Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:00

Ben benieuwd Leonie! Wel spammen hè :D

Wat een schatjes Ennasil. Waar ik wel benieuwd naar ben, wat nou als je de overige pups niet kwijtraakt? Dan heb je opeens drie honden extra. Dat lijkt me persoonlijk best euh... een verrassing :Y)

Dexter en Dundy kennen echt geen grenzen _-:( Sowieso spelen ze al erg ruig. Maar nu had Dundy Dexter bij zn keel vast (zoals heel vaak) en Dexter begon te hoesten. Dus Dundy weg gestuurd en Dexter bleef maar kuchen en hoesten. Maar ondertussen moesten we hem ook enorm tegen hadden want hij zat al weer een aanval op Dundy te plannen.

Echt niet goed bij hun hoofd, die honden :Y) Daarom hier dus ook geen halsbanden om :7

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:55

Kaus, dat gaat wel heel hard dan, toch maar wat eerder ingrijpen dan, want die luchtpijp moet wel heel blijven natuurlijk!
Ennasil: wat groeien ze hard zeg! Hoe zwaar zijn ze nu?
SR: ze zijn lekker bezig zo bij jou, net een soapserie :P
Leonie:veel plezier met ophalen morgen. En wat een oren zeg, daar moet ze nog even ingroeien :+
Hoe oud Senna nu?
Amanda: gaat prima met de puppen, morgen maar weer even langs. Maar ze zijn pas 2,5 week oud, dus nog niet zoveel van te zeggen natuurlijk, maar ik leer ze vast kennen de komende weken.
En dan is die van jullie goed terecht gekomen bij jullie, want zo'n pittige tante moet wel goede begeleiding krijgen en dan is kennis van het ras wel handig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:13

Heel veel plezier nog de komende tijd Fannetje. Als ze straks gaan lopen wordt het echt leuk.

Klopt idd, deze madam is echt eigenzinnig maar tot nu toe luistert ze erg goed, ook op de hondenschool alleen lof.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:23

@Kaus
Als ik wou was ik ze allemaal allang kwijt geweest hoor, maar ik geef ze niet zomaar aan iedereen mee.
Ik heb nu weer een geïnteresseerde, maar deze vrouw had ik mijn veulen aan verkocht met een goed hart en twee maanden later stond ze weer tekoop omdat ze een ouder paard had gekocht, dus ik durf het eigenlijk niet aan om haar een pup te verkopen (ze woont in het Frans sprekende deel van België, dus communicatie is ook niet helemaal geweldig)
Ik snap wel dat een paard eerder weggedaan word dan een hond, maar ik durf het gewoon niet aan.

@fannetje,
Ze liepen iets achter ons de groei, maar durf flessenvoeding niet zo snel aan, daarom wegen ze ongeveer ruim 1 kg. Daarom begon ik ook iets vroeger met het brokkenpapje(geweekte brokken, puppymelkpoeder en vlees) zodat ze extra voedingsstoffen binnenkrijgen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:09

@fannetje ze is nu 8.5 week oud :j

@ennasil92 begrijpelijk idd dat je ze niet zomaar wegdoet.. als je gevoel niet goed is dan vooral niet doen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 02:47

Zo heftig spelen is inderdaad niet de bedoeling hoor. Was gelukkig ook nog niet eerder gebeurd.

Ennasil, ah op zijn manier ja. Lijkt mij ook erg moeilijk om je pups mee te geven aan mensen. Uiteindelijk kan iedereen een leuk verhaaltje op hangen over wat een leuke baasjes ze zijn.

Herkennen jullie pups die hun eigen poep eten? We moeten Dexter echt meteen weg halen wanneer hij poept want anders is het weg... Duidt dit op een te kort ofzo? Kan me eigenlijk niet voorstellen met zijn voer.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:49

Het kan ook een soort fase zijn geloof ik. Neela doet dat ook met fases.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:21

Daar heb je ook tabletjes voor, waardoor hun eigen poep niet aantrekkelijk meer is, maar ik weet niet meer hoe die dingen heten >;)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:37

Afbeelding

We zijn onderweg en ze ligt heerlijk te slapen <3

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:28

Kaus schreef:
Zo heftig spelen is inderdaad niet de bedoeling hoor. Was gelukkig ook nog niet eerder gebeurd.

Ennasil, ah op zijn manier ja. Lijkt mij ook erg moeilijk om je pups mee te geven aan mensen. Uiteindelijk kan iedereen een leuk verhaaltje op hangen over wat een leuke baasjes ze zijn.

