Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:52

Dat klinkt ook wel als iets voor Ravi

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 12:35

Sinds ik t voer is Chick veel minder gefixeerd op voer. Dat vind ik al een vooruitgang :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:45

Voor Popo is het vooral om te kijken of hij minder last krijgt van misselijkheid (af en toe in de ochtend) en zijn algehele weerstand misschien iets beter wordt. Hij heeft nu bijvoorbeeld af en toe wat te veel prut in bij zijn ogen. :P
Poep is gelukkig altijd goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 12:46

Voor misselijkheid in de ochtend, chick heeft dat ook, geef ik savonds bij t voer johannesbroodpitmeel of Psylliumvezels. (of een combi hiervan) Heb t bij chick niet meer zonder gedurfd :o Dus weet niet of t op alleen veendrenk ook genoeg is. Geen ervaring mee. :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:50

Ravi heeft EPI en beschadigde darmen dus zijn ontlasting is altijd een probleem. Al krijgt hij blijkbaar genoeg voedingsstoffen binnen de vetklep :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 12:53

hahahaha _O-

Ik gebruik hier psyllium ook om te zorgen dat ze wat beter op gewicht blijven :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:54

kiwiwitje schreef:
DatBenIkNou schreef:
kiwiwitje één van mijn doodles is erg gevoelig voor Giardia en sowieso gevoelig op darmen. Ik had nog noot gehoord van Veendrenkstof, heb je daar goede ervaringen mee?

Met giardia geen ervaring :P Maar veendrenkstof werkt om de darmbalans op orde te krijgen.

Nu kan ik een heel verhaal tikken :P Maar hieronder staat alles wel uitgelegd :)
https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... kstof.html

oliebol had ik dat eerder geweten had ik het mee besteld voor elvin die heeft opzich geen jeuk maar kan wel enorm rode oksels en hals hebben.
Fijn hoor naakthonden,je ziet alles.
Ook bij hem hebben we al van alles uitgesloten maar nog niet kunnen vinden wat het nou precies veroorzaakt dus heb het zolang hij geen last heeft zo gelaten.

Simoonzel die opmerking hoor ik vaker hoor :')
Maar geloof me een goed onderhouden poedel/doodle daar ik me hand echt niet voor om!
Heb wat poedels weg staan knippen tijdens en na mijn stage!
Showmodel is helemaal gaaf om te doen!
Heb wat topknots in staan binden van een leeuwen toilet haha.

Maaaar eerlijk is eerlijk guapa is wel erg makkelijk :+

Training was grappig die van mij ging gelijk binnen zitten schijten,lekkere binnenkomer _O-
Boem stempel staat ‘ trutten hondje met kleding,die alleen maar op de kattenbak gaat’ :D
Maar ze deed de volg echt super goed dus denk dat die stempel al wel iets vervaagd is.
Maar de zit....vergeet het maar.
Je denkt toch niet dat ze met haar blote kont op de grond gaat zitten :wave:
Heb het met parel ook nooit goed voor elkaar gekregen maar die deed tenminste nog alsof,net niet zitten en met lig ellebogen van de vloer :')

Wel weer jammer dat er altijd mensen zijn die niet luisteren....laat de honden niet spelen met elkaar voor de training en houdt je eigen hond bij je want sommige honden zijn er niet van gediend en wat gebeurd er .....juist..... mevrouw doet haar jas aan en en haar hondje stormt op guapa af die dat gewoon heel spannend vindt.
1 van de begeleiders van de training heeft hond maar gepakt en zei ik haal hem wel weg want guapa vind het wel heel erg spannend. >;)

Ik ben juist op training gegaan vanwege het voorval met die lompe flatcoated die haar omver liep en ze nu dus aanslaat naar iedereen die op haar af komt.
Misschien moet ik het los laten maar kan me er soms zo aan irriteren.
Vd week ook weer zo’n dwaas die zn hondje met flexi op parel in laat klappen,pleur gewoon op!
Mijn honden lopen ook aan een flex maar met passeren gaan ze gewoon in het gereel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 13:01

Onthouden voor de volgende keer :D :P

Fijn dat de training goed ging! Maar wel jammer dat er zulke idioten tussen zitten. Misschien een idee voor de Yellow alert bone?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:17

DatBenIkNou schreef:
kiwiwitje één van mijn doodles is erg gevoelig voor Giardia en sowieso gevoelig op darmen. Ik had nog noot gehoord van Veendrenkstof, heb je daar goede ervaringen mee?

