Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:09

Ik heb een badkamerkleedje op de bodem en ze doen hun behoefte (9 van de 10 keer) in de wctjes. Ik heb een naakte die allergisch is voor stof en eigenlijk vind ik dit ook nog veel fijner werken! En 2 keer per week krijgen ze een nieuw kleedje en gaat het vieze kleedje in de was.

veneri

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:21

hmm dat vind ik niks, ik heb ze hier ook een tijd op fleece gehad, maar ze vinden het veel fijner als ze lekker kunnen graven.
ecobed vind ik op zich best goed, maar dit moet online besteld worden en het is voor oudjes met achterhandverlamming erg lastig lopen, dus daar gaat mijn voorkeur ook niet naar uit.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:23

Die van mij graven in de wc :D

Ik had destijds niks gevonden wat echt goed beviel. Het beste beviel me nog Russel Bedding, maar meer omdat ik echt iets zachts nodig heb voor de naakte.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:04

Ik gebruik ecobed en in de toiletjes houtsnippers :)

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:54

Ik gebruikte altijd gewoon houtvezels. Of hoe die ook al weer heten! Haha

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:54

Ohja houtsnipper :")

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:07

Hey baby
Afbeelding

:#
Afbeelding

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:08

nu ik naar de fotos aan het zien ben vind ik zijn neusje precies wat raar?
*even gaan kijken* noowp, alles in orde :D

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:27

Mijn mama heeft me een hele grote lap fleecedeken gegeven dat ze niet kon gebruiken voor haar quilt.. Ik denk dat ik de naaimachine nog eens bovenhaal :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:21

hihi wat een schattig bekkie <3

Was net bij t knaaghof aangezien me vriend daar stage loopt.
Werden er 2 ratjes binnengebracht die waren gevonden in de regen..
vondt het heel raar want ze zagen er echt super uit, lekker vol en ze waren echt super lief.
Gelijk de kooi uit klimmen op je schouder enzo.
Gek dat iemand zo goed voor zijn ratjes zorgt, maar ze worden toch gewoon in dit weerk buiten gedumpt :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:35

Ik heb de heren hier op Ecobed zitten en soms op beukensnippers. Vind ecobed wel erg fijn..
Had bij Caspers Dierenspeciaalzaak zo'n proefverpakking ecobed besteld van 4 kg, anders heb je gelijk zo'n enorme baal van 20 kg.
Moet even kijken of ik het hier in de buurt misschien nog ergens kan krijgen, anders maar bestellen daar _O-

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:45

Saaarr: Misschien zijn ze wel ontsnapt..?

Warbling: Ik gebruik ook Ecobed. Een van de goedkoopste en beste bodembedekkers voor ratten vind ik. Ik haal ook elke x die van 4 kilo. Weet nieteens waar ik die enorme 20 kilobaal kwijt moet in huis :P.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:08

nee ze stonden in een kooi op straat

Ik gebruik ook ecobed, ik heb wel de 20 kilobaal hier staan in de schuur dan, vindt het wel handig doe er ook echt heel erg lang mee :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:11

ik doe ongeveer een maand met een grote baal ecobed... ik schep de alu 1x per week leeg en gooi er dan nieuw ecobed in... dat moet wel, anders ga je ze ruiken... en dat wil ik niet :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:15

pff dat gaat wel snel of niet :P ik heb een jenny elke week leeg ik de bak.. doe er wel een half jaar mee geloof ik :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:17

ik heb een alu van 160x65x180 en er zitten 20 ratjes in... dus dan gaat het wel hard ja.. :D Ik zou misschien best langer kunnen doen met ecobed (bv. 1x per 1,5-2 weken schoonmaken), maar daar voel ik me niet prettig bij... dus ik schep gewoon elke week braaf de alu leeg en gooi er royaal ecobed in (wat misschien ook wel minder zou kunnen :P )

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:41

ik heb 4 ratten en 2 rittens en op zoek naar een mannelijke ritten :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:30

ow dat klinkt wel groot inderdaad. haha ja is wel weer lekker fris inderdaad. en lekker voor de ratjes :P
Pff mijn ratjes hadden trouwens vorige week ineens een tik om overal te poepen behalve in de poepbakken zat zelfs op de zijkant van de bak, hoe ze dat hebben gedaan :') haha.. was echt smerig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:51

Ik doe ook maximaal een maand met een baal Ecobed, maar ook hier wordt alles wekelijks ververst en met momenteel vijf kooien gaat dat dan wel hard. :)

UnicoLover schreef:

1 mannelijk ritten maar? Zijn de anderen ook mannetjes dan?

