Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:26

Jaaaaaaa! Marlin is thuis! *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:51

Ah, kijk nou en nog een enthousiasteling die blij met hem is! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier met hem!

Hier CV loos... net snel schoorsteenvegers geregeld, kan nu hout kachel stoken, om het weer warm te rkijgen, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

We zaten warm ingepakt op de bank.
En uche.. de kat vind het maar niets dat de deur nu dicht zit, de hond vind het enig.. kat jennen..

Afbeelding

Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:46

Gefeliciteerd tinkertreas ! Veel plezier met hem !

Het is nooit saai met murphy he sjolvir ? :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:48

Noop, en ze weet donders goed welke kat ze wel of niet kan pesten, deze kan je best sarren, bij de oppas de ene wel en de andere zal ze het niet bij in d'r hoofd halen.
Blijft lekker ding die hond..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:08

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:29

Marlin doet het super. In huis voelt hij zich al aardig op zijn gemak.
Buiten is nog erg spannend, maar dat is logisch.
Afbeelding
Het boeit hem niets dat mn zoontje gek doet, haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:49

Hier vandaag ook sneeuwpret!

Solvir, die hond kan je niet kwijt raken met die jas! {:} :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:41

@Fabster. Oh, heerlijk ook al zo'n sneeuwgenieter!

@TinkerTeas. En wat zalig dat Marlin zo super lijkt in te voegen in jullie huiselijke leven.

Dat roze is ook bedoeld om op te vallen, zodat al ze weggetje naast de boerderij oversteekt in ieder geval gezien wordt, veel mensen rijden daar gelukkig voorzichtig die weten dat herder van de boer, 2 kitten tig kleinkinderen en mijn hond daar nog wel eens oversteken, maar sommigen zijn echt volkomen loco en komen met 80 voorbij gescheurd.. (doodlopend wegje naar een bosje waar de meeste mensen hun hond komen uitlaten, dan wel komen dealen of andere ehhh, bijzondere zaken komen doen..)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:33

Heerlijk spelen in de sneeuw <3

Mooi jasje van Murphy. Ik moet stiekem wel lachen om haar streken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:25

Even een vraagje aan jullie.
Marlin vindt het buiten nog enorm spannend. Ik loop nu een paar keer per dag hetzelfde kleine rondje, zodat hij de buurt leert kennen.
Maar het liefste blijft hij binnen. Hij neemt buiten ook nog geen kaas aan ofzo.
Nu wil ik de komende tijd nog niets van hem vragen, eerst maar rustig wennen. Alleen, zodra hij door heeft dat we richting huis gaan geeft hij vol gas. En gaat helemaal in het tuig hangen om maar zo snel mogelijk thuis te zijn.
Ik heb niet zo veel zin om er achteraan te skiën, dus als hij zo gaat trekken blijf ik stil staan.
Op zich werkt dit wel, maar hij loopt heel zenuwachtig heen en weer.

Is dit een goede aanpak of kan ik het beter anders doen?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:30

Ik heb balou de eerste week alleen in de tuin uitgelaten. Langzaam opbouwen. Als hij het nog zo spannend vindt zou ik nog even in de tuin blijven en van daar uit steeds wat meer naar buiten gaan. Eerst op de stoep. Tot ie zich op zijn gemak voelt en steeds een stukje verder.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:32

Bij balou was het trouwens niet eens nodig. Daar kwam ik snachts om 5 uur mee thuis en vriend kwam om 8 naar onder en hij liep al rond alsof hij er altijd al geweest was. :') begroette iedereen vrolijk geen moment angst of iets gehad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:40

Rustig opbouwen, zeker niet overvragen alles is nieuw voor hem van fiets tot vuilnisbak tot paaltje. De mijne heeft het nu nog met vreemde routes en voor mij normale zaken zijn voor haar soms angstaanjagende monster bevattende dingen of zo.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:02

ZhuZhu heeft dat vol gas naar huis (of de auto, als we verder weg zijn) ook. Zij gaat wel graag mee naar buiten, maar ook gráág weer mee naar huis. Alhoewel ik haar dit weekend voor het eerst betrapte dat ze in het bos nog wel een extra paadje wou nemen, van de auto áf ipv naar de auto toe (waar we al vlak bij waren). Dus mas krijgt ze er nu vertrouwen in, dat ze niet achtergelaten wordt en we altijd weer naar huis gaan. Ik doe ook het stilstaan bij trekken. Maar als Marlin inderdaad zo bang is buiten, inderdaad mss eerst de tuin. Daar lekkere dingen geven, tot het vertrouwd is. Dan op de stoep voor de deur. Daar lekkere dingen geven (alshij rusig is natuurlijk. Liever niet belonen als hij vreselijk nerveus is), tot het op de stoep ook goed gaat. Mooie dag uitzoeken dan en lekkere stoel op de stoep voor jehuis zetten :D . Lekker relaxen. Het komt echt wel goed. Rustig aan maar. Over een maand is het heel anders. ZhuZhu kan zich ookde tandjes schrikken van de gekste dingen. Zoals een sneeuwpop, een reclamebord, vreemde brievenbus of iemand die met zo n ballenwerper een bal gooit := . Wordt elke dag beter.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:37