Ik heb dit geprobeerd omdat AJ wat geconstipeerd is. Daar hielp het redelijk tegen. AJ is daarnaast ook wat gevoelig, maar naast het feit dat zijn vacht echt belachelijk zacht werd, heb ik geen verschil gemerkt.

Het is ook heel duur om elke maaltijd bij te geven en ivm constipatie heeft hij dat wel nodig.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:23

kiwiwitje schreef:
Onthouden voor de volgende keer :D :P

Fijn dat de training goed ging! Maar wel jammer dat er zulke idioten tussen zitten. Misschien een idee voor de Yellow alert bone?

Ja ga ik doen!

Ja yellow alert heb ik wel over nagedacht toen elvin gegrepen was en naar alle grote reuen liep te grommen maar weet je wat het is....die mensen waarvoor je dus juist zoiets neemt snappen het toch niet.
Ik bedoel als je al zo dom bent je hond door andermans lijnen heen te laten rennen en de honden taal niet snapt dan snap je zo’n lintje ook niet.
De meeste hier uit het topic die serieus met hun honden zijn hebben zo’n waarschuwing waars niet nodig want je zorgt bij voorbaat al dat zoiets niet gebeurd,toch?
Maar misschien denk ik te moeilijk?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:26

Nee hoor. Ik heb er ook voor gekozen om niet met zoiets rond te lopen omdat ze het toch niet snappen. Tegenwoordig begrijpen veel mensen hondentaal niet meer en je zal je nog verbazen over hoeveel honden, hondentaal niet meer begrijpen.

Iedereen kan zeggen wat ie vind over Bodhi, maar die gaat niet als een idioot op 10meter afstand al naar een andere hond staan blaffen. Die kan andere honden negeren als de andere hond geen aanleiding geeft tot … (en voldoende ruimte, uiteraard!)
Uiteraard train ik door en hoop ik dat het ooit helemaal over gaat. Maar ik heb mijn hond niet zo aangeschaft en ook niet zo opgevoed. Dat is gekomen door van die achterlijke honden met hun baasjes. En ik moet nu maar gewoon zien te dealen met een hond die een trauma heeft. En maar van jan en alleman de stempel 'vals' krijgt. Kan daar zo boos om worden.

Sorry. Ik ben echt in leesstand want het is me allemaal te veel tekst op t moment.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 13:29

Je kan flyers bestellen en die gelijk uitdelen in de les :P
Misschien valt dan t kwartje Cinniz!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:33

Mooi dat het goed ging hoor Cinniz. En ik snap je frustratie. Sommige mensen leren het ook gewoon nooit. Bij mijn puppycursus moest je verplicht eerst een theorieles volgen over o.a. hondentaal en de regels van de hondenschool. Altijd kort aangelijnd en je hond niet naar anderen toe laten gaan bijvoorbeeld... Vervolgens sta je naast het veld te wachten tot de les begint en laat iedereen zijn jonge labrador over je pup heen denderen.
Gelukkig is het personeel er wel fel op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:37

kiwiwitje schreef:
Je kan flyers bestellen en die gelijk uitdelen in de les :P
Misschien valt dan t kwartje Cinniz!

Haha ja maar ik zit maar met 4 in de les en niet dicht in de buurt van waar ik woon
Als ik mn salon klanten meepak heb ik er al iets meer maar of me klanten dan nog terug komen :')

Het grootste probleem zit hem in die mensen die hier rond lopen en om die nou allemaal aan te spreken/flyer in hun hand te douwen _O-

Maar ik blijf positief hoor met elvin is het ook goed gekomen.
Alleen laatst toen hij zich kapot schrok van een zwarte lab die ineens begon te stuiteren gromde hij maar dan corrigeer ik hem en loopt ie zonder mokken door.

