Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faelynn schreef:Ah leuk een inspiratie topic! Ik ben gister avond begonnen met mijn eerste hamster scaping (gaat weliswaar gebruikt worden voor een groep kleine muisjes die onverwachts bij mij zijn komen wonen)
Bak is 163x42cm. In de achterste hoek ligt een dikke laag eco cotton waar ze lekker in kunnen graven en slapen, midden hennep, en 2 van de afgezette stukken comforbedding van kokos.
Hij is nog niet helemaal af, zal nog wat spulletje bij moeten kopen en een rooster voor bovenop maken, maar vond het begin al erg leuk om te delen. De tafel er onder is ook zelf gemaakt![]()
[ [url=m/WRIR0E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Faelynn schreef:Ah leuk een inspiratie topic! Ik ben gister avond begonnen met mijn eerste hamster scaping (gaat weliswaar gebruikt worden voor een groep kleine muisjes die onverwachts bij mij zijn komen wonen)
Bak is 163x42cm. In de achterste hoek ligt een dikke laag eco cotton waar ze lekker in kunnen graven en slapen, midden hennep, en 2 van de afgezette stukken comforbedding van kokos.
Hij is nog niet helemaal af, zal nog wat spulletje bij moeten kopen en een rooster voor bovenop maken, maar vond het begin al erg leuk om te delen. De tafel er onder is ook zelf gemaakt![]()
[ [url=m/WRIR0E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Elke keer als ik het dacht uitgeroeid te hebben (dieren behandelen met ivermectine, alle inrichting in de vriezer, kooi ontsmetten etc.), kwamen ze toch weer terug. Vooral in de zomer was het een ramp. Zeker met grote verblijven met veel nestmateriaal ed is het een drama om te bestrijden. Mijn robo's waren twee dames die al in slechte conditie bij mij kwamen via marktplaats, waarschijnlijk ook al wat ouder en ze hebben dus helaas niet heel lang geleefd.xDenies schreef:Jazeker ervaring mee, helaas ook niet voor alle hamsters positief afgesloten omdat ik te laat met t redmiddel kwam. Maar nu verspreid ik mijn info al jaren. In de Scape groep staat t maar kan het morgen ook wel uittypen. Help me even herrineren. Bloedluis/mijt is een hell.
We hebben Caf Oogzalf mee en Metacam. Het lastige van dieren uit de opvang is natuurlijk ook dat je niet altijd weet hoe oud ze precies zijn.
Zeker niet kleiner, wel zorg ik er voor dat voeding en water dichtbij is. Je weet nooit helemaal 100% wat een hamstertje doet dus ik vind het zonde om ze kleiner en een saaiere bak te geven omdat wij denken dat ze minder kunnen. Misschien hobbelt ie 's nachts nog 'vrolijk' rond bij wijze van 
vorige scape viel weg in de smaak, zoveel heeft hij nog niet eerder gegraven.

Elkaar inspiratie geven, elkaar helpen, enzovoort. Ik heb helaas niet zo veel scapes te maken, maar volgens mij had ik mijn laatste kant-en-klaar ingerichte bak nog niet gedeeld?