Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:32

Slim bekeken, uit de tas kunnen ze er beter mee spelen dan in de tas :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:34

Mijn twee lieve kerels <3 <3 <3 Kleintje is nu 15 weken oud en weegt nu 2617gram <3

Afbeelding
Afbeelding

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:50

Mooie krabpalen zie ik voorbij komen.
Ik heb eentje van marktplaats. Ziet er nog prima uit alleen er was 1 paal afgebroken. Met een handige huisbaas hebben we er een versteviging onder gezet en ziet hij er prima uit.

Wendy_Komen: Moon is van 10 oktober 2016.

Vandaag mocht Moon voor het eerst in de zon mee naar buiten. Ze vond het heel spannend, maar ook zo interessant. Wel af en toe veiligheid bij mij zoeken, maar echt super leuk zo voor de eerste keer.

Een plaatje van vandaag:
Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:19

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij :)

@Pepperrr Zo leuk om te zien dat ze zulke vriendjes zijn <3

@Lisa_vera Wat is Moon toch prachtig! Wil ze een beetje lopen aan het lijntje? Wij proberen het ook met enige regelmaat. Maar ze zijn nog wat bang buiten.

Ik heb weer even wat voer besteld, meestal 10 kilo zakken van Royal Canin. Gaat de bezorger weer blij zijn.. met 4 zaken voer en veel blikvoer :Y)

Hebben jullie de actie van Royal Canin gezien? (whahahaha dat rijmt) Geloof dat je nu korting krijgt en dan is een 10 kilozak ongeveer 45 euro. Enige is dat je dan wel naar de dierenwinkel moet die aan de actie mee doet. Ik hou niet van sjouwen daarom bestel ik het online :=

Liz apporteert sinds 2 weken haar balletje, wel beperkt tot 3 keer per ronde. Want als ze moe is doet ze het niet meer.

Treintje

Afbeelding

Afbeelding

En Lux is een wokkel :')

Afbeelding

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:55

Haha leuk zo achter elkaar.

Bestel jij ook bij zooplus?
Vooral de kattenbak korrels is de bezorger nooit zo blij mee.... oeps... Maarja het scheelt echt veel geld dus ja...

Ik moet ook weer even voer bestellen. Hopelijk kan ze nog 1 of 2 zakken van 4 kg op de hypoallergeen en dan weer proberen terug te gaan op de normale kitten brok. Kijken of haar darmen dat goed vinden.

Aan het lijntje lopen doet ze best goed. Ze vind het ook heel spannend hoor, maar merkte toch wel dat ze zelf wilde onderzoeken op een gegeven moment.
We gaan het zien of ze het goed blijft vinden.
Los is geen optie.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:23

Ik bestel het voer meestal bij www.brekz.nl

We hebben houtkorrels in de kattenbak, en een pelletkachel. Dus gebruiken die houtpellets ook voor de kattenbak. Scheelt ook weer in de kosten. Bestellen altijd een hele pellet houtpellets. Daar kan de kachel een aardige tijd op branden, en de fluffies kunnen er, nouja, andere dingen op deponeren :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:52

Cleo_ schreef:
Wat een leuke foto's komen er weer voorbij :)

@Pepperrr Zo leuk om te zien dat ze zulke vriendjes zijn <3

@Lisa_vera Wat is Moon toch prachtig! Wil ze een beetje lopen aan het lijntje? Wij proberen het ook met enige regelmaat. Maar ze zijn nog wat bang buiten.

Ik heb weer even wat voer besteld, meestal 10 kilo zakken van Royal Canin. Gaat de bezorger weer blij zijn.. met 4 zaken voer en veel blikvoer :Y)

Hebben jullie de actie van Royal Canin gezien? (whahahaha dat rijmt) Geloof dat je nu korting krijgt en dan is een 10 kilozak ongeveer 45 euro. Enige is dat je dan wel naar de dierenwinkel moet die aan de actie mee doet. Ik hou niet van sjouwen daarom bestel ik het online :=

Liz apporteert sinds 2 weken haar balletje, wel beperkt tot 3 keer per ronde. Want als ze moe is doet ze het niet meer.

