Ik had vandaag mn nichtje op bezoek voor wat vitamine P. Heerlijk gewandeld met de meiden erbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cinniz123 schreef:Sinds vrijdag avond ging het weer goed met parel en gister avond deed ze ineens raar met plassen.
Vanmorgen weer dus de dierenarts maar weer gebeld met het oog op de afgelopen week.
Om 11 uur moest ik er zijn en om 12.15 werden we geholpen.
Alles is grote lijnen uitgelegd dus of met prednoral starten of toch urine proberen op te vangen...laat parel nou op commando een plasje kunnen dus.
Dus hup zo gedaan en wachten op de uitslag.
Uiteindelijk was het 13.20 en kregen we de uitslag toch wel wat ontstekingscellen dus beginnend blaasontsteking maar of dat nou al de hele week sluimerde of dat het wat los opzich staand is is weer een raadsel.
Toch blij dat die hond verzekerd is![]()
Pet bnb heb ik van de zomer naar gekeken voor oppas voor de honden maar wat mij opviel in rotterdam eo is dat de prijs flink fors is(stuk duurder als goede pensions) en dat mensen totaal geen achtergrond met dieren hebben.
Zag ook veel buitenlandse studenten die 25-35€ per dag rekenen.
Dus ik heb het niet gedaan.
Maar ik denk dat je echt iemand moet treffen en logeren is toch ook weer anders als uitlaten.
KimD schreef:Ik vind het altijd leuk om te lezen hoe mensen denken dat het hebben van een (grote) roedel altijd gelijk staat aan gevaarlijk en ongecontroleerd. Heel vaak krijgen we te horen dat we niet weten waar we mee bezig zijn en dat het vooral voor andere honden heel gevaarlijk is vanwege 'ganging up' tegenover andere honden of roedels. Uiteraard is dit de grootste mikmak die god onder de zon heeft, want als je een goede stabiele roedel hebt is niks aan het handje.
Nu heb ik daar een prachtig voorbeeld van, zaterdag na een dag wedstrijd besloten we met een paar man de heide op te gaan, losloopgebied vanwege het aantal handen, twee van deze roedels hadden elkaar nog nooit gezien. De jongste die meeloopt is 16 weken oud, de oudste die meeloopt 16 jaar, er loopt een hondje bij die (zware) chemotherapie ondergaat vanwege lymfeklierkanker en er loopt een hond bij die hartstikke blind en doof is. Dit was om 16 uur, en tegen de tijd dat we rond waren was het iets na 17 uur en al ver donker. We zijn vóór de schemering nog mensen tegen gekomen met twee wolfshonden, die zie je opeens op zijn dooie gemakkie in beeld verschijnen, en we zijn nog een aantal mensen die samen liepen met een roedel tegen gekomen. Niet één akkefietje, allemaal nette begroetingen en goede lichaamstaal.
Héérlijk!Dat is zó fijn wandelen.
![]()
Heb het overigens gefilmd om mij nieuwe gimbal te testen, maar het gaf een leuk resultaat.
[ Video ]
kiwiwitje schreef:Chick heeft lang moeite gehad met veel honden. Vooral na t bijtincident. Maar dat is vooral door het ''niet sociale'' honden gedrag wat ze laten zien. Chick schiet daarin heel snel de onzekerheid in alleen zij is van mening dat aanval de beste verdediging is. Als ze normaal, rustig en vriendelijk contact komen maken dan is er niks aan de hand. Soms wil ze even spelen of soms niet en wil ze gewoon verder. Maarja dat is bij ons niet anders toch ?
cursebreaker schreef:Zo maakt iedereen dus van alles mee idd.
Ik heb me verontschuldigd naar die mensen omdat ik me echt naar voelde hoor. Had dit ook echt niet verwacht, dat het zo'n wending zou nemen. We dachten gewoon lekker gezellig te kunnen gaan wandelen. Nu ik het wat meer geanalyseerd heb, voor zover mijn kennis strekt, is het wel te verklaren dat gedrag - als het dat is wat ik denk - en ga ik daar in ieder geval wel aan werken. Maar mensen zoals jij omschrijft Nicky, gaan echt geen cursus volgen ben ik bang. Ik probeer nu in ieder geval wel met die 2 minder leuke ervaringen nu hulp te zoeken, zodat we ermee kunnen werken. Voor nu probeer ik in ieder geval te kijken dat we met honden lopen die we kennen en waar ze van kan leren en met eventuele tips van instructrice en anderen aan de slag te gaan.