Ik heb trouwens training met clicker maar het viel de instructrice gelijk op dat ik guapa normaal op stem train(in hoever je het trainen kan noemen)en dat klopt wel,als ik met 3 honden loop gaat het ook op naam zelfde als met 2span voor de wagen :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:38

Simoonzel schreef:
Mooi dat het goed ging hoor Cinniz. En ik snap je frustratie. Sommige mensen leren het ook gewoon nooit. Bij mijn puppycursus moest je verplicht eerst een theorieles volgen over o.a. hondentaal en de regels van de hondenschool. Altijd kort aangelijnd en je hond niet naar anderen toe laten gaan bijvoorbeeld... Vervolgens sta je naast het veld te wachten tot de les begint en laat iedereen zijn jonge labrador over je pup heen denderen.
Gelukkig is het personeel er wel fel op.

Nou die hadden wij afgelopen maandag ook gehad en des betreffende vrouw zat ook in het lokaal erbij dus indd wat je zegt sommigen leren het denk ik gewoon nooit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 13:57

Ik stop ze in de bestellingen mee in de doos! Dus als jullie merken/bedrijven weten die graag flyers doneren voor bestellingen vind ik t ook leuk :P

Met trainen krijg je veel goed gelukkig. Dat scheelt al een hoop.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:17

Afbeelding
Ik heb bij Skye zo’n waarschuwings sleeve aan de riem zitten. De mensen die het gele lintje principe niet kennen, kunnen vaak wel lezen. Bij mij staat er dus heel groot ‘afstand houden’ op.
Heb het idee dat dit beter werkt als alleen een geel lintje, ook al zijn er nog steeds mensen die dan denken dat het niet voor hun geldt..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:37

Vandaag voor het eerst weer training gehad sinds de kerststop. Ging bagger, Mila beheerst eigenlijk alle oefeningen perfect maar op het veld ging ze er weer vandoor tijdens het los volgen. Frustrerend. Over twee weken hebben we examen, ik ga ervan uit dat we het niet halen, ze is misschien te jong en te reactief op alles om haar heen.
Nu aan het twijfelen waar ik goed aan doe, of behendigheid waarbij ze haar energie kwijt kan of speuren, waarbij ze haar energie op een andere manier kwijt kan maar haar opwinding niet zo hoog wordt. Ik neig naar het laatste, ze pakt tijdens het wandelen ook regelmatig een spoor op, van een kat, laatst van haar vriendinnetje of een bal die in de struiken ligt.

Ook wil ik een cursus speciaal gericht op het hier komen doen, maar dat is een vrij korte.

Wat vinden jullie?

Heb mijn fietsstang ook binnen, straks even proberen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:39

Al eens geprobeerd om kleinere stukjes 'los' te doen op het veld en dan uitbundig belonen. Dat zie ik vaak bij de andere cursisten, en voor mij is dat ook een valkuil. Te snel te ver willen en dan verliezen ze hun interesse/aandacht en gaat de hele oefening mis. Eigenlijk moet je het punt zoeken om dat voor te zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:09

Ik ben ook even wat meer in de meeleesstand. Het zijn wel erg veel berichten op het moment :=

Anna79, misschien even privé in gesprek gaan met je instructeur? Ik vond het sowieso moeilijk iets te bereiken in zo'n puppygroep met al die drukke honden om je heen. Het kost echt wel even voordat je hond het beheerst in die drukte.

Cinniz, ik ben wel vrij hard naar honden die niet leuk op die van ons af komen rennen. Die van ons vinden het niet zo erg dus daar hoef ik mij minder druk over te maken. Maar honden die ik niet vertrouw krijgen gewoon een knie of voet tegen hun lijf geduwd. Dat ga ik echt niet riskeren en het is niet mijn verantwoordelijkheid om andermans hond heel te houden. Daar zorg je zelf maar voor. Die lintjes hebben denk ik weinig zin. Type mens dat zn hond op andere honden af laat vliegen zal toch niet weten wat het betekent :=

Dexter en ik zijn weer terug van een 10km rondje bikejoren. =:) Ging super. Heel nieuw stuk bos ontdekt met flink wat heuvels dus was voor ons allebei zwaar. Nu maar even een calorieënbom erin voor hem en dan in coma in de bench :Y)

