Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:49

Oh wat balen Kanji :(:)
En dit komt echt allemaal van de oorontsteking? Er is niet stiekem iets anders neurologisch aan de hand?

Ik duim iig voor geen terugval! :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:02

Ik blijf erbij dat toen ik zn oren liet schoonmaken tijdens castratie dat er al een schuurtje zat in zn trommelvlies. Dat gemene vloeistof in zn oor gekomen is en het daar allemaal kapot gemaakt heeft (Niet echt een ontsteking dus).
Gezien met de CT-scan er echt veel vloeistof in zat en zn bot ook witter was dan normaal. Als dat allemaal normaal was had ik indd richting iets neurologisch gegaan.
Domme pech zeg maar.. =(

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:36

Ahh ok. Ja dat kan natuurlijk. Wat rot! Domme pech dan idd. Hopen dat het nu dan stabiel blijft :) Gelukkig passen ze zich idd vaak goed aan :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:55

Ach wat sneu Kanji... Hopelijk krijgt hij geen terugval nadat de antibiotica klaar is...

Wat schattig, waterpret <3
Wat hadden jullie in het water gedaan??

Nou hier hebben we gisteren Monroe opgehaald. We waren op alles voorbereid maar niet dit scenario hahaha...
We hebben Monroe in zn transportkooitje in de kamer gezet en ze eerst maar even laten snuffelen. Jazz blies wel op tot plumeau maar geen blazen, grommen of wat dan ook. Dus na een paar minuten het kooitje open gedaan en sindsdien zijn ze BFF’s :D :').
Monroe is wel nog heel bang, kun je niet pakken/aaien maar dat wordt mettertijd vast nog beter. Het zal sowieso geen klittenband kat worden maar das prima. Eentje is genoeg. Ze hebben vannacht niet geslapen, mijn vriend had bij ze op de bank geslapen maar buiten een uurtje of 2 midden in de nacht is er alleen maar rondgehold, achter elkaar aan gezeten en gehengeld naar staarten en oren. Alleen maar spelen, meer dan wat geblaas is er niet aan te pas gekomen. Vandaag hebben ze dus vooral geslapen haha.
Ze zijn heel zoet samen, Monroe raakt nog wel wat in paniek als ie niet bij Jazz in de buurt kan zijn maar dat mag :(:).

De eerste kennismaking
Afbeelding

Afbeelding

Monroe verstopt in het hoekje en Jazz bekijkt de boel maar even

Afbeelding

Monroe in zn mandje

Afbeelding
Samen in de krabpaal

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:00

Even egopost; wij zijn gisteren verhuisd, beide katten tegelijk uit mandje gehaald, maar Poespoes is echt een bitch tegen Catcat, die is super bang nu. Terwijl ze altijd goed samen konden. Er hangt al een Feliway.. dit trekt wel weer bij neem ik aan? Zo sneu. :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:18

Ennnnn ze doen weer normaal. Tjongejonge. Stomme beesten! :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:20

Sneeuwpret voor mijn dames vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:08

Kanji, wat balen zeg :(

Sodera, wat fijn dat de kennismaking zo goed ging! Hier ging het precies zo toen we Shiro en Origan samen zetten. al was shiro toen wel nog echt kitten en origan ruim een half jaar oud.

Captain, Het kan zijn dat ze beide wat bang zijn geweest in hun transport mandje en hun geur die angst uit straalde waardoor ze elkaar niet meer herkende. Wel super fijn dat het nu weer goed gaat :)

Xoran, Wat een heerlijke foto's :D <3

hier gaat alles met de katten super. Shiro heeft nog altijd geen last van zijn blaasgruis met het nieuwe voer dus ik denk dat het echt goed gaat :D Ook begint hij ineens meer en meer een schootkat te worden bij mij. Ook als ik eerder naar bed ga dan mijn vriend komt hij er meteen onder de dekens bij liggen.
Origan is zijn normale lompe, lieve zelf. Maar sinds het nieuwe voer veel actiever en speelser geworden :D

