Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:34

Net wat tinkermuts zegt idd Britt! Ik zou voor een springer gaan dan en dan een extra lijn voor boos idd!

Net een vette confrontatie met nel gehad...... heerlijk met zenna in het bos geweest dus daarna met nel en op het laatste stuk begint hij te rennen en spelen en wil mij meenemen in zijn spel. Letterlijk! Springen( en lomp!) begint te happen en te doen en pakt mijn arm vast. Heeft bijna 5 minuten geduurd voordat ik hem rustig had met 4 poten op de grond .... pfoe ik had het stik heet :') maar wel even goed duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil hebben. :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 20:40

Wat bedoel je met UV? :o

Tinkermuts schreef:
Is dan een springer niet handiger? Wel altijd extra lijn aan de hond

Heel eerlijk voel ik me daar niet goed bij, zit misschien tussen me oren hoor. Maar heb het idee dat ik minder controle heb. Of dat zo een ding niet gemaakt is voor de kracht van powerbreeds :o :o.
Normaliter gaat aan de hand ook goed hoor. Maar wil de heupband aanschaffen voor extra zekerheid

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:44

Ik geloof dat ik liever los laat dan aan mijn heupgordel er op mijn buik achteraan ga. hahah
Maar laten we wel zijn. Als ze echt willen gaan dan blijf je nergens.
Springer lijkt me ook eng. Zie m al gaan met een fiets achter zich aan. :')
Als ik zie wat voor spieren hij heeft.
Laatst voor het eerst iemand die er Dogo canario uit haalde. Erg leuk!
Bordeaux Dog kon hij er dan weer niet van maken omdat hij toch wat klein gebleven is, dacht hij dat er wat kleiners doorheen zat.

Goh Loez kan me voorstellen dat je het er even heet van krijgt. Tis toch een behoorlijke hond. haha

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 20:49

Whaha Nellie wou even met je stoeien Loez, banketstaaf dat dat niet mocht :P.

Heb je een goed punt Donna. Als ze willen, vinden ze wel wat. Maar aangezien Spark sommige honden echt wil verslinden, mag dit gewoon niet!!! gebeuren. Dus liever dan met 60 kg achter hem aan hahahaha.

Zie idd al voor me.. of de fiets achter hem aangesleept :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:51

Haha ohja nee Buffel heeft dat niet. Die is meer van het kaliber jaaaaaaaaaaaaaa SPELEN SPELEN SPELEN *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
he waarom grom jij naar mij :? -O-

Begint serieus ook te piepen en janken als hij een hond ziet waar hij wel eens mee mag spelen maar hij nu vast zit aan de lijn. :')

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:56

UV is uithoudings vermogen test. 25 km fietsen en dan nog wat appel. Zit flink trainings schema omheen. Springer is voorzien ve soort breek stukje wat breekt bij een ruk. Dus geen fiets erachteraan. Heupband word je scheef weg getrokken. Is lastig fietsen hoor haha.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 20:59

Nou weet je Donna, dat piepen en janken kan hij ook doen. Maar zeker niet altijd om te spelen. Dus dat kan heel erg vertekenen in zijn geval.

Gelukkig is Buffel nu nog zo lekker sociaal. Toch een stuk relaxter. Maar goed je weet nooit hoe het loopt. Aangezien mnr Spark voorheen ook nog sociaal was :P. Nu ben ik ook bewuster van wat ik heb en hou ik daar rekening mee.

Scheef op de fiets is idd ook niet alles, maar vind het, het proberen waard :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:11

Ik had even mijn handen vol idd! Ik ben nog geen 1m60 en weeg net 50 kg.... komt nel aan die wel 2 meter hoog lijkt als ie springend op mij afkomt en weegt bijna 60 kg.... was net een boks partij :') en daarna weer helemaal als zichzelf verder zonder gedoe... ik denk ja ik ga met zon idioot niet de auto in hoor hahah

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:16

Wanneer is dat veranderd dan briitje, op welke leeftijd ?

Enige wanneer Buf nu nog wel fel kan worden is wanneer een hond hem met spelen maar blijft happen en treiteren, na hij al had aangegeven wel klaar te zijn met spelen. Dan kan hij een x grommen. Maar dan grijp ik ook in en is het ook een x klaar.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:36

Groot gelijk donna! Zoals jij beschrijft hebben nel en zenna thuis regelmatig. Zenna geeft het super netjes aan alleen Nellie negeert dit en gaat door. Dan kap ik het ook direct af.