Het is maar een rondje van 5 minuutjes, maar misschien is dat toch nog te spannend voor hem.
De tuin vindt hij trouwens ook nog spannend. Hij loopt nu wel achter me aan als ik de tuin in ga, maar hij blijft heen en weer ijsberen.

Voor mn gevoel is de tuin een beetje te klein om hem alleen maar daar uit te laten, voorlopig. We hebben namelijk een tuintje van 5 bij 6 meter. Maar ik hou het anders toch maar even bij de tuin.

Wij hebben trouwens geen poort in de tuin, dus ik kan het niet vanuit de tuin uitbreiden.
Laatst bijgewerkt door TinkerTreas op 05-03-18 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:37

Zino gaat ook in de rem als hij op wandeling iets tegenkomt wat hij niet kent. Vaak neem ik hem dan even aan de lijn en probeer ik hem aan het voorwerp te laten snuffelen (als het niet beweegt teminste). En wanneer hij relaxt ernaast staat, krijgt hij een beloning.

Galia is op dat vlak veel relaxter. Zij zal niet ineens schrikken van een paaltje dat ze al van 100 meter ver heeft zien staan.

Wij hebben zaterdagochtend ook even sneeuwpret gehad!

Afbeelding

In de namiddag nog gaan wandelen met vrienden van de hondenschool en hun honden. Aan de lijn viel Zino uit, uit onzekerheid en angst omdat hij niet weg kon (maar wel altijd willen gaan snuffelen). Los was er helemaal niets aan de hond. Honden hebben heerlijk met elkaar aan het spelen geweest.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:44

Ik heb er zelf natuurlijk nog een andere hond bij, die al ingewerkt was. Dat scheelt wel. Marlin is ineens enige hond in huis. Maar het komt vanzelf goed.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:00

Prachtige foto's/topics in de sneeuw! Bij ons geen sneeuw gezien dit weekend..

Het is voor Marlin ook wel superspannend allemaal :(:) Die foto dat hij ligt te slapen is wel heel aandoenlijk..

Haha Murphy in haar fluorescerende jas :D Idd wel veilig!

Ik heb bijna alles binnen voor Mateo's komst! Moet alleen nog een lekker mandje/kussen voor in de kamer, iemand tips?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:12

Ik heb eigenlijk nooit echte hondenpoefs, heb nu in de kamer een soort zitzak ding ooit bij de kwantum gekocht dat bedoeld was volgens mij voor op je steigerhouten tuinmeubels en daar overheen superzacht fleeceplaid met pluche van de Dirk van der Broek.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:18

Ik heb kindermatras van ikea.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:34

Ik heb koudschuim op maat laten snijden en daaroverheen een waterdichte hoes en een fleece gedaan.
Werd anders een beetje te duur om een 'echte' hondenmand te kopen voor maatje reus :+
Dit matras is top! Doet gelijk aan als een kindermatras.

Ik zal binnenkort even een bijleespost gaan doen een een update geven over Nova. Beetje druk hier :D

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:05

SayaJones schreef:
Ik heb koudschuim op maat laten snijden en daaroverheen een waterdichte hoes en een fleece gedaan.
Werd anders een beetje te duur om een 'echte' hondenmand te kopen voor maatje reus :+
Dit matras is top! Doet gelijk aan als een kindermatras.

Ik zal binnenkort even een bijleespost gaan doen een een update geven over Nova. Beetje druk hier :D

Schuim met een hoes kan ook prima! Ik had hier ook meteen een vrij dure mand en die was binnen twee weken alweer gesloopt :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:12

klopt af... vorige hond sloopte zijn poefen niet, deze heeft alleen die in de auto laten poefen, dus de sneeuw ligt daar nu nog in wat gaten en kieren.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:41

Tara sloopt inmiddels ook niet meer, die slaapt in de bijkeuken op een zitzak met deken en fleecedeken er overheen en in de kamer heeft ze een rebels petz box bed die we ooit bij bol.com hebben gewonnen. Maar meestak ligt ze bij ons op de bank :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:50

Voor Marlin heb ik gewoon een simpele honden kussen van de action. En een vetbed voor in de bench, maar hij durft absoluut de bench niet in.
Maar hij ligt eigenlijk altijd op de bank.