Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:45

IMANDRA schreef:
Is dat dan een andere vorm van contract? Dat je niet de volledige eigendomsrechten krijgt indien er zo'n beding in staat? Bedoel, natuurlijk is dit een theoretische discussie want dat is bij ons sowieso niet aan de orde. Maar wel interessant.

@Cinniz: ja zo kijkt mijn fokker er ook tegenaan. Als wij de pup hebben gekocht mogen we er mee doen wat we willen. Wel casteren, niet castreren. 100% onze eigen keuze.

Nee hoor, pup is gewoon van hun, kunnen er mee doen wat ze willen maar er hangt wel mijn naam en kennel aan vast dus ik wil ook graag dat de pups niet (kunnen) lijden onder onnodige en slechte beslissingen. Te vroeg castreren is er daar één van. Als pupkopers te vroeg castreren op advies of omdat ze dat makkelijk vinden is niet alleen de hond de banketstaaf maar ook ik als fokker en mijn kennelnaam die eraan hangt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:57

KimD schreef:
Is er echt niemand in je omgeving die wilt oppassen? Zeker qua formaat zou het toch geen probleem moeten zijn?

Een vriendin heeft twee grote honden, alletwee 50+kg, die had wat meer moeite om opvang te vinden. Dus die komen maar naar hier inclusief haar vier andere honden. :')

Ik heb zelfs op fb een bericht geplaatst die massaal is gedeeld maar ik heb 1 reactie en dat is die uit belgie maar niemand kent die mensen en ik vind het ergens wel spannend …..t zijn toch mn kinderen.

Ik denk dat het naakte en de duur van de vakantie (3,5 week) mensen tegenhoudt maar heb geen idee.
Ze mogen bijv bij mn schoonmoeder maar die woont heel klein en heeft 2 onbehouwen herders daar doe ik skitt geen plezier mee die heeft dan alleen maar stress.

Maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit zo voelt.
Want voel me er soms wel echt schuldig over.

mavantos

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:54

Bedankt voor al jullie meningen. Prettig om te lezen dat jullie er hetzelfde in staan als ik: niet onnodig castreren, tenzij het door bepaalde omstandigheden gewoonweg moet.

Wij hebben bewust gekozen voor een kleine hond (ondanks dat we misschien wel liever een grote hond hadden gehad), omdat wij niet volledig thuis werken (ik ga 1-2 keer per week naar kantoor) en ook gewoon een weekje op vakantie willen. Met het formaat van Freek kan hij gewoon naar mijn ouders en zouden zelfs mijn opa/oma hem kunnen uitlaten/oppassen als we omhoog zitten. Met een grote hond doe je dat niet zo makkelijk.

Gelukkig zijn onze families gek op honden en hebben ze die ook allemaal zelf (gehad).

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:35

Ik heb hier ook 12 jaar lang nooit problemen gehad met oppas want ze gingen altijd naar mn moeder maar moeders heeft besloten half in spanje te gaan wonen dus nu heb ik pech.
Ik kan haar geen ongelijk geven maar merk nu wel hoe verziekt/verwend ik daardoor was.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:42

Heb toch maar een annyx besteld en deze is indd een stuk flexibeler als de DG.
Ik ben nog niet 100% overtuigd bij Skitt want bij haar kruipen alle tuigen en halsbanden naar voren/boven maar ik vind het echt super tof van kleuren.

Wat vinden jullie hoe hij zit?
Dit is Skitt

Afbeelding

Dit is Parel met nieuwe tuig

Afbeelding

En Guapa even passen met tuig van Skitt

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 19:21

Ik vind ze wel netjes zitten.
En die met t oranje <3

Puppyspam, 9,5 maand.
Afbeelding
Afbeelding

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:43

Over dat titeren moet ik me nog in gaan lezen. Klinkt me wel fijn in de oren. We hebben inmiddels gehoord welke pup d'r bij ons komt wonen over 2 weken.
Dit is onze Noor:Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jana79 op 24-04-22 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 19:44

<3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:45

Wat een dotje!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:03

Awwww <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:24

kiwiwitje schreef:
Ik vind ze wel netjes zitten.
En die met t oranje <3

Puppyspam, 9,5 maand.
[ [url=m/9Tpzgk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H8UYeJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja cool het dat oranje!!
Ik wil hem ook graag in een halsband maar is overal uitverkocht helaas,hoop dat hij nog op voorraad komt.

Ik vind haar zo’n vriendelijk mooi koppie hebben <3

jana79 schreef:
Over dat titeren moet ik me nog in gaan lezen. Klinkt me wel fijn in de oren. We hebben inmiddels gehoord welke pup d'r bij ons komt wonen over 2 weken.
Dit is onze Noor:[ [url=m/09sSSE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/br3VAK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Owww stippel baby <3
Ik houd van stippels!
Worden bij dalmaatjes de vlekken ook groter naar mate ze ouder worden?

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:42

@cinniz123 de vlekken groeien in het begin mee. Alleen als pup zijnde. Ze worden zonder vlekken geboren.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:38

jana79 schreef:
@cinniz123 de vlekken groeien in het begin mee. Alleen als pup zijnde. Ze worden zonder vlekken geboren.

