Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 21:21

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:08

Ziet er goed uit Machie! Lekker gewerkt!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:38

Heel gaaf Machie! Ook leuk om te zien van de eerste stapje naar uit eindelijk het hele stuk!
Heel erg leerzaam om alleen al te zien.

--

Wij hadden vandaag een wilde wedstrijd in laag soeren.
Gister persooneelsfeest gehad en dat was laat xD Maargoed, niet klagen en gewoon door.
Mijn doel vandaag was om even goed de focus te leggen op de start. Hij ging laatste tijd soms zitten. Ik doe altijd af en blijf en hij gaat dan zitten en soms ook lopen. Dat wil ik eigenlijk niet dus ff focus er op. Alleen we hadden maar 1 keer een afstand start maar die ging goed. Daarna was mijn doel de raakvlakken. Vooral de schutting gaat op training nu best goed maar op wedstrijd nog steeds ruk.
Vandaag dus de focus daar op en waaw. Wat geweldig! Echt zo trots op zijn raakvlakken. Alle 3.
Helaas wel bij de VP 1 een DK en VP2 2 weigeringen en een palenfout, maar dat boeide me eigenlijk niet zo want daar lag de focus niet. 2e rondje VP kwam Jaxx alleen de palen uit en dat doet ie nooit en ik kan er niet achter komen waarom ie dat deed. Heb er een stukje film van dus als iemand wil mee denken/kijken dan graag. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik misschien te ver achter hem blijf.
Maar oo waaw wat ben ik blij met die raakvlakken. Die DKs kunnen me gestolen worden.

Dan JP. Ook een DK. Ik had in de 1e 2 rondjes geen prijs en we liepen al een dik uur uit en de debutanten en graad 2 en 3 moesten nog dus je kan wel raden dat het een latertje ging worden en ik had gezegd als ik DK loop of heel veel fouten ga ik naar huis.
Was een super leuk rondje en ik ging voor ons doen risico nemen en dat pakte niet goed uit. DK. 2e keer proberen ging het wel goed en er zat een leuke 'weg' in (zo noem ik dat) en die ging ook niet top maar die vindt ik vooral moeilijk met mijn timing. Jacco Mager was km en die zei dat mijn timing niet goed was en dat klopt maar vind gewoon lastig om die timing op juiste moment te hebben en toen ging die even soort van helpen en ging die wel perfect. Was super leuk!

Al met al dus mooi op tijd naar huis maar ondanks op papier geen goeie uitslagen wel super tevereden.

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:22

Als je er maar een goed gevoel aan overhoudt, dat is toch het allerbelangrijkste! Dat lange vond ik soms wel echt het nadeel van wedstrijden hihi

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:07

Fijn dat je les weer zo goed ging Karin.

Ziet er al goed uit Machie.

JJ mooi dat de punten waar je op wou focussen zo goed gingen en is inderdaad net zo goed iets om trots op te zijn ipv een mooie uitslag op papier

Hier vandaag onze laatste wintercompetitie wedstrijd.
VP 3 fouten en buiten de tijd, maar in ieder geval geen ongecontroleerd gerace.
JP foutloos helaas weer buiten de tijd, maar supertrots dat we foutloos waren (voor de buiten de tijdcorrectie). Tijd op basis van de snelste is blijkbaar voor ons lastig ipv een snelheid aan de hand de lengte van het parcours met een gemiddelde snelheid.
Estafette deze keer zelf het rondje af kunnen maken ipv na verkeerde sprong klaar net als de vorige keer.
Helaas niet door naar de finale, maar veel kunnen oefenen tijdens deze 4 wedstrijden voor graad 1 en ben toch best trots op haar dat we dit toch samen gedaan hebben!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:06

Toch fijn dat je zo goed kon oefenen in graad 1, volgens mij gaat het steeds beter toch?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 00:39

JJ, klinkt als een geslaagde dag en fijn dat die dingen waar je focus op lag, goed gingen. En fijn dat Jacco je even hiep met de "weg", dan heb je het iig gevoeld.