Morgen gaan we weer naar de schaapjes toe dus hij moet goed bijkomen (mentaal vooral). :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:15

Denies, ze kan keurig los volgen zolang ik inderdaad haar aandacht houdt, vandaag vergat ik een voertje in mijn hand te houden... Normaal gaat dit onderdeel dus wel goed. De uitdaging ligt in de oefening apporteren en terug plaats sturen, hierbij gaat ze er steeds van tussen. Thuis gaan deze oefeningen goed maar op een veld vol honden vindt ze het leuker om daarmee te gaan spelen :+
De instructeur gaf aan ook geen oplossing te weten. Ik ga kijken of zo'n recall cursus effect gaat hebben hierop. Ze is in het algemeen heel reactief, dus het lijkt me sowieso goed. Het is alleen zo irritant dat je weet dat je hond het snapt en kan, maar dat ze op cursus er weer vandoor gaat :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:16

Moeilijk Anna! Hoewel je dan echt wel verder bent dan ik haha. Als ik met volgen een hond tegen kom ben ik Popo meteen kwijt hoor. Ik maak me denk ik ook wel schuldig aan wat Denise zegt. Ik zal volgende les eens proberen het aantal passen dat ik zijn aandacht heb te tellen en steeds met 1 of 2 passen uitbreiden. Ik werk nu namelijk niet zo gestructureerd en ben hem dan tussendoor een paar keer "kwijt" (gelukkig hangt de riem eraan hehe).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:21

Zo, wat gaat het hard hier zeg. Wordt weer een lange bij lees post, hier komt ie haha:

Veel plezier en succes op show Zoe

arabella
Super bedankt voor het lieve aanbod! Ik ga vandaag contact opnemen met de trimsalon die kim aanraadde, maar wat ik al begreep duurt het wel soms even voor je aan de beurt bent, wat ook niet erg is hoor, maar dan lijkt het me echt heel fijn om ook eens tot jou te komen in de tussentijd en d’r dan bv. ook kennis te laten maken met een waterblazer. Ik ga je even een pb’tje doen. Echt onwijs bedankt voor het lieve aanbod. En wat leuk zeg dat je Gioia ingeschreven hebt voor detectie! Heel erg benieuwd hoe jullie dat gaan vinden. Dat lijkt me ook wel leuk om de toekomst te proberen met Arya.

Anna
Buwhaha dat kan idd haast niet verder uit elkaar liggen nee. Maar vind het wel echt onwijs lief dat je het aangeboden hebt! En lastig hoor wat de cursus betreft. Nu is zo’n eerste les na vakantie te hebben gehad sowieso ook weer even ‘inkomen’ denk ik. Merkte ik met Arya ook. Ben ook benieuwd bij ons hoe het overmorgen weer gaat, de 2e keer. Je kunt altijd misschien eens een probeer lesje mee doen met behendigheid of speuren om te kijken hoe dat gaat? Het kan goed zijn dat gehoorzaamheid gewoon nu even niet het goede moment is. Imo kun je dat ook op een later tijdstip altijd weer oppakken als je wilt namelijk. De cursus die gericht is op het hier komen is misschien dan ook juist even goed voor tussendoor nu omdat het kort is. Maar in principe zou ik deze cursus wel nog afmaken met het examen wat zo kortbij is. Als je daar niet voor slaagt, is niet erg toch. Die ervaring nemen jullie wel weer mee en het is denk ik toch betaald ook al he? Dus kwaad doet het denk ik niet, alleen vind je het zelf dan jammer als je niet zou slagen. Maar ik zou dan proberen mee te nemen wat je nog kunt, ondanks dat het dan ook met momenten niet lekker gaat.

xxDiandraxX
Ook een heel lief aanbod, dankjewel! Arabella woont op zo’n 15min afstand van mij dus dan is Tilburg met 1,5u verderop ook nog wel een behoorlijk ritje hihi. Maar heel erg bedankt toch hoor!