Alleen Sierra bezorgd ons weer grijze haren met haar eet gedrag. Waar ze toen we het nieuwe voer kregen er meteen zo van weg was dat ze haar oude voer meteen compleet liet staan en na een paar dagen zelfs het nieuwe voer als het oude voer er nog doorheen zat, eet ze het nu amper nog. Sommige dagen eet ze genoeg maar meeste dagen nu maar half of zelfs iets minder dan half van haar dag dosering. :( ze is ook echt 0,0000 food oriented :( je kan haar alles voor houden maar het boeit haar gewoon niet, zelfs verse zalm ofzo haalt ze haar neus voor op. We weten nu ook niet zo goed wat we nu deze keer moeten doen.
Net wel vrat ze als een hongerige leeuwin wat whiskas snoepjes op gelukkig maar ondertussen is ze vind ik ver genoeg afgevallen om een grens te trekken dat ik niet nog meer gewicht eraf wil. Ze is altijd al erg slank maar nu is ze gewoon echt mager aan het worden :(

Heeft iemand van jullie wel eens zo'n kat mee gemaakt en hoe hebben jullie die aan het eten gekregen? Sierra haar moeder was tot haar 1e nestje ook een moeilijke eter. Alleen at zij wel alle brokjes die ze voor kreeg alleen vaak maar heel weinig omdat het moet zeg maar om in leven te blijven, niet omdat ze wilde. Na het 1e nestje schooit ze wel en eet ze veel beter.voor sierra vind ik een 1e nestje nu nog echt te vroeg dus dat is nu geen optie.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:09

ik heb een slechte eter, haar moeder eet nog slechter en wordt gedwangvoederd. Ze fokken ook niet meer met haar, want de kittens kunnen het eetgedrag van de moeder overnemen. (Pamuks zusje eet trouwens prima hoor ik van de eigenaar)
Ik heb tientallen zakjes droogvoer geprobeerd (van die kleine zakjes, kan je bij Zooplus bestellen) en uiteindelijk bij een brok terecht gekomen van een dierenarts in Duitsland (op advies van de fokker). Dit eet ze gelukkig.
Helaas eet ze geen natvoer en kook ik nog iedere dag kip voor madame. Daar moet ze een keer vanaf, ooit... want als we ooit nog op vakantie kunnen, krijgt ze in het kattenpension geen kip.

Vorige week was mijn man met haar bij de da voor inenten en nagels knippen (de trimster mag niet werken) en de da vond haar aan de dikke kant, ze weegt 6 kilo nu (normaal voor een Turkse Van)
Vreemd genoeg is haar moeder een enorme poes, en loodzwaar terwijl ze amper eet.

Nog even een note van mijn schoondochter, die da is: 10 brokjes per dag zijn het minimum om in leven te blijven, ze moeten dat iedere dag binnen krijgen. Katten zijn gevoelig voor leververvetting als ze niet eten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:14

Zou Sierra niet wat afwisseling willen? Sommige katten doen her heel slecht op elke keer hetzelfde. Dan raken ze erop uitgekeken en hoeven ze t niet meer. Je kunt het allicht proberen :).

En eet ze wel natvoer? Anders zou je ook nog voor een compleet natvoer kunnen gaan, evt in plaats van brokken :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:55

Captain, fijn dat ze het toch wel weer met elkaar kunnen vinden. Verhuizen is best ingrijpend volgens mij!

Liesjuh, lastig.... Je zou inderdaad verschillende soorten voer voor haar kunnen proberen maar één van jouw andere katten heeft iets waardoor hij niet echt kan wisselen, of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ik heb hier 2 schrokoppen zitten en daar ben ik stiekem best blij mee als ik dat zo hoor...
Jazz is ong 7 mnd en was in december 3 kg, ik verwacht dat daar wel wat extra aanzit. Monroe is ong 4.5 maand en zal een kg of 2 zijn, die is echt wat spichtiger ook. Langere pootjes, grotere oortjes enzo. Doet een beetje Oosters aan vind ik.
Ze zijn ook allebei nu gecastreerd maar ze zijn allebei nog strak op gewicht/aan de magere kant dus ik blijf nog even kittenvoer geven.
Ze eten nu met zn 2en 130 g Purizon kitten schoon op en ze kregen allebei een bakje (85 g geloof ik) Applaws natvoer 's avonds. Jazz vrat daar zn vingers bij op maar met zn 2en is spelen leuker :roll:. Dus ik geloof dat ik dat ga halveren voor een tijdje, en dan event halve portie 's ochtends en halve portie 's avonds. Ik kieper altijd een kuipje warm water overheen voor het vocht.