Treintje

[ [url=m/zfkrbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rN6J7A.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Lux is een wokkel :')

[ [url=m/EAhPwk.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:00

Horus gaat ook als ze het leuk gaat vinden aan een lijn mee wandelen, heb een petbuggy gekocht http://www.innopet.nl/wp-content/upload ... a-bg-2.jpg zodat ik haar in veiligheid kan brengen als ik dat nodig vind.

Lisa_vera schreef:
Mooie krabpalen zie ik voorbij komen.
Ik heb eentje van marktplaats. Ziet er nog prima uit alleen er was 1 paal afgebroken. Met een handige huisbaas hebben we er een versteviging onder gezet en ziet hij er prima uit.

Wendy_Komen: Moon is van 10 oktober 2016.

Vandaag mocht Moon voor het eerst in de zon mee naar buiten. Ze vond het heel spannend, maar ook zo interessant. Wel af en toe veiligheid bij mij zoeken, maar echt super leuk zo voor de eerste keer.

Een plaatje van vandaag:
[ [url=m/SbxfP4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig poesje. :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:27

Ziet er gezellig uit lucifertje. :D Wat een lieve foto's Peper. Lekker stel.

Mijn kleine 'Diva' is alweer bijna 20 weken.

Afbeelding
Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:59

Het is wel stil hier zeg..

Horus is echt knap!

Iemand hier al weleens naar een kattenshow geweest? Wij overwegen een keer te gaan kijken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:04

Hier gaat het erg goed alleen heb ik het idee dat ze zich vervelen. Iemand een idee hoe ik ze meer kan bezighouden?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:26

Dank je Cleo! :)

Nee nog nooit naar een kattenshow geweest.

Kartonnen dozen met deuren en gaten maken lucifertje? Is hier behoorlijk in trek. Verder speel ik zelf ook wel heel veel met de kleine. Met hengels en lazerlampje. Heb een tunnel liggen met 3 gangen en in het midden een gat waar ze dol op is. http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... nel/151979

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:29

Die tunnel ziet er leuk uit alleen heb ik zoiets soortgelijks. Volt is helemaal weg van z'n springveertje en speelt daar veel mee maar newton heeft gewoon nergens interesse in. Zo raar, ze raken ook heel snel uit gekeken op dingen.

Dozen zijn hier niet bepaald in trek. Mss toch meer eens creatief worden

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:43

En als je om de zoveel tijd het speelgoed wat ze minder vinden wisselt. Weer uit de kast haalt? Misschien dat ze er dan wel weer wat mee doen.

Snel uitgekeken raken herken ik wel op een paar dingen na dan maar dat heeft vooral te maken met dat ik dan het vermaak ben met een hengel. Ook dan speelt Newton niet?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:42

Mijn moeder wilde wat voor mijn broertje gaan naaien... Natuurlijk moesten deze boefjes weer komen storen :')

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 07:29

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij!

Cleo_ schreef:

Horus is echt knap!

Iemand hier al weleens naar een kattenshow geweest? Wij overwegen een keer te gaan kijken.

Ik ben vroeger een paar keer met een Cornish Rex naar de show geweest. Vond het niet voor herhaling vatbaar. Gehele dag wachten voor paar minuutjes bij de jury. Nee was niets voor mij. Of doel je op heen gaan als bezoeker?

Zijn die van jullie ook "peddelaars"? Sam vind het de normaalste zaak van de wereld om met zijn voorpoot de halve waterbak ernaast te "peddelen". Zit te denken of een water fontein mijn zwembad in de keuken op gaat lossen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:40

Onze coon mag volgende week naar de DA. Hij loopt steeds de andere katten te ''dekken'' en daarna uitgebreid zijn zaakje te wassen.. Hij is nog maar 17wk maar we gaan niet het risico nemen dat hij straks het huis ondersproeit... Dus ik vind het wel spannend hoor! Normaal worden ze hier pas met een half jaar gecastreerd maarja, dit gaat natuurlijk ook niet. 1 van de katten pikt het ook echt niet, wanneer hij begint te ''dekken'' wordt de ander ook echt boos en moeten we ze echt uitelkaar trekken...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:42

Wendy_Komen schreef:
Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij!

