Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:00

Ik duim voor jullie :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:01

Dankje!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:16

Oei, das minder goed nieuws, laten we hopen dat het meevalt, en dat je nog iets aan sport kan doen met je hond! PL komt toch niet zo heel vaak voor bij een border collie?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:26

Sassy schreef:
Oei, das minder goed nieuws, laten we hopen dat het meevalt, en dat je nog iets aan sport kan doen met je hond! PL komt toch niet zo heel vaak voor bij een border collie?

Volgens mij ook niet

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:26

Wat rot Mariska! Beterschap voor Jinn!
Ik kreeg tot op een paar jaar terug (voor mijn operaties) ook wel eens een patella luxatie, wat een hel is dat zeg! Dat doet zo'n ongelofelijke pijn!
Hoop voor je dat het niet zo is voor Jinn! PL is eigenlijk alleen te voelen, maar ik heb een aantal hondjes in de praktijk gehad die de sport terug in zijn gegaan na operatie! Maar is wel een lang proces. :(

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:17

Hij moet natuurlijk niet per se terug de sport in maar ben benieuwd hoe andere mensen dat ervaarden.

Heb tot nu toe rond gevraagd en iedereen die gereageerd heeft is weer zo goed als terug op oude niveau dus dat klinkt positief. Voor de rest afwachten

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:26

Ik kom ook even mijn border delen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:37

Hallo allemaal! :wave:
Op de eerste pagina las ik dat halfbloedjes ook welkom waren, dus bij deze :D
Dit is Lara, de hond van mijn vriendin/schoonouders, maar vooral mijn vriendin (in het weekend ik ook) zijn er mee bezig. Madam is nu 4,5 maandjes oud, en een mix tussen border collie en Australian shepherd.
Helaas is er wel vastgesteld dat zij nu al last heeft van cataract. Dierenarts vermoedt een foutje tijdens de dracht, maar verder fokken ermee wordt niet aangeraden (Gelukkig waren wij dit ook absoluut niet van plan :D). Helaas ziet zij hierdoor duidelijk minder, en heeft zij ineens een angst ontwikkeld voor vreemde mensen :(:) We zijn hard aan het werk om dit er weer uit te krijgen, en met behulp van evenementen bezoeken, mensen die de tijd willen nemen om gewoon erbij te gaan zitten en te negeren tot zij aangeeft meer te willen, en wat lekkers, komen we al een heel eind :D
Onze stoere bink in de eerste week bij ons:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding
Afbeelding

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:48

@Tigress angst voor vreemde mensen hoeft niet te maken te hebben met het cataract. Dit kan ook het stuk australian Shepherd in hem zijn. Deze honden zijn vaak erg gesteld op "hun" mensen en van vreemden moeten ze niks hebben.

Ik heb precies dezelfde kruising rond lopen. Echt een super hond voor de mensen die hij goed kent. Vreemde moet hij niks van hebben en hierdoor laat hij zich 9/10 keer ook niet door benaderen, hij zoekt er zelf ook geen contact mee. Hij zal niks doen naar vreemde zolang ze hem niet willen aaien. Helaas vorig jaar gehad dat iemand dit toch probeerde hond zat aan de lijn, persoon vroeg niks en dan waarschuwt simba wel.

Wel een erg knap hondje heb je om te zien! Je kunt goed zien dat het een kruising is tussen de Aussie en border.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:54

<3 <3 <3 <3 Wat een knappieeee !

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:15

We vinden het vooral vreemd dat het ineens is omgeslagen (het is niet geleidelijk aan gekomen). Eerst vond ze mensen helemaal geweldig, en bij een volgende wandeling ging ze compleet in de ankers en zag je haar ogen duidelijk flink bezig zijn met ''scannen'' zodat ze om de vlekken heen kon kijken. Maar dat kan dan dus best het stukje Aussie zijn? :j

En bedankt!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:22

Oooh wat issie knap!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:15

Leuke hondjes Vigo_is_lief en Tigress :)

Tigress het kan idd het stukje Aus zijn (ken er ook een aantal die dat hebben, al ken ik 3 kruisingen die allemaal gek zijn op aandacht van iedereen). Maar met een maand of 3 krijgen pups vaak ook een soort angstfase dat in een keer een heleboel dingen toch spannend zijn, dus misschien dat dat ook nog meespeelt. Wel balen zeg dat ze dit zo jong al heeft.

Hier Gizmo verder nog niet laten checken. Heb m nog een paar dagen op rust gehad en daarna heeft ie nergens last meer van gehad, ook niet na inspanning. We blijven t uiteraard wel goed in de gaten houden, heeft ie nog een keer dezelfde klachten dan laat ik een foto maken.
En Swirl is net gepakt door een van de katten hier uit de straat.. Ook niet de 1e keer, maar al de 3e keer door deze kat, en hij heeft ook al een aantal keer andere honden gepakt.
Diepe kras boven haar oog, gelukkig lijkt het oog niet geraakt te zijn. Ben naar de buurvrouw gelopen, kan best dat haar kat het doet, maar als ik da kosten wil claimen moet ik eerst maar bewijzen dat t die van haar was...