cinniz
Wat balen zeg dat die osteo zo vol zit en je gevoel als eigenaar zijnde zit vaak goed hoor. Als je het idee hebt dat er idd toch iets niet lekker zit nu, ondanks dat ze gelukkig wel weer wat actiever is, is het wel goed van je dat je nu verder kijkt. Ik hoop dat een osteo jullie kan helpen en dat je op kort termijn eentje vind waar je terecht kunt! En wat grappig van dat zitten, dat ze dat niet fijn vinden haha! Op zich snap ik het ook wel hoor, zonder vacht en met naakte huid op verschillende ondergronden gaan zitten, brr. Voor de training spelen vind ik ook niet prettig want dan zijn ze soms helemaal opgefokt terwijl er nog genoeg gevraagd wordt erna en je de focus nodig hebt. Na de training werkt ook niet ben ik onlangs achter gekomen nadat we Arya en d’r vriendinnetje Joy (zitten bij elkaar in de groep) buiten in het speelveld nog hadden laten spelen. Dan is Arya’s ‘emmertje’ echt vol na een uur les, begrijpelijk ook wel, en moet ze eigenlijk gewoon naar huis. Ze was veel te fel met spelen wat ze normaal niet is eigenlijk, dus duidelijk een uiting van overprikkeld zijn. Leer voor de volgende keer haha. Maar snap dat die situatie heel vervelend voor je was ja.

xDenies
Is ook klote hoor Denies. Zoiets krijg je er zo moeilijk uit. Ik ken dan de andere kant vh verhaal. Onze Rex was dan idd zo’n idioot die naar alles stond te blaffen. Vond ik ook echt niet fijn hoor, maar we kregen het er gewoon niet uit omdat de angstagressie er te diep in zat - zal ooit toch iets zijn gebeurd toen hij tussen de 0-1 jaar was (toen ik ‘m nog niet kon) denk ik en hierdoor ook trauma wat wij met onwetendheid bevestigd hebben. Die angst hebben we er nooit meer uitgekregen, ook met hulp van kynologische instructeurs niet en heel hard trainen. Had ik graag anders gezien ook, want dit was voor hem niet fijn wandelen in de wijk en voor ons en anderen ook niet (wij probeerden ook echt zoveel mogelijk rekening te houden met iedereen hoor, maar in een druk bewoonde wijk met veel honden kwamen we gewoon regelmatig wat tegen ondanks lopen op rustige tijden. En ja, dan stond hij dus idd als zo’n idioot te blaffen en daar voelde ik me ook echt altijd rot over). Met Arya nu oefenen we echt veel met het negeren van andere honden, sowieso aan de lijn nog meer, omdat ik dan ervaren heb hoe het als eigenaar zijnde van zo’n hond is en dat ook echt niet wil. Gelukkig reageert Arya tot nu toe ook eigenlijk niet op zo’n honden als Rex en probeer ik nu ook zoveel mogelijk honden aan de lijn hier te ontwijken want het gros hier zijn kleine hondjes en die vallen ook naar alles uit. Maar soms zijn er wel twee kanten aan het verhaal, want ik was dus de eigenaar van zo’n hond, maar ik vond het ook echt heel rot hoor dat hij zo deed buiten en naar andere honden, maar hij moest toch wel echt plassen en poepen en ik had de mogelijkheid helaas niet om met hem overal naartoe te karren zoals ik nu met Arya wel doe met de auto of in de tuin alles te laten doen ivm mini tuintje en tussenwoning en eventuele stank overlast die je toch creëert dan of je moet dagelijks alles staan schrobben buiten. Ik liep wel altijd zsm weer door en bleef niet staan treuzelen als andere honden in het gezichtsveld waren, maar ook dan konden we toch niet alles ontwijken in een drukke woonwijk. Het laatste jaar, doordat Rex volledig doof was, kon ik dan weer echt heel relaxed lopen met een losse lijn omdat hij de andere honden al niet meer hoorde en ik qua zicht zelf al veel kon zien vooruit en daarop kon reageren door achter auto’s langs te lopen enz zodat hij ze niet zag (op plekken waar hij zonder gevaar voor zichzelf en vooral anderen los kon, ging hij los en dan was alles koek en ei natuurlijk en luisterde hij ook super dus hij kon gelukkig af en toe wel dit ook doen). Ik heb in ieder geval altijd geprobeerd om de mensen zo min mogelijk last te bezorgen, en ging ook niet kort langs anderen af. Ik stak altijd de straat over of ging een ander straatje in als ik wat tegenkwam enz. Maar als hij wat zag, dan ging hij idd ook tekeer helaas. Voor ons ook een heel leerproces geweest en iets wat ik met me meedraag nu tijdens de opvoeding van Arya. Echt rot als jij dan degene bent aan de andere kant vd stoep met een hond die dan door nare ervaringen weer heel extreem kan reageren op een hond als mijn Rex bv. Ik hoop dat je het met trainen nog eruit gaat krijgen, maar je ziet in ieder geval al vooruitgang niet? Dat is gelukkig wel al heel mooi. Gaat hopelijk helemaal goedkomen! Ik vind het wat dat betreft echt ruk om zo'n woonwijk te zitten hoor. Zoveel honden overal, jeetje...

