De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:01

-zoekt op-

Dan kom ik er gewoon gezellig bij :D :)) , naja gezellig je weet wel haha

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:03

Ja echt heel lief van hem! <3
Ik geloof dat jullie nu wel jullie weg samen gevonden hebben toch?! Vind ik leuk om te lezen :)
En wat leuk dat het het halfwildje geworden is! :D wanneer ga je hem halen?

Ja ik moet zelf even alles aftasten of het goed gaat en dan komt het delen van m'n plezier op FB wel weer, ben gewoon als de dood dat er weer iets gebeurd met m'n schatjes! Ja ik laat ze zeker weten enten, alleen doe ik dat zodra ze 10 weken zijn zodat ik niet hoef te boosteren en ze wat groter/sterker zijn! Meneer Macho laat ik dan ook meteen doen dan hoef ik maar 1x te rijden :)

Whahah weet je het zeker? :') zijn er nu 13 dan of niet? Ik mag nu niet meer dan 6, echt super stom >;) :roll: _O-

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:43

Ik heb me ook aangemeld op de FB groep :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:59

Flo met d'r vieze neus :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:19

Die blik er ook bij :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze doet hard haar best :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:04

Eoweyn_x schreef:
Inderdaad, Konijnen houden - zoals het hoort. Best wel strenge groep in vergelijking met alle anderen. Maar dat was ook de bedoeling :')

Ik heb ook een verzoek gedaan om lid te worden :) .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:04

_Tarzan schreef:
Ja echt heel lief van hem! <3
Ik geloof dat jullie nu wel jullie weg samen gevonden hebben toch?! Vind ik leuk om te lezen :)
En wat leuk dat het het halfwildje geworden is! :D wanneer ga je hem halen?

Ja ik moet zelf even alles aftasten of het goed gaat en dan komt het delen van m'n plezier op FB wel weer, ben gewoon als de dood dat er weer iets gebeurd met m'n schatjes! Ja ik laat ze zeker weten enten, alleen doe ik dat zodra ze 10 weken zijn zodat ik niet hoef te boosteren en ze wat groter/sterker zijn! Meneer Macho laat ik dan ook meteen doen dan hoef ik maar 1x te rijden :)

Whahah weet je het zeker? :') zijn er nu 13 dan of niet? Ik mag nu niet meer dan 6, echt super stom >;) :roll: _O-

Klopt helemaal! Heeft even geduurd maar toch blij dat we niet opgegeven hebben :')
En voor iemand die konijnen (ja, sorry...) enkel als slangenvoer zag, is ie toch aardig bijgedraaid en ondertussen net zo gek op ze als dat ik ben. Dan is zo'n verrassing extra leuk, ik bedoel het is mijn hobby, hij is niet verplicht het ook leuk te vinden :)
Hij wordt gebracht zelfs! #luxe :P
En ja dan heb ik er 13, moet natuurlijk nog een vriendinnetje bij later maar hij is nogal lastig.. En misschien kan ik dan wel een voedster uit een van m'n groepen halen. Jip doet een beetje lastig weer dus wellicht zij.

Precies, het is ook niet niks geweest. Zoiets hakt erin, maar daar vind je vanzelf je rust weer in. Ik zie de schatjes vanzelf wel verschijnen :D

Leuk dat jullie nu ook in de groep zitten trouwens! Welkom :D grappig trouwens Rebecca, ik heb jou blijkbaar al een aantal keer voorbij zien komen op Facebook. Bij SKB geloof ik.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:12

Leuk koppel hoor Rebecca!

Hier krijgen ze 's morgens en 's avonds wat brokjes. Tussendoor kunnen ze flink hooi eten uit de ruif. Soms krijgen ze wat fruit of groente :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:22

Goed om te lezen Eoweyn! :D
En leuk dat hij er het plezier ook van inziet nu! Ik moet zeggen dat m'n vriend de konijnen ook leuk vindt (ging de groep altijd lekkertjes geven en was gek op Ollie en Flip <3 ) Ohja hij noemde de 2 kleintjes wel ratten toen hij ze zag :') _O-

Het hakt er zeker in, en ondanks het plezier wat ik nu weer heb van de nieuwe konijnen laat ik toch hier en daar nog een traan om m'n verloren schatjes hoor! Vergeten zal ik die lieverds nooit want wat was ik gek op ze ;( <3

Haha Rebecca echt he :')
Ben echt blij dat ik haar gehaald heb ondanks dat ze zo op Flip lijkt, zo blij dat ik weer zo'n witkop heb <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 17:36

Ik mag hierna geen konijnen meer -O- .
Vriend vindt ze leuk, maar wil liever honden en/of katten en beide mag ik niet -O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:03

Inleveren die vriend van je! :P
Ik mag juist geen hond of kat, vriend wil geen dieren in huis maar de konijnen vind hij wel prima gelukkig :D
Een hond hebben we heel eerlijk ook helemaal geen tijd voor!