Ja vroeg t me af want bij die naakies wordt t elk jaar meer dacht miss bij de dalmaten ook.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 04:29

Stippels <3

Aangezien we hier de zòveelste slapeloze nacht hebben en ik het echt niet meer weet, heb ik advies nodig. Dit ga ik morgen uiteraard ook voor leggen aan onze trainers.

Zodra wij naar bed gaan, gaat Jip meestal op de bank of voor de bank liggen slapen. Dit gaat eigenlijk altijd goed. Maar het laatste halfjaar denk ik gaat het af en aan. Maar de afgelopen nachten is het voor de zoveelste keer feest. Hij "schrikt" ergens van dat hij in een dusdanige stress toestand schiet en daardoor constant probeert weg te komen en daardoor de boel lichtelijk verbouwt. Waar hij van schrikt? Ik heb werkelijk waar geen idee. Soms begint de ellende lang voordat ik naar bed ga, soms pas midden in de nacht.

Ondertussen heb ik het een en het ander al geprobeerd;
Aangelijnd naast mij neerleggen -> geen succes.
In de bench -> geen succes, daar zit nu een gat in. :Y)
Boven of beneden slapen -> beide heeft geen verschil. Nu "slaap" ik beneden om er voor te zorgen dat hij niet de hele woonkamer verbouwd in zijn vluchtpogingen.
Ander huis -> geprobeerd maar heeft weinig effect

Ik weet het inmiddels niet meer. Maar ik zou heel graag weer mijn nachtrust terug willen, aangezien ik dagdiensten moet draaien etc. En ik er zo niet heel vrolijker op wordt.

Side note: uiteindelijk ploft hij totall los ergens neer en valt in slaap. Dit is meestal pas tegen een uur of 6/7. Niet bevorderlijk voor hem, maar ook niet voor mij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 06:04

Oh jeetje wat vreselijk. Voor jullie allebei.. maar geen flauw idee eerlijk gezegd..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 06:53

Geen idee maar wat vervelend zeg.
Heb je een camera waarmee je hem in de gaten kunt houden?
Is t echt dat hij schrikt of kan hij ziek zijn.
Geen idee hoor denk gewoon mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:18

Gedragsdeskundige. Vervelend hoor!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:35

Wat een prachtige pup is Noor, Jana!

Jeetje Cupcakes wat een ontzettende rotsituatie voor jou en voor Jip allebei! Hopelijk kunnen je trainers of eventueel een gedragsdeskundige hulp bieden!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:43

@ jana: <3
@ cupcakes: jeetje wat vervelend! -O- Hopelijk komen jullie er achter waar het gedrag vandaan komt en kunnen jullie het oplossen. Geen idee hoe, een gedragskundige is geen slecht idee denk ik.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:26

@cupcakes ben je al naar de dierenarts en evt fysio geweest? Misschien dat er lichamelijk iets dwars zit waarvan hij in de stress schiet. Mijn vorige hond kon ineens opspringen, rennen en ergens neerploffen. Wij schrokken hier ook enorm van. Van mijn hond was wel reeds onderzocht dat hij ernstige hd en artrose had en hierdoor ook gespannen spieren op bepaalde plekken in zijn lichaam.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:19

Jeetje Cupcakes, ben je de stress van oud en nieuw voorbij en zit je hier in. Wat lastig zeg..

Ik heb net de uitslagen van de vervolg bloedonderzoeken van Cody binnen. B12 en cortisol is goed..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 12:30

Stiekem best balen dat dat ook goed is. Tuurlijk ben je blij dat hij gezond is. Maar je hoopt ook iets te vinden waar je iets mee kan…

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:07

Wat kunnen ze ons bezig houden met zorgen over ze he.
Echt ellendig als ze iets hebben maar je kan ze niet helpen.

Hier Parel ook nu mee op vakantie omdat ze met haar oog KCS een dip heeft en het is nu ruim 4,5 week verder en elke keer als t weer wat beter lijkt te gaan zijn we weer terug bij af.
Ik zit nu op minimaal 7x per dag zalven en druppelen en dat wilde ik een ander niet aan doen dus nu maar 2 hondjes mee genomen op vakantie.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:44

kiwiwitje schreef:
Stiekem best balen dat dat ook goed is. Tuurlijk ben je blij dat hij gezond is. Maar je hoopt ook iets te vinden waar je iets mee kan…

Precies dit inderdaad..

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:55

Oh wat is Noor prachtig! <3 Zelf ook nog even staan kwijlen bij de Dalmaat maar is denk ik toch niet het meest geschikte ras voor ons. Wel foto's spammen hoor! <3

Cupcakes wat naar voor Jip en jullie! Een goede gedragstherapeut zoeken met ervaring met aussies is denk ik het enige waar ik op kan aansluiten. Erachter komen waar die paniek vandaan heb je denk ik het meest aan. Sterkte hoor, dit klinkt onhoudbaar voor jullie beide.

En Kim, inderdaad een dubbele uitslag zoals kiwiwitje al omschrijft. Heeft je dierenarts nog een mogelijk vervolg geoppert? Frustrerend hoor, kan me helemaal in je gevoel vinden.

Al die zorgen, lastig. Cinniz, heb je wel een fijne vakantie?