cinniz123 schreef:kiwiwitje schreef:Je zou eens kunnen kijken of ontstoren daarin verschil zou maken. Geloof dat tannetje dat doet.
Wat is ontstoren?
Thanks iedereen t is me duidelijk.
https://www.nmlhealth.com/vaccineren-op ... met-beleid
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cinniz123 schreef:kiwiwitje schreef:Je zou eens kunnen kijken of ontstoren daarin verschil zou maken. Geloof dat tannetje dat doet.
Wat is ontstoren?
Thanks iedereen t is me duidelijk.
cinniz123 schreef:Gelukkig alles weer goed kiwi.
Hoe is t met je andere kind dr pootje?
Leuk weer al die pups!
Die van jouw warboel wat een leuk ding![]()
Castreren kijk ik aan wat nodig is en altijd eerst chemisch voordat ik helemaal de stap zet.
Teven ben ik inmiddels van op terug gekomen….
Mijn ervaring tot nu toe is dat ze zich vaak fijner voelen als ze gesteriliseerd zijn.
Skitt gaat dus ook onder t mes aankomende maand.
Guapa is zo ontzettend opgeleefd na dr sterilisatie die was echt een sagootje en nu rent ze weer volop rond met haar zusje.
CupCakes_ schreef:Toch ben ik het niet geheel eens met je Kim over alleen Castreren bij medisch noodzakelijk.
Ik neem als voorbeeld Jip. Die hebben we eerst chemisch gecastreerd, want hij was echt niet te houden. De chemische was uitgewerkt en de hormonen kwamen in alle hevigheid weer terug, dat was ècht geen pretje. Hij was niet te hanteren buiten, ondanks dat we trainde tot dat we een ons wogen. Dus ik ben heel blij dat we hem gecastreerd hebben zonder medicinale reden.
CupCakes_ schreef:Toch ben ik het niet geheel eens met je Kim over alleen Castreren bij medisch noodzakelijk.
Ik neem als voorbeeld Jip. Die hebben we eerst chemisch gecastreerd, want hij was echt niet te houden. De chemische was uitgewerkt en de hormonen kwamen in alle hevigheid weer terug, dat was ècht geen pretje. Hij was niet te hanteren buiten, ondanks dat we trainde tot dat we een ons wogen. Dus ik ben heel blij dat we hem gecastreerd hebben zonder medicinale reden.
IMANDRA schreef:Ik ben in ieder geval blij dat ik dat bij mijn fokker helemaal zelf mag beslissen. Want volgens mij liggen de medische meningen over de gevolgen nogal uiteen. Dus ik laat me straks gewoon adviseren door een DA, duik in de research en dan zien we wel weer.
Volgens mij kan je zo'n clausule als fokker ook niet hard maken? Je kan het erin zetten, maar de eigenaar mag met de hond doen wat die wil toch? Daar heb je als fokker niets over te zeggen?
De honden van mijn ouders zijn altijd gewoon gecastreerd. Ook reuen. Nooit problemen mee gehad. Of ik het zelf doe weet ik dus nog niet.
IMANDRA schreef:Ik ben in ieder geval blij dat ik dat bij mijn fokker helemaal zelf mag beslissen. Want volgens mij liggen de medische meningen over de gevolgen nogal uiteen. Dus ik laat me straks gewoon adviseren door een DA, duik in de research en dan zien we wel weer.
Volgens mij kan je zo'n clausule als fokker ook niet hard maken? Je kan het erin zetten, maar de eigenaar mag met de hond doen wat die wil toch? Daar heb je als fokker niets over te zeggen?
De honden van mijn ouders zijn altijd gewoon gecastreerd. Ook reuen. Nooit problemen mee gehad. Of ik het zelf doe weet ik dus nog niet.
IMANDRA schreef:Is dat dan een andere vorm van contract? Dat je niet de volledige eigendomsrechten krijgt indien er zo'n beding in staat? Bedoel, natuurlijk is dit een theoretische discussie want dat is bij ons sowieso niet aan de orde. Maar wel interessant.
@Cinniz: ja zo kijkt mijn fokker er ook tegenaan. Als wij de pup hebben gekocht mogen we er mee doen wat we willen. Wel casteren, niet castreren. 100% onze eigen keuze.