Morrie, Applaws heeft zakjes natvoer wat bijna gelijk is aan gekookte kipfilet. HEt is de Jelly in zakjes maar daar heb je niet alleen kip van... Dat is gelijk een gemixte doos. Alhoewel de textuur van allemaal eigenlijk wel op uit elkaar getrokken kip lijkt. Is wel aanvullend voer, geen compleet voer. Geen idee of dat nog wat is, ik vind het ook wel takkeduur maar goed.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:50

Oja liesjuh, eentje moet op dat andere voer blijven zeker? Dan evt Surefeed bakken overwegen? Mits afwisseling werkt voor Sierra dan hoor. Of dus natvoer, das bij blaasproblemen sws altijd goed :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:08

klopt inderdaad Shiro heeft blaasgruis. Dit voer (graanvrij) zou veilig voor hem moeten zijn volgens de fabriekant. En so far nu na 3 maanden ongeveer gaat het ook echt goed. Waar sierra gisteren amper gegeten heeft (wel genoeg zodat ze geen levervetting krijgt), heeft ze vandaag al even veel op als gisteren (ik had er wat whiskas snoepjes overheen gestrooid). Als we de hele dag door voer konden laten staan zou ze misschien ook wel meer eten. Gelukkig kunnen we vaak toch het voer nog wel een tijdje laten staan zonder dat de andere 2 het op eten, en vaker eet ze de restjes van de andere 2 wel nog op.

Natvoer eet ze niet O:) en vers vlees enz ook meestal niet. Vandaag heeft ze wel ook wat kip op gelukkig. Ander voer is ook erg moeilijk omdat ze dus heel erg kieskeurig is.

Ben zelf ook wel erg blij met onze 2 andere schrok koppen :D Zowieso na het ziekte verloop van candy heb ik er heel erg veel moeite mee als een kat niet goed eet. Ik schiet meteen in de stress ervan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:28

Iemand misschien nog tips? Ik heb een waterprobleem :')
Monroe drinkt met zijn pootjes uit de bakjes :roll:, waardoor alle waterbakjes dus steeds harig worden/kleine stukjes grit erin zitten. Maar ja, dat vindt Jazz heel begrijpelijk niet zo lekker dus die drinkt dan weer te weinig. Ik verschoon alle bakjes al elke keer als ik zie dat er iets in zit, maar Monroe vindt vers water het allerlekkerst om mee te spetteren.

Ze krijgen iig al 50/100 ml warm water over hun avondeten (natvoer) en Jazz drinkt ook wel wat, maar zeker niet zo veel als dat hij deed.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:11

Dat is een goede vraag ja. Mijn vorige kat speelde altijd met zijn waterbak. Gevolg was dat ik vaak thuis kwam en de keuken drijf nat was en het bakje op zijn kop leeg was. Ook als hij beschaafd water dronk had hij ten aller tijde een pootje in het water. Dat heeft hij 12 jaar gedaan. uiteindelijk een mega waterbak op poten gekocht zodat hij er niet meer zo mee kon gooien maar dat pootje heeft hij altijdd gedaan. Als ze kattengrit mee nemen zou ik zeggen leg een matje voor de kattenbak zodat ze het wat beter uit hun poten lopen en zorg dat de waterbak ver gnoeg weg staat van de kattenbak. Zo zullen ze het meeste van het grit toch wel uit hun pootjes gelopen te hebben.

Hier begon ik mij gisteren toch wel serieus zorgen te maken om Sierra. Ze begon meer en meer haar 3e ooglid te laten zien. Ze was wel actief en at heel goed haar kip maar het 3e ooglid trok 's avonds zelfs gewoon echt niet 100% meer weg. Nu vannochtend is het gelukkig een stukje minder en ze rent nog steeds als een dolle door het huis. Hebben gelezen dat het met de vertering te maken kan hebben. Daar we sinds een paar dagen (vertelde mijn vriend gisteren avond) een kat met een beetje diaree hebben en Sierra de brokjes slecht eet en de andere katten echt niks raars vertonen ga ik er van uit dat het sierra is. Gisteren avond dus meteen een aantal proefzakjes besteld zodat zij over kan op ander voer dan maar. Bij zoo plus hadden ze een mooi pakketje van 3 zakjes van 400 gram. Purizon, Applaws en nog een merk. ik hoop dat ze of purizon of applaws lekker vind daar het andere merk er wat "goedkoper" uit ziet zeg maar. Maar oke als ze die het lekkerst vind is dat ook goed wat mij betreft. Tot die tijd proberen we haar wel minimaal brokjes van het huidig voer te laten eten aangevuld met kip, vis en rund (rund was ook oke toch?)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:50

als ze slecht eten, scoor je meestal het beste met het meest goedkope (voor ons smerige) natvoer.

