Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:49

Het gaat echt met ups en zware downs momenteel. Advies van hondje knuffelen wordt goed opgevolgd. Ik kwam er gisteren achter dat Jarv z'n fokker weer is verhuisd, en nu dichterbij mij woont. Oftewel, vandaag lekker naar Gieten geweest en gewandeld <3 Nog meer wandelen met corgi's is altijd leuk natuurlijk :D
Eerst maar even achter de vacature in het dorp aan. Want anders kan ik niet eens meer tanken om te reizen voor een wandeling :')
Afbeelding

''Zit'' heeft blijkbaar een nieuwe betekenis :') (opa Gizmo kijkt er een beetje bij van; 'jeugd :roll: '
Afbeelding

Afbeelding

There's always that one friend...:')
Afbeelding

Bonna

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 07:35

Wat een leuke foto's tigress!

En die ups en downs zijn logisch.. Heel heftig, maar het hoort erbij. Lekker jarvje knuffelen in de moeilijke periodes.

Hier slecht nieuws: na pippas avontuurtje met het prikkeldraad heeft ze op nieuwjaarsdag zich overstapt/uitgegleden. In een gunstig geval heeft ze een flinke kneuzing, in het slechtste geval heeft ze haar pees geheel of gedeeltelijk afgescheurd. Door de zwelling en de pijn, was er nog niets over te zeggen en moet ze eerst een week op rust :(

De volgende keer neem ik alleen nog maar corgi's. Die zijn geloof ik gewoon niet in staat om iets aan hun pootjes te krijgen :p

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:11

Bonna schreef:
Wat een leuke foto's tigress!

En die ups en downs zijn logisch.. Heel heftig, maar het hoort erbij. Lekker jarvje knuffelen in de moeilijke periodes.

Hier slecht nieuws: na pippas avontuurtje met het prikkeldraad heeft ze op nieuwjaarsdag zich overstapt/uitgegleden. In een gunstig geval heeft ze een flinke kneuzing, in het slechtste geval heeft ze haar pees geheel of gedeeltelijk afgescheurd. Door de zwelling en de pijn, was er nog niets over te zeggen en moet ze eerst een week op rust :(

De volgende keer neem ik alleen nog maar corgi's. Die zijn geloof ik gewoon niet in staat om iets aan hun pootjes te krijgen :p

Oh jawel hoor! Clooney heeft vorige week een akkefietje met Harley gehad(die waarschijnlijk doordat ik niet lekker in mijn vel zat meende mij te moeten claimen/beschermen) en had een zwelling onder zijn poot, meteen bij zijn voetkussentje. Hij dacht echt dat hij dood zou gaan :')

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:18

Wat rot van de relaties die over zijn!! Dikke knuffel voor jullie allebei :(:) En Nathalie ik hoop dat het snel weer beter gaat tussen Harley en Clooney!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:20

Suusje1986 schreef:
Wat rot van de relaties die over zijn!! Dikke knuffel voor jullie allebei :(:) En Nathalie ik hoop dat het snel weer beter gaat tussen Harley en Clooney!

Dankjewel! Het gaat gelukkig al weer een stuk beter tussen de heren. Ik ben gister met Harley naar de osteopaat geweest en hij had een paar flinke blokkades, waar hij ook echt wel last van moet hebben gehad. Dus dat heeft waarschijnlijk ook meegespeeld met zijn slechte humeur, arme kerel.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:40

Hier begint het langzaam weer wat positiever te worden. Ik ben gisteren aangenomen bij mijn nieuwe baan, en heb vandaag al mogen werken :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:22

Tigress schreef:
Hier begint het langzaam weer wat positiever te worden. Ik ben gisteren aangenomen bij mijn nieuwe baan, en heb vandaag al mogen werken :D

Oh wauw! Dat is super! Wat doe je voor werk?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:06

Ik ben aan de slag bij het tankstation in het dorp :)) Ideaal, mooi dichtbij :D

Tevens weer even met de camera en hond naar het bos geweest. Meneertje weer even in stand gezet, zodat ik hem ook op deze leeftijd weer even in stand op foto heb :D
Afbeelding

Afbeelding
Knap dier :+:

Ik ben echt dol op de trap bij de uitkijktoren in Bakkeveen _O- Perfect voor standfoto's, en foto's met een donkerder tintje :))

