Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeSzZz

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:56

Ik zou t niet echt angst noemen, maar ze was gisteravond wel heel erg alert naar alles wat om der heen gebeurde en in tuinen kijken enzo. Daarbij krijgt ze elke keer een grotere hekel aan katten en er lopen er hier heel veel.
Gelukkig is ze verder niet snel onder de indruk, maar t kost ons elke keer wel een hoop tijd en training om te zorgen dat ze niet op elke kat reageert.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:25

Vandaag met de hondjes bij Lianne van Mara & Co fotografie geweest. Ben zo benieuwd naar het eindresultaat!

Ook gelijk een kleine intro in het frisbee wereldje gehad. Bodhi vond de frisbee zelf maar niets en was daarom niet weg te slaan bij pleegmama Lupa haha. Toen hebben we Bodhi maar aangelijnd en Lupa los gelaten en die begreep het spelletje wel! (stond er zelfs van te kijken :o) Dus binnenkort frisbee's aanschaffen en langzaamaan wat kleine dingetjes gaan oefenen.

Waar ik nu vooral mee bezig ben is Bodhi op z'n eigen pootjes leren lopen. Ondanks dat ik er veel voor gewaakt hebt is hij toch erg aan Lupa gaan plakken. Tsja .. ik ga niet continu apart van elkaar lopen. Nu heb ik het voordeel dat mijn moeder met Lupa weg gaat en ik nu met Bodhi .. maar zou niet weten hoe ik het moet doen als ik op mezelf woon. Steeds een hond alleen laten?

In ieder geval .. we lopen nu dus veel samen. Omdat Bodhi gewoon soms een echt draakje is vind ik het spannend om hem los te laten zonder Lupa erbij. Van de week dus in een gekke bui doorgelopen naar het losloopgebied die afgesloten is. En daar mocht Bodhi lekker loslopen. En wat luisterde hij fantastisch!!!!
Mijn mond viel gewoon open! Zo trots ook. Kereltje liep een stukje vooruit en ging dan staan wachten. Kon ook op een afstand van ruim 5/6meter af gaan liggen als ik dat vroeg. Echt super. Heel blij mee.
Nu nog die angst bij mij weg krijgen op gebieden waar het niet afgesloten is :P

Ik weet van Lupa dat zij niet van mij weg loopt :P Maar met Bodhi is het dan gewoon even spannend. Alles nieuw, alles is een uitdaging en uitproberen. En moet er niet aan denken dat ie wegrent(uit angst of op zoek naar Lupa ...) ........

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:51

Jullie zijn waarschijnlijk net zo nieuwsgierig als ik maar ik ben alweer terug.

Mijn DA snapte niet hoe de fysio bij PL kwam want alles zat mooi stevig op zn plaats en hij merkte er niks aan. Jinn heeft dus geen PL.

Wel ontzettend opgelucht maar hoe nu verder?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:02

Misschien een tijdje geen spring werk maar vooral kracht op bouwen? Dus rechtuit aan de riem bv op het strand lopen.
Is zijn rug ook wel op de foto geweest?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:16

kohtje schreef:
Misschien een tijdje geen spring werk maar vooral kracht op bouwen? Dus rechtuit aan de riem bv op het strand lopen.
Is zijn rug ook wel op de foto geweest?

Ik woon aan de andere kant van het land. Geen strand. Dat is geen optie. Wel heb ik water in de buurt dat goed afloopt dus dat ga ik gebruiken en dan zie ik het wel.
Heb alle wedstrijden gecanceld dus dat laat ik staan en ga hier in de tuin wel wat spring oefeningen doen ofzo

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:18

Wat is er mis met tijdelijk helemaal geen springen tot je alles uitgezocht hebt? Er zijn zoveel andere leuke sporten .

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:24

kohtje schreef:
Wat is er mis met tijdelijk helemaal geen springen tot je alles uitgezocht hebt? Er zijn zoveel andere leuke sporten .

Wat moet ik verder uitzoeken? DA heeft alles gevoeld en vorige jaar dec op de foto geweest. DA vond niet nodig voor nog een keer.
Ik ga ook niet direct nu springen. Ik heb 6 weken lang vakantie werk dus de honden doen sws niks. Mijn moeder laat ze zelfs uit.
Daarnaast wil ik 1 of 2 keer per week naar het water om te stappen in water.
Wil Jinn trainen om normaal te kunnen fietsen want dat is een hel.

