m'n kindertijd. Zelf alleen reuen gehad ;)

@thioro welkom! vreemde gedachtegang van een trainer 'vermijd plekken waar wild zit'. Veel honden met jachtdrift gaan juist naar jachttraining om dat onder controle te krijgen. Wel een ontzettende leukerd zeg. Staan bovenaan de 'wishlist' van mijn broer , heidewachtels, voor als hij ooit meer tijd heeft / voor als thuiswerken écht het nieuwe normaal gaat worden op langere termijn.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:50

Hier omgekeerd. Vroeger altijd teven in huis gehad, moeder had een pak vooroordelen over reuen.
Dit is dus m'n eerste reu en ik hoor opnieuw alle vooroordelen. Die gaat weglopen, overal z'n poot opheffen, gaat dominant worden etc etc.
Ik houd hoop dat ook reuen gewoon opgevoed kunnen worden :') .

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:58

Welkom met je schattige pup! Misschien lees ik er over maar wat is zijn naam? :D Waar in Frankrijk woon je?

Roosvanblue: over welke geur heb je het? Nog nooit de loopsheid echt geroken. Wel hebben sommige loopse teven last van plattere stoelgang en hierdoor last van de anaalklieren. Wat wel dan weer zeer fel ruikt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:57

Ah, weer 2 nieuwe pups, leuk!
En wat betreft de geur van loopsheid, ik ruik dat ook hoor, bloedgeur met beetje zurig tintje of zo.
Verder baal ik van de Lockdown, de trainingshal in Zeewolde gaat dicht, heb ik eindelijk tijd, mag ik niet... Maar ja, het is niet anders. Gelukkig kan ik nog wel privé trainen bij iemand thuis, dat is buiten en dan mag je met z'n tweeën bezig zijn.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:16

Oh ‘gelukkig’ Fannetje dat jij het ook ruikt. Idd. beetje een muffe bloedlucht. Wij zijn allebei erg gevoelig voor geurtjes dus geloof ook wel dat er mensen zijn die het niet ruiken.

Jammer dat sportgelegenheden weer sluiten maar ik snap het wel. Gelukkig heb je een alternatief!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:49

Thioro schreef:
Hier omgekeerd. Vroeger altijd teven in huis gehad, moeder had een pak vooroordelen over reuen.
Dit is dus m'n eerste reu en ik hoor opnieuw alle vooroordelen. Die gaat weglopen, overal z'n poot opheffen, gaat dominant worden etc etc.
Ik houd hoop dat ook reuen gewoon opgevoed kunnen worden :') .

Blijft ook zo persoonlijk, en stiekem wel grappig die vooroordelen. Mijn huidige reu was nét zo hard weggelopen als hij teef was geweest. Onafhankelijker jagers.

Die van mijn ouders loopt ook echt niet zomaar weg.

Mijn vorige reu, intact, liep niet weg. Keek niet eens naar teven.

Maar ja, poot optillen doen die van ons wel overal. Hebben we zelf steken laten vallen, want dat is absoluut niet nodig hoor, gewoon onvoldoende aandacht aan besteed. Die van mij doet t bijv heel extreem in de woonwijk, maar gaan we het bos in, dan is hij zo druk met geurtjes, dat hij gewoon vergeet te markeren.

Bij ons is/ was het vooroordeel altijd dat teven een stukje feller zijn. Ik weet dat dat bij de spaniels ook echt zo gezegd werd, dat als je er een wilde om gezellig mee op de bank te zitten, dat je dan gewoon een reu moest aanschaffen. De teven van die fokker gingen ook allemaal naar jagers. Of dat bij pods ook geldt: geen idee. Ik ging blanco naar de opvang, had wel een teefje gezien op foto's, maar ging met een reutje naar huis obv dat wij elkaar oprecht heel leuk vonden :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:29

Mijn reuen waren allemaal lieve sukkels maar wel zelfstandiger/minder aanhankelijk dan de teven. De teven waren weer feller maar heel aanhankelijk. Luisteren is van zoveel meer factoren afhankelijk; ras, temperament, opvoeding. Ik vind het allebei wat hebben dus de combi nu is leuk. Zou niet weten wat ik zou doen als ik opnieuw moest kiezen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:39

Wat RvB idd zegt; het is toch van meerdere dingen afhankelijk. Karakter van het individu an zich oa maar ook de opvoeding en band met de baasjes, spelen ook nog wel een kleine rol in de ontwikkeling natuurlijk, etc.