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:36

Tigress schreef:
We vinden het vooral vreemd dat het ineens is omgeslagen (het is niet geleidelijk aan gekomen). Eerst vond ze mensen helemaal geweldig, en bij een volgende wandeling ging ze compleet in de ankers en zag je haar ogen duidelijk flink bezig zijn met ''scannen'' zodat ze om de vlekken heen kon kijken. Maar dat kan dan dus best het stukje Aussie zijn? :j

En bedankt!

Ja dat klinkt erg bekend. Simba had toen hij echt nog een jonge gup was ook geen problemen met vreemde mensen maar ineens moest hij er niks meer van hebben. Ik zie het maar als een voordeel want hij zal niet zomaar weg lopen naar andere mensen toe haha hij is erg baas gericht :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:40

Ik heb het met Isis ook wel hoor, ze doet vreemde mensen niets, maar wordt graag met rust gelaten. Terwijl ze door bekenden het liefst platgeknuffeld wordt.

Bezoek in huis vindt ze na even de kat uit de boom te hebben gekeken wel leuk, kruipt ze zo bij op schoot als ze de kans krijgt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:52

Woensdagmorgen afspraak bij de DA

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:54

Spannend!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:08

Ja, best wel

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:10

Spannend Mariska!! Laat even weten wat eruit komt!

Tesz: als ik het goed begrijp zegt de buurvrouw dat jij maar moet bewijzen dat het haar kat is en gedaan heeft?
Heel simpel, als ze niet erkent dat het haar kat is bel je de dierenambulance en zeg je dat er een kat rondzwerft en al een paar honden aanvalt. Komen ze 'm halen en gaat ie naar het asiel. Leert je buurvrouw gelijk der lesje geleerd omdat ze moet betalen voor ophalen (of ze haalt 'm niet meer op en dan ben je er ook vanaf) of ze haalt 'm weer op en dan bewijst het ook dat zij de eigenaar is (en er wellicht dan wat netter mee omgaat)

Zoals je wellicht leest heb ik er niet veel respect voor als ze zo omgaan met hun kat/andermans dieren. Ik hoop stiekem dat ik je berichtje verkeerd geinterpreteerd hebt en dat bovenstaande helemaal niet nodig is. :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:34

Ik heb gevraagd of die witte kat van hun is.. Ja. Gezegd dat die mijn hond voor de 3e keer nu heeft aangevallen: "zou best kunnen" (ze klonk niet eens verbaasd), dus toen meegedeeld dat als ik daardoor dierenartskosten krijg dat ik haar de nota kom brengen. "Dat kan je doen, maar bewijs eerst maar dat mijn kat t gedaan heeft".
Tja weet je, dan ben ik uitgepraat. T valt tot nu toe mee, kras boven Swirl haar oog, kleintje eronder en een kleintje op haar neus, alles goed schoongemaakt en t lijkt haar oog gelukkig gemist te hebben. Maar als t wel kosten oplevert sta ik echt bij haar voor de deur, desnoods haal ik de wijkagent erbij. Die kat heeft nl al meer honden aangevallen en aan haar reactie te horen weet ze dat dus ook. Zij vindt dat ze er niks aan kan doen, ik vind dat zo'n kat dan niet buiten hoort in een woonwijk. Hij valt gericht aan, niet omdat ie een keer in een hoek gedreven wordt ofzo, en daarna liep ie nog rustig 50m achter me aan toen ik Swirl mee wou nemen. Tis echt een rotbeest. Daarbij is ie ook nog es doof dus je kan m ook niet met geluiden wegjagen.
Maar goed, baasje staat hier ook niet erg positief bekend.

Succes Mariska, ik hoop dat t meevalt!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:42

Ik zou hem dan echt oppakken en lekker naar het asiel brengen :Y)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 01:22

De BC x AS pup hierboven doet me denken aan double white syndroom... en dus geen cataract op vroege leeftijd maar gewoon onderontwikkeling van het oog omwille van een dubbel merle gen (nee daarvoor hoeven beide ouders niet merle eruit te zien, kunnen gerust cryptic merle of verborgen merle geweest zijn).

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:17

Die neiging heb ik ook serieus kirri..

Little_gift ik vind m er niet uitzien als een double merle hoor. Sowieso komt cryptic merle weinig voor, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er toevallig 2 cryptic merle ouders zijn, die ook nog een double merle pup geven zonder zichtbare merle. Op de 2 bovenste foto's kijkt hij recht tegen de zon in aan de schaduwen te zien dus waarschijnlijk houdt hij zijn ogen ietsje dicht, maar het ziet er imo niet uit als onderontwikkeling van het oog.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:32

Ik vind 'm er ook niet meteen uitzien als een double merle. Maar wel balen dat hij het op zo'n vroege leeftijd al heeft.

Heeft Swirl er verder geen angst aan over gehouden? Gelukkig valt de schade mee, maar ik weet dat Bodhi hier wel een klap van op der ego zo krijgen en ook dat vind ik niet kunnen. En dat ze er niets aan kan doen? pffff niet mee eens.. Balen dat je zo iemand in de buurt hebt wonen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:39

Cataract is erfelijk...
En bij gelegenheidsnestjes zoals vaak met zo'n kruising wordt er niet getest op zulke dingen. Het is wel een klote ziekte, de kans dat het hondje voor dr 4e jaar blind is is groot. Maar er is aan te opereren.