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:37

Hij is prachtig <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:58

Ik ben bevooroordeeld :)) Maar ik ben zeer tevreden met hoe hij groeit momenteel :D

Ik vind het zo sneu voor de fokkers van Jarv, die krijgen opmerkingen over hun chubby doggies :')
Iets met een nog niet volgroeid sportmodelletje ernaast waardoor het volgens mij nog een tikkeltje extremer lijkt _O-

Zijn die van jou ook zo relaxed bij de osteo trouwens? Hij gaf zich de laatste keer er eindelijk helemaal aan over, en viel er zelfs bij in slaap :')

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:40

Tigress schreef:
Ik ben bevooroordeeld :)) Maar ik ben zeer tevreden met hoe hij groeit momenteel :D

Ik vind het zo sneu voor de fokkers van Jarv, die krijgen opmerkingen over hun chubby doggies :')
Iets met een nog niet volgroeid sportmodelletje ernaast waardoor het volgens mij nog een tikkeltje extremer lijkt _O-

Zijn die van jou ook zo relaxed bij de osteo trouwens? Hij gaf zich de laatste keer er eindelijk helemaal aan over, en viel er zelfs bij in slaap :')

Haha, ja dat was wel ook het eerste wat mij op viel op die foto met die 3. Dat die twee van je fokker echt wel een beetje op dieet mogen :=

Clooney is super relaxed bij de osteo, Harley niet zo. Die vind alles maar eng, de huilbaby.
Nu had Harley ook wel wat echt pijnlijke blokkades, dus daarna vond hij het helemaal niet meer grappig. Alleen toen ze aan zijn nek bezig was, liet ie zich ineens helemaal op zijn buik zakken.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:20

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Tigress! Dat is in ieder geval een hele zorg minder. En wat is jarvis toch knap <3

Fijn dat het tussen harley en clooney alweer iets beter gaat! Die blokkades zal hij idd niet vrolijk van zijn geworden..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:55

He jasses, altijd naar die blokkades :(:)

Ja, echt wel! Jammer alleen dat ik nu even met gaan kijken hoe we het doen met behendigheid...dat is op donderdagavond namelijk :( Dan moet ik ook werken. En zonder werk, geen behendigheid _O-

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:55

Mariska88 schreef:
Helaas hebben wij zojuist besloten een nieuw plekje te gaan zoeken voor onze corgi reu van 2 jaar
Vandaag heel gesprek gehad met de trainster
Conclusie in het kort
Ons leven (kinderen, continu mensen over de vloer, onrust)
Maakt onze corgi ontzettend onzeker en uit dit door angst en agressie

We zijn er al een hele tijd mee bezig maar beter word het niet..

Onze corgi is niet gelukkig in ons gezin.. Nu zoeken we een lief en rustig huis met ervaring mensen die tijd voor onze lieve onzekere hond hebben.

Het doet me veel verdriet en had het graag anders gezien..

Nadat we meende een goed plekje te hebben gevonden voor onze corgi, liep dit toch even anders.
Daarna was ik toch heel blij dat hij bij ons weer terug was
Nu vollop in training aan huis. (trainster is aan huis gekomen)

Heel veel werk aan de winkel
Heel veel handvaten gehad
Ze ( de trainster) komt binnenkort weer

Gaan er nu weer met.goede moet tegenaan

Afbeelding
Trainen is vermoeiend

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:07

Jeetje, dat zal ook schrikken geweest zijn dan :(:)
Ik hoop dat de training zijn vruchten zal afwerpen. Da's het allermooiste natuurlijk!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:41

Succes met trainen Mariska! Ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt.

Zijn er speciale dingen waar jij op let met de behendigheid Marinda? Rea en ik gaan vrijdag beginnen :)
Wij zijn verhuisd naar Arnhem en helaas hier geen frisbee. Nu dus maar behendigheid en de B cursus(waar we in Leiden voor gezakt zijn :+ )

Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens!

Gaat het weer wat beter met en tussen de heren Nathalie? En met jou?

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:05

Het gaat tussen de heren gelukkig weer helemaal goed. Harley zit nog niet helemaal lekker in zijn vel, maar hij wordt nu ook ondersteund met Bachbloesem. Dus ik hoop dat hij binnenkort weer helemaal zijn happy zelf is.

