Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:57

Hier een box kussen met deken erop op de grond. Maar hij ligt eigenlijk altijd op de bank en als dat te warm is gewoon op de grond.
Babymatras heb ik nog op zolder staan. Die wou ik nog eens afhalen. Maar moet nog even nieuwee hoezen kopen. Is makkelijker dan die deken op de grond.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:09

Ik heb 2 hondenbedden met dekens in de slaapkamer en dan 2 bedden in de woonkamer. Maar ik moet eigenlijk nieuwe ik ga eens kijken naar dat kindermatras, klinkt veel handiger :))

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:09

Voor een degelijk kwaliteit hondenmatras waar Nova op pastte was ik zo'n 120 euro kwijt, aangezien ik een goed matras wilde voor haar zware, logge lijf ivm eventuele artrose waar je wel aan moet gaan denken met grote, oudere honden.

Voor dit koudschuim matras van 130x80x10 was ik 52 euro kwijt en ik kan met fleece dekens of katoenen dekens steeds een ander gezellig patroontje in mn huiskamer doen :+

Die van mij komt hier vandaan; https://www.schuimwinkel.nl/schuimrubbe ... icQAvD_BwE
Ik heb de SG40, 10cm dik, doet het heel goed!
:D
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:17

ziet er goed uit zeg! Ga ook eens kijken wat ik hier in zweden kan vinden! ziet er lekker cosy uit zo naast de bank :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:39

Naast de bank vind ze ook reuze gezellig, want nu kan ze af en toe even checken of ik er nog wel ben en vragen om een aai :')
niet op de haren letten pliez :+
Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:38

Hier ook een kinder/peutermatras van de Ikea! Voor de verwarming dus daar maken ze super graag gebruik van :D Bank blijft favoriet though haha.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:38

Aaah <3
Hier vertelde de da mij dat ik moest opletten dat ik hem niet op een te harde ondergrond liet liggen. Omdat hij al mager is kon op zijn ellebogen vocht gaan ophopen of zo iets ? Ik moest zorgen voor een zacht redelijk dik kussen. Toen ik hem vertelde dat hij gewoon op de bank mocht liggen zei hij dat hij dat nou ook weer niet bedoelde. :+
Hij ligt het liefste gewoon bij ons. Lekker warm ook nog nu in de winter. :+

Afbeelding
Zo lag hij een paar uur geleden trouwens. :') kop mooi op de leuning en meneer had het grootste gedeelte van de bank in beslag. :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:01

Ik heb net kunnen douchen zonder piepende hond voor de deur :D
Hij lag wel voor de deur, maar gewoon rustig te wachten. Dus ik ben trots ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:56

Laat je hem dan niet bij je binnen? Ik had m lekker bij mij in de badkamer laten liggen. Gezellig, Marlin gerust gesteld en jij weet zeker dat hij niks sloopt. Hij is, zo te horen, echt een onzeker hondje. Nu is hij nog ineens alleen ook. Gewoon net als bij pups: bij je laten slapen en elke dag een paar cm richting de plek waar je hem wil hebben.

Maar goed dat hij blijkbaar toch begint te wennen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:13

Tot zover mag Nova alsnog niet op de bank als ik er zit, want ze gaat gewoon niet opzij en ik krijg haar er niet zomaar vanaf. Dus we werken nog aan wat commando's :+
Als ik savonds naar boven ga dan weet ik dat ze toch wel op de bank komt, dus ik maak er nu een gewoonte van haar zélf op de bank te leggen nadat we het laatste rondje buiten zijn geweest en plak daar een commando aan vast.
En sochtends komt ze van de bank als ik haar riem pak en plak ik daar ook weer een commando aan vast.
Mochten die commando's er in gestampt zijn, wie weet mag ze dan bij me op de bank. Maar ze neemt zoveel plaats in dus misschien is dat nooit :')

