Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:22

Mag ik mij hier ook melden? eind deze maand mogen wij onze Akita pup halen :D

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:24

_Mellanie schreef:
Mag ik mij hier ook melden? eind deze maand mogen wij onze Akita pup halen :D

[ [url=m/FDLbN3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, wat een beer al!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:31

Nja, klein hondje of niet. Zo’n situaties kunnen idd gewoon goed blijven hangen, bij elke hond. Alleen als het een keer mis gaat, zal een kleiner hondje gewoon veel sneller flinke schade krijgen. En bij m'n 6 maanden oude pup kan een nare ervaring ook al genoeg schade aanrichten ook al is ze al aan de maat met 23kg.

Arya is soms zoals met die grote groep laatst, ook nog onzeker en soms komen we ook een hond tegen die gewoon niet van ophouden houdt en dan voelt Arya zich ook overduidelijk echt niet fijn en dat kan ook een keer fout gaan. Als ik dat zie probeer ik haar ook zsm eruit te halen want hier in het losloop gebied grijpen de meeste mensen dus ook niet in want die vinden dat het zich allemaal vanzelf wel oplost. Ze past zich normaal in roedels e.d. heel goed gaan, maar we komen ook wel eens honden tegen die gewoon niet zo haar ding zijn qua drukte en dat zijn vaak honden die ook gewoon niet stoppen of waarvan de baasjes niet ingrijpen. Als Arya echt in 'spel modus' zit of de focus gewoon heel erg ergens anders heeft liggen, moet ik d'r ook echt nog handmatig zelf eruit halen. 100x roepen heeft dan nog geen nut. Maar veel mensen doen er gewoon helemaal niks aan.

En dat wat ik dan had met Arya nu... Zo heeft ze zich serieus nog nooit gedragen, dus ik wist op dat moment eerst ook gewoon echt even niet wat te doen. We hebben het toen een paar x geprobeerd nog geprobeerd nadat ze aan de lijn weer rustig was, maar ze zat te snel weer in die 'mode' weer en toen we erna die roedel tegenkwamen en die vrouw met 2 honden was het helemaal goed en was er niks meer aan de hand, toen ze weer andere honden erbij had. Dus ik ga er vanuit dat het nog onzekerheid is bij haar. En gezien de leeftijd moet ze ook nog veel leren en de kans krijgen om dat in een veilige situatie te doen, dus ik moet echt selectiever zijn in waar ik mee ga lopen nu, niet alleen voor haar maar ook andere mensen ja. Ik vond het heel rot voor alle partijen, want ook voor Arya was dit echt geen goede ervaring. Wel weer van geleerd en we gaan eraan werken en meer kunnen we ook niet doen.

Mellanie
Welkom, wat een knapperd!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-01-20 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 15:35

Welkom Mellanie!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:38

CB, ik zou me daar eerlijk gezegd niet al te schuldig over voelen. Dat soort dingen gebeuren en zijn vervelend maar er is niemand gewoond geraakt. En ook dit zijn leermomenten voor de andere hond. En daar moet een hond ook tegen kunnen. Natuurlijk voorkom je het liever maar ik verwacht niet dat de hond hier de rest van zn leven last van heeft. Zo heeft Dundy een hekel aan de BC van de frisbee training. Dat beest is zó druk en kent geen grenzen en Dundy vindt dat niet kunnen. Af en toe wanneer die hond in onze cirkel komt snauwt Dundy hem flink af. Tja, ik heb liever dat Dundy het niet doet maar het is de verantwoordelijkheid van die baasjes om hun hond weg te houden. En kennelijk leert de hond er ook niet echt van dus last zal ie er niet van hebben :7

Daarnaast vind ik dat het baasje zelf ook had moeten ingrijpen in jouw geval. Valt mij sowieso op dat veel baasjes helemaal niet doorhebben dat hun hond het niet leuk vindt.

