Hier ook. Het familiefeest ging hier thuis door, alle overschotjes hebben zij gekregen (Wortel, paprika, witloof...) Ze hebben genoeg gehad dus
melody7
Geplaatst: 25-12-14 21:55
Dat krijgen ze hier sowieso elke dag vrij veel, maar met feestdagen en verjaardagen enzo neem ik meestal wat knaagstokjes of snoepjes voor ze mee, die vinden ze ook lekker maar krijgen ze normaal niet
Stefaaah
Geplaatst: 25-12-14 21:57
Andere dagen krijgen ze dat ook hoor, maar nu toch een beetje meer
Ja dat kan ook natuurlijk! Ik wil misschien nog een andijvie kerstboom voor ze maken Daar kwam iemand uit mijn klas mee en dat ziet er wel grappig uit..
Stefaaah
Geplaatst: 25-12-14 22:10
Zalig! Mijn mannen vonden al dat bezoek toch maar "eng". Er was familie op bezoek, natuurlijk wouden die allemaal mijn cavia's zien...
Mijn cavia's mogen gewoon cavia zijn ook al kennen ze het trucje van hangoudere héél goed Die cavia-kerstboom is wel heel leuk, die staat hier ook vast niet lang overeind.
Vandaag een heel vues klusje gedaan. Cookie had een flinke talgbult die heb ik uit geknepen. Kwam toch een lading talg uit... En alle nageltjes van ze geknipt
Mijn Muis kan ook wat truckjes. Als ik z'n bal de gang in gooi dan brengt hij hem terug, hij kan rondjes draaien op commando en als ik zeg "waar is je broertje? Ga Banzai halen" dan schiet hij z'n huis in en duwt Banzai naar buiten.
En Banzai? Die kijkt je aan alsof je niet goed bent en gaat eten.
Sperziemone
Geplaatst: 27-12-14 03:01
Help! Ik heb op aanraden van dit topic (en dit artikel http://www.dierengebit.nl/cavia/cavia-v ... vitamine-c) vitamine C gekocht (Röter, citroen), maar mijn cavia's moeten het niet! Ze likken er een beetje aan en that's it. Er ligt nu al 3/4 dagen een pilletje in het voerbakje...
Ik maak me wel een beetje zorgen, omdat ik ze nog nooit vitamine C pilletjes heb gegeven (wel altijd voldoende fruit/groen + Selective caviabrok) en nu eten ze het niet... Ik wil natuurlijk niet dat ze nu aan het verzwakken zijn ofzo Hebben jullie tips? Of kan het even wennen zijn dat hij straks vanzelf op is?
Mijn cavia's heb ik al heel erg lang...zolang je fatsoenlijke brokken hebt en veel groente geeft heeft vitamine C totaal geen nut. Het maakt echt niks uit als ze het niet eten. Heb momenteel cavia's van 7 die nog hartstikke fit zijn
Ik geef ook selective caviabrok en genoeg fruit/groenten zonder extra vitamine c. Ooit heb ik wel eens vitamine c moeten geven en had toen druppeltjes gekocht om in hun water te doen. Dus ik kan je geen tips geven..
Druppeltjes in water heeft absoluut geen zin, de werking daarvan is na een uur 0,0 of je moet ze een tijdje daarvoor geen water geven zodat ze als een gek gaan drinken
Ik heb het buitenspul maar opgesloten laten zitten; er ligt hier een laagje sneeuw...