Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:09

Zoekt iemand nog een kitten tuigje, ik heb hem nooit gebruikt en hij past het nu ook niet meer...

Afbeelding

Hoef er niks voor te hebben, betaal alleen zelf niet verzendkosten.

Froukje
Forever young

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:17

Zo, minikatje, daar ben je ook mooi klaar mee :\ Ik snap dat niet. Wel je kat vrij rond laten lopen, maar even laten castreren, ho maar. -O-

Hoor idd vaker dat nu laten helpen nog een optie is, dan halen ze de eventuele kittens er gelijk ook uit. Maar das ook weer zo wat..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:19

Gats daar ben je mooi klaar mee, die indringers. Sterilisatie is inderdaad een optie als het nog niet te lang geleden is dat de kater eroverheen is geweest?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:29

Jut en Juul lopen nu met het mooie weer tot een uur of 9 buiten 's avonds, en dan zijn ze heerlijk moe als ze binnen komen zodat ze de hele nacht rustig slapen.
Ben zo blij dat het weer beter aan het worden is. Dat scheelt een hoop ondeugd in huis. Ineens is het aanrecht met lekkers niet interessant meer.

Al houd meneer er wel wat aparte slaaphoudingen op na <3
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:33

Achossieeee

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 02:02

God... Ginger laat echt scheten waar je u tegen zegt ;( ze stinken naar rotte eieren. Dacht eerst anaalklieren maar dan zou ze constant moeten stinken wat ze gelukkig niet doet. Het zijn gewoon van die stille sluipers die echt gewoon naar zijn :')

Iemand ervaring hiermee? Ik heb haar nu bijna helemaal overgezet op mijn eigen voer (Iams, kitten) maar damn... De stank... Ook van haar ontlasting en de hoeveelheid xD

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:46

lifaya schreef:
God... Ginger laat echt scheten waar je u tegen zegt ;( ze stinken naar rotte eieren. Dacht eerst anaalklieren maar dan zou ze constant moeten stinken wat ze gelukkig niet doet. Het zijn gewoon van die stille sluipers die echt gewoon naar zijn :')

Iemand ervaring hiermee? Ik heb haar nu bijna helemaal overgezet op mijn eigen voer (Iams, kitten) maar damn... De stank... Ook van haar ontlasting en de hoeveelheid xD

1 van mijn 3 katten is daar ook goed in. Je hoort niks maar je wordt vergast niet niet normaal. ik zou alleen niet weten waardoor t zou komen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:49

Oef, nee, daar heb ik gelukkig geen ervaring mee! 1 van de honden kan dat ook, en ik ben echt heel blij dat de katten dat niet doen :')

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:36

Haha mijn hond doet t nou weer niet maar 1 kat dus wel

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:36

lifaya schreef:

Wanneer is ze voor het laatst ontwormt?
Was het toen ze kwam ook al zo de stank? want het zou ook aan het voer kunnen liggen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:42

Vanaf dag 1 stinkt ze al ja, ze zou ontwormd zijn en ik zou haar pas weer hoeven te ontwormen met 3 weken. Vind haar nog wel wat magertjes, weinig vet op haar ribbetjes maar wel een eetlust waar je u tegen zegt, terwijl ze niet is gefixeerd op eten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:49

Zou er dan toch een ontworming indrukken.. Zeker als ze ook wat magertjes blijft.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:09

Wat heeft Sienna toch ook een heerlijk leven... :+

Afbeelding
Afbeelding

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:07

lifaya schreef:
Vanaf dag 1 stinkt ze al ja, ze zou ontwormd zijn en ik zou haar pas weer hoeven te ontwormen met 3 weken. Vind haar nog wel wat magertjes, weinig vet op haar ribbetjes maar wel een eetlust waar je u tegen zegt, terwijl ze niet is gefixeerd op eten

Dat stinken is niet normaal en ik zou eens navragen bij de fokker hoe vaak en wanneer en met wat ze is ontwormt,heb je niets mee gehad waarin dat allemaal staat.
Poept ze wel mooie drollen?
Hoeveel weegt ze nu met hoeveel weken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:09

Ik zal het eens navragen met wat. Ze heeft vanaf dag 1 zachte ontlasting. Het is geen diaree maar ook geen vaste vorm en dit word het ook niet als het langer in de bak ligt. Ze drinkt veel en eet dus ook een hoop, ik gok 5 x meer als ,in oudere poes xD zij het niet meer.

