Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:55

Ik meld mij ook!

Wij stonden op de wachtlijst voor een pup die ongeveer nu geboren zou worden, ze zijn nu echter al ruim een week oud! :o

We moeten nog even kijken of we het qua tijd gaan redden, aangezien we nog gaan verhuizen in de tussentijd. Maar als het allemaal lukt, dan krijgen wij 2e week April onze poedelpup *\o/*

punjab

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:58

Even een vraag tot hoe oud groei een pup eigenlijk ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:25

punjab schreef:
Even een vraag tot hoe oud groei een pup eigenlijk ?

Dat scheelt per ras en per hond. Een grote hond zoals sint bernard enz zijn met 3 jaar pas echt klaar. Een herder meestal rond 1 jaar klaar qua hoogte maar qua breedte pas robd 2 en soms ook zelfs pas 3 jaar.
Kymo hier is middelmaat hondje. Nu 15 kg en 7 maanden. Qua hoogte verwacht ik al klaar en met een jaar qua breedte ook wel. Maar hij is kruising van terrier (klein) met labrador dus kan ook best langer duren.

Echt kleine hondjes als shih tzu en jack russell zijn eigenlijk wel voor 7 maanden klaar met groeien en met een jaar al best helemaal klaar. Hoewel ze best daarna nog wat kunnen uitzwaren

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:29

Dierenfan, weet je toevallig de schofthoogte van Kymo? Mijn Troy weegt ook 15 kg (bijna 5 maanden) en vroeg me af of ze ook qua schofthoogte gelijk zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:34

Ik vermoed dat een whippet een stuk lichter is dan een terriër mix. Zeker als je je whippet goed op gewicht als.

Als referentiekader. Dexter weegt 17kg en is ongeveer 50cm hoog. Maar mag wel 18kg wegen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:40

Kaus schreef:
Ik vermoed dat een whippet een stuk lichter is dan een terriër mix. Zeker als je je whippet goed op gewicht als.

Als referentiekader. Dexter weegt 17kg en is ongeveer 50cm hoog. Maar mag wel 18kg wegen.

En om het dan grappig te houden; Boellie is 36 cm en 16 kg :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:47

Maar dat scheelt natuurlijk enorm in bouw ook. Een whippet van 50cm en 25kg zou bijvoorbeeld weer niet best zijn :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:48

Kaus schreef:
Maar dat scheelt natuurlijk enorm in bouw ook. Een whippet van 50cm en 25kg zou bijvoorbeeld weer niet best zijn :))

Ja maar vond t wel grappig om te zeggen :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:27

Galaika schreef:
Dierenfan, weet je toevallig de schofthoogte van Kymo? Mijn Troy weegt ook 15 kg (bijna 5 maanden) en vroeg me af of ze ook qua schofthoogte gelijk zijn.

Kymo is best grof van bouw. Zeker ten opzichte van whippet. Hij is nu 45 cm schofthoogte.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:15

Dierenfan@ Dank je wel. Ze is natuurlijk een kruising. Maar merk dat der kont nog hoger is dan de rest.

Ze woog in december al 25 kilo met 6 maanden. Zal er weer eens wegen en opmeten hoe hoog.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:30

punjab schreef:
Dierenfan@ Dank je wel. Ze is natuurlijk een kruising. Maar merk dat der kont nog hoger is dan de rest.

Ze woog in december al 25 kilo met 6 maanden. Zal er weer eens wegen en opmeten hoe hoog.

Het leuke van kruisingen is dat je achteraf pas zekerheid hebt haha.
Mijn onlangs overleden oudje kwam uit een nest in het dierenasiel geboren. Zijn ouders waren broer en zus labrador x rottweiler . Zijn ma woog 45 kg zijn pa 65 kg zonder overgewicht. Mijn Yaro (reu) was de grootste van het nest en woog 37 kg haha. Een zus woog 35 kg maar had ook een zus van 25kg. De rest zat er tussen (10 totaal)

Het bizarre van kruisingen dus ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:37

Ja kruisingen zijn zeker apart. Nala is een best lompe en wat meer labrador meegekregen qua bouw. Haar zus lizzy is een stuk smaller, kleiner en oogt meer duitse herder. Haar andere broertjes en zusjes heb ik geen kijk op, ja der twee broertjes die op labradors leken totaal haha.
Nala is daarbij een beste buffel en totaal geen vetjes teveel (maandag ff wegen)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:25

Wat zijn jullie pupsels hun favorietje speeltjes?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:31

Teun heeft eigenlijk twee favoriete speeltjes. Hij speelt zelf(alleen) het liefst met zn konijnen knuffeltje wat in de beesties puppybox zat en samen speelt hij het liefst met zijn touw.

Teun heeft vandaag echt super zijn best gedaan tijdens de eerste keer puppycursus. Aan de lijn was hij heel stoer en luisterde goed. De laatste 10 minuten mogen puppy's los spelen dat vond hij toch nog wel erg spannend dus hij kroop tussen mijn benen. Ik ben erg benieuwd hoe hij het volgende keer doet.

