Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:34

Terrarium ziet er mooi uit!

Gister is er weer een nestje muizen geboren hier, ze zijn zo klein en roze dat kan ik dus niet opvoeren dat vind ik zielig :') met volwassen muizen heb ik dan weer geen probleem :+

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:13

oh misschien is dat het, misschien kan ik het met volwassen muizen wel hebbeb.
Deze werden anders ingevroren, dat vindt ik ook weer zielig ^)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:42

Fiffill schreef:
Gister is er weer een nestje muizen geboren hier, ze zijn zo klein en roze dat kan ik dus niet opvoeren dat vind ik zielig :') met volwassen muizen heb ik dan weer geen probleem :+

Begrijpelijk, die baby muisjes hebben tenslotte nog hun hele leven voor zich.... :o?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:46

Het gaat me vooral om de manier waarop ze worden opgegeten, ik zou die baby's aan m'n witbuikegel kunnen geven maar die eet zo slordig en is in staat achteraan te beginnen met kauwen :+ en dat vind ik toch wel een beetje sneu. Terwijl mijn kortstaartopossum een echte jager is en volwassen muizen direct bij de keel grijpt en doodbijt. Dan is het toch wat sneller over. :7

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:11

Fiffill schreef:
Het gaat me vooral om de manier waarop ze worden opgegeten, ik zou die baby's aan m'n witbuikegel kunnen geven maar die eet zo slordig en is in staat achteraan te beginnen met kauwen :+ en dat vind ik toch wel een beetje sneu. Terwijl mijn kortstaartopossum een echte jager is en volwassen muizen direct bij de keel grijpt en doodbijt. Dan is het toch wat sneller over. :7

Ik dacht dat het bij dergelijke dieren sowieso geen probleem was (en humaner) voedseldieren dood te geven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:14

Dat kan ook, maar ik fok zelf muizen dus ik heb ze hier levend zitten. Kan ze natuurlijk zelf eerst doodslaan maar dat zou alleen met die volwassen muizen kunnen, je hoort wel eens dat ze die kleintjes invriezen maar volgens mij is dat ook niet bepaald fijn...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:04

Het is heel gek maar toch went het wel (en eigenlijk is dat akelig). Ik dacht eerst dat ik zelfs de krekels niet zou kunnen voeren want ze "zingen" zo mooi....Bob krijgt ook sprinkhanen en die zijn helemaal prachtige (en hebben ook al echte grote ogen dus ik vrees dat ik ook al een paar herkenbare heb vrijgelaten omdat ik die een naam had gegeven...ik ben echt een sukkel wat dat betreft)

Nu zijn de wateragamen een stuk groter en laat ik de krekels gewoon los in de bak, ze moeten ze zelf maar zoeken en sommige zullen nooit gevonden en hun hele leven (2 weken o.i.d.?) uitleven in de bak.

Bob heeft in de winkel waar hij vandaan komt de dag voor wij hem ophaalden een pinkie gehad maar dat krijgt hij hier niet....dat gaat me echt niet lukken.

Saaarr

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:55

Dat herken ik, ik vondt krekels en sprinkhanen in het begin ook vreselijk maar nu doet dat me niets meer.

Mij varanen eten alleen dingen die bewegen dus dat is een nadeel, ik kan geen dood voer gaan geven..
Gelukkig eten ze niet zoo smerig als jou witbuikegel xD Alles slikken ze zeg maar naar binnen, mja of dat beest nog doorleeft daar binnen weet ik niet..
invriezen vindt ik zielig, die beesten proberen zichzelf nog warm te houden..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:18

Saaarr schreef:
Dat herken ik, ik vondt krekels en sprinkhanen in het begin ook vreselijk maar nu doet dat me niets meer.

Mij varanen eten alleen dingen die bewegen dus dat is een nadeel, ik kan geen dood voer gaan geven..
Gelukkig eten ze niet zoo smerig als jou witbuikegel xD Alles slikken ze zeg maar naar binnen, mja of dat beest nog doorleeft daar binnen weet ik niet..
invriezen vindt ik zielig, die beesten proberen zichzelf nog warm te houden..

Dat scheelt, dit is hoe hij een sprinkhaan eet

:')

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:26

haha geweldig :') dat geluid ook :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:47

Haha wat een vetklep ( mag er eigenlijk niet om lachen , zit toevallig net een film in de zelfde trant te kijken )
Wat een leukertje trouwens.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:52

Toen ik hem kreeg had hij echt flink overgewicht, is nu al een stuk minder gelukkig... zag gister weer een foto terug dat ik hem net had en hij was echt rond :')

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:07

haha een lekker dikkie :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:14

Zo was hij. Hij is nog steeds wel wat te dik, maar we zijn op de goede weg.