Ik weet niet hoeveel ze weegt, ik zal morgen een weegschaal kopen!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:49

Hoelang is ze inmiddels bij jou want door de stress van het verhuizen kunnen ze wat zachte ontlasting hebben,heeft de fokker ook niet opgeschreven wat het kitten bij verhuizing woog zodat je in de gaten kan houden of ze goed groeit.
Veel eten (een kitten eet de gehele dag maar moet niet extreem zijn),drinken en stinkende zachte ontlasting en dat al een tijdje vind ik een bezoekje aan de dierenarts waard om haar helemaal te checken.
Voordat je gaat even de ontlasting van drie dagen opsparen zodat dit gelijk op Giardia en Tritrichomonas
getest kan worden zeker de laatste word niet vaak standaard gedaan en kan het beste d.m.v. een swab rechtstreeks in de anus om zo materiaal onder de microscoop te bekijken.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:54

of evt testen op Giardia, dat is echt wel een flinke typische

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:47

Dat gaf ik ook al aan Yom ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:01

oohh oeps..ben ook weer alles tegelijkertijd aan het doen en dus maar half aan het lezen :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:10

Als dat het allemaal niet is zou ik (tijdelijk) terugschakelen op het voer van de fokker.
Best kans dat je eigen voer dan niet verdragen wordt door haar spijsvertering. :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:26

Even weer wat nieuwe foto's van mijn kittentjes. Ze beginnen nu wat stabieler op 4 pootjes te lopen en mogen af en toe uit de doos rondhobbelen, wat ze heel erg interessant vinden.
Er komt zo langzamerhand wat meer kleurdefinitie en de karaktertjes komen wat meer naar boven. Er is er 1 heel terughoudend en 1 heel avontuurlijk. Erg grappig om te zien. We hebben nu de kamer even in 2-en gedeeld, zodat het grut veilig de wereld rondom de doos kan gaan verkennen en mijn andere kat het van een afstandje eerst eens even kan gaan observeren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:19

Ik ga even mijn oom informeren, hij is al iets van 30 jaar dierenarts, in Engeland. Als hij vind dat het nodig is om even te laten checken zal ik meteen naar de dierenarts gaan hier :) financieel kan ik helaas niet zomaar elke keer even naar de dierenarts gaan, maar als er echt nood bij is uiteraard wel. Het kan natuurlijk nog steeds de onverstandig zijn van het voer of stress?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:20

Wat een dotjes komen er langs.

Da gebeld, eigenlijk waren we het snel eens.
We wachten af of ze nog krols wordt en dan wordt ze geholpen.
Mocht de kater toch raak hebben geschoten dan wacht ik dat nestje af.
Qua complicaties die op kunnen treden en het idee van 4 weken oude kittens te verwijderen maakt mij gewoon misselijk.
Dus heb voor mij zelf besloten om voor mij gevoelsmatig de minst kwade kant te kiezen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:37

Ze weegt ca 1782gram! Valt mij nog mee eigenlijk

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:52

Lifaya; Dat is idd best netjes! Lekker je oom bellen en horen wat hij zegt. Het zal misschien wel iets heel stoms kunnen zijn waar een DA niet echt voor nodig is, en dan is het idd meer zonde geld.

Ben ook heel blij dat wij onze DA gewoon kunnen bellen bij vragen, dat heeft mij toen ook gered toen ze met 5 maanden begonnen seksen met z'n 2..

Minikatje; Groot gelijk. Ik zou het ook niet kunnen, helemaal niet als ze al 4 weken oud zijn.. En nu maar heel hard duimen dat ze gewoon weer krols wordt.