Al zie je vaak idd wel typische dingen bij reu/teef, maar soms ook weer helemaal niet en zo is het bij het ene ras ook weer net wat anders als bij het andere ras soms. Ik hoor ook vaker dat ze zeggen dat reutjes minder aanhankelijk zijn, maar dat kan ik me van Rex dus totaal niet herinneren; die was eigenlijk wel net zo aanhankelijk als Arya.

Arya is wel echt als teefje heel anders voor ons tov hoe Rex was, maar ik zag Rex dan ook vrij weinig in contact met andere honden ook ivm z'n angstagressie (de honden die hij kende, teefjes, ging echt perfect altijd) dus dat kan ik slecht vergelijken. Als ik vergelijk met andere herder reutjes die ik ken... Arya is dan veel meer aanwezig met d'r eigen mening zeg maar en het ook laten weten hiervan en ze is af en toe dan echt een regelteef en dit zie ik ook bij andere herder teefjes in verhouding Veel Meer tov een reu. Dat zie je bv bij de herders toch wel al snel dus; dat de teefjes wat pittiger zijn over 't algemeen. De reutjes vinden toch al sneller alles wel goed. Maar zo is Arya ook wel echt super aanhankelijk en Altijd in je buurt te vinden (alleen buiten ih losloop vind ze het heerlijk om iets vooruit te lopen en te ontdekken, maar altijd met een schuin oog en oor op mij, in de regel) alsook erg beschermend als ze wil haha. En met wandelen ook; wat bij haar groepje hoort, wordt ook echt in de gaten gehouden; of dat nu een nieuwe hond is die ze nog niet kent of de roedel van Kim of andere mensen die meelopen. Het hoort dan bij haar en dan wordt het in de gaten gehouden haha - dat is dan echt de Herder in d'r die naar boven komt <3

Ik zou idd even niet weten wat ik zou kiezen als er opnieuw een hond komt. Ik vind bij beide geslachten wel wat te zeggen over waarom ik het liever wel/niet zou doen en veel is alsnog afhankelijk vh individu; daarom dat voor ons geslacht in eerste instantie niet belangrijk was toen we voor een pup gingen kijken. Maar als er een 2e bij zou komen, denk ik dat we toch eerder geneigd zijn naar een reu te gaan, gevoelsmatig... Maar als er een pup tegen die tijd is wat voor ons gevoel en icm wat een fokker zegt beter zou passen welke dan een teef zou zijn, zou het ook gewoon zomaar een teef kunnen worden. Hangt ook weer samen met hoe Arya zich nog verder ontwikkelt en zou zijn als 1e hond en in principe met voorbeeldfunctie voor een pup.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:21

Geen ervaring met reuen hier. Alleen loge reuen dat ze overal tegen aan zeiken :o

Yoshi zit alleen maar naar buiten te kijken.... Geen idee waar ze last van heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:43

Welkom aan de nieuwe puppy's en hun baasjes! <3 Ik ga mijn (hopelijk) toekomstige puppy vanmiddag weer even knuffelen. :+

Wij waren ook van huis uit 'reuenmensen', onze eerste hond was een reu en nummer twee en drie werden een teef en mijn hemel wat een heerlijkheid die teven. Dus vanaf toen was ik officieel een tevenmens en mijn wederhelft een reuenmens. Dus zijn volgende pup en onze vierde hond werd weer een reu. Toen kwamen pas de vooroordelen bovendrijven die ik nog nooit gehoord had maar wel hard om moest lachen. Twee reuen bij elkaar zou vechten worden, meerdere teven bij elkaar zou vechten worden. Ze zouden als roedel gaan 'jagen' en de leukste, ze zouden als roedel gaan 'moorden'. :')

Ik had het er nog met CB over dat als je meer dan twee honden neemt je toch altijd ergens een geslacht dubbel hebt want hoewel we bij mensen inmiddels 1500 geslachtsvormen hebben zijn het er bij honden vooralsnog maar twee. :')

Alle vooroordelen heb ik van tafel kunnen vegen tot nu toe, geen enkele die waar bleek te zijn maar dat had ik dan ook niet verwacht.