Mijn anorexia poes kreeg gisteren tussen de middag een stukje vis van me, dat aten we toevallig. Net gingen we brood eten en stond madame naast mijn stoel te bedelen, moet niet gekker worden. Nu nog kattenvoer eten.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:01

Goedkoop natvoer hebben we geprobeerd maar daar haalt ze haar neus voor op, altijd al gehad ook O:)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:13

Liesje, ik heb goede hoop voor je voor de Purizon!
Onze nieuwe kat hield niet van droogvoer en at supermarkt natvoer, maar hier laat ie t dure natvoer staan en eet zich ongans in de brokjes!
Ik wilde overstappen naar een merk hier van de dierenwinkel (Carnilove), toch makkelijker dan bestellen maar ze vinden het niet lekker en sinds ik aan het overstappen ben (25% nieuw, 75% oud) heeft Jazz ook diarree..
Dus maar weer Purizon besteld!

Er ligt een matje voor de bak maar ik heb nu zulk fijn grit (vreselijk spul, veel te fijn en het neemt ook echt 0,0 geur op) dat het alsno tussen de zooltjes blijft hangen. Ik heb ook daarvoor ander spul besteld maar heb nog 1.5 zak dus ff doorbijten :')

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:51

Even uit het niets weer een vraagje.

Mn moeder is nu opzoek naar een kat. Liefst weer een ragdoll kruising gezien der vorige kat een ragdollxsphynx was.
Nu heeft ze der oog laten vallen op een ragdoll x siamees.
Moeder schijnt getest te zijn. Vader niet.. Wilt ze later wel doen zegt ze.. Maar weinig vertrouwen in. Ook in de testen van de moeder. (gaan nog verder doorvragen naar welke testen en papier..)
Maar wat is wijsheid? Zouden jullie zo iets aan durven om daar een kitten van te nemen. Ook als de pa (ragdoll) nog niet getest is?
Kittens moeten nog geboren worden. Ze kijkt erg uit naar dit nest.. maar de twijfels omtrent hier is toch een beetje een ding.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:57

Nee. Ik vind sowieso dit soort kruisingen altijd wat twijfelachtig, maar goed, als er dan goed getest is en er over is nagedacht ok. Maar als die tests er nog niet zijn, zou dat voor mij reden zijn om het niet doen. Tenzij ze dat nog kan laten zien voor kittens meegaan. Maar deze hele manier van fokken staat mij al niet echt aan :=

Waarom niet op zoek naar een betrouwbare Ragdoll fokker? :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:04

Karakter en haar. Mn ma wilt karakter van ragdoll maar aanhankelijker.
De vorige (ragdoll x sphynx) was super aanhankelijk en rustig. Maar had ook mooie korte haren.

Ze wilt dus het liefst een kortharige aanhankelijke schoot/knuffelkat
Nu is dat altijd gokken met kittens (Gaat ook kijken in t asiel maar is nu niks) maar gezien de rustige aard van een ragdoll en haar vorige kat. Heeft ze daar een zwak voor.

Tevens mogen andere opties over rassen die bij deze beschrijving passen ook geroepen worden :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:08

Ahh. Hmmm, kortharig, ja dan vallen Sibeertjes iig af haha :D
Maar het is altijd afwachten idd.

Onze kater was als kitten totaal geen schootkat en fokker zei zelfs “die moet je niet nemen als je een schootkat en knuffelaar wil”. 3x raden wie er nu steeds op schoot komt (wel alleen bij mij dan, maar toch) :+

Sws zijn er veel rassen die heel graag bij mensen zijn, maar niet direct schootkatten zijn. Lastig wel.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:11

Siberen <3 mn broer heeft er 2. heerlijk ras.
Maar ze wilt niet borstellen. Ze kent haarzelf en dat gaat ze niet willen bij houden.

Kans bestaat dat het gewoon een htk kat uit een asiel word waarvan karakter echt al te zien is. Maar kitten is natuurlijk erg leuk!
En zeker lastig.. Vooral gezien der vorige gewoon DE perfecte kat was.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:50

Vandaag was het weer zo ver, nieuwe speeltjes!

Afbeelding

Afbeelding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:07

Nou. Ik ben nog niet van alle gedoe af. Mikki heeft weer een terug val. Nu naar m'n oude da. Gezien die andere best ver is en ze code rood hadden gegeven. Daar van de week heen (vast morgen) voor opnieuw een scan...