Gister heeft Nova haar eerste uurtjes alleen op stal doorgebracht, ze deed het super!
Helaas 'sochtends wel een akkefietje met Binky, de Jack Russel van m'n vader die daar ook altijd is.
Het gaat top tussen hun maar gister wilde m'n vader ze een snoepje geven voordat we weggingen, doet ie altijd, maar niet erbij nagedacht hoe Nova kan reageren.
Binky heeft niet zoveel manieren omdat hij bij m'n vorige hond alles mocht, dus nu ook wilde hij Nova haar snoepje pikken, liep niet zo goed af.
Vooral een hoop herrie en in eerste instantie dachten we dat er verder niets aan de hand was met die kleine.
Ze gingen daarna ook direct weer goed met elkaar, geen problemen zonder voer.

Na een paar uurtjes kwam ik weer terug op stal en zag ik toch dat Binky een kleine verwonding onder z'n bekkie had. Geen hap wond, maar meer een 'hij is op Nova haar tand beland tijdens de snauw', het is ook meer een schram.
Dus moest even naar de DA met hem nadat ik Nova had thuis gebracht.

Ze was zo moe van stal dat ze poeslief heeft geslapen, geen geblaf, geen gesloop. Ze is echt zó braaf <3
Afgezien van een beetje voernijd naar andere dieren :Y)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:18

Hij slaapt wel bij me.
Maar we hebben een enorme kleine douche. Echt alleen wastafel en douche. Als hij in de douche erbij ligt, heb ik echt geen ruimte om me af te drogen.
Hij is inderdaad heel onzeker. Best sneu hoor.
Hopelijk gaat het snel beter en krijgt hij wat meer rust in zijn lijfje.

@ saya jones: wat fijn dat ze het zo goed doet.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:14

Hier mogen de honden ook op de bank liggen.

Als ik ga douchen blijven ze meestal beneden. Ga ik in bad, komen ze meestal op het badmatje liggen, incl. 1 of 2 katten :p

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:44

Bij de voordeur op het veld. Met mn zoontje erachter.
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:45

die van ons mag echt niet op de bank. Hij neemt de halve bank in beslag en alles zit in 1x verschrikkelijk onder de haren, daar begin ik echt niet aan :) Maar sowieso mogen honden hier niet op de bank. Mijn poezekind dan weer wel…discriminatie, ik weet het :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:08

Haha! Mijn honden mochten ook nooit op de bank. Toen ging ik een vakantie oppassen op 2 franse bulletjes van een vriendin. Die waren gewend op de bank te zitten bij hun eigenaars, dus dat deden ze bij ons ook. Mijn vorige hond vond dat wel erg. Want die voelde zich ook echt een knuffelige schoothond (van 72 cm hoog en 45 kg). Dus toen de bulletjes weer naar huis gingen, heb ik Jens uitgenodigd bij mij op de bank. Beetje groot inderdaad, maar het maakte haar zó gelukkig, dat ze dat regelmatig mocht. Alleen op uitnodiging dan (alhoewel ze ‘s nachts wel stiekem op de bank lagen aan de haren en het zand te zien). . Toen Jens overleed, miste ik dat echt. Mia houdt er niet van om bij je te liggen. Die heeft liever haar eigen mand en de bank is nu te hoog voor haar (artrose), dus ook ‘s nachts ligt ze daar niet meer op. ZhuZhu mocht dus meteen op de bank. Maar alleen op uitnodiging (alhoewel ze ‘s nachts ook wel eens stiekem op de bank ligt). Ik vind het heel gezellig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:26

Nova doet het dus ook super en uche.. eigenwijze hond die ze tegenkwam, je moet ook nooit grote waffel hebben tegen een hond die tig keer groter is dan jezelf.

Hier deel ik doorgaans de bank, daarom ook een hocker (dat heet plankjes met wielen eronder en daarop 2 dikke bankkussens van iemand zijn overladen bank en fleeceplaidje erover, dat ligt voor mij ook lekkerder en hond past er naast.

Marlin is echt leuk he!?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:19

Roemeense herder Otis, <3 als hij iets spannend vindt zit hij aan mijn been vastgeplakt. Vandaag mee naar stal en paarden vind hij heel spannend maar het gaat steeds beter.