Daarom liggen ze ook nooit samen als ik er niet ben.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:23

Hoi allemaal. Een tip voor de mensen die het interesseert, ik kreeg van onze fokster de tip voor dit boek:
https://m.1boek.nl/artikel/978908214261 ... htige-hond
Het gaat over hoe je je (jonge) hond zo gezond mogelijk kan laten bewegen. Ook om zo blessures en zo te voorkomen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:31

Donna89 schreef:
Wanneer is dat veranderd dan briitje, op welke leeftijd ?

Enige wanneer Buf nu nog wel fel kan worden is wanneer een hond hem met spelen maar blijft happen en treiteren, na hij al had aangegeven wel klaar te zijn met spelen. Dan kan hij een x grommen. Maar dan grijp ik ook in en is het ook een x klaar.

Wij kregen Spark toen hij 3 jaar (ongeveer) was. Eerste jaar liep hij altijd los. Maar als ik daarop terug kijk, was het meer lang leve de lol en heb ik me gewoon niet verdiept in ras eigenschappen/training ect. Heb ik achteraf spijt van, maar gelukkig nooit ernstige incidenten gehad. Ik wist niet beter...

Toen kreeg meneer praatjes met bepaalde honden, wat dus ook wel eens knokken werd. In tussentijd veel gelezen over staffords/bullen. Lid van veel pagina's hiervan. En veel bijgeleerd. Tevens was hij natuurlijk ook volwassen geworden.
Ik liep toen met een slipketting (voelde ik me veiliger bij, na mijn idee kon ik hem dan beter houden), hij liep niet meer los en was heel onzeker over hoe hij deed. En ook hoe het overkwam op andere mensen.

Heb toen vorig jaar een prive les gehad van Arvid van Putten (3 ribben armer :') :') ) En ook veel contact met iemand die veel ervaring heeft met positief trainen en zelf ook 2 powerbreeds heeft. Dit samen heeft mij enorm veel geleerd. Vanaf die dag, slipketting afgedaan, want met een nylon halsband hield ik hem net zo goed. (en zo ontstond me halsbanden collectie *\%/* )

Inmiddels ben ik veel zekerder van me zaak, weet wat kan en wat niet kan. Speel hier op in, mocht hij toch op stand rood gaan, zit ik dat uit en boeit mij een fiets wat een ander vind }:). En oefenen lekker verder en doen andere leuke dingen. Maar rondje loslopen zit er hier gewoon niet in. Moet zeggen is hier ook heel druk bevolkt, wat ook mee speelt.
En loop voor alle zekerheid standaard met een breakstick op zak.

Zo langer verhaal dan gedacht, maar zo heb je beetje een idee van hoe en wat 8)7.
En bedoel er dus mee dat tot ze volwassen zijn, nog zoooooo veel kan veranderen.
Want ik rekende daar ook niet op, maar wist ik maar wat ik nu wist :\

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:41

Haha oke
Ja Wel hele andere begin en basis dus dan wanneer je van pups af aan begint.
Maar natuurlijk hij is nog niet volwassen en kan nog veranderen. Zit er echter wel boven op.
Had eigenlijk alleen met fietsen een slipketting om. Echter na texel zijn gewone halsband kwijt. Dus nu ff alleen met de slip, wat eigenlijke echt niet nodig is.

Poeh breakstick. (moest opzoeken wat het was) Hoop daar toch nooit gebruik van hoeven te maken

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:51

Klopt, helaas heb ik de basis hier gemist.

Nee dat hoop ik natuurlijk ook niet. Maar powerbreeds staan bekend om hun enorme kaakdruk en drive om niet te willen lossen, mocht het dan wel mis gaan. Je kent vast het verhaal wel dat hun kaken op slot slaan. Nou dat is niet het geval. Ze hebben gewoon de vasthoudendheid om niet te willen lossen.

