gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__YSB__

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:23

Het waren wat oudere dames( allemaal gesteriliseerd), 1 was echt een lieverd. Maar mijn konijn vond van niet. En hij gaat er echt brutaal boven op. Incl grommen en de knetter hard op de grond stampen.
Ik heb het verschillende dagen geprobeerd, gelukkig zit de opvang om de hoek dus ik hoef er niet stad en land voor af te reizen.
Het koppelen is op een neutraal gebied gebeurd.
We gaan volgende week proberen, dan maar eens kijken wat er gaat gebeuren.
Zo niet, dan blijft hij maar met de hond....
Ik heb een raar konijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:25

Maar grommen, stampen en rijden is wat anders dan aanvallen he. Deed Vaag ook bij dit dametje. Grommen doet hij nog steeds wel eens, stampen ook regelmatig. Daarom heeft hij ook een dame nodig die dat negeert, anders wordt het vechten.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:36

Hij reed niet, hij greep ze. Met een klein aanloopje.
Ik ken het verschil.
Wel lelijk, ik had verwacht dat hij wat liever zou zijn. Het is nogal een apparaat.
Van de week knabbelde hij aan de voet van mijn zusje, hij loopt door het huis alsof hij de baas is, gaat niet aan de kant voor de stofzuiger.
Ik hou wel van een beetje karakter, maar hij is toch wel een lopend ego in een klein velletje...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:38

Wat jammer YSB! Hoelang heeft hij bij iedere dame gezeten? Vaak gaat het er in het begin altijd wel heftig aan toe. Grommen, rijen, stampen en achter elkaar aan jagen kunnen daar bij horen. Net als dat er wat pluimen haar door de lucht vliegen.
Hier grepen ze elkaar ook hoor en rolde zelfs even een paar keer als bolletjes wol door het hok. Toen heb ik wel even ingegrepen.
Soms hebben ze net even wat meer tijd nodig.

Hier keek ik net en lagen ze lekker samen buiten onder hun afdak en de voedster was de ram aan het wassen <3

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:59

Dat deed hij ook (alleen het rijden niet) en ik snap dat de opvang zulk gedrag liever niet ziet bij de dames die in hun bezit zijn. Ik was niet van plan om dikke dierenarts kosten te gaan betalen.
Dus helaas pindakaas, en proberen we het later nog maar een keer.

Fijn dat het bij de rest wel goed gaat met de koppelingen...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:51

Ik zou het nog zeker proberen hoor. Wie weet bij een andere opvang?

<3

Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:52

Eoweyn_x schreef:
Ik zou het nog zeker proberen hoor. Wie weet bij een andere opvang?

<3

[ Afbeelding ]

<3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:15

Aw <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:29

Goed. Het houdt hier ook niet op hè. Ik heb het de hele week retedruk met school gehad waardoor ik 's avonds even snel de konijnen voer en that's it. Nu had ik vandaag iets meer tijd en dan observeer/bekijk ik ze altijd even.
Flip is weer heel mager en hij, Jillz en Bliksem, drinken bijna 2 liter (!!!) per dag. Tenminste, vooral Flip, want voor de tweede keer vandaag zuipt ie de halve waterbak leeg.

En Ilona haar poot staat raar... Voelt verder goed, maar toch. Ziet er gewoon raar uit. Lijkt er verder geen last of pijn aan te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:02

En deze moest ik ook even delen _O-

Herinneringen op Facebook, jaar geleden dit :P Zo kwam ik ze altijd tegen als ik thuis kwam. Wat nou, konijnen hebben veel ruimte nodig?? Ze lagen 23/7 op die stoelen...

Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:57

ahh die stoelfoto <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:44

Hahaha die konijnen op de stoel.. Hier zitten die 2 overdag altijd binnen bovenin het verdiepinghok te slapen op t kleinste stukje wat ze kunnen vinden :+
Dus inderdaad hoezo ze hebben veel plaats nodig haha luie beesten :P

Raar dat ze zo veel drinken..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:51

Die stoelfoto :')

Kyra is ook zo'n luie... dan mogen ze los in de tuin, hupst wat rondjes, trekt een klein sprintje, eet wat onkruid en gaat weer tevreden in het hooi liggen. Billy scheurt als een gek rond, maakt binkies en loopt het liefst zo lang mogelijk rond :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:42

Hoppetee .... weer €143,00 armer -O-

Vannacht hebben ze dus toch gevochten na 12 dagen samen te zitten. Mijn voedster een megadiepe wond ten grootte van een 50 cent munt. Als je de huid optilt kijk je zo naar binnen ;(
Zit op een zeer rottig punt bij de oksel van de voorpoot. Hechten ging niet omdat de huid te dun is en op een plek zit waar te veel beweging zit. Het moet uit zichzelf dicht gaan.

De DA heeft het geschoren en goed gespoeld met fysiologisch zoutoplossing. Ze heeft een prik gehad tegen vliegeneitjes/maden in de wond. Om die reden moet ik haar dus weer binnen gaan houden tot de wond dicht is.
Verder pijnstilling en ontstekingsremmer meegehad en een antibiotica.