Ik heb met Clooney ook een tijdje behendigheid gedaan. Vooral de slalom is erg belastend. Ik zou vooral goed naar je hond kijken. Merk je dat ze moe wordt stoppen. En vooral de dagen erna goed kijken naar hoe ze loopt.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:30

Tigress schreef:
Jeetje, dat zal ook schrikken geweest zijn dan :(:)
Ik hoop dat de training zijn vruchten zal afwerpen. Da's het allermooiste natuurlijk!

Ja het deed me al zo'n verdriet
Toen werd hij opgehaald heb ik flink staan janken, savonds kreeg ik bericht dat het niet zo goed ging maar dat ze het nog wel even aan wilde zien, het de tijd geven. Volgende dag leek het smorgens goed
Maar kreeg smiddags een bericht of ik hem op wilde halen..

Was er al die tijd zo misselijk van
En was zo blij dat hij weer bij mij in de auto zat.
We hebben even een break gehad, en nu kan ik toch echt niet zonder hem..

Hij is gewoon heel bang aangelegd, voor nieuwe mensen (heeft ook al eens een trap gehad van iemand die dacht dat dat wel beter was, {:)-:( veranderingen in situaties en drukte (geen overzicht) vind hij moeilijk en wil dan wel eens van zich af happen/bijten uit angst..

Nu bezig met dier communicatie en thundershirt en proberen aan te leren dat het goed is als er mensen binnen komen..

This een lange weg, er zit geen kwaad in wel veel angst..
Het is een schatje

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:55

Fijn dat hij dan weer terug kon komen :(:) Heel veel succes met het trainen +:)+

Nathalie, welke bachbloesem gebruik je voor je Madurodam herders? :')

Bonna, ik heb eigenlijk vooral gelet op rustig opbouwen. Al is dat best moeilijk met Jarv :')
Voor die tijd veel met bespiering bezig geweest, zodat ik wist dat zijn lichaam het op die manier aan zou kunnen. Daarnaast natuurlijk veel opletten, de hond in bescherming nemen wanneer hij dat zelf niet doet.

Met de toestellen met raakvlakken laat ik hem niet schuin op het toestel staan wachten, tot het commando go weer komt. Ik leer hem dat aan te raken en weer op vlakke ondergrond te wachten op het commando. Qua springen gaan we momenteel over 20 centimeter. Dit omdat we eerst met zijn sprongtechniek aan het werk zijn. Eerst bekend raken met hoe te draaien, bochtenwerk en het stukje zelfvertrouwen. Uiteindelijk gaan we eens verder omhoog :D
We oefenen het af en toe ook in het bos. De ultieme trainingslocatie, als ik Jarv mag geloven _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet inmiddels wat ik met mijn eerste loon ga doen :)) Meneer zal zijn testen ondergaan vanaf komende maand. Er heeft iemand wellicht interesse in hem als dekreu, dus het is nu mooi de tijd om daar de stappen voor de ondernemen :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:13

Wat super tof tigress! Als Jarv en Rea geen overeenkomende voorouders hadden gehad en Rea een wat meer fokgeschikt karakter, dan had ik het ook wel geweten! Jarvis is echt een mooie hond en een type waar ik wel van houd <3

En bedankt voor de tips! Waar heb jij de pillonen met balkjes vandaan?

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:08

Tigress: Hij krijgt een mix van Walnoot en Gorse. Is speciaal op hem afgestemd. En hij krijgt magnesiumpoeder erbij.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sinds ik plat lig met een hernia, heb ik iemand die mij heeeeul goed in de gaten houdt :')
Deze foto's zijn van 3 verschillende dagen. Dagelijks gaat ie smorgens zo bij me liggen en observeren :')

Interessant wat je gebruikt voor de heren. Blij dat het helpt! :D

Bonna, die balkjes zijn van diamond football Equipment. Het echte agility spul is veel duurder. Aangezien ze bij voetbal dit ook trainen, heb ik het via die weg gezocht :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:10

Oh jeetje...heel veel beterschap! Hopelijk loop je snel weer rond!

Ja, ik heb wel het idee dat de bachbloesems helpen. Harley lijkt vrolijker, maar ook opener, minder afstandelijk.
De 30e mag hij weer terug naar de osteopaat en dan hoop ik dat hij weer helemaal lekker in zijn velletje zit.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:05

Net heerlijk met mijn vriendjes in het bos geweest <3

Afbeelding

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:58

Afbeelding