Herkennen jullie pups die hun eigen poep eten? We moeten Dexter echt meteen weg halen wanneer hij poept want anders is het weg... Duidt dit op een te kort ofzo? Kan me eigenlijk niet voorstellen met zijn voer.

Bij ons op de puppycursus zeggen ze dat je dan een stukje eierkoek of ontbijtkoek moet geven dan zouden ze moeten ophouden met hun eigen poep eten ( geen idee of het werkt) :p

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:07

Eigen poep eten duid ook vaak op een tekort aan bepaalde voedingsstoffen heb ik gehoord, geen idee of het waar is of fabel, maar dat zou je aan de DA na kunnen vragen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:23

Pups doen dat vaak zonder te kort ook. Even opletten dat hij er geen succes mee heeft. Bij oudere honden kan het idd een te kort betekenen, maar ook gewoonte zijn of gewoon het lekker vinden. :') Mijn oude reed wil bijvoorbeeld graag brokken stollen eten. Het liefst diegene die er al chemisch uitzien, terwijl.zij geen te kort heeft oid.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:52

Eierkoeken heb ik ook gehoord idd.. ook met paardenmest eten

Eindelijk thuis en bijkomen van het spelen en de reis <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 15:57

Ahhh. Ik vind die oren geweldig!

Chick wil ook nog wel poep eten. Zelfs mens en kat.. maar die doet t alleen als ze stress heeft. Laatste tijd lijkt ze t niet meer te doen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:04

Dus als ze 1x zierkoek hebben gegeten eten ze geen stront meer ? :?
Wat een cutie ! Blauw staat haar ook goed. Hoe was de reis ?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:06

Reis ging super! Hebben een kleedje mee uit t nest en daar heeft ze op gelegen bij mij op de achterbank.. in t begin even piepen en eruit geweest om te poepen en toen heeft ze 2u lang geslapen tot we thuis waren :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:17

Kiwi, ik vraag me wel af hoe je hond in de buurt van mensenpoep komt :))

Leonie, heerlijk dat overige vel _O- <3

Ik zit er een beetje doorheen... Dexter poept nu al vier dagen achter elkaar in huis. Buiten doet ie het niet. En zodra wij dan even uit de kamer zijn (omkleden of wc) poept ie en eet ie het snel op.

Het zijn ook, wat wij noemen, convenience poepjes wat hij hoeft helemaal niet. Zoals vandaag, net gepoept buiten. Uurtje binnen en hij poept om het vervolgens op te eten en er doorheen te lopen over de hele bank en vloerkleed. Vervolgens twee uren buiten geweest met nieuwe vriendjes. Net binnen, ik kleed me om, kom terug en zie hem nog net zijn poep eten.

Moet ik hem nu de hele tijd met me mee slepen overal heen? Of steeds in de bench doen wanneer we een seconde uit de kamer zijn?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:25

Kaus ik heb een keer met een hond gewandeld in het bos en daar hadden dus mensen gepoept... wc papier enz lag er bovenop en de hond erin rollen.. daarna moest ie nog mee in de auto naar huis :r

Ik zou trouwens niet weten hoe je dat eigen poep eten af kan leren :x

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:36

Mijn oudste lab deed het ook altijd toen ze nog jong was. Ik denk dat het over is gegaan toen ze ongeveer een jaar was. Gelukkig deed ze het niet expres in huis om het maar te kunnen eten. Dat is wel een moeilijk verhaal. :\

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 19:03

Haha kaus, ga maar op een industrie terrein wonen/werken. Heb hier maandelijks mensen die in de staat op t gras of op ons terrein gaan schijten.. :p

Verder beetje afwezig vandaag beetje migraine.. :(

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:02

Oh schattige pup is thuis! Ik eis wel meer foto's :')

Kiwi, beterschap!

Kaus... Ik zou hem dan echt overal mee naartoe nemen of in de bench zetten. Beter nu extra tijd erin steken en het er echt uit krijgen dan dat je altijd een half zindelijke hond hebt. Dit is namelijk niet het niet op kunnen houden ( dan mag de hond het van mij allemaal laten lopen, had ik of de baas maar eerder moeten wandelen ) maar gewoon uittesten en iedere keer zichzelf belonen.

