[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:20

Melia, dat zijn al mooie planten om mee te beginnen :j

Bij mij begint de Vallinseria weer wat te groeien sinds ik frequenter mijn aquariumwater ververs (1x per week/twee weken ipv 1x per maand). Met de schildpadden moet ik het nog beleven :+ een dezer dagen even bij de Hornbach langs voor de laatste koppelingen, zodat ik het water zo overhevelen kan van de bak naar waterafvoer door enkel een kogelkoppeling om te zetten :) en ik zag een aantal filmpjes van schildpaddenbakken met vis erin! Dus als alles mooi draait wil ik Platy's bij de schildpadden. Door hun bouw kunnen ze snel zwemmen, passen in veel wateromstandigheden en planten zich snel voort. Ik heb ook al waterplanten (waterpest, cabomba en nog een naamloos plantje) in het aquarium staan, kijken wat de schildpadden daar mee gaan doen :P

Marisje76

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:27

ben benieuwd spruit....eten je schildpaden de kleine visjes dan op? ik heb geen verstand van schildpadden vandaar de vraag

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:38

Ik ververs elke week ongeveer 20% en om de week de filters schoon spoelen en weer 20% verversen.
Mijn planten beginnen nu pas allemaal flink te groeien, mijn grote anubias plant krijgt er weer een nieuw blad bij
En heb laatst wat planten afgeknipt en in de grond gestopt en dat groeit ook gewoon door.
En dat met alleen een paar kleibollen in de grond en verder geen extra mest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:00

Marisje, er is een kans dat ze er soms een pakken, soort 'natuurlijke' selectie :) De volwassenen horen snel genoeg te zijn :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:04

Ik ben ook aan het denken om mijn nieuwe toch echt voor de helft leeg te laten met die troebele zooi.. Is dat slim of moet ik nog wachten? Hij is echt alweer 2 weken kei troebel..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:29

Phoe.. normaal zeg ik wachten, maar het duurt nu inderdaad wel lang.. :=
Je kan proberen wat er gebeurd als je een deel ververst..

Mijn bak wordt nu aan de rechterkant wel 'kaal' wat beplanting betreft.. zal na de kerst eens gaan shoppen naar nog wat grote anubiassen.
Degenen die ik links heb staan, doen het bijzonder goed.. heb met zéér grote regelmaat een nieuw blad.
En dan ook eens gaan kijken naar een nieuwe kleur zwaarddrager.. en dan 3 dames én een man.. :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:32

Dan ga ik hem dadelijk toch half leeg laten.. En hopen dat die witte schijn nog ateeds van her zand is en ik t hiermee oplos :') dan maar weer langer wachten met visjes hahaha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:38

Dat het van het zand is, kan je nu wel vergeten hoor.. dan had dat al lang gaan liggen.. :o

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:49

Ik ga denk maar eens kleibolletjes kopen want ik denk toch dat mijn bak gewoon nu te schoon is geworden ofzo. Voorheen hogere nitraat en betere plantengroei.

En de leeftijd van planten? Kan het zijn dat het een keer gewoon 'op' is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:51

Kozbi, als je nou eens wat waterpest of cabomba er in doet,misschien dat dat helpt om die witte waas er misschien uit te krijgen?
Mijn ene bak was heel bruin nog door het hout,maar sinds ik er cabomba in heb is het veel helderder geworden :j
Later kun je het er dan uit halen en misschien nog andere planten er in doen? Of laat je het zo

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:42

Ik ben bezig met water erin doen. Weetje ik fiets dlik even naar de intratuin en haal een aantal bosjes cabomba.. Want dit werk niet.. Ofja het is helderder maar nog steeds heel fluoriserend alsof je er dethol in hebt gegooid..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:55

Hij is al een stuk beter..

Nu
Afbeelding

Eerst
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:03

Dat scheelt wel al ja!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:18

Iemand belang bij een bakje van 20 L? Zonder verlichting, met pompje, thermostaat en thermometer. VP €15, maar ik denken dat de eigenaresse een lager bod ook wel accepteert. ;)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:23

Net even 3 bossen cabomba gehaalt. Staat er al in moet ik morgen alleen even planten.

Bij de praxis groen verkopen ze trouwens ook kamerplanten als aquarium planten. Acorus stond op het plaatje dus we zijn weer gewaarschuwd!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:58

Net even de was doen, en met mn goede arm vol was,valt natuurlijk de volle wasmand van de machine af, die ik probeerde te vangen met mn slechte arm...
Janken... Wat een pijn, het was alsof er een pees losscheurde ofzo... Kon niet ademen van de pijn..
Meteen weer pijnstillers genomen, en ik hoop dat ze snel gaan werken...

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:22

fleurtjeuh schreef:
Net even de was doen, en met mn goede arm vol was,valt natuurlijk de volle wasmand van de machine af, die ik probeerde te vangen met mn slechte arm...
Janken... Wat een pijn, het was alsof er een pees losscheurde ofzo... Kon niet ademen van de pijn..
Meteen weer pijnstillers genomen, en ik hoop dat ze snel gaan werken...

he bah :(:) , hoop dat het snel over gaat, en nog wel net voor kerst :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:24

Donderdag moet ik voor controle weer naar het ziekenhuis en ga deze pijn zeker even aankaarten.
En vragen om maagbescherming, want inmiddels begint mijn maag ook op te spelen na al die pijnstillers..

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:31

@fleurtjeuh he bah dat is al helemaal niet leuk :(:) heb zelf twee jaar geleden mijn hand gebroken op kerst dag }:0 , je word er trouwens wel heel creatief van als het gaat om het eten van je bord na je mond te krijgen als je ''goede'' hand niet meer goed is :+ :Y)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:33

Gelukkig is het mijn linker arm die zeer doet, en ben ik rechts.
Maar dan heb je rechts je handen vol, en grijp je iets met links........

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:41

kan je niet een tijdelijk ''gips'' krijgen of iets wat steun geeft , vooral als het je pezen zijn, ik hoop dat het ziekenhuis je iets geeft zodat jij de kerst ook een beetje door komt :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:47

K heb een paar dagen drukverband gehad voor mn elleboog, maar die heb ik er na 4 dagen afgetrokken omdat mn vingers niet meer dun werden. Een uur daarna waren ze dun, en voelde mn arm een stuk beter. Alleen die pees/aanhechting/bot blijft zeer doen bij druk en kracht..

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:54

oeh dat is vervelend, misschien dat de dokter iets weet, altijd lastig als je iets scheurt ( ookal hoop ik dat het niet gescheurd is :(:) )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:59

:(:)
Kun je niet zelf er wat om doen zodat je elleboog rust heeft?
Je kreeg naproxen toch als pijnstiller, kun je bij de drogist ook losecosan halen zelf, helpt ook hdel goed tegen de maagpijn en hoef je niet te wachten tot donderdag.

Dit middel
https://www.kruidvat.nl/losecosan-mups-tablet/p/1974799

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:08

Omeprazol...
Volgens mij hebben we dat in de kast liggen.
Zal er morgen eens naar kijken.