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:49

Jaaaa het konijntje van beeztees puppy pakket is hier ook enorm succes. Verder loopt hij met echt alles rond. Knuffels zijn wel favoriet

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:59

Ja kruisingen zijn heel raar. Senna zijn broer is juist wat minder grof gebouwd. Ben wel benieuwd hoe ze verder uitgroei nog.

Senna der favoriet, misschien ook omdat ze deze niet gesloopt krijg. :+
Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:00

Hier ook knuffels favoriet, zo lekker sloopbaar.....

Ze spelen hier op puppycursus eigenlijk niet los. Ze mogen wel snuffelen enzo aan het begin maar gecontroleerd. Vind dat aan de ene kant wel jammer want lijkt me juist wel leuk voor ze om lekker te spelen. Maar aan andere kant, onze pup is een beetje onzeker en als er dan lomp over haar heen gedenderd wordt door pups die 5 x groter zijn helpt dat niet echt. Gelukkig genoeg leuke honden in de vrienden en familiekring.

Denk dat het meest meest meest favoriete speeltje niet lang meer overleefd :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door finnens op 09-02-19 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:03

Lessie schreef:
Ik meld mij ook!

Wij stonden op de wachtlijst voor een pup die ongeveer nu geboren zou worden, ze zijn nu echter al ruim een week oud! :o

We moeten nog even kijken of we het qua tijd gaan redden, aangezien we nog gaan verhuizen in de tussentijd. Maar als het allemaal lukt, dan krijgen wij 2e week April onze poedelpup *\o/*

Yesssss poedel!!!

Popo vindt alle speeltjes wel leuk, maar hij wil weg graag met speeltjes schudden, dus dingen die lekker flapperen zijn favoriet. Als hij op de bank ligt kauwt hij graag op een flostouw of bot.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:03

finnens schreef:
Hier ook knuffels favoriet, zo lekker sloopbaar.....

Ze spelen hier op puppycursus eigenlijk niet los. Ze mogen wel snuffelen enzo aan het begin maar gecontroleerd. Vind dat aan de ene kant wel jammer want lijkt me juist wel leuk voor ze om lekker te spelen. Maar aan andere kant, onze pup is een beetje onzeker en als er dan lomp over hem heen gedenderd wordt door pups die 5 x groter zijn helpt dat niet echt. Gelukkig genoeg leuke honden in de vrienden en familiekring.

Tijdens het spelen worden er twee groepen gemaakt. Er wordt goed gekeken welke hondjes bij elkaar passen. Ik vond het voor nu in ieder geval fijn.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:09

Nala heeft geen voorkeur. Knuffels. Touwen. Bijtspeelgoed. Heb wel veel van kong want dat is t enige dat enigsinds overleeft. Ookal is haar dat destijds de kong snugga wugga die heeft ze echt kaal gevreten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:11

Dat klinkt wel fijn inderdaad, dat er goed gekeken wordt naar de pups. Denk als je leuke groepjes heb het wel heel leuk en waardevol kan zijn. Ik ga volgende week eens vragen waarom dat bij ons niet zo is dat ze spelen. Heb geen idee eigenlijk namelijk of daar een reden voor is.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:55

Ik zou zelf eerlijk gezegd nooit mijn pup bij zo´n cursus los gooien met alle pupjes samen;) Heb dat ook weleens gehad met een cursus en daar doe ik niet aan mee. Vind het juist goed als een hondenschool dat dus niet doet of ze in setjes van 2 laat spelen met een maatje die er goed bij past. Op die leeftijd moet je juist wel goed omgaan met dat soort contacten en de juiste honden uitzoeken die een goede match zijn om mee te spelen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:50

Vraag mij altijd af hoe een pup voor of na een training nog energie kan hebben om te spelen. Spel is zeer vermoeiend namelijk en trainen niet minder.

Heb vroeger nooit laten spelen voor of na training en huidige honden nooit cursus gevolgd. Persoonlijk zou ik ook geen groep puppen samen zetten om de redenen die al gegeven zijn. Spel is waardevol mits het spel oke is. Mijn puppen spelen dus enkel met stabiel volwassen honden.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:21

Hier wordt op cursus ook niet gespeeld en ik snap idd wel dat het voor de pups dan al snel te veel wordt na een hele training en dan niet echt meer een positieve ervaring is. Het was voor ons dus even zoeken waar we Popo goed konden laten kennismaken met andere honden. We gaan nu 1 of 2 keer per week naar het bos hier vlakbij waar heel veel leuke stabiele honden komen en alles loopt er los (ons pupje ook). Hij ontmoet nu zo veel honden en dat gaat goed! We komen alleen niet zo veel kleine hondjes tegen. Die lopen hier vaak alleen maar in de stad en zijn grotendeels niet aardig. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:53

Ik heb geen puppycursus gedaan. Ik had toen nog geen auto en zat gebonden aan één cursus en dat stond echt recht tegenover hoe ik graag met mijn honden werk. In ieder geval niet met 600kilo snoep :') En toen ik ging kijken dacht ik van hee dit is één van de eerste lessen … was het de ena laatste voor het examen …

Toen ben ik GHH bij een andere gaan volgen, met auto. Daar mocht je de honden ook niet met elkaar laten spelen. En inderdaad, één keer had Bo vriendjes gemaakt met een leuke hond en vervolgens was hij de hele les alleen maar op die aan het letten. :P