Iemand gaf als tip traplopen, is dat een goeie optie en dan langzaam.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:29

Traplopen met beenproblemen?! Seriously?!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:29

Ik denk dat Jinn te gehaast werkt en daarom latten tikt. Hij vind het gewoon niet nodig zijn pootjes op te tillen Bij de wedstrijd bij ons liep je een rondje op 50 cm en daar tikt hij ook latten.
Daarbij, niet leuk om te zeggen... denk ik dat als jij beter in de juiste positie komt zodat je hem voor de sprong al kan vertellen wat hij moet doen het ook wel eens beter kan gaan.
Als hij medisch goed is, zit het dus ergens anders in...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:00

Oo dat denk ik ook wel Marleen. Dat zal zeker helpen.
Maar ik kan niet beter, tenminste op dit moment en ik ga niet steeds wedstrijden inschrijven als het toch niet wat wordt.

Desnoods stop ik wel met behendigheid en ga iets anders zoeken

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:02

Machie schreef:
Ik denk dat Jinn te gehaast werkt en daarom latten tikt. Hij vind het gewoon niet nodig zijn pootjes op te tillen Bij de wedstrijd bij ons liep je een rondje op 50 cm en daar tikt hij ook latten.
Daarbij, niet leuk om te zeggen... denk ik dat als jij beter in de juiste positie komt zodat je hem voor de sprong al kan vertellen wat hij moet doen het ook wel eens beter kan gaan.
Als hij medisch goed is, zit het dus ergens anders in...

Ik kan me hierin goed vinden :) Tender tikte bij mij altijd redelijk wat latten, nu handelt iemand anders hem en is het latten tikken zo goed als weg, heel sporadisch nog een latje.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:04

Ik kan niet beter. Ben zelf veel te traag xD Dus dan zit er naar 1 optie op en dat is stoppen met wedstrijden en gewoon voor de fun trainen ofzo

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:06

JesdaJinn schreef:
Ik kan niet beter. Ben zelf veel te traag xD Dus dan zit er naar 1 optie op en dat is stoppen met wedstrijden en gewoon voor de fun trainen ofzo

Ik heb die keuze ook moeten maken, Tender loopt nu met iemand anders. En ik vind het ook helemaal niet erg om zo een keuze te maken. Het moet wel leuk blijven vind ik en soms past een combi gewoon niet helemaal bij elkaar.

Juna daarintegen past wel weer heel fijn bij mij. Ook zij heeft haar punten, maar waar ik bij Tender vervolgens jankend op het veld stond. Kan ik er bij Juna (meestal) wel om lachen en gaan we gewoon door.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:16

Tja, ik zou zo niet weten wie met Jinn kan lopen en wie ik het ook gun. Klinkt stom maar het is wel zo.
Ik wacht gewoon af en anders gaan we canicrossen of bikejoring ofzo

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:17

JesdaJinn schreef:
Tja, ik zou zo niet weten wie met Jinn kan lopen en wie ik het ook gun. Klinkt stom maar het is wel zo.
Ik wacht gewoon af en anders gaan we canicrossen of bikejoring ofzo

Ik zou daarbij ook kijken of je ergens anders kan lessen, ook dat kan al een heel groot verschil maken. Maar Marleen zal vast meer mensen bij jou in de buurt kennen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:31

Ik zie het allemaal nog wel. Ik weet nu dat hij helemaal goed is en ik zeker nog 6 weken aan het werk ben dus dan doen ze sws weinig en na die tijd zie ik t wel

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:23

Jij en Tender kunnen anders heel prima samen lopen Miran, als je je niet zo druk zou maken :+

Ik kn ook niet goed rennen en mis zelf veel snelheid. Ik heb dat opgelost door Csiva te leren zelf te lopen. Ik zeg wat ze moet doen en dat moet ze zelf kunnen doen.

De hele kunst van op tijd in positie zijn zit 'm in het op tijd vertrekken. Heb je meer tijd nodig, moet je eerder weg. En moet je hond dus zelfstandiger zijn :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:42

Ja. Dat klopt maar dan moeten ze mij wel helpen ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:37

Ik heb hier precies een déja vu in dit topic?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:39

Little_Gift schreef:
Ik heb hier precies een déja vu in dit topic?

Ik ook. Ook over mijn hond en inmiddels dus geen stap verder

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:36

JesdaJinn schreef:
Ja. Dat klopt maar dan moeten ze mij wel helpen ;)

Wie is ze?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:05

Qua helpen met trainen. Ik kan het ook niet alleen en soms heb ik het idee dat ik vast loop. Dan komen er weer een hele hoop tips etc. en dan valt het weer stil

Edit: typo

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:09

Veel seminars volgen, bij andere trainers kijken....

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:12

Machie schreef:
Veel seminars volgen, bij andere trainers kijken....

Wil ik ook gaan doen, denk ik. Eerst vakantiewerk afmaken en daarna zie ik het wel

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:03

Aldoende leert men en men is nooit uitgeleerd :) ;)