Ik heb dus net een heidewachtel pup in huis (nja al bijna 2 maanden), nu bijna 4 maanden oud. Schat van een beest, iedereen is zijn vriend (dat de vrienden hem soms te druk vinden snapt hij nog niet zo goed

Het is niet m'n eerste hond en qua karakter is hij ook vrij makkelijk naar merk dat ik soms toch best zoekende ben. Hondenscholen waren dicht door lockdown en bij die zelfstandige hondentrainers is het toch ook zoeken naar iets wat je past.
De vorige bvb was best sympathiek en heeft ook wel nuttige tips gegeven maar ook heel wat waar mijn oren van stonden klapperen.
Een hond leren zitten bvb was niet goed, fysiek niet en mentaal niet. Trekspelletjes zijn niet goed, spelen met de bal is niet goed. De bench was eigenlijk ook niet goed.
Daar het een jachthond is, die niet voor de jacht gebruikt zal worden en ik het dus voor wil zijn dat hij eigenhandig op pad gaat vroeg ik daaromtrent ook tips. Tip van de dag: ga niet wandelen in een gebied waar wild zou kunnen zitten. Ik woon op 500m van een bos dat vòl zit met wild, de herten lopen 's morgens voor het huis langs

Ik wil best openstaan voor nieuwe inzichten maar hier kon ik even helemaal niets mee

Anyhow, voorlopig knutsel ik dus zelf wat. Pupsel kan zitten, volgen, aan de leiband lopen, loslopen en terug komen (òòk als er een hert oversteekt), katten met rust laten (al moet ik dat wel om de 2 seconden herhalen), alleen blijven, mee in de auto, mee naar het werk (waar hij met de honden van de collega's kan spelen) en is zo goed als zindelijk.
Ik vind het dus voorlopig best goed gaan, maar kan altijd beter

Zou hem ook graag wat leren speuren maar ben daar zelf onervaren in en wederom, trainers vinden is momenteel wat ingewikkeld.
Dus: het monster in kwestie dat samen met mij het Franse platteland onveilig maakt: Rafi: