ikke schreef:Wat mij steeds opvalt is de ogenschijnlijk enorme hoeveelheid eten die in Mango verdwijnt. Kunnen ze echt zoveel eten of hoe werkt dat?
Haha, het is vooral dat ik steeds te veel maak
Iets met macht der gewoonte en bang zijn dat je beest verhongerd 
Eh nou, de waarde van zijn lever was opeens stukken hoger en deze keer waren ook de spierenzymen verhoogd 
Als het alleen de leverwaardes waren geweest, dan was er duidelijk een leverprobleem, maar in combinatie met verhoogde spierenzymen (die eerst heel netjes laag waren) heeft hij waarschijnlijk afgelopen maandag tijdens de mislukte test wat spiercellen beschadigd. Hij is toen per ongeluk uit de handen van de paraveterinair ontsnapt en toen hebben ze hem met een handdoek moeten vangen. Vogels beschadigen dan al heel snel spiercellen en dat herstelt gewoon weer, alleen zie je dat wel terug in de bloedwaardes (en ook de leverwaarde).
Tja, een ongelukje kan natuurlijk gebeuren, maar toen hij op woensdag opnieuw werd getest was dat dus waarschijnlijk de reden dat opeens zo hoog was. Achteraf hebben we dus te snel opnieuw getest en moeten de spiercellen tijd krijgen om te herstellen.
De arts schat de kans op leverproblemen heel klein omdat de overige bloedwaardes prima in orde zijn en bij leverschade zouden die ook verhoogd zijn. Maar dat weten we dus nog niet zeker. Over 6 weken moeten we dus helaas opnieuw.
De kliniek heeft zich geexcuseerd voor het vervelende verloop en de bloedtest van woensdag en die van over 6 weken hoeven we niet te betalen.
De arts voelde zich ook echt rot ook al was het niet zijn schuld.
Dus eigenlijk is het zelfs goed nieuws, maar ik juich pas als het over 6 weken allemaal in orde is. Klinisch is hij ook gewoon kerngezond.
Overigens heeft Mango zelf helemaal nergens last van en was op de weg terug alweer luidkeels aan het zingen