Dundy negeert honden over het algemeen vaak en vindt spelen niet echt nodig. Nu dagen honden hem soms uit wat gewoon wordt afgehandeld met een snauw. Als ze dan terug blijven komen jaagt ie ze een beetje op. Niks agressiefs maar gewoon een cattle dog die tegen een vervelende 'koe' zegt dat ie moet oprotten. Veel baasjes zien dat ook maar als leuk spel terwijl het toch wel duidelijk is dat de mijne geïrriteerd is >;)

Leuk Mellanie, welkom! Wat zijn je plannen met deze pandabeer? <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:39

cursebreaker schreef:
Nja, klein hondje of niet. Zo’n situaties kunnen idd gewoon goed blijven hangen, bij elke hond. Alleen als het een keer mis gaat, zal een kleiner hondje gewoon veel sneller flinke schade krijgen. En bij m'n 6 maanden oude pup kan een nare ervaring ook al genoeg schade aanrichten.

Arya is soms zoals met die grote groep laatst, ook nog onzeker en soms komen we ook een hond tegen die gewoon niet van ophouden houdt en dan voelt Arya zich ook overduidelijk echt niet fijn en dat kan ook een keer fout gaan. Als ik dat zie probeer ik haar ook zsm eruit te halen want hier in het losloop gebied grijpen de meeste mensen dus ook niet in want die vinden dat het zich allemaal vanzelf wel oplost. Ze past zich normaal in roedels e.d. heel goed gaan, maar we komen ook wel eens honden tegen die gewoon niet zo haar ding zijn qua drukte en dat zijn vaak honden die ook gewoon niet stoppen of waarvan de baasjes niet ingrijpen. Als Arya echt in 'spel modus' zit of de focus gewoon heel erg ergens anders heeft liggen, moet ik d'r ook echt nog handmatig zelf eruit halen. 100x roepen heeft dan nog geen nut. Maar veel mensen doen er gewoon helemaal niks aan.

En dat wat ik dan had met Arya nu... Zo heeft ze zich serieus nog nooit gedragen, dus ik wist op dat moment eerst ook gewoon echt even niet wat te doen. We hebben het toen een paar x geprobeerd nog geprobeerd nadat ze aan de lijn weer rustig was, maar ze zat te snel weer in die 'mode' weer en toen we erna die roedel tegenkwamen en die vrouw met 2 honden was het helemaal goed en was er niks meer aan de hand, toen ze weer andere honden erbij had. Dus ik ga er vanuit dat het nog onzekerheid is bij haar. En gezien de leeftijd moet ze ook nog veel leren en de kans krijgen om dat in een veilige situatie te doen, dus ik moet echt selectiever zijn in waar ik mee ga lopen nu, niet alleen voor haar maar ook andere mensen ja. Ik vond het heel rot voor alle partijen, want ook voor Arya was dit echt geen goede ervaring. Wel weer van geleerd en we gaan eraan werken en meer kunnen we ook niet doen.

Daar heb je een punt.
Wij hebben dat ook met mensen en ik snap best dat ze daardoor bij de 1 wat makkelijker dr plek vind dan bij andere.

Het is ook lastig en zeker als je niet weet wat voor honden er komen.

Complimenten in ieder geval hoe je het oppakt :D

Ach Arya leert het vast wel :D En dat komt best goed :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:25

Mila kan zich soms ook wat apart gedragen als ze één op één is met een andere hond. Ze wil dan zo graag spelen dat ze enorm drammerig wordt naar de andere hond. Ook omver proberen te lopen en aanblaffen. Ik lijn haar dan weer aan. Als ze in een groep is nergens last van, dan zoekt ze zelf wel een hond op waar ze een goede match mee is...

Ik heb vandaag een halti voor haar gekocht, goed af laten stellen en uitleg gehad in een goede dierenwinkel. Vanmiddag voor het eerst mee gelopen. Het eerste stuk probeerde ze hem steeds af te krijgen. Heb haar veel beloond als ze goed doorliep en als ze er wel aan zat streng toegesproken. Het ging al gauw goed. Ik hoop dat dit de oplossing is. Een tuig vindt ze verschrikkelijk en met de halsband vind ik het naar vanwege de luchtpijp. In de training loopt ze keurig we hebben er echt veel aandacht aan besteed maar op wandeling blijft het lastig. Ik had gelijk de indruk dat Mila een stuk rustiger was vandaag omdat ze rustiger moest lopen dan ze eigenlijk wilde. Het zal nog wel even wennen zijn maar ik heb er wel vertrouwen in.
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:28

Ziet eruit als een mooie comfortabele halti, het enige wat ik mis is de dubbele riem!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:44

Is zo'n halti hetzelfde als een gentle leader?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:19

KimD ja, daar zat ik al aan te denken, om de andere knip van de riem aan de halsband te doen, ze schrikt namelijk weleens van dingen en ik wil niet dat ze dan een klap op haar neus krijgt. Heb een 2.40 lijn dus dan is ie nog steeds mooi lang. Het is voor mij ook even wennen. Er zit trouwens wel een beveiliging aan de halsband.