Besloten dat mijn rammetje weg gaat. Een koppelvakantie of ooit nog samen durf ik niet meer aan.
Ik ga de opvangen even mailen over de mogelijkheden. Misschien dat ik hem mag brengen en een rammetje terug kan krijgen als mijn voedster herstelt is. Al weet ik niet of ik dat eigenlijk nog aandurf.
Ik ben benieuwd aangezien veel opvangen een opnamestop hebben.
Anders ben ik helaas genoodzaakt via MP een goed baasje voor hem te zoeken.
Ik ben er zo klaar mee, honderden euro's armer en keer op keer ellende |( Voor de kinderen ook niet leuk zo....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:45

O wat vervelend toch Delphi :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:55

Wat kl*te :(

Gelukkig zal er vast wel een match zijn. Ik zou een goede opvang zoeken met verstand van koppelen. En dan komt je rammetje ook goed terecht.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:00

Ik ga eens wat konijnenopvangen mailen. Ik denk dat hij zo een nieuw baasje heeft. Het is een mooie bruine franse hangoor en die zijn al populair. Hij is van febr. dit jaar dus hartstikke jong en ik heb hem laten enten en castreren.
Alleen hij heeft ook best een wond, maar kleiner dan die van de voedster.

Ze moeten dus eerst genezen. Helemaal bij de voedster, eerder ga ik haar niet koppelen.
Ik hoop dat ik hem mag 'ruilen' voor een andere ram. Zo krijgt hij ook de kans op een nieuw maatje.
De meeste hebben wel een opnamestop. Maar goed als ik een ram ervoor terug neem, hoop ik dat ze er aan meewerken.
Ik zet hem liever niet op marktplaats.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:43

Eerste reactie op mijn mail is binnen. Bij een konijnenopvang krijgen ze morgen 4 vlaamse reuzen van 4 mnd die van de week gecastreerd worden.
Ik mag Guus daar eventueel naartoe brengen en kijken of 1 van de vlamen iets is voor Stippel.
Terug gemaild of het alle 4 rammen zijn en of ze dan mag speeddaten om zelf te kiezen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:41

Ze hebben vandaag weer uit één bak gegeten *\o/*
Beetje gegrom en gejaag, maar we gaan de goede kant op.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:45

Aah wat balen Delphi... Hopelijk komt het goed met een andere ram!

Dat klink goed Eskegirl :D

Hier de laatste tijd niet zo veel te melden over het trio... Saai hè :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:47

Oei Delphi dat is echt balen! Hopen dat de opvang je kan helpen en dat wel lukt!

Hier alles goed, hopelijk kan ik m'n oudje bij die 2 zetten zodra het nieuwe ren klaar is! Vind het zo sneu voor hem nu dat hij alleen zit (wel ernaast dus hij heeft contact met ze, maar toch alleen)

M'n koppeltje gaat geweldig samen! <3
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:35

Ook 2 rammen en een voedster? Ik zou ze wel echt op neutraal terrein koppelen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:50

Wat een lieve foto!

Hier net terug van de DA voor wondcontrole. De wond ziet er eng uit, maar de DA was tevreden over het verloop. 2x per dag blijven spoelen en 2x daags AB en pijnstiller/ontstekingsremmer.
Vrijdag terug voor nieuwe wondcontrole en bij twijfel eerder bellen.
De wond van de ram rook ietsjes, maar zag er wel goed uit. Wond is goed schoongemaakt en ook hij zit aan 2x daags wond spoelen + 2x daags AB en pijnstiller/ontstekingsremmer.

Beide eten enorm goed gelukkig en maken geen zieke indruk en lijken er geen pijn aan te hebben.

Contact gehad inmiddels met 2 konijnenopvangen. Bij beide mag ik terecht. Maar eerste keus is die waar de 4 vlamen binnengekomen zijn en nog gecastreerd moeten worden.
Maar ik kan nog niets concreets afspreken, omdat ik eerst wil dat bij beide de wonden dicht zijn. Ik hoop dat dat gaat lukken in 2 weken.
Ook de ram wil ik pas wegdoen naar de opvang als zijn wond netjes genezen is en hij van de AB e.d. af is.

Ik had zelf het idee de wonden te behandelen met honingzalf, ik meen L Mesitran (o.i.d.). De DA was bang dat dat de wond te vochtig gaat houden en dat het beter is om de wond aan de lucht te laten drogen en van binnenuit te laten genezen.
Hoe denken jullie daar over of wat is jullie ervaring met honingzalf?

En nog een vraagje :D Aangezien ik zoveel pech heb gehad wil ik dat het deze keer eindelijk goed gaat. Ik heb nog wat vraagjes omtrent konijnenopvangen die ik liever niet open en bloot hier zet.
Mensen die ik even mag PBen met mijn vraag?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:52

Honingzalf (vetramil) heeft echt super resultaat gegeven bij Ilona's kattenbeet!

Pb me maar :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:36

Eoweyn_x schreef:
Ook 2 rammen en een voedster? Ik zou ze wel echt op neutraal terrein koppelen

Jep, 2 rammen en een voedster...
Daarom dat ik denk ik wacht tot het nieuwe ren klaar is, lokaal zal dat nog even een paar weken duren maar dan hebben ze wel neutraal terrein en plaats om zich te ontwijken ...

Dankje Delphi, ze zijn echt heel leuk samen :)
Fijn dat ze geen pijn lijken te hebben en goed eten, hoef je je daar al geen zorgen over te maken!
Hmm als de DA zegt dat het beter is aan de lucht te laten genezen zou ik dit ook doen, met zalf kunnen ze ook meer aan de wond gaan likken als zonder zalf (is mijn ervaring).

PBen mag altijd :)