Afbeelding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:36

Zo die was echt dik inderdaad. Dan ziet hij er nu al een heel stuk beter uit! Hij zit wel heerlijk te peuzelen op het filmpje, maar inderdaad niet echt met subtiele tafelmanieren :+ .
Prachtig geworden dat terrarium zeg Polivy!
krekels die mooi 'zingen'?! Haha, ik haat dat geluid juist, zet ze 's nachts vaak buiten of in de wc met de deur dicht, anders hoor ik ze nog... Ook zijn ze zo irritant druk :') . Daarom heb ik denk ik ook weinig moeite om die beesten te voeren.
Sprinkhanen vind ik wel zielig, die zijn mooi, groot en rustiger. Maarja, dametje baardagaam is er zooo dol op...
Levende muisjes kan ik echt niet. Zit wel te denken aan diepvries. Toch wel goed voor het aanvullen van calcium e.d. na de rust, maar ben bang dat ze ze niet zullen willen als het niet beweegt, en dan zit ik weer met dooie muizen in de vriezer...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:42

Cerilene: wat bij mijn axolotls werkt (willen ook levend omdat ze op beweging reageren) is met een pincet het voer voor hun neus heen en weer bewegen. Dan pakken ze het wel :) Misschien dat jouw baardagamen een dode muis wel aannemen als je het met een pincet beweegt?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:49

Ja, dat kan ik wel proberen ja, dat helpt wel bij insecten in elk geval als ze die levenloos laten liggen, of als de katten er een hebben gekregen om mee te spelen (die eten ze nooit op, maar maken ze alleen dood). Wellicht de moeite waard idd...

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:01

Ik heb wandelende takken :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:14

Welke soort ?
Indische wandelende takken ?

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:16

Ja die heb ik :)

3 groene en 2 bruine :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:17

Leuk , kweek je ook ?
( gezien ze als ik me niet vergis max 1 jr worden)

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:28

Nou 3 van de 5 zijn er bij ons geboren, want de rest van de eitjes hebben we in de
tuin verspreidt.. :o

En mijn eerste tak, die is bijna 2 jaar gworden :j :j :j

Maar we bewaren wel wat eitjes, maar de rest doen we in de tuin bij de klimop.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:39

hihi fiffil dat was echt een dikkie <3

Pff gister bij me vriend heel veel aan zijn baardagaam gevoerd (er waren er ook al een paar dood.. )
we triggerde hem met wasmotten en dan gaven we een pinkie.. dus misschien is dat een idee cerilene??

Leuk leuk die wandelende takken die heb ik ook gehad
ik heb zelf nu een zooitje Extatosoma tiaratum zitten :P
niet om te zeiken, maar volgens mij mag je niet een niet inheems soort uitzetten.. :o

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:43

oh eeeew...wat een viespeuk dat egeltje, kan me voorstellen dat je dan niet staat te springen om toe te kijken wat hij met een pinkie doet....die sprinkhaan wordt ook eerst zorgvuldig aan alle kanten geplet...yikes!

Hier gaat het gelukkig 'hap, kauw, slok'. Ik heb de krekels eerder in een aquarium gehouden met plantjes en aarde...dan kon ik voor mezelf verantwoorden dat de agamen "biologisch gehouden" krekels kregen...maar dat was niet zo'n succes aangezien het nogal een 'gevang' was om ze dan weer te krijgen om te voeren (dus toen maakte ik mezelf maar weer wijs dat die "stress" ook weer niet bevordelijk was)...zoals gezegd...ik ben echt een sukkel met dit soort dingen :')

Wandelende takken vind ik ook zo leuk :)

Ik vraag me trouwens ineens af waar die voer-sprinkhanen oorspronkelijk vandaan komen. Zie je hier "in de natuur" wel eens een sprinkhaan zijn die meestal groen of bruin terwijl deze echt prachtig felgeel zijn met zwarte strepen en patronen....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:53

Egels eten echt zo asociaal als hij zit te eten hoor je 'm smakken aan de andere kant van de kamer. :')
Hij is het volgens mij niet zo eens met zijn dieet, hij probeerde al de fudge uit mijn kerstpakket te stelen _O-

Afbeelding

(Hij liet het overigens meteen weer vallen, het gaat hem vaak meer om het jatten. Hij steelt graag je spullen :') )

Heb nu ook zingende krekels (normaliter heb ik stille, maar deze komen ergens anders vandaan en maken schijnbaar wel geluid) ik vind het wel gezellig eigenlijk. Stoor me er iig niet aan, na een tijdje hoor je het ook niet meer.

Bij veel dieren werkt die truc met het pincet wel!

Het lijkt me nou niet helemaal de bedoeling om wandelende takken los te gaan laten in de natuur...

Volgens mij zijn die sprinkhanen gewoon treksprinkhanen en woestijnsprinkhanen uit Afrika.