Cupcakes het is iets soortgelijks maar het model is wat anders, afhankelijk van de vorm van de kop kijk je wat het beste zit volgens mij.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:12

Skippy01
ze is inderdaad al behoorlijk groot en grof

Kaus
We zijn van plan haar te houden als gezelschap hond en ik wou graag een hond wanneer mijn man snachts aan het werk was. We wonen vrij afgelegen en geeft mij een wat veilige gevoel.
En we misten toch wel een hond in huis, wat we allebei vanuit ons ouderlijk huis gewend waren.

anna79
gewoon uit nieuwsgierig maar ik vragen waarom de de keus voor een halti?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:15

Afbeelding

nog even een foto die we vanmiddag ontvingen van de fokkers. Het is de middelste <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 19:28

Lief bolletje wol! :D

Hier heeft het teefje dat gedekt gaat worden door boellie vandaag weer progesteron geprikt. Nog te laag om te dekken. Woensdag gaan ze weer prikken. Ik verwacht donderdag dekken. Nog een rondje Boellie babies :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:35

_Mellanie schreef:
[ [url=m/zZVSnL.jpg]Afbeelding[/url] ]

nog even een foto die we vanmiddag ontvingen van de fokkers. Het is de middelste <3

Wat een beren zijn het! Lekker stevig ook! <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:05

Mellanie Wat een heerlijke beer is dat zeg <3

cursebreaker Jij had toch tuig van Dog Copenhagen? Hoe bevalt dat? Ik ben voor Jip op zoek naar een goed passend tuig, maar er zijn er gelukkig niet zo heel veel op de markt :Y)

Gisteren ben ik met Jip in een losloopgebied geweest, vlakbij het strand. Hier konden we goed oefenen met het hier komen en hij luisterde toen echt heel goed! Tot dat er honden en mensen langs kwamen. Ondanks dat ik vrij ver van tevoren hem bij me riep, had ik hem moeten aanlijnen. Maar dat is achteraf. Hij stoof weer als een kamikaze piloot op die mensen/honden af en had weer bananen in zijn oren. . Maar hoe ik zijn focus dan bij mij kan houden, vind ik soms nog best lastig. Ik bood mijn excuses aan, maar ze vonden het niet erg, want ze hadden zelf ook een pup/jonge hond. Maar ik zou het zelf ook niet fijn vinden als er zo'n drukke hond op ons kwam afgestormd :Y)

De crocs van mama zijn favoriet om met zijn neus in te liggen :+
Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:07

Welkom Mellanie wat een leuk beertje <3 Fijn gevoel he straks een hond als de man weg is.

Kiwitje leuk straks weer puppy's van Boellie. Is ze al loops Chick?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:16

Mellanie, volgens mij ken je ons nog niet uit het 2019 topic maar Mila is inmiddels bijna 14maanden (dat je niet denkt dat het een pup is). Mila is een actieve hond die altijd 'aan ' is als ze buiten is, wil graag voorop en trekt dan. Ik train veel met haar en we kunnen samen al veel, op cursus gaat los volgen ons goed af. Maar op die manier lopen doe je niet een uur lang. Vooral als Mila een andere hond in de verte ziet blijft ze trekken. Ik heb hier veel op geoefend en het is ook echt wel veel beter geworden maar op sommige dagen gaat het nergens over en raak ik gefrustreerd. Dat vind ik jammer. De druk die op de halsband komt vind ik onprettig omdat een poedel een weinig gespierde nek heeft. Een tuigje vindt ze verschrikkelijk, ik moet Mila echt vangen op het moment dat ze het tuig ziet (diverse modellen geprobeerd).
Vandaar de halti. Ik merkte vandaag als neveneffect dat Mila rustiger werd omdat ze nu wat onder haar tempo moest lopen. Op de dagen dat ze erg trekt is ze namelijk ook een soort van gejaagd, wil ze alsmaar sneller lopen, geen rust in dr kont zeg maar...

