Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:36

Ik zou hem ergens los laten lopen waar hij nergens onder/achter kan. Wat ze vaak ook fijn vinden is een trui met zo'n zak voor, daar kunnen ze mooi inliggen en wennen ze vaak snel aan je. :j

Edit: Die van mij krijg ik ook niet onder de kast vandaan hoor, dus ik denk niet dat je dat echt kunt oplossen haha. :P

KarmaWitch

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:41

We hebben vaak een trui aan met een grote capuchon vinden ze allebei heerlijk. Maar ander ratje is nogal hyper en die sjouwt overal heen en loopt niet weg. We hadden gehoopt eigenlijk dat die ander hem na zou doen.
Kast staat nu tegen strak tegen de muur aan en krijg mij vingers er bijna niet plat tussen. Is dit voldoende?

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:23

Mijn mama heeft vers geperst appelsiensap gemaakt, niet gesuikerd. Zouden ze dat mogen? zo een paar lekjes? Of zouden ze dat maar niks vinden.. :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:35

Volgens mij zou dat wel mogen?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:51

Pff daantj daar ben ik nu ook zo bang voor.. Heb je je ratje inmiddels te pakken? Ik woon op kamers en heb echt 1001 plekken waar ze zich zouden kunnen verstoppen. Zit te overwegen om ze te leren dat ze niet van de bank af mogen, in ieder geval in het begin zodat ze eerst wat meer gewend raken voordat ik ze echt 'los' laat.

Ik heb gisteren mogen kiezen welke rittens ik wil. Het zijn 2 zwartoog dames, een husky en een marter:

AfbeeldingAfbeelding
:+:

De kooi staat inmiddels ook klaar, ik zit alleen nog te twijfelen of ik er nog een loopwiel in wil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:00

De kooi ziet er gezellig uit zeg!
Wanneer komen ze ??
Ik zou er wel een loopwiel indoen, misschien vindt eentje dat wel heel leuk en anders haal je 'm er weer uit :P

Kimba kon ik altijd op de grond laten lopen, overal onder laten kruipen die riep ik of ik tikte op de grond en dan kwam ze aangerend. Ze vondt het dan ook
hardstikke leuk.
Als ik kiara op de grond zet, rent ze onder het bed en daar gaat ze zitten en komt ze niet meer vandaan.. die vindt het duidelijk niet leuk.
dus die blijft op me bed/bureau.
De kleintjes heb ik wel een keer op de grond laten lopen dat ginng wel goed.. maar die willen te weinig de kooi uit om daar tijd voor te nemen :P

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:53

10 november mag ik ze ophalen, moet nog even geduld hebben dus :) Ik twijfel tussen een flying saucer en een silent spinner. Had voor mijn hamster een Karlie radje wat echt ideaal was, hoorde alleen maar nageltjes tikken op het hout. Maargoed, da's wel hout en dat lijkt me niet handig in combinatie met ratten.. Het is niet dat ik ze niet overal wil laten lopen, maar ik ben zo bang dat ik ze dan nooit meer terug vind haha.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:23

aah ik wil wat maken voor de ratten, wie heeft er ideeën? Ik heb al bedacht:
een hangmatje

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:11

Misschien staat hier nog iets leuks voor je? http://jollyrats.nl Ik heb laatst de kruisbuis gemaakt; veel werk, maar wel gaaf!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:14

Ja we hebben hem weer te pakken. Hij heeft nou nog genoeg plekjes waar hij zich zou kunnen verstoppen maar nergens achter meer tenminste :)

Gezellige kooi.
Onze ratten zitten alleen 's nachts en wanneer wij er niet zijn in de kooi, de rest van de tijd hebben ze een huge kooi en dat is ons huisje xD Heel klein appartementje :)

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:43

Hoi bokkers ! wat komen er toch een leuke ratjes voor bij :D!
Mijn 4 dumbo ratjes zijn helaas overleden, en wil binnekort weer nieuwe ratjes nemen het zijn zo'n leuke beestjes!
Weet iemand mischien een goeie fokker in de buurt van eindhoven?:) Had mijn vorige ratjes overgenomen van een kennis.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:11

CelineZilko: ik weet geen fokkers in de buurt van Eindhoven, maar er zijn ook opvangs, die "in de buurt" liggen... :)

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:13

Banjer schreef:
CelineZilko: ik weet geen fokkers in de buurt van Eindhoven, maar er zijn ook opvangs, die "in de buurt" liggen... :)

Ja opvangs kan natuurlijk ook ! wist even niet zo goed hoe ik het moest verwoorden haha.
Haal ze liever niet bij een dierenwinkel heb vaak bij dierenwinkels met andere dieren gehad ( hamster, cavia ) dat ik ze zwanger kreeg, of met ziektes,

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:22

Heel verstandig, dat je niet naar een dw wil gaan... :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:26

Ik heb mijn ratjes gereserveerd bij het Rattenhuis, die zitten in Bergeijk. Misschien vind je dat wat?

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:28

Vanillia schreef:
Ik heb mijn ratjes gereserveerd bij het Rattenhuis, die zitten in Bergeijk. Misschien vind je dat wat?

Ik zou eens even googlen of ze mischien een site hebben en daar even op kijken! Bedankt,

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:29

www.hetrattenhuis.nl is de website. Ze hebben momenteel geloof ik nog een aantal mannetjes zitten die per 10 november mogen verhuizen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:43

hmm... Het Rattenhuis... daar ben ik minder gecharmeerd van... fokken o.a. met ratjes zonder stamboom, of met onvolledige stamboom....

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:47

heb geprobeert op de site te kijken maar snap er de ballen niet van! haha of het nou aan mijn computer licht kan ook.. als ik wat open krijg ik wit beeld.

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:47

Banjer schreef:
hmm... Het Rattenhuis... daar ben ik minder gecharmeerd van... fokken o.a. met ratjes zonder stamboom, of met onvolledige stamboom....

hmm idd? dat is minder ja...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:18

aahw wat ik vandaag toch zag ik de dw...
2 mannelijke ratjes van denk net 3 week oud.
Echt heel sneu, helemaal te trillen.

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:38

Pff zielig zeg... Een meisje van mijn klas vertelde mij gister ook dood leuk dat ze twee nieuwe ratjes had van 4 weken oud, vind dat nog erg jong...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:09

Kan ik me voorstellen Banjer, maar ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem. Neem bijvoorbeeld Rattery Blazed Amigos, daar zitten stambomen bij die gewoon 1 grote onzin zijn. Daarnaast is een stamboom geen garantie dat het ratje niet ziek wordt.. Juist door dingen als lijnteelt (inteelt) heb ik echt mijn twijfels bij ratteries die zogenaamd alleen maar met ratten met een stamboom fokken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:01

het verhaal achter Blazed Amigo's ken ik ook ja... ;)
Wat mij vooral stoort aan Het Rattenhuis is dat ze fokken met ratjes die bij een van de grootste broodfokkers weg komen... en als er een ding is waar ik een hekel aan heb, is het wel de broodfok... (al moet ik wel eerlijk zeggen dat de broodfokker een van de "betere" broodfokkers is en dat hij ook altijd bereid is om te helpen als er bv. een rattery is met een nestje dat een pleegmama nodig heeft... ze hoeven hem maar te bellen en hij staat voor ze klaar, terwijl ze echt niet altijd even vriendelijk over hem spreken)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:01

even een andere vraag:
wat voor bodembedekking heeft jullie voorkeur?
ik zoek iets wat niet stoffig is, lekker zacht is,wat goed absorbeert en geurtjes tegen gaat en wat ik niet online hoef te bestellen maar wat overal makkelijk te krijgen is.