Heerlijke foto's weer om te zien mendy jij heb volgens mij ook wel een flinke bak.
Roosje01
Geplaatst: 03-06-14 17:18
Zo schrok net wel even was met de gerries bezig schoon zand en nieuw eten enzo. Pakte ik hun huisje er even uit staken er tot mijn grote verbazing allemaal spijkers uit, vooral op de plekken waar ze hadden zitten knagen. Heb de zichtbare eruit getrokken met een tang. Gelukkig hebben ze zich er niet aan verwond. Vond het niet erg veilig heb het huisje bij martijn vandaan. Het is een houten met van dat schors achtige spul erop.
Albion
Geplaatst: 03-06-14 18:37
Oef dat is niet handig idd Wil je even een fotootje plaatsen van het huisje? Of een foto van internet, ben wel benieuwd welke dat is namelijk!
En thanks mijn bak is er een van 80 x ? iig de standaard maat die een aantal andere dames hier ook hebben
Albion
Geplaatst: 03-06-14 19:40
ik heb ook een bak van 80 Die van jou lijkt groter xMendy omdat ie op dat tafeltje met schuine poten staat, denk ik
stalmilagro
Geplaatst: 03-06-14 19:52
cool albion die verschil foto! om even een lang verhaal kort te maken .. 1 van mn gerbils word mama! zij is lilac gekleurd en papa is nootmuskaat .. dus als er liefhebbers zijn
@ Albion: Over het hoofd gezien @ Roosje: Ja dat had ik een tijdje terug dus ook! Bij deze:
Ze hadden het 'verandaatje' eraf geknaagd en daar staken allemaal spijkertjes uit. Die heb ik er dus ook van af getrokken.
Roosje01
Geplaatst: 03-06-14 23:51
Sorry was aan het werk even kijken of ik een link ofzo kan vinden zit even op mijn mobiel in me pauze nu.
Edit: lukt niet op mobiel maar op de site van queenies heet het huisje luka
LuckyLuna
Geplaatst: 04-06-14 14:28
Lieve Gerbil vrienden
Ik heb echt even jullie advies nodig!!
Één van mijn gerbils mist een nagel van zijn achtervoetje. Vannochten had ik eindelijk foto's gemaakt om hier te plaatsen en toen was alles nog goed. Vind het nu even belangrijker om eerst dit te plaatsen! wat zouden jullie hier meer doen? hij loopt normaal rent gewoon rond en ik mag nog aan zen pootje zitten
Dit is Levi nu een jaar oud. met hier al zen teentjes nog (kwart voor 10 vanochtend)
Dit is Levi nu, met een nagel minder (half 3 vanmiddag)
al vast bedankt
Laatst bijgewerkt door LuckyLuna op 04-06-14 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Is het die helemaal rechts? Ik zou me er denk ik niet te druk om maken, als hij gewoon rondloopt en eet? Misschien even loopradje (als je die hebt) eruit halen maar ik zou er niet te veel aan doen haha.
Apart misschien ergens achter blijven hangen met zijn nageltje. Als hij er verder geen last van heeft zou ik er niet teveel aan doen. Anders even de dierenarts bellen voor advies.
Heb ik ook een keer gehad met een gerbil in de opvang. Zolang het niet ontstoken is beestje gewoon lekker met rust laten en alleen even dagelijks kijken of het wondje rustig blijft. Als het ontstoken is dan even langs de dierenarts.
Ik zou me er nog niet te druk over maken het ziet er niet ontstoken uit oid. En als hij zich normaal gedraagt lijkt het me dat hij er ook geen last van heeft.
Heeft mijn gerbil ook gehad, als het niet ontstoken is, inderdaad niet erg. Gewoon laten rusten .
Albion
Geplaatst: 04-06-14 16:09
Ik zou het goed in de gaten houden. Misschien het toilet/zandbad even verschonen. Als het niet roder of dikker wordt kan het geen kwaad denk ik. Je gerbil ziet er gezond uit en hij kan de wond zelf wel schoon houden denk ik
Roosje01
Geplaatst: 04-06-14 19:03
Na mijn ontdekkingen van gister ga ik maar opzoek naar een nieuw huisje, gezien ze er nu ook aardig uitgegroeid zijn. En de halve achterkant eruit geknaagd is. Mijn vraag aan jullie wat is een veilig nieuw huisje voor mijn gerries. Liever niet duurder dan €20 gezien ze het tog kapot knagen. En graag iets met een plat dak.
Ja meeste daarom. Zit te twijfelen dit huisje vast weg te gooien met oog op veiligheid en momenteel zitten ze er tog niet vaak meer in. Behalve om het kapot te knage. Ze hebbe nu een nest gebouwd onder het plateau.