De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:23

Je wil niet weten hoe het ging Gigi :')
Ik had het plan helemaal niet, maar ik dacht als ik er nou steeds 1 bijzet….
Tot de eerste doorkregen dat ze van de tafel af konden springen. Dus had ik er 1 te pakken, liepen er 3 op de grond hahha.
Maar het is gelukt!

Naranja, Fiësta en Vienna zijn nieuw inderdaad! De laatste toevoegingen aan mn groep!! (Voorlopig :') )

Ah ja snap ik Caro!
Zijn leukies dus je hebt ze vast snel verkocht!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:44

Wauw! Wat een plaatje Jolmer :D Allemaal zo verschillend ook.
Wat is de samenstelling van de groep qua voedsters/rammen?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:22

Caro, laat je de rammetjes bij elkaar, of krijgen ze ieder een eigen groep?

Jolmer, is dat degene die ik zo leuk vond die je nog hebt? Heb je 1 ram en de rest dames?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:44

Wat een gave foto Jolmer!
Ik zou dat echt niet voor elkaar krijgen, sowieso krijg ik ze niet te pakken zonder stress dus dat doe ik eigenlijk nooit. Ik kan ze wel aaien hoor, vooral bij het voeren en ze zijn ook nieuwsgierig dus ze komen wel als ik bijvoorbeeld hun verblijf schoonmaak, maar oppakken vinden ze niet leuk.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:02

pearlie schreef:
Wat een gave foto Jolmer!
Ik zou dat echt niet voor elkaar krijgen, sowieso krijg ik ze niet te pakken zonder stress dus dat doe ik eigenlijk nooit. Ik kan ze wel aaien hoor, vooral bij het voeren en ze zijn ook nieuwsgierig dus ze komen wel als ik bijvoorbeeld hun verblijf schoonmaak, maar oppakken vinden ze niet leuk.

Oh ik kan de mijne ook echt niet optillen! Wel aaien, dat vinden ze (vooral Bloem) echt heerlijk, maar optillen ho maar :=

De ukjes lagen trouwens nog mooi in het nest vanmorgen. Is dus echt de warmte geweest vermoed ik. Nu balk ervoor en hopen dat ze erin blijven.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:37

@idylle sparrow kan niet bij een andere ram. Die gaat vechten. Jack kan wel gekoppeld worden met een andere ram. Toen ik hem ophaalde zat hij met een zoon terwijl hij ook voedsters dekte. In principe zitten ze hier alleen. De kleintjes blijven samen zolang het gaat. Jongste ram (als ik het goed heb) van 27-4 zit nog bij moeders en zussen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:09

Pfoe veel bij te lezen :')

Even kort vermelden.
Hier doen de jongen het ontzettend goed. Ze zijn goed tam aan het worden. Komen ook heel snel naar de draad en vooral de 2 witte vinden de honden ook interessant.

De kleinste bruine is een meisje en heeft een nieuwe thuis inmiddels.

De grote bruine is een mannetje vermoeden we (mijn zus denkt vrouw en ik denk toch een man).
De grote witte is een man en de kleinste van het nest is een vrouw.

Probleem is echter ik wou de kleinste houden maar dan heb ik 3 voedsters bijeen. Ik twijfel wel of dit goed kan gaan eigenlijk. Tot nu toe accepteert Nina alle kleintjes wel erg goed. Moeder Savannah moet nog geopereerd worden en zit dus nog steeds in isolement, maar heeft zich de voorbije 3 dagen amper laten zien. Kwam enkel onder plateau vandaan om te drinken. Antibioticakuur van 14 dagen is wel al voorbij.
Vandaag dus bellen voor afspraak contrôle. Ze moet eerst nog eens gecontroleerd worden en dan pas kan afspraak voor operatie gemaakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:32

Bedankt!!

Ik heb hier 7 voedsters en 1 ram samen zitten.
Mijn ram heeft zoveel mannelijkheid, die kan een andere vent niet verdragen haha

Oppakken vinden sommige hier niet erg, sommigen wel. Maar moet ze toch af en toe even controleren. En dan is dit ook wel te doen haha

Nee heb een andere gehouden Idylle, degene die je zo leuk vond was helaas een rammetje!

Gelukkig lagen de beebs netjes in het nest nu!!

Ze worden groot Art! Lastig inderdaad.. voedster kunnen goed gaan, maar zodra er meer hormonen komen kan het ook fout gaan.
Moeilijk…

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:41

Ik hoop heel erg dat het meerendeel (en dan vooral de 2 bonte) voedsters zijn. Ik wil ze zo graag houden <3
Alhoewel, Kiwi is echt zo'n goedzak, ik denk dat hij met een gecastreerde ram ook wel overweg kan als die ram ook zo'n goedzak is. Bloem is heftiger hier kwam gedrag. Ach, we gaan het zien hoe het loopt.