Heb hem 1 x nodig gehad en toen had ik hem niet (geen schade uiteindelijk), maar sindsdien loop ik echt met.
En nu komt het over alsof ik met een leeuw aan de riem loop, maar dat is helemaal niet waar hoor.
Ik wil gewoon graag mijn verantwoordelijkheid nemen. Plus mijn hond hoeft het niet op te zoeken, maar door onvoorziene omstandigheden zal het maar wel mis gaan (een losloper welke niet wil opbokken). Ben ik in ieder geval voorbereid.
Dit word tevens ook vaak in de stafford/pitjes wereld gebruikt bij de sportonderdelen, wanneer ze bv de bijtrol moeten lossen. Ook voor positieve doeleinden dus :).

Hier een simpel en postief filmpje waarbij het uitgelegd word:

https://www.youtube.com/watch?v=KfMVH4wY5Pg

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:52

Ik heb vandaag echt praat water op :') :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:37

Hahaha Oh nee stelde me geen leeuw voor hoor.
En snap dat je bij twijfel zoiets mee neemt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:26

Hallo, mag ik ook meedoen? Hier nog geen molosser in huis, maar aangezien mijn huidige honden al aardig bejaard beginnen te worden, kijk ik weer rond voor vervanging. Molossers staan hoog op mijn lijstje (oa Mastin Espagnol, maar Cane Corso ook).

Alleen zit ik met de volgende 2 dingen:
Wij nemen onze honden mee op vakantie. We wandelen graag, dus dat komt mooi uit. De hond moet dan ook wel van lange wandelingen houden. Alleen staan best veel molossers op de 'verbiden hondenlijst'. Nou kan ik niet duidelijk vinden of dat nou ook geldt voor een Mastin (kruising) of Cane Corso. Wie heeft daar ervaring mee en weet er meer van? Gaat dan vooral om Frankrijk (Vogezen) en Verenigd Koninkrijk Engeland.

Verder maak ik buitenritten met mijn paard. Die zijn tussen de 15-30 km. Niet op een heel hoog tempo trouwens. Ik heb een fjord en die is erg zuinig op haar energie }> . Dus naast stukken draven, stappen we ook veel. Omdat we soms toch wel 3-4 uur weg zijn, wil ik daarna niet nog uren met de honden op pad moeten. Bovendien zitten ze dan ook lang alleen. Dat vind ik ook niks. Mijn huidige honden gingen altijd mee aan het paard. Ik heb een jachthondkruising (nu 12), die het altijd fantastisch vond, en een Zwarte Russische Terrier (nu 9) die zich echt afvraagt of we al bijna bij het einde zijn :D . Welke onder de Molossers is het meest geschikt voor lange afstanden?

Ik merk nu, dat ik me toch wat schuldig voel, als ik weer eens te paard op pad ga en de honden achterlaat. Die kunnen dit soort afstanden echt niet meer aan. Ik neem ze nog wel mee op kortere ritjes, van ong 7 km. Maar dan zijn ze ook wel kapot := . Maar de lange dus niet meer en dan moet ik daarna nog met de honden wandelen. Heb ik dan geen zin meer in (alhoewel ik dat ook nog moet bekijken hoe dat dan moet met een pup. Die kan ook niet meteen zo n end mee, natuurlijk. Duurt ook weer een paar jaar).

Afijn, dat dus.

Ik zag nog iets over een springer voorbij komen. Die heb ik ook altijd gehad, voor ze aan het paard mee gingen. Ze kunnen zich inderdaad losrukken. En dan komt die veer heel hard terug....op je been. Heb regelmatig behoorlijke blauwe plekken gehad van dat ding. Toch vond ik hem wel makkelijk, want hij schiet niet zomaar los. Daar moeten ze echt wel hun best voor doen. Als je de lijn in je hand hebt of om je middel, lig je veel eerder van je fiets af. Wat je wel kan doen is de hond aan de springer binden en ook gewoon aan de lijn in je hand. Als er iets raars gebeurt, lig je dan niet meteen op de grond en heb je even de tijd om je hond te corrigeren. En met een beetje mazzel zelfs voorkomt dat hij losschiet van de springer en je zelf een blauw been hebt... <<)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:34

briitje schreef:
Klopt, helaas heb ik de basis hier gemist.

Nee dat hoop ik natuurlijk ook niet. Maar powerbreeds staan bekend om hun enorme kaakdruk en drive om niet te willen lossen, mocht het dan wel mis gaan. Je kent vast het verhaal wel dat hun kaken op slot slaan. Nou dat is niet het geval. Ze hebben gewoon de vasthoudendheid om niet te willen lossen.