Natasja, toch lekker rondgekomen, waren leuke rondjes vandaag. Ik was in de ochtend even wezen kijken, maar heb niet iedereen zien lopen. Lekker ervaring opdoen is belangrijk. En idd spt op basis van de snelste hond is soms lastig, want er lopen een paar hele snelle bij en als die dan foutloos of met 1 fout rondkomen, redt je het al snel niet meer met een langzamere hond. dat is dan weer het voordeel van gewone wedstrijden, daar staat hij gewoon vast op een vaste snelheid.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:16

Karin ja het gaat steeds een stukje beter. Zelfs de bench ging redelijk vergeleken met de vorige keer dat we daar waren dus hopelijk gaat dat ook steeds beter.

Fannetje waren inderdaad leuke rondjes die voor iedereen te doen waren.
Ik ben inderdaad blij dat er bij gewone wedstrijden niet op die manier de spt berekend wordt dan was de lol er snel af denk ik.
Nu alleen nog 1 Utje of ZG en dan gaan we waarschijnlijk graad 1 lopen, maar blijf tot dan gewoon oefenen bij wilde wedstrijden in graad 1.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:19

Natasja, wat was jouw tijd dan tov van de snelste tijd? Ik dacht dat het bij TWC de snelste + 15 seconden was? Ik bedoel het niet banketstaaf, maar agility draait ook gewoon wel om snelheid. En natuurlijk is niet elke hond even snel, en elke hond moet plezier hebben in de sport. Maar niet elke hond hoort op elk niveau thuis. Maar ik weet niet zo goed hoe snel jouw hond is :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:58

KarinW86 schreef:
Als je er maar een goed gevoel aan overhoudt, dat is toch het allerbelangrijkste! Dat lange vond ik soms wel echt het nadeel van wedstrijden hihi

Ja, ik was echt super blij en nog steeds!
Door die laatste dk kon ik mooi naar huis dus was half 5 thuis dus al met al viel nog wel mee.

Natasja22 schreef:
Fijn dat je les weer zo goed ging Karin.

Ziet er al goed uit Machie.

JJ mooi dat de punten waar je op wou focussen zo goed gingen en is inderdaad net zo goed iets om trots op te zijn ipv een mooie uitslag op papier

Hier vandaag onze laatste wintercompetitie wedstrijd.
VP 3 fouten en buiten de tijd, maar in ieder geval geen ongecontroleerd gerace.
JP foutloos helaas weer buiten de tijd, maar supertrots dat we foutloos waren (voor de buiten de tijdcorrectie). Tijd op basis van de snelste is blijkbaar voor ons lastig ipv een snelheid aan de hand de lengte van het parcours met een gemiddelde snelheid.
Estafette deze keer zelf het rondje af kunnen maken ipv na verkeerde sprong klaar net als de vorige keer.
Helaas niet door naar de finale, maar veel kunnen oefenen tijdens deze 4 wedstrijden voor graad 1 en ben toch best trots op haar dat we dit toch samen gedaan hebben!

Ja jammer dat er dan maar 1 afstand start was maar je kan niet alles hebben.
Klinkt als een fijne wedstrijd voor jou. Ik ben idd ook wel benieuwd hoe strak de tijd stond.,

fannetje schreef:
JJ, klinkt als een geslaagde dag en fijn dat die dingen waar je focus op lag, goed gingen. En fijn dat Jacco je even hiep met de "weg", dan heb je het iig gevoeld.

Ja, die moet ik thuis gewoon nog meer oefenen maar focus lag even op de schutting/raakvlakken en wil niet 600 dingen tegelijk trainen. Natuurlijk wel afwisselen maar niet heel veel tegelijk.