Leuke pup trouwens zo'n lekker wolletje , heb ik een wedervraag aan jou, niet het makkelijkste ras, waarom heb je voor een Akita gekozen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:27

Ik zou wel inderdaad, net als KimD zegt, een dubbele riem er aan hangen. Wij verkopen de halti niet eens zonder dubbele riem. Of nouja je kan het niet weigeren maar adviseren het wel met klem. Ik hoop dat het iets voor je kan betekenen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:33

Ja ben ik ook van plan Denies, vind het ook raar dat ze dat niet gezegd hebben. Ik begon het me namelijk al wandelende af te vragen :o
Verder wel tevreden over de service ze helpen daar altijd heel goed met passen en hebben er ook veel verstand van voor mijn idee.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:37

Ja dat lijkt me ook wel logisch, het is een trainingsmiddel. Mij is altijd geleerd dat de hond zichzelf moet corrigeren (correct me if im wrong, dont shoot the Messenger), als je natuurlijk maar één lijn hebt direct naar de neus dan ben je uiteindelijk alleen maar aan het corrigeren voor mijn idee. En met spelen als er een andere hond in haakt lijkt me dat ook geen pretje voor die neus.

Lastig hoor, dat ze geen tuigjes om wilt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:45

Ja ze corrigeert zichzelf, maar heb de hele wandeling haar op mijn pinken kunnen houden, lijn in een boogje, ze trekt er echt niet aan. Ik wil alleen wel een andere riem want die ik nu heb heeft zo'n zware musketon en die bengelt dan onder haar kin heen en weer... Na ja moet het nog even uitvogelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:27

punjab schreef:
Welkom Mellanie wat een leuk beertje <3 Fijn gevoel he straks een hond als de man weg is.

Kiwitje leuk straks weer puppy's van Boellie. Is ze al loops Chick?

Nee.. Echt een heks he? :P Ik had gerekend tussen 6 en 16 januari. Maar t zou mij niks verbazen als ze er een paar dagen bij snoept...

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:54

CupCakes_
Wat een leuk dier heb je! En als jonge hond mogen ze nog een keertje ongehoorzaam zijn toch?

Anna79
Ik was nieuwsgierig, maar begrijp de keus wel van een Halti. Mijn ouders hebben zelf sharpei's en daar ook regelmatig bij getwijfeld of zo iets niet voor hun was. Vooral de jongste heeft een hekel aan een tuig en een halsband hebben ze binnen 2 secondes af.

Wij hebben heel lang getwijfeld over het ras, wij waren er beidde over eens dat er een hond moest komen. En ook een grotere hond die toch wel iets 'angstjagend' over komt.
Ik hou zelf heel erg van Bulldogs maar mijn man absoluut niet. Pitbull/ Staffords hebben we ook naar gekeken maar waren van mening dat het als eerste gezamenlijke hond to much werd.
Bij voorbeeld een labrador vinden we ook prachtig, maar voor ons samen vonden we hem misschien iets te 'braaf' (niet dat we iemand nu op de tenen trap).

Wij zijn er van bewust dat het geen makkelijk ras, maar mijn man en ik zijn beidden opgegroeid met honden die ook niet makkelijk waren. Wel hebben we ons al ingeschreven voor cursussen zodat we op 1 lijn komen qua opvoeding.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:51

Haha vind het wel grappig dat je 'te braaf' en 'angstaanjagend overkomt' gebruikt. Ik ben wel oprecht nieuwsgierig waarom je daar bewust naar zoekt?

Ik ken twee akita's en dat zijn de goedzakken zelf maar qua hun staatige houding niet zo handig voor andere honden en inderdaad de wat 'grotere' houding laat mensen wel twee keer nadenken. Maar dat heeft mijn Border Collie ook als hij zich groot maakt :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:06

oh een Akita <3 vind ze prachtig om te zien maar qua karakter niks voor mij

Roek is gedekt nu dus 4 weken geduld hebben voor we weten of het gelukt is -O-