Super mooie groep heb je Jolmer.

Art, over het algemeen gaan dames met een ram wel goed begrijp ik hier, dus ik zou het gewoon proberen. Lukt het niet kun je altijd nog een huisje zoeken.
Waarom niet Savannah nog steeds apart zitten dan? Dat heb ik even gemist. Kan ze tot de operatie niet gewoon in de groep?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:42

Hier kan je ze makkelijk oppakken. Alleen sparrow en nana moet je wel eerst vangen. Heb je ze dan kan je er alles mee. Die 2 gaan even weer wat extra aandacht krijgen want dat is wat op de achtergrond gekomen door de jongen. Zij komen wel regelmatig in de ren maar wel eerst vangen in het hok. Vangen in de ren is niet nodig dan kan je ze zo pakken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 11:59

Ik zeg altijd... grijpen wat je grijpen kan _O- := de kleintjes vinden het allemaal dikke prima alleen b&b rennen vaak weg.

Art, wat zijn ze leuk! :)) waarom houd je geen vrouwtje en mannetje aan? En dan als het kan castreren en dan allemaal bij elkaar? Ga je wat houden?

Gigi hahaha Lilly ligt op die foto echt laag en River zit hoog :P
Hier zie je wel beter verschil, maar alsnog is river met haar bijna 4 weken erg groot _O-

Lilly was en is de kleinste en river krijgt natuurlijk gigaaaaaa veel melk :=
Afbeelding
Ben benieuwd wat je collega van het piemeltje zegt...

HAHAHAHA Jolmer was aangestoken doordat ik fotos aan het maken was van mijn 5 _O- vergt wel iets meer werk die groep van jou := zulke knappies en zo fijn dat alles goed gaat <3 eigenlijk was ik haar gewoon aan het pushen fotos te maken haha

Ik denk dat konijnen gewoon gewend moeten raken aan fotos maken, hier gaat het zonder al teveel problemen, duw ze gewoon steeds terug tot ze goed zitten en dat gaat steeds sneller! Ze weten het inmiddels al _O-

Idylle, fijn dat ze er nog in zaten!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:58

@kimberley, wrs is het ontstoken en dat het daarmee niet goed uitschacht. Het was ook wel wat verdikt namelijk. Arme schaap, je kan beter vragen wat hij nog niet gehad heeft. |o
Dus even 5d ontstekingsremmer geven en zien of dat iets doet.

Aan Napoleons oogje valt weinig te doen, zoals ik al dacht.

Ohja zo zie je het verschil wel! Maar idd toch al groot die River.

@art, zijn super schattig. En ja moeilijk in te schatten of het gaat klikken nog als ze in puberteit komen.

@jolmer, wahaha ik zie het al voor me.

@idylle, gelukkig zijn ze in nest gebleven!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:32

Gigixponys schreef:
Mjetterd schreef:
caro29 schreef:
En de cavia’s samen met dit konijn? Ik heb er een verkocht die samenleeft met cavia’s en als ik de foto’s zie gaat dat prima

Heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar dat gaat niet werken omdat ik de cavia's straks ook in het grote verblijf wil waar de andere konijnen ook lopen.
Dan zou ik het verblijf moeten splitsen, maar dat heeft niet echt mijn voorkeur -O-

Ik zit ook nog te denken aan een gecastreerde ram er bij en die dan samen in de ren. en dan misschien in de toekomst proberen de koppels met elkaar te koppelen. Dan is de voedster misschien wat meer gewend aan konijnen om haar heen.

Zucht... ik weet het niet.

Zou ik absoluut niet aanraden. Ik heb ooit als jong kind een volwassen konijn overgenomen van iemand en mijn zus een jonge cavia. 2 dagen later konden we cavia begraven..

2de optie ligt aan karakter van de rammen. Kan je misschien wel proberen in een opvang een ram te koppelen aan de groep + de nieuwe?

En het konijn en de cavia zaten dan samen in een hok? Situatie is hier namelijk heel anders. Beide hebben ze eigen konijnen en cavia vriendjes en er is 70m2 speel en ontwijk ruimte.

Is de 2de optie echt misschien een optie? Dat vind ik het overwegen wel waard namelijk.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:52

Wat een mooie groep heb jij Jolmer! Zal eens kijken of ik het tzt met Hikkie en Lassie erbij het ook zo voor elkaar krijg :)) zou wel heel leuk zijn.

