Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:00

Hier vrij veel wedstrijden en de jongste doet het super. Met 2 wedstrijden gepromoveerd naar de B1. promoveer per 31 mei dus gister mooi nog meegelopen in Bemmel.
Spel loop ik over het algemeen niet.
Resultaat 3e op de jumping , 2e op het Vast parcours en dagwinnaar van mijn klasse *\o/*
Afbeelding

Xanthippe

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:26

Proficiat Toushie!

Onze Noxx blijft maar verdergaan met slecht eten:
Hij heeft gisteren maar net de helft van zijn dagelijkse portie opgegeten en deze morgen helemaal niets. Zo gaat het constant.
We zijn vorige week bij de DA geweest en die zei gelukkig toch dat hij niet te mager was, maar gewoon goed zoals hij is.
Zou het voor hem een optie zijn om hem constant toegang te geven tot zijn eten?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:26

Mag ik vragen wat je voert? Vers of brokjes?

Mijn husky vertikt het gewoon om brok te eten dus die staat op vers.

Mijn border eet brokjes ook slecht tenzij ik het nat maak met heet water. Hij krijgt ook vers in de ochtend :j en brok in de avond

Edit: heeft hij 1 smaak waar hij echt gek op is? De mijne zijn gek op zalm dus er gaat wel eens wat zalm olie over

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:09

Hij krijgt brok, en dat was in het begin nooit een problem.
Ik moet wel zeggen dat de DA al suggereerde dat hij gewoon een trage eter was. Want als we hem bijvoorbeeld een uur of 2 de tijd geven is het wel op. Maar dat is enkel als we zijn eten vergeten weg te nemen. Zou het goed zijn om daar een gewoonte van te maken? Om zijn kom telkens te laten staan tot ze volledig leeg is?
Ik ben zo bang dat hij te weinig binnenkrijgt, en hij lijkt soms ook zo futloos. Gisteren ook, had hij heel de tijd maar wat zielig liggen slapen, niet zijn actieve zelf zoals hij anders is. Vertrek ik er toch mee naar de hondenwei (loslopen en ravotten met andere honden), was hij weer de hevigste van de hoop. Dus energie heeft hij nu nog wel genoeg, maar ik vrees dat dat ook zou minderen als hij minder en minder eet?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:58

Hier een rustige tijd bijna achter de rug.
Vorige week op vakantie gegaan en morgen vlieg ik terug.
Beide honden hebben het perfect na hun zin!

Flappie (DH) gaat al jaren naar een oudere man op een boerderij en heeft echt vakantie.

Jinn daar in tegen is bij zijn broertje. Ik krijg foto's en filmpjes door dat ze niks anders doen dan spelen en klieren. Ohja, af en toe liggen ze op de bank maar dan wel bij elkaar

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:41

@xanthine dan zou ik het gewoon eens laten staan! Als hij het wel op eet in 2 uur dan is dat nog te overzien. Karma eet gewoon echt geen brok ze haalt der neus er voorop :+ die at gerust 2 dagen niet. Als hij niet zo ver gaat dan zou ik het laten staan :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:06

Dat ga ik echt eens proberen, want vanmorgen heeft hij weer maar amper een kwartje gegeten.

Oei, 2 dagen, dat wordt toch lang! Hoe heb je dat opgelost?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:46

Hi!
Long time no see.

Ben eventjes uit het topic geweest omdat er het één en ander aan discussie's waren waar ik toch de ballen verstand van had :') Maar ik ben weer terug van weggeweest.

Ondertussen is pup Bodhi een heule grote hond. Hij is sinds afgelopen zaterdag alweer zes maanden oud en 16,7 kilo groot! Pfoe.
Hij doet het onwijs goed .. truckendoos als in goedgekeurde truckjes gaan ook hard zat. En hij is altijd zo lekker vrolijk :)
Ook met Lupa gaat het goed. Die weet niet wat dr overkomt en ik heb nu wat moeite om haar op gewicht te houden i.v.m dat ze zoveel doet.