Rebecca, ik had je foto's gemist, Hahah arme Jane dat Tarzan alleen maar wil slapen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 18:07

Neeeeee, wil m niet omruilen!
Straks als we groter wonen met tuin denkt ie vast anders :))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:55

:') hahaha gaat je vast lukken!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:09

Hier krijgen ze 's ochtends brokken + hooi en s'avonds hooi + planten uit de tuin nu en kruiden in de winter. Af en toe ook groenten of iets ongezonder.

Mijn ouders willen ook geen dieren binnen, mede omdat mijn papa allergisch is. Nu woont Chester wel binnen maar thuis is dat dan in de wasplaats. Tijdens het schooljaar zit hij bij mij op kot door de week.
De rest woont buiten.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:13

Hier krijgen ze 's avonds (laat) brokken en hooi als het op is. Ze eten hier helaas niet zoveel hooi. Overdag krijgen ze een plakje oud brood en als ik ga koken, krijgen ze de resten van de groenten als ze deze mogen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:30

Esther heb je zijn bon nog? Dan terugbrengen :')

Tarzan dat dus haha , mevrouw is niet belangrijk :')

Hier smiddags brok en wat lekkers tussendoor en op den duur overdag door de tuin heen baggeren

Sorry dat ik jullie doodspam :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mevrouw vind het groene lekker en meneer het oranje dus het is even wortel jatten tot het groene op is :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:45

Leuke konijntjes komen er voorbij!

Wij hebben er sinds gister ook 2 bij, oppaskonijntjes voor langere tijd. Zijn voedsters zonder namen, wij noemen ze Zoefie en Bella. Black and tan dwergjes <3 Ze gaan nog niet mooi poseren voor de foto helaas haha.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:47

Hoe kunnen ze nou naamloos zijn :P , dwergjes? Black en tan is best leuk stiekem

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:13

Goh ik heb dus maar verwende konijnen hier zitten :+

Ik koop speciaal altijd groente voor ze. koop ook speciaal verschillende kruiden en mix deze dan in een grote zak zodat ze van alles wat krijgen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:59

5 sterren restaurant amber_anne! Hier koop ik bij de weekboodschappen extra groente voor de konijntjes. Verder krijgen ze groente-/fruit’afval’ of een stukje droog brood. Ze krijgen dagelijks hooi en biks, maar niet oo vaste tijden. Daarnaast knip ik soms wilgentakken voor ze.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:28

Die van mij krijgt iedere ochtend en avond een hand andijvie. Een paar keer per week nieuw hooi (hij eet het nooit helemaal op), iedere avond brokjes, regelmatig nog wat worteltjes of andere groenten en fruit, en af en toe een knaagstick.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:18

Ik ging ook om de week naar de markt verse groente halen voor de konijnen :=
Nu even niet omdat ik maar 3 volwassen konijnen heb die het gewend zijn dus dat neem ik mee uit de winkel maar hier dus ook verwende 5 sterren konijnen :o

Haha Rebecca, Tarzan denkt ik eet de rest wel op ondankbaar wicht :')

Macho is al een stuk aanhankelijker nt worden! Hij komt al naar mij toe of blijft zitten en vindt de kriebels op z'n neus heerlijk, hij is zo enorm lief he, echt zo'n grote goedzak <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:20

Wij halen ook apart groente voor ze :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:20

Zoiets Tarzan haha , ze zijn wel leuk samen al zit het hek er tussen

:') verwende konijnen :=

Tarzan stond in Jane haar ren , gelukkig had ik haar opgesloten voor de nacht maar pff hoe dan :') . Maargoed dan is ie klaar voor koppelen :D

Edit : hij blijft het doen , even gekeken hoe ze het doen samen en ging zoals verwacht :D

Afbeelding

Ren open gezet naar Jane en vanmiddag na het werk weer door met koppelen .

Veel rondjes gedraaid

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:10

Konijnen kermis :')
Die zullen wel flink misselijk zijn van het draaien _O-

Maar ziet er lekker gemoedelijk uit, komt vast goed! Wanneer ga je ze weer bij elkaar laten?