--

Gisteravond een raakvlak training gedaan. Kattenloop en 2 sprongen en een schutting met 2 sprongen. Die sprongen gebruikt voor ommetjes of gewoon recht en dan echt de focus weer op de raakvlakken. Zo super goed weer! Echt jammer dat er niet gefilmd is maar wat ben ik blij dat het zo goed gaat.
Deze week even geen raakvlakken meer want dat heb ik even genoeg gedaan dus maar es ff zien wat we gaan oefenen of gewoon lekker niks.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:11

Machie mijn hond (en ik waarschijnlijk ook niet) zal waarschijnlijk ook nooit verder dan graad 1 komen ivm dat ze er niet voor gefokt is/ geen turbo snelheid heeft en soms lastig te focussen is (maar daar hebben wel meer Welshjes last van).
Ze vindt het heel leuk om te doen, maar afleiding (vooral van geurtjes, maar soms ook vogels of dingen die het jachtinstinct triggeren) blijft lastig.
Ook vindt ze vooruit werken lastig, ze past zich aan mijn snelheid aan en ik zal nu eenmaal nooit snel zijn en afstand sturen gaat wel steeds beter maar is nog niet genoeg ingebouwd om op die manier sneller te zijn.
Wedstrijden stond eigenlijk ook niet in de planning, maar tijdens de les ging het zo goed om het toch eens te proberen en we zijn samen al verder gekomen dan gedacht werd dus daar al supertrots op.
We doen dit puur voor de lol en om samen bezig te zijn en niet met doel om in de hoogste graad te eindigen (dat is niet echt een realistisch doel voor ons)
Ik snap ook echt dat het gaat om de snelste met de minste fouten dus dat vat ik ook niet verkeerd op dat je dat zegt.

STP VP was 49 sec daar zaten we met 3 fouten ruim boven (64,31)
STP JP was 43 sec daar zaten net onder de 5 sec boven met een foutloos rondje (47,64)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:34

Tja. Die van mij heeft de snelheid maar komen net niet foutloos rond.
Zaterdag weer een nieuwe poging :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 01:40

ik vind het ook jammer dat bij de TWC er geen afstand bij het parcours staat, want zo weet je überhaupt niet hoe snel je loopt. Dat zou wel fijn zijn, voor je eigen inzicht.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:38

Wij hebben goed nieuws. Soort van

Vanmorgen weer een controle foto van Simba laten maken en de botjes zijn goed opweg om aan elkaar te groeien. Het is nog niet helemaal vast maar zit echt zichtbaar schot in.
Over 4 weken wordt hij weer geopereerd en dan halen ze de plaat er uit.
Ik mag nu wel iets meer wandelen dan dat ik nu deed. Nu was het echt op het gras, wat doen en weer naar binnen. Mag nu minuut of 10/15 even stukje lopen.
Voor de rest ga ik hem wel nog steeds rustig houden zodat die 4 weken ook goed benut worden.

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:24

Fijn dat het de goede kant op gaat!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:32

@JJ wat fijn dat het goed gaat met Simba.
@ Machie Ahh gaaf gevoel is dat he. Ze kunnen stiekem toch al heel veel.
@Karin Lekker rondje zeg!!

Onze trainingen zijn deze week afgelast ivm sneeuw. Wij zijn maar even op pad geweest met de camera. Komende zondag de laatste van de winter wedstrijden noord in Assen.Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:36

Gave foto mandje!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:42

Leuke foto! Hier geen sneeuw te bekennen hihi

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 01:14

JJ, fijn om te horen dan Simba de goede kant op gaat.
Mandje, wat een sneeuw, hier is nog geen echt vlok gevallen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:24

Hier ook geen vlokje

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:18

JJ gelukkig mag ze nu al weer kleine stukjes wandelen.

Hier ook geen sneeuw alleen wat natte sneeuw, maar daar heb je helemaal niks aan.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 12:21

Onze 1e Duitsland wedstrijd was wel geslaagd. 2 foutjes en een 2e plaats.
Ben zelf niet fit dus dik tevreden met resultaat!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 12:48

Super! Gefeliciteerd :)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:06

Gefeliciteerd superknap van jullie!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:35

Goed gedaan! Gefeliciteerd :D