Ik ben op Animal Event geweest met de honden. Was heel gaaf. Ik heb Bodhi mee naar binnen genomen en die heeft ze uitermate keurig gedragen. We hebben voornamelijk in de schaduw gezeten. In de verkoelde bus waar we mee waren heb ik Lupa gelaten (regelmatig heen en weer gelopen om alles los te gooien) ik vond het voor haar te druk. Het was géén optie om Bodhi in de bus te laten want die brak hij op de heen weg al af ... dus de keus was snel gemaakt. Ik had hem ook voor één workshop opgegeven en die was aan het eind van de dag, maar werd geweigerd .... prima :') :')
Ook met zijn moeder nog de behendigheid workshop gedaan.

Verder is hier alles lekker hond aan het zijn en gaan wij over 2 weekjes op vakantie in Limburg! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:31

Ik heb haar op vers vlees gezet en dan eet ze alleen vers met vis. Al het ander eet ze gewoon niet. Ik heb nog nooit zo'n zeikerd gehad :')

Hele leuke foto's xDenies :D en wat fijn dat het zo goed gaat

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:00

Wij zijn weer op Nederlandse bodem. Morgen lekker de hondjes ophalen :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:01

Ik voer nu trouwens ook Lotgering, bevalt in die zin gewoon erg goed :) Deze week word het als eerste bezorgd ... ben benieuwd hoe dat gaat.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:24

Ben toch ook wel benieuwd naar Lotgering, maar we voeren op t moment Herby en daar ben ik verder wel erg tevreden over.

Mooie foto's Denies, Bodhii wordt groot!

Net weer terug van de schapen, was een paar weken niet geweest omdat we t druk hadden. Ging erg goed, met Gizmo gaat t al een tijd echt steeds beter, maar met Swirl heb ik soms toch wel moeite. Erg overtuigd van der eigen mening zeg maar, en wil t liefst alleen maar op 12 uur lopen. Maar ze deed het netjes vandaag, uiteindelijk zelfs nog een tijdje mooi rustig opgedreven zonder dat ze meteen weer probeerde er omheen te schieten *D

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:29

Hier ook het kvv van lotgering. Maar wel bij gevoerd met barf producten.

Einde van deze maand hebben we wedstrijd agility. Op het moment zijn we aan het proeflessen bij een andere hondenschool. Dit omdat ik het idee heb dat we te veel stilstaan. Nu dus even een tijdje 2 x in de week trainen. Vind Boco ook heel erg :+ . Wel heb ik nu na 1 les al het idee dat er meer op kleine details gelet word. Ook zit er in mijn groep een wedstrijdloper die dezelfde klasse loopt als mij. Kunnen we vast veel van leren.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:28

Vanmorgen slecht nieuws gekregen.

Jinn heeft waarschijnlijk patella luxatie. Doordat hij kracht zet, schiet de knie er uit en dat doet zeer en laat daarom zijn poten hangen en daarom dus al die latjes.
Het is nog niet 100% maar diegen waar ik ben geweest acht het aardig groot. Nu gaat ze contact opnemen met mijn DA en gaan we kijken wat te doen.

Ik denk dat we moeten stoppen met behendigheid... zou niet weten wat te doen anders

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:23

Afgelopen zaterdag een lesje behendigheid mee gelopen en zondag een onderlinge wedstrijd gedaan. We zijn helemaal om in september starten we met behendigheid. De snelheid en alles ligt Simba veel meer. De Action sport is meer gebaseerd op rust, gehoorzaamheid oefeningen en doggy dance. Bij het stukje rust gaan we vaak de fout in willen te snel hihi.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:11

Jemig arme Jinn!!

Heeft je dierenarts echt niks gemerkt? Wat nalatig dan...
Je hebt hem toch eens laten keuren voor de sport?
Bij Csiva is toch echt alles nagevoeld.

Je kan trouwens laten opereren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:10

Oh JesdaJinn, wat een verschrikkelijk nieuws!
Ik hoop dat de DA een goede oplossing voor Jinn heeft! Sterkte ermee.

Hier ligt de behendigheid een beetje op zijn gat. De instructrice van vorig jaar heeft vlak voor het begin van het nieuwe seizoen aangegeven ermee te stoppen. Nu was er een nieuw instructrice die is een paar weken geleden begonnen, maar gaf heel anders les en paste niet zo goed bij de hondenschool en het groepje (4 leerlingen) waar wij mee trainen dus is er ook weer mee gestopt.
Niet echt fijn dus en ik twijfel dus om opzoek te gaan naar een andere hondenschool om verder te trainen, zou dat wel heel jammer vinden omdat de sfeer en de kleinschaligheid van de huidige hondenschool mij zo goed bevalt.