DatBenIkNou
Ondertussen een adresje gevonden via KimD wat redelijk in de buurt zit dus daar ga ik een afspraak maken. Dus als het goed is ben ik voorzien, maar bedankt voor het meedenken! Met google vind ik zeker genoeg in de omgeving, maar het ging mij erom dat ik een adresje vond waarbij ik van mensen die ik vertrouw omdat ik weet dat ze zelf ook hun honden niet bij de eerste de beste achterlaten. Ik heb in m’n stage tijd als paraveterinair ook bij pensions stage gelopen en ook hierbij wat trimsalon ervaringen meegekregen omdat zij dat daar ook aanboden aan klanten. Hierdoor gezien hoe vreselijk slecht mensen achter gesloten deuren om kunnen gaan met honden van anderen, dus ik ben echt huiverig om zomaar een voor mij vreemde trimsalon te benaderen. Dus vandaar ik liever een plekje vond via iemand binnen het honden wereldje waarvan ik wel durf te zeggen dat als zij hun honden daar met een gerust hart achterlaten, ik dat dan ook kan doen. Er ligt tegenwoordig op ongeveer elke hoek een trimsalon hier in de omgeving, dus in dat opzicht keus genoeg, maar daar ben ik een beetje voorzichtig mee hihi.

Simoonzel
Ja, het lijkt ineens heel snel te zijn gegaan haha! En ik denk dat ik overall niet mag klagen. We hebben ook echt momenten dat ik er even doorheen zit hoor, maar dat ligt meer aan mezelf als haar, en dat er dingen zijn die ‘fout’ gaan en/of die ik graag anders wil zien, maar ik moet ook niet vergeten dat ze toch nog jong is. En daar kan ik me natuurlijk niet achter gaan verschuilen; ‘dat ze jong is’, maar ik denk wel dat ik soms ook misschien teveel verwacht omdat ik dan teveel op de ‘slechte’ dingen blijf focussen ipv kijk naar hetgeen wat ze eigenlijk echt al netjes doet voor haar leeftijd. Zijn wederom issues die ik zelf heb en het opvoeden van Arya maakt me daar heel bewust van, dus het is voor mij wel ook echt een goede les allemaal. Als ik zie dat ze bv. Met de cursus in principe heel goed meekomt met de groep, waar zij de jongste van is met 6 maanden, en in gedachten houdend dat ik als begeleider zijnde veel fouten maak nog omdat het volgen van cursussen voor mij ook nog helemaal nieuw is en ze het met de instructrice nog zoveel beter doet, denk ik zeker niet dat we mogen klagen. Ik heb alleen soms moeite met het in de praktijk brengen buiten, maar dat zijn leerprocessen en die horen er ook bij hihi. We zijn in ieder geval er zoveel mogelijk mee bezig, zonder haar hopelijk te veel te overprikkelen, en dat is denk ik wel al wat waard. Op dagen dat het minder lekker gaat, probeer ik de dag erna wel weer met goede moed te beginnen en niet te blijven hangen in het negatieve gevoel van de dag ervoor. Gaat soms ook niet altijd even lekker, zoals toen ze laatst dan 3x in de poep gerold had op 2 dagen tijd> toen was ik er echt even helemaal klaar mee, lol. Ik hoop dat andere mensen ons onze foutjes kunnen vergeven als ze toch nog eens ergens naartoe gaat in een losloop gebied, zodat we kunnen blijven oefenen en trainen. Ik probeer in ieder geval wel echt actief m’n best te doen om anderen niet tot last te zijn buiten. En wat handig toch als je dat zo thuis zelf kunt doen dan en een trimtafel in huis hebt kunnen maken. Zo fijn dat Popo zo’n goed gevoel heeft bij de trimsalon, dat is met een poedel wel o zo fijn ja. Benieuwd hoe die veendrenkstof het gaat doen bij Popo. Ik ga ‘m denk ik ook meebestellen als ik de volgende bestelling plaats binnenkort. Heb nog wel wat dingen uit het kerst pakket, maar het ‘normale’ spul wat ik bestel begint op te raken, zeker nadat ik gister een klein pakketje maakte voor de herder van m’n schoonzus. Die heeft een heel zwak maag/darm systeem, dus ik dacht dat deze snacks wel eens goed waren om te proberen omdat ze op andere dingen vaak reageert. Ik had d’r een zakje ganzen vleesstrips gegeven omdat ze dat vlees nog niet eerder heeft gehad en een paar bullepezen. De trainers die ik altijd bij me heb, komt ze ook onder het wandelen halen want die vallen ook in de smaak haha.

