Hier mogen de honden ook niet groeten aan de riem. Speelkwartier is voor en na de cursus, en dan lopen ze allemaal los rond. Anders is het netjes in het gelid blijven en naast de baas zitten of liggen.
Een jack russel teefje! Ouders zijn ook beiden aanwezig en gezond verklaard dus dat is fijn. En we mogen de pup pas bij 10 weken meenemen (ze is nu 8). Geeft me ook wel een fijn gevoel dat ze de pup niet random mee geven aan de eerste gek... Mij
Hier op cursus is het spelen er ook af, afgelopen maandag hebben we op eigen initiatief wel een paar honden laten spelen, maar als de hele groep er is niet meer. Met de puppycursus deden we het wel altijd
Aan de lijn wil ik dat hij aandacht heeft voor mij en niet voor wat anders, dus ik laat groeten niet toe tenzij ik en de andere baas besluiten dat ze mogen spelen. Maar dan gaan ze los, in principe wil ik de lijn houden als serieus aan het werk en luisteren.
Hier laten we ook enkel de honden samen wanneer we de hond en baasje kennen. Tijdens de les ben ik lekker haar beste vriendje en mag ze lekker andere honden negeren.
Knappe pups allemaal Bij ons op de cursus hebben we helemaal geen speeltijd, ik vind dat prettig.
Zahra is nu 6 maanden oud, 16,5 kg en 62/63 cm hoog. Langpootmug
Kaatastrof
Geplaatst: 16-11-16 17:23
Ik geloof ook dat ze hier bij ons ook geen speeltijd doen. De pups spelen meestal wel onderling wat aan de leiband voor de les. Maar ben er niet geheel zeker van.
https://www.facebook.com/cardicottage/v ... 197664419/ Een filmpje van de pups. Ben zoo op alle blue merle dames (in het bijzonder op die met het 'panda oogje'. Zij heeft ook zo'n stipje op haar kopje, zoals Ophélia )
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 16-11-16 18:17
Ik ben blij dat er bij ons op de cursus wel spelen is, dat maakt het leuk voor de honden en Kiko is ook razend enthousiast om mee naar de cursus te gaan. Heeft daar ook een vriendinnetje, een boerboel. Samen zijn ze de rebellen ook van de klas.
Bloedonderzoek van Kiko is binnen, geen shunt, niets raars. DA heeft nu bij een voerfabrikant de vraag uitstaan voor voer wat uraten verminderd en geschikt is voor puppy's. Het is wel zo dat ze vorige week weinig had gedronken en er waarschijnlijk daarom veel meer kristallen zijn, maar better safe then sorry. Als we met ander voer het risico klein kunnen houden doen we dat.
Gezien wat ik met de pup wil gaan doen gaat mijn pup op cursus niet mee doen met speel moment als deze er zou zijn. Mijn andere hond die ik vanaf pup heb heeft het wel mogen doen. Hij is nog steeds veel te allert op andere honden en moet hem vaak aanlijnen wil ik maken dat hij niet op andere honden af gaat. Zeer irritant nu is de pup heel ander ras als hij maar geen speel moment dan met mij op cursus en sociaal zijn leert hij zeker wel tussen onze 6 andere honden en die van de mensen waar ik ook regelmatig mee op loop (veel verschillende rassen en groot en klein dus komt goed)
Hier werd wel gespeeld bij de puppycursus maar wel op een fijne manier. Per 2 of 3 die qua energie level en manier van spelen bij elkaar passen en op tijd uit elkaar halen. Het werd ook echt als leermoment gebruikt voor de cursisten(waarom doet pup x dit en pup y dat?). Er werd ook niet elke les gespeeld.
De echte pupsfase is zo snel voorbij. Ik vond dat op 15 weken het pup-zijn er al serieus vanaf was. Op foto's van 20weken zie je alleen in beweging hoe jeugdig Cita nog is. De 7m oude reu van mijn vriendin lijkt al als 2 druppels water op zijn pa...