Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:39

Heb de zichtbare verwijderd maar ben bang dat er nog meer in zullen zitten.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:49

Je kan ook van andere dingen huisjes maken he. :)

Ik heb bijv. een 'huisje' van een lade uit een tvkastje die bij het grofvuil ging.. spijkers eruit gehaald, gat aan de achterkant, voorkant was er al uit. Zet je op zn kop en tadaa :P huis. Net als bloempotten op de kop met een stuk eruit gezaagd (wel ff glad schuren de randjes). Ik ben altijd opzoek naar spul voor m'n gerbils, ook bij de kringloop ofzo :P soms zie je rommeldingen staan waar je gerries de grootste lol mee kunnen hebben. Wel even op het materiaal letten (glas, steen, hout) natuurlijk en of het hout onbewerkt is. In supermarkten en tuincentra heb je vaak van die rollen waar (cadeau)papier op zit. Als die op zijn worden ze weggegooid, maar het zijn hele dikke kartonnen buizen waar je gerbils nooit zomaar doorheen komen, en dus eindeloos op kunnen knagen :D als ik er toevallig een zie vraag ik dan ook of ik hem mag hebben. Word wel beetje vreemd aangekeken maar ach :') soms zijn ze alleen wat lang, maar dan kun je ze doormidden zagen natuurlijk.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:53

Mijn snoeppot komt ook van de kringloop af kijk daar ook vaak. Die lege rollen is wel een goede ja. Had een lente rol gekocht das eigenlijk ook een beplakte rol. Dacht dat het geheel hooi met kruiden was. Die ligt nu ook ergens begrave.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:37

Wij hebben ook zo'n dikke rol, ligt er echt al heel lang in, zijn ze nog lang niet doorheen :').

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:52

Ik heb ook zo'n dikke kartonnen rol, gekregen bij mijn bestelling een keer, die gebruiken ze nu als tunnel, hij ligt op de bodem haha.

Fotospamtimeee :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker smikkelen van de trosgierst.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:53

Ohja, zo ziet mijn kastje+bak eruit. Schrik niet van de rommel en de hoeveelheid spullen :=

Afbeelding

Als ik jullie kastjes/tafeltjes zie zou ik niet weten waar ik mijn gerbilrommel moest laten haha. Heb hier al nauwelijks genoeg aan.

Edit: EN mijn trouwe vriend de Kruimeldief natuurlijk :D

edit2: zoek de gerbils :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:05

Wij hebben een kastje met schuifdeuren die half dicht is, ruimte genoeg :+

Mijn gerbils doen niet veel met de hooibal... Als ik het hooi los neergooi verdwijnt het meestal wel en eten ze het ook wel op, maar in de hooibal raken ze het nauwelijks aan, daar gaat m'n interactieve idee -O-. Een radje ga ik pas kopen als ik een grotere kooi heb, binnen nu en een paar maanden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:08

Ik heb net twee wcrollen volgepropt met hooi, vonden ze wel interessant.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:09

Dat deed ik ook wel eens, vonden ze ook wel leuk :j, en dan ook nog papier erbij.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:12

Zoals je op de foto kunt zien heb ik op het grote plateau weer het boomstammetje met voerbakje bovenop gezet, omdat ze elke keer heel veel bodembedekking naar het plateau sleepten en dan het voerbakje zo verstopten. Echt alleen in de hoek van het voerbakje :') Heel vreemd, weet niet waarom ze het deden maar ik kon steeds 2x per dag een pluk bodembedekking uit dat bakje halen, dat was ik een beetje zat.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:13

Heel vreemd ja, blijven rare dieren die gerbils :+.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:15

_O-

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:55

Gekke beesten :D hier is de kruimeldief ook m'n trouwe vriend :')
Soms houd ik de kruimeldief voor de gerbils (die zijn toch nergens bang voor) en dan zitten ze met samengeknepen oogjes er aan te ruiken :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:59

Haha! Ik ben sinds een tijdje ook steeds aan het denken aan een kruimeldief _O- word dat 'gestofferenblik' toch wel zat want steeds als ze aan het renoveren zijn (wat dus bijna 24/7 is) is het een zooi op de grond :))

Btw mijn broertje had van een kennis een gerbil gekregen. Is een vrouwtje (Kees) en haar vriendinnetje was onlangs overleden. Heb contact gezocht met een fokkerij in HHW en als het goed is gaan we Kees van het weekend brengen om haar te laten koppelen aan een jonkie *\o/*

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:41

wc rol met hooi erin is best een goed idee!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:23

Leuk Mendy!

Haha ja Albion, die van mij zijn voor de duvel niet bang. Ik zuig de plateaus regelmatig schoon met de kruimeldief, dan komen ze er ook altijd op af en dan leggen ze hun oortjes plat op hun kop. Ze vinden het reuze interessant :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:22

Mijne kome altijd tevoorschijn als ik ga stofzuigen blijkbaar vinden ze het geluid leuk ofzo. Mijn gerbils hebbe ook pas na 2 maande de hooibal ontdekt. Wc rol met hooi klinkt ook wel leuk ga ik van de week ook is doen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:07

Mijn vorige kwam ook altijd kijken, als ik dan bovenop de kooi ging stofuigen, ook die oortjes naar achter
_O-

Ezarja komt wel altijd kijken als ik in de kooi met een stoffer en blik bezig ben, vind ze wel heel leuk om aan dat ding te voelen, Nibbit is te bang/schuw.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:58

karlijn hoe kom jij aan die pot?
is wel ideaal als zandbak

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:26

Ik heb ook z'n pot heb hem van de kringloop. Maar als nog krijgen ze het zand door de hele bak heen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:41

Ik heb ook zo'n pot erin staan, idd heel handig. Mijn staat alleen wel gewoon rechtop omdat ze idd dat zand overal krijgen.. zat ook steeds tussen de schuifruitjes etc. Maar nu niet meer. Deze komt bij de Ikea vandaan geloof ik, 2 of 3 euro. :) Maar je hebt ze ook bij de Xenos dacht ik

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:00

Die van mij is van de Blokker!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:15

oke dan ga ik wel even goed zoeken! heb nu het zand in een vla schaaltje en opzich blijft het best redelijk liggen, maar zo'n pot lijkt me wel ideaal :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:54

Kan hem helaas niet rechtop zette op het plateau dan kunne ze er niet meer in. Tussen bodembedekking durf ik hem niet te zette dan word die denk ingegrave := .

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:03

Het is me voor het eerst gelukt om via mn telefoon een filmpje te uploaden :')

Aanschouw: smullende gerbils <3
En excuses voor het lawaai van Jongens Tegen De Meisjes _O-