Die theorieles is idd handig en ook al kun je heel veel niet diep behandelen, je leert er altijd Iets van. Maar meestal zijn de mensen met probleem honden, mensen wat niet naar hondenscholen gaan en die bereik je er dus niet mee. Hoeveel mensen die ik al niet sprak dat ze cursus maar onzin vinden. Ok, ik heb de pup cursus ook niet afgemaakt, maar ben wel door blijven trainen met Arya thuis en heb erna wat lessen gevolgd met de overgangs cursus en dan nu gestart met eg1, dus we blijven wel doorgaan. Maar dat doen die mensen dan ook niet.

Kwam tijdens de wandeling toenstraks een tante tegen van me, met hun oudje van 14 jaar en zo kon ik even goed oefenen met Arya door haar proberen zo rustig mogelijk bij me te houden als ik met iemand praat terwijl er dan een andere, vreemde hond bij is. Ze hebben wel even gesnuffeld aan elkaar en Arya heeft 2x even zo'n uitdaag-blafje, zoals ik het noem, gedaan omdat ze aandacht wilde en naar die hond toe wilde (die ook wel eens bij haar kwam snuffelen). Maar de rest van de ongeveer 15min durende 'bijeenkomst' heeft ze relaxed naast me gestaan en gezeten en af en toe mocht ze even snuffelen tussendoor, als ze maar niet ging trekken. Dus eigenlijk mocht ik niet klagen, vind ik. Ik vond het jammer dat ze een paar x dat blafje eruit gooide, maar het is natuurlijk ook spannend als je langere tijd stil staat op 1 plek en je moet je dan gedragen als 6 maanden oude pupsel. De konijnfilet stukjes hebben hier dan wel ook een grote rol in gespeeld want ik heb veel beloond (op voorhand ook al sorry gezegd tegen m'n tante als ik tussen het geklets heen praatte omdat ik met Arya bezig wilde blijven want dit was gewoon een oefen/train moment). M'n tante zei in het begin wel al meteen (omdat ik toen idd snoepjes gebruikte om d'r focus te krijgen en houden en d'r te laten zitten met die interessante hond op korte afstand) 'oh die is wel gefocust op de snoepjes he'... (ik zie die kant vd familie niet veel, precies om redenen als dit; dat ze echt irritant zijn in hun manier van mening uiten en altijd heel huichelachtig zijn in gedrag. Achter andere mensen de rug om banketstaaf en in het gezicht heel leuk doen) En dan voel ik me echt heel naar op dat moment want het komt dan echt over alsof ze je veroordelen voor iets wat echt fout is. Zolang Arya een konijnfilet stukje nodig heeft om de focus bij 'mij' te houden, so be it. Als dat helpt... Beter als dat ze constant aan de lijn was gaan hangen om maar bij die hond te komen. Haar 14 jarige oude Lab kruising is dan heel rustig en bedeesd en luistert goed, maar ik dacht dat Arya het alsnog goed deed, ook al is het met beloningen erbij. En nu heb ik echt niet constant beloond met de filet stukjes, maar ook heel veel stem beloningen gebruikt. Meestal is een paar filet stukjes genoeg om erna met de stem beloning verder te gaan. Nu zal ze ook wel meteen bij thuiskomst gaan zeggen; oh die blafte die hond en bla bla bla. En ik moet echt leren om me eens niet zoveel aan te trekken van anderen, want eigenlijk deed ze het gewoon echt