Bij alle honden wat er nog bijkomen worden het geslacht van voorkeur toegevoegd. :+ Op zich wel handig dat ik van de teven ben en Kay van de reuen, wel zo handig voor de fok. _O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:45

Afbeelding

deze week moeten ze geboren worden, het wordt heel spannend voor ons, of er eentje voor ons bijzit

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:47

@kimD hebben we bij honden nog geen kweens? Vriendin van mij heeft een paard die kween is namelijk :Y) (Ja, die is dus geboren met baarmoeder, zaadleiders, en een penis die uit de vulva komt. Heel interessant, heeft een flinke operatie gekost ook om dat allemaal te verwijderen van binnen, maar nu plast 'ze' wel nog vanuit een penis die uit de vulva komt) Dan heb je toch een beetje een euhm, nou ja, situatie waarin t geen mannetje en geen vrouwtje is. Of allebei.

Nee precies, als je er meer dan 2 hebt, heb je iets dubbel. Je hebt natuurlijk wel individuen die het alleen met hetzelfde of alleen met het andere geslacht kunnen vinden, maar dat geldt niet voor de hele populatie aan honden op de wereld.

@fokfanaat spannend! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:49

Skippy01 schreef:
@kimD hebben we bij honden nog geen kweens? Vriendin van mij heeft een paard die kween is namelijk :Y) (Ja, die is dus geboren met baarmoeder, zaadleiders, en een penis die uit de vulva komt. Heel interessant, heeft een flinke operatie gekost ook om dat allemaal te verwijderen van binnen, maar nu plast 'ze' wel nog vanuit een penis die uit de vulva komt) Dan heb je toch een beetje een euhm, nou ja, situatie waarin t geen mannetje en geen vrouwtje is. Of allebei.

Nee precies, als je er meer dan 2 hebt, heb je iets dubbel. Je hebt natuurlijk wel individuen die het alleen met hetzelfde of alleen met het andere geslacht kunnen vinden, maar dat geldt niet voor de hele populatie aan honden op de wereld.

@fokfanaat spannend! :D

Oh, zeker wel! Die zijn er, ook een hermafrodiet komt wel eens voor. Ik heb er jaren geleden één in het echt gezien en ik kan maar een handjevol honden opnoemen waarbij ik het gehoord heb dat ze het hadden. Maar zo'n honden zijn al snel 'algemeen nieuws'.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:54

KimD schreef:
Welkom aan de nieuwe puppy's en hun baasjes! <3 Ik ga mijn (hopelijk) toekomstige puppy vanmiddag weer even knuffelen. :+

Wij waren ook van huis uit 'reuenmensen', onze eerste hond was een reu en nummer twee en drie werden een teef en mijn hemel wat een heerlijkheid die teven. Dus vanaf toen was ik officieel een tevenmens en mijn wederhelft een reuenmens. Dus zijn volgende pup en onze vierde hond werd weer een reu. Toen kwamen pas de vooroordelen bovendrijven die ik nog nooit gehoord had maar wel hard om moest lachen. Twee reuen bij elkaar zou vechten worden, meerdere teven bij elkaar zou vechten worden. Ze zouden als roedel gaan 'jagen' en de leukste, ze zouden als roedel gaan 'moorden'. :')

Ik had het er nog met CB over dat als je meer dan twee honden neemt je toch altijd ergens een geslacht dubbel hebt want hoewel we bij mensen inmiddels 1500 geslachtsvormen hebben zijn het er bij honden vooralsnog maar twee. :')

Alle vooroordelen heb ik van tafel kunnen vegen tot nu toe, geen enkele die waar bleek te zijn maar dat had ik dan ook niet verwacht.

Bij alle honden wat er nog bijkomen worden het geslacht van voorkeur toegevoegd. :+ Op zich wel handig dat ik van de teven ben en Kay van de reuen, wel zo handig voor de fok. _O-

omg :') :')

Ik zie idd veel mensen die juist 2 van hetzelfde geslacht thuis hebben; 2 reutjes of 2 teefjes. Onze fokster had dan ook oma en mama samen in huis, zonder problemen en je ziet het idd bij veel fokkers vooral ook dat er toch al snel veel van hetzelfde geslacht zitten, wat ook gewoon goed gaat idd.