Hoopers gaat wel heel erg leuk en daar gaan we dus de rest van het seizoen onze energie in steken, misschien dat ik dat dan wel twee keer per week ga doen zodat we daar extra vordering in maken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:17

JesdaJinn schreef:
Vanmorgen slecht nieuws gekregen.

Jinn heeft waarschijnlijk patella luxatie. Doordat hij kracht zet, schiet de knie er uit en dat doet zeer en laat daarom zijn poten hangen en daarom dus al die latjes.
Het is nog niet 100% maar diegen waar ik ben geweest acht het aardig groot. Nu gaat ze contact opnemen met mijn DA en gaan we kijken wat te doen.

Ik denk dat we moeten stoppen met behendigheid... zou niet weten wat te doen anders

Jeetje .. wat een vervelend nieuws zeg!
Sterkte er mee, en voor Jinn natuurlijk ook. Hopen dat het uiteindelijk toch nog 'meevalt'.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:38

Morgenavond DA bellen en dan weet ik meer en dan zal ik het hier plaatsen.

December vorig jaar foto's laten maken en daar was alles goed. Het zou dus in die korte periode 'gebeurd' moeten zijn.

Kans is idd groot dat hij onder het mes gaat.

Wel ga ik alle wedstrijden cancelen voor aankomende tijd.

Ik mag wel trainen maar rechte stukken en een tunnel en lager ;)
Maar voorlopig ga ik maar ff niks doen, tenminste, niet op dat gebied.

Hij heeft met gewoon lopen, rennen en zwemmen en noem alles maar op nergens last van. Door de kracht schiet het er uit zegma...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:48

Ik zou inderdaad de komende tijd niet trainen. Al zou ik het raar vinden dat de fysio zegt dat dat de reden is van het latten tikken, maar het eerder niet te zien zou zijn.
Dus ik zou het wel even goed uitgezocht willen hebben en een orthopeed in handen nemen :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:43

PL lopen ze niet 1,2,3 op, dat is er eigenlijk altijd al vanaf pup af aan. Niet te zien op foto's dacht ik.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:57

PL is wel goed te voelen. Al ben ik van mening dat een hond met lichte patella best kan sporten :) Semmie heeft ook in hele lichte vorm PL, maar ik ga toch beginnen te sporten met hem. Maar dan zou ik wel graag uitgesloten willen hebben hoe erg het is en in welke graad.
Graad 1 zou ik daarin nog acceptabel vinden, hoger niet.

Ik denk dat als je echt met Jinn verder wilt Mariska, dat het dan niet onverstandig is om hem even helemaal binnenste buiten te laten keren.
Wie had je trouwens gezegd dat de kans groot is op PL? Want die is in principe goed voelbaar en ook altijd genetisch aangelegd, dat is dus niet ineens er.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:44

Er heeft nog niemand met 1 woord over PL gehad, dat kwam vanmorgen naar voren.

Ik heb vanavond idd besloten geen behendigheid meer te doen tot ik meer weet. Daarom hebben we gehoorzaamheid gedaan :Y) en dat vond ie ook leuk.

Morgen bel ik de DA en dan hoor ik wat die zegt. Desnoods nog een keer op de foto

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:47

JesdaJinn schreef:
Er heeft nog niemand met 1 woord over PL gehad, dat kwam vanmorgen naar voren.

Ik heb vanavond idd besloten geen behendigheid meer te doen tot ik meer weet. Daarom hebben we gehoorzaamheid gedaan :Y) en dat vond ie ook leuk.

Morgen bel ik de DA en dan hoor ik wat die zegt. Desnoods nog een keer op de foto

Goed besluit :)

Foto is niet meteen nodig, losse knietjes kan de DA zo voelen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:58

Oke. Morgen is het donderdag, dan is hier koopavond dus grote kans dat ik nog kan komen.

We wachten af. Ik zal hier ook vertellen wat we uit eindelijk gaan doen.