Cleo_ schreef:

Horus is echt knap!

Ik ben vroeger een paar keer met een Cornish Rex naar de show geweest. Vond het niet voor herhaling vatbaar. Gehele dag wachten voor paar minuutjes bij de jury. Nee was niets voor mij. Of doel je op heen gaan als bezoeker?

Zijn die van jullie ook "peddelaars"? Sam vind het de normaalste zaak van de wereld om met zijn voorpoot de halve waterbak ernaast te "peddelen". Zit te denken of een water fontein mijn zwembad in de keuken op gaat lossen.

Hé wij hebben ook een Sam! Alleen geen MC :p

Jup. Onze Benjamin doet dat ook altijd. Wij hebben zo'n CatMate bak. Hij drinkt uit het bovenste ronde gedeelte en met zijn poot spattert ie altijd in het ''normale'' gedeelte _O-

Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:17

Wij gaan in eerste instantie als bezoeker. Gewoon even kijken hoe het er aan toe gaat en ervaringen vragen.

Doe van ons hebben 2 fonteintjes. Nog een waterballet soms :=
Ze gaan weleens mee in de badkamer, dan rennen ze steeds een rondje door de douche als je eronder staat. Hilarisch!

Liz heeft een kussentje kapot. Overal stapjes bloed in de woonkamer. Lijkt altijd erger dan het is. Ze waren vanmorgen aan het rennen met zn drieën. Dus vermoedelijk ergens tegen aan gelopen. Eventjes niet buiten wandelen dus.

Hihi @pepperrr leuk dat ze altijd overal mee bemoeien. Als ik de was doe komen ze ook altijd "helpen".

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:17

Hier wordt ook gepeddels in de grote drinkbak, :j ook een fonteintje staan maar heb het idee dat dat het peddelen niet minder maakt.

Ik heb deze, https://toepfershop.eu/WebRoot/Store6/S ... _2-glz.gif

Hahaha Pepper zo herkenbaar. Ik schilder en maak kostuums in de woonkamer, is een stuk lastiger geworden. :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:42

Mizu drinkt ook uit een fonteintje, maar schept ook alles eruit. Vooral als ik nieuw water erbij heb gedaan, dan is ze er als de kippen bij om een waterballet te creëren.

Vorige week vrijdag is Mizu met spoed geopereerd. Ze bleef maar vocht overgeven, dronk en at niet, had toch wel verhoging (39,3) en ging niet meer naar de bak. Bij de DA aangekomen werd er een echo + foto gemaakt en daar was alleen een ernstig volle maag te zien. DA zag reden om haar open te maken en toen dat gebeurde, bleek er een gigantische (10 cm) ingedroogde haarbal vast te zitten in haar maagje. Geen wonder dat ze zich rot voelde. Gelukkig met succes verwijderd en daarna opgenomen in de kliniek. 's nachts heeft onze pittige tante het infuus eraf gegooid en bleek ze 's ochtends 40,5 koorts te hebben. Nog een dagje gebleven en de volgende dag was ze gelukkig weer meer zichzelf en op de been. Ze is nu net een weekje thuis. Prinses op de erwt en duidelijk de patiënt, maar gaat steeds beter! Dinsdag nacontrole. Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:53

Ohh wat heftig. Hoe is het nu met Mizu?
Hoorde laatste van een kat die een nog veel grotere in haar maag had zitten en ook 1 die in de keel was blijven steken. Naar idee dat ze zo'n last kunnen hebben van een haarbal.

Je foto is niet te zien helaas.

Kraagje begint al te komen. <3
Afbeelding
Afbeelding

Heb een petbuggy aangeschaft :') Als ik het ding pak en haar roep springt ze er gelijk in. Nog even wennen aan het tuigje en lijn en dan kan ze er onderweg ook uit.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:55

Zie hem nu wel! wat een leukerd Chiave.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:26

Oh leukerds weer. <3

Ik duim voor Olav. Arme Mizu ook. :(:)

Neko gaat zo naar de trimmer en Kedi is jarig vandaag!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:58

*\o/* Gefeliciteerd!