Eerst dacht ik ook van; een reu is misschien handiger tzt, maar ik denk dat het voor Arya idd ook niet veel uitmaakt omdat ze conflictvermijdend is normaliter en buiten haar loopsheid/schijnzwangerschap om is ze ook echt niet moeilijk en aangezien we van de hormonen af zijn... ik voorzie dan idd weinig problemen met een tweede teef erbij bv als we gewoon zorgen dat aandacht e.d. eerlijk verdeeld wordt en de karakters hopelijk gewoon een beetje fijn gaan samen. Denk dat wij bij een volgende pup idd ook dan wel zien hoe het loopt met wat er uiteindelijk geboren wordt en welke pup dan het beste zou passen, omdat we vooral willen kijken naar karakter. Aangezien we geen fokwensen hebben verder is voor ons een specifiek geslacht idd ook niet perse iets waar we in willen vastbijten dan ook. Voor Arya er kwam dachten we eerst op zoek te gaan naar een reutje en ineens was er dan toch een teefje :') Sowieso denk ik dat als het een pup is wat erbij komt en geen oudere hond met eventueel rugzakje, dat je die heftige ruzies sowieso al minder snel zult hebben als je gewoon tijd steekt in opvoeding/begeleiding en de honden hun (mentale)uitdaging geeft e.d.

Qua omgang vind ik reutjes ook geweldig, dus ook daar is het niet zo dat ik zoals Kim bv echt een tevenmens Of reuenmens ben.

Maar KimD je toekomstige puppy knuffelen.. Je bedoelt mams knuffelen dan of heb ik wat gemist :') ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:59

cursebreaker schreef:
KimD schreef:

omg :') :')

Ik zie idd veel mensen die juist 2 van hetzelfde geslacht thuis hebben; 2 reutjes of 2 teefjes. Onze fokster had dan ook oma en mama samen in huis, zonder problemen en je ziet het idd bij veel fokkers vooral ook dat er toch al snel veel van hetzelfde geslacht zitten, wat ook gewoon goed gaat idd.

Eerst dacht ik ook van; een reu is misschien handiger tzt, maar ik denk dat het voor Arya idd ook niet veel uitmaakt omdat ze conflictvermijdend is normaliter en buiten haar loopsheid/schijnzwangerschap om is ze ook echt niet moeilijk en aangezien we van de hormonen af zijn... ik voorzie dan idd weinig problemen met een tweede teef erbij bv als we gewoon zorgen dat aandacht e.d. eerlijk verdeeld wordt en de karakters hopelijk gewoon een beetje fijn gaan samen. Denk dat wij bij een volgende pup idd ook dan wel zien hoe het loopt met wat er uiteindelijk geboren wordt en welke pup dan het beste zou passen, omdat we vooral willen kijken naar karakter. Aangezien we geen fokwensen hebben verder is voor ons een specifiek geslacht idd ook niet perse iets waar we in willen vastbijten dan ook. Voor Arya er kwam dachten we eerst op zoek te gaan naar een reutje en ineens was er dan toch een teefje :') Sowieso denk ik dat als het een pup is wat erbij komt en geen oudere hond met eventueel rugzakje, dat je die heftige ruzies sowieso al minder snel zult hebben als je gewoon tijd steekt in opvoeding/begeleiding en de honden hun (mentale)uitdaging geeft e.d.

Qua omgang vind ik reutjes ook geweldig, dus ook daar is het niet zo dat ik zoals Kim bv echt een tevenmens Of reuenmens ben.

Maar KimD je toekomstige puppy knuffelen.. Je bedoelt mams knuffelen dan of heb ik wat gemist :') ?

Ja hahaha, ik ga even met koude handen aan een warme buik voelen. <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:02

hahaha ik denk al: zijn de pups er nu al en heb ik ergens gigantisch over een berichtje heen gelezen?! voelde me al echt een sukkel :') Maar; have funnnn <3 Welke dag had je ook alweer 'voorspeld'?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:05

cursebreaker schreef:
hahaha ik denk al: zijn de pups er nu al en heb ik ergens gigantisch over een berichtje heen gelezen?! voelde me al echt een sukkel :') Maar; have funnnn <3 Welke dag had je ook alweer 'voorspeld'?

Volgende week woensdag is ze officieel uitgerekend maar Sandy & ik hebben beide het gevoel dat het zondag gaat gebeuren.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:54

Ik heb net m'n gewonnen halsband van KimD binnen gekregen :D
Het is zo gaaf geworden in kleurstelling, staat Yoshi echt gaaf <3 de snacks die erbij zaten vallen ernstig in trek, dat mevrouw zelf al met de envelop de woonkamer in kwam

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:24

Ohh ja zondag idd!! Ik ben benieuwd of jullie gelijk gaan hebben hihi.

En Jeanine, dat vraagt om een foto natuurlijk <3 Ik ben echt nieuwsgierig!!

