Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:39

Kaus, wanneer is hij ontwormd? Of wanneer moet hij weer? Ik heb dat dus gehad met Boellie, hield netjes t ontwormschema van hem aan als pup, maar hij bleek toch wormen te hebben!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:48

Vorige week maandag is hij ontwormd. Dat zou toch wel goed moeten zijn?

Hij krijgt nu half om half. Profine puppyfood aardappel en kip. En Carnis kip en rund. Veertig gram per keer. Vier keer op een dag.

Granenintolerantie hou ik in de gaten. Maar krabben en pootjes bijten is nu lastig te controleren ivm vlooien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:50

Als je niks gevonden hebt zou dat volgens mij wel goed moeten zijn. Maar hou t wel in de gaten. Vlooien zijn gastheer van een of andere worm geloof ik

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:11

Zo, wat is hier weer veel voorbij gekomen.
Billy dus vertrokken, jammer maar je meot doen waar je je goed bij voelt, wel jammer dat er even een trap nagegeven moet worden.
Kaus, ojee nog vlooien gevonden, zijn ook zulke stomme beesten. En een maandje ergens kamperen kan ik afraden, want als je dan terugkomt zitten er allemaal hongerige vlooien op jullie te wachten :Y)
Advantage, is alleen voor vlooien/mijtjes, Advantix is ook voor teken.
Vlooien kunnen idd gastheer zijn van de lintworm, maar als je afgelopen week nog hebt ontwormd, lijkt me dat nu voldoende. Ontwormschema van pups: 2,4,6,8 weken, 4,6,8 maanden, daarna is advies elke 3 maanden.
Ik ga zaterdag weer bij de pupsel kijken, zin in!
Laatst bijgewerkt door fannetje op 15-02-18 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 22:17

Wel een fotospam he Fannetje! :P

Oh helder dat verschil tussen advantage en advantix(eigenlijk klinkt het in de naam alleen al logisch.. :P )

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:20

Tuurlijk! Is zo jammer dat de FB foto's en filmpjes niet openbaar staan, dan had ik al veel meer kunnen delen. Maar ik ga zaterdag foto's maken en die deel ik hier met liefde hoor! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 22:49

yeah! Ja zeker jammer. Maar snap dat ook wel hoor. Toch privacy! :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:17

Even een zwaai en een teken van leven :) !
Ik lees trouw mee hoor, maar kan de tijd niet zo goed vinden om uitgebreid te reageren.

Heb wel hele lieve pup foto's voorbij zien komen :+: !

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:49

Klopt, vlooien zijn tussenbeestje van de lintworm. Maar die zou hij dus niet moeten hebben (of nooit gehad hebben).

Ik heb een ander schema meegekregen? 4,6,8 weken. En dan 3,4,5,6 maanden en dan om de drie maanden. Maar na die zes maanden ga ik niet meer ontwormen tenzij ik vermoed dat ie wormen heeft. Het is ook geen straatvreter gelukkig.

Had gelezen inderdaad, dat ze dan met zn allen staan te springen als je thuis komt _O-

Jaaaaa pupfotos **\O/** Ben benieuwd! Hoe oud zijn ze nu?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:23

Ze zijn nu 2,5 week Kaus. Gaat (gelukkig) best snel ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:53

Kaus schreef:
Klopt, vlooien zijn tussenbeestje van de lintworm. Maar die zou hij dus niet moeten hebben (of nooit gehad hebben).

Ik heb een ander schema meegekregen? 4,6,8 weken. En dan 3,4,5,6 maanden en dan om de drie maanden. Maar na die zes maanden ga ik niet meer ontwormen tenzij ik vermoed dat ie wormen heeft. Het is ook geen straatvreter gelukkig.

Had gelezen inderdaad, dat ze dan met zn allen staan te springen als je thuis komt _O-

Jaaaaa pupfotos **\O/** Ben benieuwd! Hoe oud zijn ze nu?

Dit is het schema wat wij in de praktijk ook aanhouden.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:03

Hier nog 1 nachtje slapen voordat we de kleine kunnen ophalen! *\o/*

Titeren hebben we ons eigenlijk nog niet in verdiept.. wel hebben ze al 1 enting gehad op (als ik me niet vergis) 6 weken.

