En hier betaal je zo 1500 euro per jonge vogel. Echt bizar

Met de kleine is alles prima! Ontlasting was keurig schoon (geen bacteriën, schimmels of parasieten) en ze heeft ook niets gebroken. De spiermassa voelde goed en hij heeft ook gekeken of ze misschien iets aan haar ogen heeft. Maar ook dat was allemaal in orde.
Het enige wat hij kon vinden is dat haar hart ietsje trager klopt als bij een gemiddelde valkparkiet, maar ze is van zichzelf heel relaxed, dus het kon ook daar aan liggen.
Hij denkt nu dat ze misschien iets trager is qua ontwikkeling en ik ga haar 2 keer daags bijvoeren met wat eiwitrijke voeding (dat werkte bij Halo ook heel goed toen ze qua ontwikkeling achter bleef.) Ze krijgt voor de zekerheid ook wat pijnstilling omdat het misschien spierpijn kan zijn door een verkeerde beweging toen ze leerde vliegen.
Over drie dagen evalueren want als het goed is zou ze dan wel verbetering moeten laten zien

Mango is ook meteen nagekeken en ook hij was brandschoon qua ontlasting. De vogelarts had nog nooit zulke schone ontlasting gezien bij een vogel die verse groente en fruit te eten krijgt

De resultaten van de bloedwaardes waren op zich heel goed. Sommige waardes waren zelfs onder het gemiddelde (wat in dit geval prima was). Alleen is er één leverwaarde wat verhoogd. De rest van de leverwaardes waren wel goed, maar ééntje dus niet helemaal. Dat kan duiden op een kleine ontsteking die hij misschien heeft gehad maar die verborgen is gebleven. Daarom moet hij over 6 weken nogmaals op leverwaardes getest worden.
Volgens de vogelarts hoef ik me geen zorgen te maken want het was niet alarmerend verhoogd en de lever werkt verder prima, maar toch vind ik het spannend en een beetje eng

Ik vond het verder wel fijn om te horen dat ze in essentie gewoon kerngezond zijn en helemaal vrij van parasieten, bacteriën, gisten en schimmels! En ook nog complimenten gekregen voor de goede zorg