Ik heb echt een heerlijke avond. Harry Potter op dadelijk, heerlijke snacks ( luxe chocolade :') ) en krijg echt heeeeeel goed betaald... Om op een hondje te letten die niet meer uit hoeft. Ik krijg nog slechter betaald om op kinderen te letten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:16

Ken ook meerdere honden die mensenpoep geweldig vinden. En je zou verbaasd zijn hoe vaak mensen in de bosjes gaan... Hier gelukkig geen last van.
Meestal is het eten van uitwerpselen wel een teken van een tekort of idd dat de vorige "eigenaar" iets lekkerders gegeten heeft :+

schattig pup, maar ik ben vooral jaloers op het dekentje :+

Bij jonge/onervaren moederhonden moet je er voor zorgen dat ze geen poep blijven eten (van zodra de pupsels vat voer krijgen) en dat de pupjes het dus niet leren van mams. Al hoorde ik laatst van iemand die vnl goldens traint als hulphond, dat coprofagie een erfelijk probleem was en en 1/3 pups dit doet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:30

Neela had zo'n fase toen ze 4 a 5 maanden was en toen was het over. Een paar weken terug begon ze weer en nu ik overgeschakeld ben van voer doet ze het weer minder.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 20:34

Thnx! Moet zeggen, vanochtend was ik echt ziek, maar heb bijna de hele middag geslapen en het lijkt nu wel wat beter te gaan. Net voor het eerst ''echt'' met de hondjes gefietst. Met iedere hond een paar rondjes rond het bedrijfsverzamelgebouw hier op t industrie terrein. Mooie manier om te oefenen. Chick vind het wel oke geloof ik. Maar boellie.. Die vind het GE-WEL-DIG! Echt die vind het prachtig.
Ik dacht, ze hebben de hele dag bij mij op bed gelegen, ik wil even naar buiten, laat ik eens een voor een gaan fietsen. :P

Wat een lastig probleem is dat poep eten Kaus.
Hier doet chick het dus als ze ''stress'' heeft. En dat is vooral als ze er achter komt dat ze geen aandacht krijgt, al kan ze daar nu best goed mee omgaan inmiddels. Maar ook bij best grote veranderingen kan ze even van slag zijn. OF als ik echt even slecht in mn vel zit. Niet ziek, maar mezelf k*ut voel. Dan merk ik het als eerste omdat ze dan bij de kattenbak gaat staan draaien of echt gaat staan zoeken buiten naar drollen. Maar Chick is er ook een bodemloze put qua eten. Dus dat speelt ook wel een beetje mee. Ze had ook mega voernijd toen ze hier kwam.

Ik werd/word wel altijd boos als ik haar poep zie eten. Dan roep ik haar naam boos, of zeg ik boos ''nee''. en daarna stuur ik haar naar haar bench. Laat haar daar even zitten en zodra ze gaat liggen soezen(vrij snel lui kreng) haal ik haar er weer uit.
Bij ons is het heel duidelijk van wie de bench is. Je zal boellie bijv ook echt NIET in Chicks bench zien al staan ze open. Chick doet dat wel bij boellie, want ja hij zou eens een koekje in zn bench hebben laten liggen.... , Maar boellie geeft dan ook echt richting haar aan dat ie dat niet leuk vind en meestal is ze dan zo weg. Wat we merken is dat ze beide sneller rustig worden als er iets gebeurd als ze even in hun bench gaan. En aangezien Chick meestal dus poep eet omdat ze ''gestresst'' of onrustig is gaat ze daarna in haar bench. Dit hebben we vanaf t begin gedaan met alles wat er ''fout'' ging omdat we haar in het begin op geen enkele manier konden corrigeren omdat ze dan alles liet lopen.

Met corrigeren bedoel ik niet een tik geven oid.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:52

Beterschap Kiwi, lijkt me erg naar...

Dexter wordt onbedoeld wel bestraft als hij zn poep op eet (en er doorheen loopt) want dan gaan zn pootjes onder de kraan en wordt ie ruig weg getrokken bij zn poep als we het zien. Dus onbedoeld wordt hij wel gestraft.

Wat ranzig... Die mensenpoep. Dan heb ik toch liever dierenpoep. :r Vooral paardenpoep niet zo veel moeite mee :Y)

Hij is nu gelukkig wel mooi bij gekomen. Weegt nu 6.6 kilo :D We houden dit voerschema dus even aan totdat hij met minder puppyvoer kan. Maar voor nu hebben we nog een hele zak.

Bij de fokker werd het nest altijd heel goed schoon gehouden. Pups liepen op het erf maar gingen bewust naar de grasranden om te poepen en te plassen. Voorheen at hij zijn poep ook niet trouwens. Dan beukte hij het traphekjes opzij om boven te poep en vervolgens kwam ie weer naar beneden.

Ga het maandag even aan de dierenarts vragen. Ik ken inderdaad ook dat het op te kort duidt.