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:24

Sannert schreef:
Ik heb balou de eerste week alleen in de tuin uitgelaten. Langzaam opbouwen. Als hij het nog zo spannend vindt zou ik nog even in de tuin blijven en van daar uit steeds wat meer naar buiten gaan. Eerst op de stoep. Tot ie zich op zijn gemak voelt en steeds een stukje verder.

Hier 3 4 dagen, wel elke dag tuigje voor zijn neus gehouden, 3e of 4e dag stak hij zijn hoofd er door en ging hij mee. Los laten heb ik 3 maanden later pas voor het eerst gedaan. Daarvoor lange lijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:43

Ha ha, echt een palkfoto van Otis!!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:09

:D

Wat een mazzel hebben deze honden allemaal, en ze zijn stuk voor stuk ook zo leuk om te zien. <3

Otis met Griekse vriend Ronin

Afbeelding

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:47

Bedankt voor de tips! Alles staat nu klaar voor morgen en de agenda is de komende weken zo goed als leeg :) . Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat.. stiekem best een beetje nerveus, vooral omdat ik totaal niet in kan schatten hoe angstig hij zal zijn als hij uit zn vertrouwde omgeving wordt weggehaald.. We zulllen het zien!

Oh wat een heerlijk verwende honden ;) Bij ons mag hij echt niet op de bank.. denk ik.. :D Haha.
Misschien is het na het weekend wel anders. Maar we hebben nét een nieuwe bank, dus..

Haha Otis lekker vastgeplakt. Naja als je het heel spannend vind is dat de beste plek om hulp te zoeken toch?

Wat een heerlijke lobbes is Nova <3

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:18

Ohhh Otis <3 <3

Spannend Inge_Zorro! Morgen is dé dag dus?
Heeel veel plezier!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:47

Succes en veel plezier Inge_Zorro!

Nou inderdaad heel fijn dat hij bij mij veiligheid zoekt. :j Ruim een jaar terug rende hij nog weg (binnen omheining) in plaats van mij op te zoeken.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:42

Mateo is gisteren bij ons gekomen!
Hij moet nog heel erg wennen, logisch ook.
Aan de ene kant is hij een stuk minder gespannen dan ik had verwacht, maar als er bijv nieuwe mensen binnenkomen slaat hij om als een blad aan de boom en gaat in de freeze stand. Heel zielig.
Hij eet wel, duurt ff voor hij eraan begint maar eet dan wel smakelijk alles op. Buiten is het een heel andere hond! Tijdens het wandelen loopt hij netjes aan de voet en veranderd in een stoere hond. Het liefst is hij de hele dag buiten, maar in z’n gastgezin was hij ook veel buiten.
Vannacht heeft hij boven op de overloop geslapen en was wel rustig. Hadden geprobeerd hem in de gang te leggen maar hij maakt met gemak alle deuren open en stond binnen 5 min aan ons bed. Heeft een lastige ochtend gehad maar het gaat steeds een beetje beter. Zolang de situatie maar niet veranderd..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:40

Wat fijn dat ie er is en dat ie het buiten zo goed doet!

Nova had en heeft nog steeds moeite met veranderingen hoor.
De eerste week heb ik daarom ook niemand thuis uitgenodigd en vooral op elkaar gericht zikn en vertrouwen kweken. Vond ik heel belangrijk.
Eerst vertrouwen in mij en dan nieuwe dingen gaan leren. Zonder vertrouwen is ze op zichzelf aangewezen en dat is spannend!

Ik merk ook dat Nova heel veel waarde hecht aan vertrouwde plekken en aan mij (ik ben ook vertrouwd). Vanaf daar kun je rustig verder werken.

Vooral niet teveel in 1x willen want zo'n verandering is groot! Uit je vertrouwde omgeving weggetrokken worden en je vertrouwde mensen.

Komt vast goed!
Heel veel plezier met elkaar!