Vlooien zijn rotbeesten.. hier wel eens een enkele vlo gehad op 1 van onze katten maar dat was na 1x ontvlooien ook weer weg. Onze vorige hond heeft ook nooit vlooien gehad in de 14 jaar dat we hem hebben gehad. Wel doen we 1x in de zoveel tijd preventief behandelen met Advantage

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:07

Ouh zo leuk, foto's spammen he ! :D echt altijd van van jachthonden <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 13:10

Oeh spannend Leonie. Heb even terug gespiekt wat voor pupje je verwacht! Ben benieuwd of ze hard gegroeid is!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:14

Heb een foto gehad en ze hebben wel mega oren gekregen :')

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:15

Ouh zo schattig in dat karretje. Weet je al welke de jouwe is ? hoe heb je gekozen? :) En wat wil je er mee doen? sorry voor al de vragen :P

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:26

Jaa die van ons heeft een paars bandje.. maar zie je niet zo goed op die foto in de kar helaas. Ze wordt vooral huishond, maar we zijn wel van plan om een jachtcursus te gaan doen zodat zij en wij leren om te gaan met haar jachtdrift :j
Onze vorige hond was het zelfde ras maar dan met langhaar dus we zijn jachthonden wel gewend gelukkig.

We wouden graag een teefje dit keer en hadden vantevoren (door filmpjes etc) al een voorkeur voor de pup met het paarse bandje. En bij toeval was ze ook nog het enige teefje die nog niet gekozen was. We mochten dus gewoon zelf uitkiezen en de fokkers hebben dus geen selectie gemaakt welke pup bij wie pastte.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 13:31

Ohhh wat een oren! :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:35

Wat een schatje Leonie, hoe gaat ze heten?

Gaat het goed met de puppen fannetje? Hoeveel waren het er ook alweer?

Ik weet nog dat wij met 5 weken gingen kijken bij de puppen. Fokkers zouden voor de pupkopers kiezen. Het was voor het eerst in weken redelijk weer dus we gingen met de 4 teefjes op het gras zitten buiten, voor de grote weide waar de volwassen honden zaten. Die gingen als gekken tekeer toen we met de puppen buiten kwamen. Drie teefjes verstopten zich tegen mij aan tegen al dat blaffende geweld en een teefje liep recht op het hek af om met de volwassenen honden te snuffelen. Mijn vriend zei meteen, die wil ik. Haar hebben we uiteindelijk ook gekregen, met name omdat het een pittig ding is en wij geen kinderen hebben en ik ook ervaring heb met Beagles. Zo'n leuke herinnering.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:49

Amandavd schreef:
Wat een schatje Leonie, hoe gaat ze heten?

Gaat het goed met de puppen fannetje? Hoeveel waren het er ook alweer?

Ik weet nog dat wij met 5 weken gingen kijken bij de puppen. Fokkers zouden voor de pupkopers kiezen. Het was voor het eerst in weken redelijk weer dus we gingen met de 4 teefjes op het gras zitten buiten, voor de grote weide waar de volwassen honden zaten. Die gingen als gekken tekeer toen we met de puppen buiten kwamen. Drie teefjes verstopten zich tegen mij aan tegen al dat blaffende geweld en een teefje liep recht op het hek af om met de volwassenen honden te snuffelen. Mijn vriend zei meteen, die wil ik. Haar hebben we uiteindelijk ook gekregen, met name omdat het een pittig ding is en wij geen kinderen hebben en ik ook ervaring heb met Beagles. Zo'n leuke herinnering.

Senna! :)

Die van ons was toen we gingen kijken wat afwachtend in vergelijking met de andere pups die gelijk op je doken, maar na een tijdje wou ze niet meer bij je weg :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:36

Oh wat een mooie pups!

Onze Griek is helemaal gek op zijn bench en dit heeft satan ook door. Iedere keer als de Griek aan het spelen is of uit satan haar drinkbak drinkt gaat ze in zijn bench liggen en gromt tegen hem.

Heb haat net dus maar opgesloten in de bench van de Griek en daar blijft ze maar een uurtje oid in, hopelijk stopt dit gedrag dan. Meneer is dan ook zo aan het stressen. Komt mij halen en blijft maar rondlopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 15:39

Satan is wel echt een krengetje dus :P Ergens vind ik het ook wel erg grappig :P

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:45

Ik lees het een beetje half mee, maar met sommige dingen gaan jullie erg snel hoor :p

Ik ent de pups gewoon met 6 weken, we hebben dit altijd zo gedaan en bij de meeste Hondensportverenigingen, pensions enz.. is het ook verplicht dat ze volledig geënt zijn.
Verder worden ze om de 2weken ontwormd en met 6 weken gelijk gechipt.

De pupsels hier zijn alweer ruim 2 weken oud, ze hebben hun ogen open, dwarrelen al lekker door het hok heen en hebben hun 1e brokken papjes al op.

Captain Marvel

Afbeelding

Cosmo

Afbeelding

Captain America

Afbeelding

Cerise

Afbeelding

Countess

Afbeelding

Crystal

Afbeelding

Catseye

Afbeelding

Clea

Afbeelding

Calypso

Afbeelding

Spoiler:
Er zijn trouwens nog 3 teefjes beschikbaar

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 15:52

knappe pupsels! Die foto van Clea is heel schattig!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:02

Oh wat groeien ze al flink door en wat een leuk thema voor de namen!