Ik zit wel erg ver bij je vandaan. Maar Annette van de stichting komt uit Belgie. Mss kun je contact met haar opnemen en wil ze de hond wel even bij je langs brengen.
Ik heb inderdaad gevraagd of er iemand is waar ik terug met mee kan rijden. Heen kan ik gewoon met het ov. Pfff, ik heb er de hele nacht niet van geslapen.
Fabster
Geplaatst: 27-02-18 11:37
Het komt altijd goed. Geen zorgen. Ze laten die hond echt niet op Schiphol achter. Even overleggen met de stichting en mss in de fb groep. Mss woont er wel iemand dichtbij je.
Oh hij ziet er echt zo leuk uit! Die zou ik ook best wel mandje willen geven, maar 1 is hier de max.
Die was gisteren overigens echt heel heel heel heel heel heel heel erg stout, zeg maar gewoon not done zo stout.. In het bos achter 3 reeen aan, nou is die van mij te traag, dus die verdwenen snel, maar hond dus ook pleite, zag haar af en toe lopen, maar luisteren ho maar, vuile rat. Vervolgens was ze ze echt kwijt, kwam ze een has tegen, hoef niet uit te leggen dat dit om extreme measures vraagt.. En die worden ook genomen. Het is dat of vanaf nu levenslang aan de lijn.
En dat is dus de hond die bang is van lammetjes, schapen, kalfjes, koetjes, paarden... @#@#%@#$@ vuile smerige rat..
(hou trouwens ervan van mijn vuile smerige rat, maar dit mag echt niet!!! Dus er gaat nu straf getraind worden met auto's, aangezien ze die heeft leren jagen door de herder van de boer en die kan ik gecontroleerd op afroep langs laten komen, een haas of hert is dat wat lastiger bij.)
Verder is ze een schatje en teen is weer helemaal top!!
Spannend tinkertreas ! Vervoer geregeld ? Oh nee sjolvir. dat is ook de reden dat ik balou niet durf los te laten. Die gaat er ook zeker achteraan. En hij is echt snel ook nog eens.
Wat leuk om jullie ervaringen met honden uit het buitenland te lezen! Ik lees al even mee in dit topic maar wilde nu tóch ook maar reageren Bij ons komt ook een jonge reu uit Spanje wonen! Hij is nu 9 maand en al even in NL, bij een geweldig gastgezin waar ik hem volgende week op mag halen. Hij lijkt best een beetje op Marlin.
Kijk ontzettend uit naar zijn komst, maar vind het ook wel spannend. We hebben best veel ervaring met honden, maar niet met herplaatsters en al helemaal niet uit het buitenland. Dus tips zijn welkom!
Inge_Zorro: het zijn net ‘echte’ honden . Ik zou zelf echt geen andere tips dan normaal over een hond kunnen geven. Gewoon consequent opvoeden en eraan beginnen alsof het een pup is. He merkt vanzelf wasr het prima gaat en waar nog wat sturing nodig is. Voirdeel van een herplaatser, vind ik, dat ze al goed mee op wandeling mogen en meestal wel zinderlijk zijn. Dus gewoon lekker genieten van je nieuwe puber. Die nu mss wel extra gaat puberen door de verhuizing. Aan jou om het in goede banen te leiden.
Leuk Inge-zorro, spannend. Ik ben benieuwd naar een foto. Marlin wordt mijn 4e herplaatser en 3e buitenlander. Maar ik heb nog nooit zelf een pup gehad, haha. En tot nu toe zijn het allemaal leuke honden gebleken.
Inge_Zorro
Geplaatst: 02-03-18 12:05
Fabster schreef:
Inge_Zorro: het zijn net ‘echte’ honden . Tinker Treas: bijna!
Haha
Ja alleen zijn pups vaak minder onzeker? Of omdat ze zo klein zijn uiten ze het minder/anders.
Onze nieuweling is een behoorlijk onzekere hond, die de afgelopen maanden met 4 andere honden heeft gewoond en zich daar ontzettend aan spiegelt. Dus dat vind ik nog een beetje lastig inschatten, hoe met die onzekerheid om te gaan en hoe we hem het beste kunnen helpen een stoere hond te worden Hij krijgt bij ons wel een stuk meer 1-op-1 aandacht dan waar hij nu is, en heb er ook zeker wel vertrouwen in, vind het alleen lastiger inschatten hoe hij zich zal ontwikkelen dan wanneer er een pup zou komen.. Ook denk ik constant; als hij maar niet wegloopt.. en dat had ik met pups eigenlijk nooit zo (die lopen toch nog niet zo hard haha) Dat hij zindelijk is en al netjes aan de riem kan lopen zijn zeker voordelen Fabster! Dat is ook een van de redenen dat we voor hem gekozen hebben. Plus dat hij nu opgroeit met oa paarden, koeien en kleine kinderen en dat dus allemaal gewend is.
Heb een foto van zn puppekop, inmiddels is het al een stuk volwassener hond. Mama is een Griffon, papa een Herder.
Leukerd! En die onzekerheid weet je bij puppen toch ook niet allemaal zeker? Is ook altijd de vraag hoe zich dat ontwikkeld. Hangt ook erg van de begeleider af. Ik heb in het verleden een erg onzekere (en daarom agressieve) pup gehad. Was bij de fokker blijkbaar niet opgevallen, want ging weg als een ‘geschikte gezinshond’. Toen was mijn dochter nog maar 2. Aangezien get een hond van 72 cm werd en 45 kg, was dat fijn. Dat bleek echt helemaal niet zo te zijn. Als smurf van 9 weken viel ze al uit naar iedereen. Bij de fikker kon ze zich blijkbaar verschuilen achter moeder en andere pups. Eenmaal zelf bij een eigenaar (we hadden trouwens wel nog een volwassen hond) vond ze het vreselijk eng allemaal. Is ook allemaal goed gekomen.
Weglopen is inderdaad een ding. Tuig om en dubbele lijnen. En thuis niet de deuren open laten staan. Bij het doen van de paarden had ik ZhuZhu aanmijn middel gebonden, zodat ze nergens heen kon en wel steeds bij me was. En ik mijn handen vrij had. Niet altijd even handig, inderdaad, maar ja. Heeft maar 2 weken geduurd ofzo.
mooi hondenbeest Inge Zorro Zal het heersen, dat ondeugende? Onze grote meneer is al een paar weken zo ontzettend ongehoorzaam. We moeten hem constant in de gaten houden buiten want hij loopt of richting de weg of achter de weilanden in, en met dat grote lijf is hij zo een heel eind uit de buurt. En z'n oren doen het dan niet, dat dekt de lading nog niet want hij loopt echt bewust door terwijl hij je hoort. Als mijn man 's ochtends en 's avonds de koeien gaat voeren dan leggen we de grote meneer vast, het is niet anders. Hopelijk gaat hij snel weer normaal doen.