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:56

RedPassion schreef:
Ik doe ook maximaal een maand met een baal Ecobed, maar ook hier wordt alles wekelijks ververst en met momenteel vijf kooien gaat dat dan wel hard. :)

UnicoLover schreef:

1 mannelijk ritten maar? Zijn de anderen ook mannetjes dan?

ik heb 4 volwassen vrouwtjes. 1ervan is bevallen van 2 rittens 1 vrouwtje en 1mannetje. daarom zoekik
nog een mannetje omdat ik hem niet alleen wil zetten :p

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:24

1 maand met een baal van 20kg? Jeetje.. Ik heb nu een proefverpakking besteld bij Casper en ben eigenlijk wel van plan het te blijven gebruiken als het bevalt, maar ik heb werkelijk waar geen idee waar ik zo'n baal van 20kg kwijt moet..

Ik heb afgelopen week eens wat stofjes gekocht en ben achter de naaimachine gekropen, want heb helemaal niks reserve en dat leek me toch onhandig met het oog op het wassen van de hangmatjes.

Afbeelding
Afbeelding

Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of zelf maken nou echt veel goedkoper is, vond de stoffen namelijk best prijzig en het kost stiekem nog best wel wat tijd..

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:23

Leuke hangmatjes hoor! Wat betreft het ecobed.. Ik doe ongeveer 6-8 maanden met één baal ecobed. (Ik heb een CN.) Je moet er wel heeeeeeel erg veel in doen wil je hem binnen 1 maand op hebben... :wow:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:39

Ik denk dat ik een 20 kg baal hier wel kwijt kan, in de schuur ofzo. Moet alleen even kijken of ik het dus ergens hier kan krijgen, want we zijn vaak overdag niet thuis en de buren zitten ook niet op een pakket van 20 kg te wachten denk ik :P
Heb ook een Jenny. Verschoon ze 1x per week, altijd op zaterdag, doe ik de ratjes en m'n moeder de cavia's :)

De ratjes vinden de cavia's overigens erg leuk. Vaak als de kooi open staat gaan ze eruit en bij de cavia's.
Erg leuk om te zien. Witlof vinden de ratties ook erg lekker. Als de caafs gehad hebben gaan ze er vaak bij zitten eten :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:52

Warbling schreef:
Ik denk dat ik een 20 kg baal hier wel kwijt kan, in de schuur ofzo. Moet alleen even kijken of ik het dus ergens hier kan krijgen, want we zijn vaak overdag niet thuis en de buren zitten ook niet op een pakket van 20 kg te wachten denk ik :P
Heb ook een Jenny. Verschoon ze 1x per week, altijd op zaterdag, doe ik de ratjes en m'n moeder de cavia's :)

De ratjes vinden de cavia's overigens erg leuk. Vaak als de kooi open staat gaan ze eruit en bij de cavia's.
Erg leuk om te zien. Witlof vinden de ratties ook erg lekker. Als de caafs gehad hebben gaan ze er vaak bij zitten eten :)

Ik zou ze niet bij elkaar laten. Dit kan erg stressvol zijn voor de cavia's! :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:23

Ze zitten er ook niet elke dag uren bij hoor! Sowieso zitten ze vaak op de bank in plaats van een open kooi dus vaak kunnen ze er ook niet bij.
Maar caafjes vinden het wel best, blijven gewoon languit liggen. Ratjes doen er dan ook weinig mee, rommelen een beetje rond in het hok en gaan dan weer weg.
Misschien omdat onze vogels ook wel eens bij de cavia's kruipen, ze zijn het van jongs af aan gewend hier om af en toe bezoek te hebben. Ze hebben ook een hok van 2 verdiepingen en de ratjes/vogels gaan niet naar beneden.. En de caafjes kunnen er zelf ook nogal wat van qua rennen, springen, popcornen :D