Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:Nja, klein hondje of niet. Zo’n situaties kunnen idd gewoon goed blijven hangen, bij elke hond. Alleen als het een keer mis gaat, zal een kleiner hondje gewoon veel sneller flinke schade krijgen. En bij m'n 6 maanden oude pup kan een nare ervaring ook al genoeg schade aanrichten.
Arya is soms zoals met die grote groep laatst, ook nog onzeker en soms komen we ook een hond tegen die gewoon niet van ophouden houdt en dan voelt Arya zich ook overduidelijk echt niet fijn en dat kan ook een keer fout gaan. Als ik dat zie probeer ik haar ook zsm eruit te halen want hier in het losloop gebied grijpen de meeste mensen dus ook niet in want die vinden dat het zich allemaal vanzelf wel oplost. Ze past zich normaal in roedels e.d. heel goed gaan, maar we komen ook wel eens honden tegen die gewoon niet zo haar ding zijn qua drukte en dat zijn vaak honden die ook gewoon niet stoppen of waarvan de baasjes niet ingrijpen. Als Arya echt in 'spel modus' zit of de focus gewoon heel erg ergens anders heeft liggen, moet ik d'r ook echt nog handmatig zelf eruit halen. 100x roepen heeft dan nog geen nut. Maar veel mensen doen er gewoon helemaal niks aan.
En dat wat ik dan had met Arya nu... Zo heeft ze zich serieus nog nooit gedragen, dus ik wist op dat moment eerst ook gewoon echt even niet wat te doen. We hebben het toen een paar x geprobeerd nog geprobeerd nadat ze aan de lijn weer rustig was, maar ze zat te snel weer in die 'mode' weer en toen we erna die roedel tegenkwamen en die vrouw met 2 honden was het helemaal goed en was er niks meer aan de hand, toen ze weer andere honden erbij had. Dus ik ga er vanuit dat het nog onzekerheid is bij haar. En gezien de leeftijd moet ze ook nog veel leren en de kans krijgen om dat in een veilige situatie te doen, dus ik moet echt selectiever zijn in waar ik mee ga lopen nu, niet alleen voor haar maar ook andere mensen ja. Ik vond het heel rot voor alle partijen, want ook voor Arya was dit echt geen goede ervaring. Wel weer van geleerd en we gaan eraan werken en meer kunnen we ook niet doen.