Heb hem 1 x nodig gehad en toen had ik hem niet (geen schade uiteindelijk), maar sindsdien loop ik echt met.
En nu komt het over alsof ik met een leeuw aan de riem loop, maar dat is helemaal niet waar hoor.
Ik wil gewoon graag mijn verantwoordelijkheid nemen. Plus mijn hond hoeft het niet op te zoeken, maar door onvoorziene omstandigheden zal het maar wel mis gaan (een losloper welke niet wil opbokken). Ben ik in ieder geval voorbereid.
Dit word tevens ook vaak in de stafford/pitjes wereld gebruikt bij de sportonderdelen, wanneer ze bv de bijtrol moeten lossen. Ook voor positieve doeleinden dus :).

Hier een simpel en postief filmpje waarbij het uitgelegd word:

https://www.youtube.com/watch?v=KfMVH4wY5Pg

Snap idd wat je bedoeld met je leeuw aan de lijn. Je hebt geen leeuw, maar moet wel zo handelen bijna om ervoor te zorgen dat het niet mis gaat.
Heb ik met Zenna Idem! :') Wel een miniatuur versie dan...Stukkie kleiner dan Spark :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 20:12

Welkom Fabster.

Je zoekt dus een zeer actieve molosser. Ga eens even me hersens laten kraken. Houd er wel rekening mee dat een molosser pas laat is uitgegroeid. Dus voor die tijd zulke lange afstanden meer kwaad dan goed doen.

Ja precies Loez. Ik handel daar wel naar.

Vanmiddag met kennis die Sparkje uitlaat lekker op stap geweest. Zie weer het resultaat.

Weer teveel om te kiezen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:38

Heeeeerlijke foto's Britt!!
Ik begrijp je daarin volkomen. Ik handel ook zo. Jack vond dat in het begin nogal raar maar begrijpt het ondertussen door haha!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 21:35

loez schreef:
Heeeeerlijke foto's Britt!!
Ik begrijp je daarin volkomen. Ik handel ook zo. Jack vond dat in het begin nogal raar maar begrijpt het ondertussen door haha!

Mijn vriend eerst ook hoor. Totdat ik het uitlegde. En nu gaat hij braaf met een overlevings pakket de deur uit :').

Zo te zien ben jij ook de gene die daarin de leiding neemt:P.

Trouwens kan Zenna kleiner zijn. Maar vast ook beresterk. En ook zij kan natuurlijk grote schade aanrichten. Dus in dat opzicht zijn voorzorgsmaatregelen net zo nodig. Hoeveel weegt zij ?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:02

Nu een kleine 25 schoon aan de haak :')
Klein maar beresterk idd! Ik moet in de winter als het glad is geen hond tegenkomen want dan ga ik op mijn gezicht haha. Moet zeggen dat nu haar stress niveau 0,0 is haar uitvallen stukken minder heftig zijn, minder fel, minder lang en sneller zand erover en weer lekker door met spelen of wandelen!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 13:09

Gisteren voor het eerst naar de renbaan geweest. Weer een ervaring erbij *\o/* . Alleen snapt meneer het spelletje nog niet haha. Hij rende 1e ronde samen, dus volgde braaf. Maar 2e keer alleen, ging hij andere kant op :')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:11

o klinkt gaaf brittje, wat moeten ze dan doen?

haha @ Loez, ik houd mijn hart ook vast voor van de winter. gisteren had ik ze mee genomen naar stal, de eigenaresse is op vakantie met haar hond, dus nu kon het eventjes. Nu liep er enkel nog een zenuwachtige labrador rond, terwijl ik ze net de auto in wilde doen, ik dacht even dat mijn schouders uit de kom getrokken werden, ik was even in gevecht met 125 kilo wilde kalven aan een riem :') }:0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze hebben zich zelf in ieder geval even uitgeleefd in de binnenbak haha

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 14:22

Oh heerlijk als je honden mee naar stal kunnen en zich gedragen. Lijkt me ideaal!!

Ze rennen achter een motor met 'aas' aan. Thats it eigenlijk. Leuk voor honden met jachtdrift.