Donna89 schreef:Wanneer is dat veranderd dan briitje, op welke leeftijd ?
Enige wanneer Buf nu nog wel fel kan worden is wanneer een hond hem met spelen maar blijft happen en treiteren, na hij al had aangegeven wel klaar te zijn met spelen. Dan kan hij een x grommen. Maar dan grijp ik ook in en is het ook een x klaar.
Wij kregen Spark toen hij 3 jaar (ongeveer) was. Eerste jaar liep hij altijd los. Maar als ik daarop terug kijk, was het meer lang leve de lol en heb ik me gewoon niet verdiept in ras eigenschappen/training ect. Heb ik achteraf spijt van, maar gelukkig nooit ernstige incidenten gehad. Ik wist niet beter...
Toen kreeg meneer praatjes met bepaalde honden, wat dus ook wel eens knokken werd. In tussentijd veel gelezen over staffords/bullen. Lid van veel pagina's hiervan. En veel bijgeleerd. Tevens was hij natuurlijk ook volwassen geworden.
Ik liep toen met een slipketting (voelde ik me veiliger bij, na mijn idee kon ik hem dan beter houden), hij liep niet meer los en was heel onzeker over hoe hij deed. En ook hoe het overkwam op andere mensen.
Heb toen vorig jaar een prive les gehad van Arvid van Putten (3 ribben armer
) En ook veel contact met iemand die veel ervaring heeft met positief trainen en zelf ook 2 powerbreeds heeft. Dit samen heeft mij enorm veel geleerd. Vanaf die dag, slipketting afgedaan, want met een nylon halsband hield ik hem net zo goed. (en zo ontstond me halsbanden collectie
)
Inmiddels ben ik veel zekerder van me zaak, weet wat kan en wat niet kan. Speel hier op in, mocht hij toch op stand rood gaan, zit ik dat uit en boeit mij een fiets wat een ander vind
. En oefenen lekker verder en doen andere leuke dingen. Maar rondje loslopen zit er hier gewoon niet in. Moet zeggen is hier ook heel druk bevolkt, wat ook mee speelt.
En loop voor alle zekerheid standaard met een breakstick op zak.
Zo langer verhaal dan gedacht, maar zo heb je beetje een idee van hoe en wat
.
En bedoel er dus mee dat tot ze volwassen zijn, nog zoooooo veel kan veranderen.
Want ik rekende daar ook niet op, maar wist ik maar wat ik nu wist