--

wij net weer een lekker rondje in de regen gedaan. Wel veel bospaadjes waarbij we veeeel gladde stukken hadden, dus het was meer een survival tocht voor mij met m'n onhandigheid als wat anders :')

Ze was heeeel erg snuffelig en rook ontzettend veel en daardoor wat afgeleid, maar ondanks dat toch nog een paar stukken ook nog heel fijn kunnen oefenen op de focus wat ze netjes deed naar het eind toe, waar ze netjes naast bleef :j Aan 't begin van de wandeling mag ze ook sowieso gewoon lekker snuffelen en doen natuurlijk. Probeer het stukje training dan meestal in het 2e deel mee te pakken, zodat ze eerst nog even lekker wat energie eruit heeft gewerkt.

Ik kan me soms wel echt irriteren aan ruiters. Komen 3 paarden tegen, 2 met ruiters aan de buitenkant op friezen met in t midden een jonger paard aan halster en ze blijven gewoon in flinke draf op ons af denderen. Arya vond het in eerste instantie even spannend en drukte zich tegen me aan en heeft zich herpakt en is natuurlijk wel blijven kijken, maar bleef rustig, dus ook flink beloond weer. Maar jeetje... kan dat nu echt even niet terug in stap? ze vlogen op een halve m afstand langs - en als ze gereageerd had, was ik 't zeker schuld geweest :( Vanuit hun oogpunt zal 't wel zijn geweest; houd het tempo erop zodat je ook gewoon weer snel langs bent, maar toch minder handig voor de andere partij vind ik. Het is nogal een geweld wat zo op je afkomt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:43

@CB ik snap je ja. Wij hebben laatst bijna een ongeluk gehad zo ook. Wij waren te paard in stap - want scherpe bocht, geen overzicht - langs ons liep een mevrouw met hond (ook aangelijnd, geen issue) en van om die scherpe bocht kwamen ineens twee ruiters in volle galop aangestormd. Dat kan gewoon niet in zo'n bocht. Volle galop kan alleen op een renbaan of een pad waar je overzicht hebt. Dat hadden ze hier gewoon niet.

Heel irritant soms!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:44

Ik lig ff zielig te wezen op de bank. Heb een spiraal laten plaatsen en Yoshi heeft als hoofd motto slapen vandaag :o
Afbeelding
Deze sneak peek Kreeg ik van de week van Kim!!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:35

Met een ruiter heb ik ook al een keer een close call gehad.
Rafi is nog wat bang van paarden en uit dat in blaffen.
Hij loopt vaak los maar staat toch redelijk onder appèl.

Lopen we dus rustig te slenteren in ons uppie in het bos. Komt er een ruiter achterop, samen met een loslopende herder. Om ons voorbij te steken besluit ze dat dat het beste gaat in een vlotte draf. Ergens kan ik die logica wel snappen maar ik had m'n pup net op tijd bij me geroepen en nog niet de tijd gehad om aan te lijnen of ze kwam al voorbij gedenderd.
Heb hem gehurkt vastgehouden en gerustgesteld maar hij was helemaal dol, zelfs uit het zicht had hij er maar al te graag achter gegaan.

Echt handige actie vond ik het toch niet van die ruiter.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slaapkop is wakker. ..

De halsband van KimD met een hele mooie zwarte biothane lijn <3
Hier een gelukkig baasje :D

En de huidige modus
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:35

Gave band Jeanine! Staat Yoshi supergoed! <3

Lekker KimD met koude handen aan een warme buik <3

——

Hier even wat minder, Otje heeft gisteren een wond op d’r borst opgelopen. Denk een haaltje van een tand, of misschien banketstaaf gevallen op een takje/steentje. Was er zelf niet bij, m’n vriend was met dr wandelen. Ze had er gisteren echt enorm last van, ze was heel erg uit d’r doen en wilde niet echt lopen, niet eten en ze wilde dus ook niet naar buiten. Dierenarts gebeld voor overleg en begonnen met metacam. Ze voelt zich gelukkig vandaag al heel erg veel beter! Ze mankt soms nog wel een beetje, maar ze speelt, eet, plast, poept en knuffelt weer <3
Dus nog eventjes rustig aan. Dierenarts denkt dat d’r borstspieren een tik ervan gehad hebben dus dat ze gewoon erge spierpijn heeft. Lekker warm houden, wond schoonhouden en dan zou mevrouw over een paar dagen weer als nieuw moeten zijn :P
Afbeelding