heel goed en was dit een hele positieve ervaring nu. Maar echt, ik haat het dat mensen zelfs als je het goed probeert te doen en goed doet, alsnog lijken te focussen op de minder goede dingen of gewoon commentaar moeten leveren om het commentaar. En dat is dan familie, brr. Ik loop normaal nooit daar, maar was toevallig bij m'n ouders dus dacht dan ga ik daar eens lopen. M'n tante woont vlakbij en natuuuuuurlijk kom ik die tegen. Dus ondanks dat Arya het toch wel netjes deed vond ik < ok, het blaffen is niet gewenst, maar ze herstelde zich heel goed en sluit het dan positief af > ben ik blij als deze dag weer voorbij is, lol. Met het wassen nu erbij (lees maar even verderop en dan zien jullie wat ik daarmee bedoel haha) ook en m'n tante tegenkomen... Just blegghhhh :') En erna heeft ze de resterende 10minuten vd wandeling ook weer super netjes gelopen met een slappe lijn, dus dat was eigenlijk ook nog iets heel goeds < maar dat ziet m'n tante dan weer niet meer he natuurlijk haha. Zo'n mensen wil ik dan heel graag ook laten zien hoe goed het wel gaat ook. Ik verdien een schop onder m'n kont omdat ik me soms te veel aantrek van anderen.

Afbeelding

Afbeelding

En het universum is weer een beetje tegen me opeens. Vandaag kwam de medpets bestelling binnen waarin dan de puppy/kitten shampoo zat die ik snel bestelde zodat ik Iets in huis had. En vandaag besluit ze natuurlijk om verdorie weer opeens door de stront te gaan vegen. Whyyyyy. Ze had het al ruim een maand niet meer gedaan, dus zo zie je maar weer dat optimistisch en hoopvol denken je meteen kennis laten maken met Karma, lol. Net dus de shampoo meteen mogen uittesten…Aan de andere kant dan wel blij dat ik de shampoo in huis had nu haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar is de lelijke gremlin weer :')

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-01-20 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 17:27

Je doet t kei goed hoor Curse! Lekker dikke schijt hebben aan wat andere vinden en zeggen!
En een lief kusje in bad ook nog!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:14

Kaus; ik heb deze instructeur ook in de vorige cursus gehad, dus hij kent Mila goed. Hij gaf aan nu ook niet echt een oplossing te hebben behalve het te voorkomen door bepaalde oefeningen aan een lange lijn te doen zodat ze geen kans krijgt.

Simoonzel; ik moet zeggen dat ik deze cursus ook wel heel pittig vind voor zo'n jonge hond. Er zijn meer honden die het moeilijk vinden.

Cursebreaker; ik ga de cursus inderdaad wel afmaken, het is nog maar 1x en dan examen. We hebben er wel veel van geleerd dus dat is mooi. De instructeur gaf ook aan dat als ik het wegrennen onder controle zou krijgen Mila het op haar sloffen zou halen, maar ja :D
We maken het af en dan gaan we denk ik inderdaad maar eens een proefles van het een of ander doen.

Zojuist een stukje gefietst met de nieuwe fietsstang. Ging wel fijn, Mila wou even achter een eendje aan in het park en daar merkte ik weinig van op de fiets, dus goedgekeurd wat mij betreft!