De tactiek van antibiotica met voer ging ook maar een avond goed. Ze trapte er daarna niet meer in, dus we doen het vanaf vanavond even met twee man. Want hemel is Ziva sterk...

En konijn en cavia samen kan ook heel goed gaan. Maar dat ligt ook aan de ruimte en de karakters van iedereen. Hanna sprong altijd bij de cavia’s in de wei en als ze daar ging liggen liepen ze gerust over haar heen. En ze at ook graag aan die kant mee. Dit is een van de laatste foto’s.

Afbeelding

Edit: is een groep van 7 cavia’s. Lijkt nu een zielige cavia met een konijn... :Y)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:55

Het konijntje welke ik heb verkocht is met 8/9 weken bij cavia’s ingekomen. Denk dat dat ook wel scheelt. Zie iig foto’s op insta dat zij er nog bij zit

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:16

Ziva heeft het mij niet in dank afgenomen, maar met 2 man is het binnen 5 minuten gepiept. Hoefde mij nu alleen maar druk te maken om haar snuit.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:31

NAIWHL schreef:
Ziva heeft het mij niet in dank afgenomen, maar met 2 man is het binnen 5 minuten gepiept. Hoefde mij nu alleen maar druk te maken om haar snuit.

Veiligheid voor alles.

Als het goed is wordt een van mijn favoriete baby’s vrijdag opgehaald. De viennabonte
Afbeelding

De andere bonte uit het nest is al verkocht

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:46

@caro, dacht dat je deze zelf ging houden?

@naiwl, is mss wat minder leuk voor nijn, maar ben je wel zeker dat het goed binnen is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:06

Gigixponys schreef:
@caro, dacht dat je deze zelf ging houden?

@naiwl, is mss wat minder leuk voor nijn, maar ben je wel zeker dat het goed binnen is.

Klopt maar ik wil ook de bruine uit dat nest houden en het zorgenkindje uit het andere nest. Momenteel doet deze het goed maar ik durf die niet te verkopen vanwege de achterstand. Ik kan niet alles houden dus de bonte op internet gezet. Hopelijk in het volgende nest ook een bonte dame en anders heb ik pech -O-

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:06

Even snel een vraagje tussendoor. Hebben baby konijntjes meteen rechte snorhaartjes, of zijn deze eerst licht gekruld en worden ze later recht? Er zit namelijk zover ik kan zien bij sommigen iets een 'slag' in. Nu kan dat omdat ze zo jong zijn misschien, maar papa is rex en mama lijkt geen rex, maar is me wel als rex verkocht, dus misschien wel drager. Ze lijken ook een golfje in hun vachtje te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Zouden (sommigen) rex zijn, of toch omdat ze gewoon nog zo jong zijn en dat het misschien wel zo hoort bij jonkies?

Oh en deze is als eerste met een oogje op een kiertje <3

Afbeelding

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:15

Afbeelding

De kleintjes worden groot…..

Tot nu toe weinig animo voor de jonkies. Straks moet ik nog meer bijbouwen…

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:28

Zo had ik het ook bedacht gigi. Zo gaat het snelst en is het het snelst weer rust voor ons allemaal. :j het is goed dat ze voor het koppelen tot hecht team allemaal tijdelijk op het terras/overkapping zitten. Want in de wei krijg ik Ziva anders nooit meer te pakken :7

En wat een leuke nijnen komen er allemaal voorbij. Zou alles wel willen hebben. _O- maar ze brengen mij anders straks om...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:28

Hebben net ook gekeken wat ze doet als Nina erbij zit. (in de buitenren naast tuinhuis en draad ertussen). Savannah bromt en vliegt op Nina af als die dichtbij komt aan de draad. Dus terug in de groep zetten gaat helaas niet van een leien dakje gaan vrees ik.
Naar de jonkies doet ze niks. Maar 2 groepen lukt niet en wou ook max 3 konijnen hebben.

De grootste witte is een vrouw en gaat naar de fokster (van waar Savannah komt). Dat was zo afgesproken als er 1 witte een vrouw is zou zij die mogen hebben.

De kleinste wil ik nog steeds houden. Nina ga ik sowieso al laten steriliseren. Die is nu oud genoeg daarvoor. afspraak voor controle Savannah is woensdag.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-06-21 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:30

Aah Art... ik wilde eerst ook maximaal een groep van 4... gaan nu naar 6 en als we Gijsje niet in hadden moeten laten slapen werden het er 7. En reuzen tellen voor 2 in ruimte :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:31

Haha heb helaas niet zelf te kiezen. Ouders willen niet teveel konijnen hebben lopen. En zelf vind ik 3 het max ook qua tijdsbesteding. Heb verder nog 3 eigen paarden en 1 trainingspaard.