Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:08

Lief Loes. :j

Abby valt mooi af *\o/* maar Mowgli is inmiddels een gratenpakhuis ondanks aanpassingen in het voerschema. -O-
Heb om 15.45u een afspraak bij de (nieuw uitgekozen) dierenarts om haar na te laten kijken, ben benieuwd of er nog wat uitkomt.
Ze is overigens wel levendig, alert en eet goed, protesteert luidkeels bij het oppakken maar verder geen gedragsveranderingen en ik durf ook niet zeggen of dat protest gewoon pittiger is of dat ze pijn heeft want ik kan haar overal aaien, kneden etc.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 16:30

<3 Vega, heerlijk mannetje!

Lor, balen dat Mowgli zo afvalt, hopelijk kan de DA wat vinden.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:17

Oh balen zeg...duimen draaien voor Mowgli

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:36

We zijn weer thuis. :)
Op zich niets bijzonders gevonden, Mo was net een tikkeltje te slank voor het mooie maar zo zien ze de katten liever dan de dikzakjes (Abby dus. :o), wel was ze erg stijf in haar achterpootjes maar dat kon ook door de knieproblemen en/of de angst komen.
Knobbeltje in de hals was niet zorgwekkend maar moet wel een beetje in de gaten gehouden worden en evt eens verwijderd worden.
Nieren zijn erg klein maar dat hoeft niets te betekenen, schildklieren niet vergroot, hartslag redelijk rustig ondanks de angst.
Conclusie:
urine inleveren voor onderzoek en als daar niets of iets verkeerds uit komt terugkomen voor bloedonderzoek.
Oh en ze is uniek met al d'r mankementen. :j
Vooral d'r neus was érg interessant want dan zien ze niet vaak (gezwelletjes in de neus met haartjes erop :+) en neuscorrectie is voorlopig niet nodig, gewoon doorgaan zoals we al deden. :)
Vernieuwde voersysteem was ook goed.

Abby was ook mee maar is niet onderzocht, enkel even een blik erop en de conclusie dat ze zo op het oog kerngezond is en in de komende 2 weken flink moet afvallen zodat ze wat slanker de sterilisatie in gaat en na de sterilisatie niet op 3 brokjes per dag moet (bij wijze van spreken).
Wel heeft Abby nog even getoond wat een terrorkat ze is door me te bijten en krabben, maar dat karakter zagen ze al toen ze zich nog voorbeeldig gedroeg. :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 19:01

Klinkt opzich positief, even het urine onderzoek afwachten.

Hier ben ik sinds een paar dagen begonnen met carocroc lam te mengen, en ik moet heel voorzichtig zeggen dat Knox donkerdere en stevigere drollen lijkt te krijgen .... Zou zo fijn zijn!

En Wax heeft de 2.5 kg bereikt dus als de drolletjes goed blijven kunnen we over een paar weken de Litter robot gaan introduceren :D

Maandag worden de mannen gecastreerd, Knox was gister alweer een half jaar....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:42

Gaat hard he?

Ze zitten bij mij bij voorkeur op Carocroc (ik wissel de smaakjes af), maar als ik het niet voor elkaar krijg op tijd bij de dierenwinkel te zijn, krijgen ze gewoon Sterilcat van de AH. Vinden ze veel lekkerder, ook :D
Die van mij zijn echt helemaal niet kritisch. Betje heeft af en toe wel wat dunnige ontlasting, maar dat hangt niet samen met het voer dat ze toevallig hebben.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 21:51

Ja gaat super hard!

Wel lekker als ze niet kieskeurig zijn, tot nu toe eten de mannen alles, Texas lustte alleen de almo nature niet.

Ik wil ze nu eerst van de probiotica afkrijgen dmv de carocroc en dan na een paar maanden toch kijken of ik ze kwalitatief beter graanvrij voer kan gaan geven. Maar voorlopig niet wisselen als dit goed gaat.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 12:06

Voor wie er nog goedkoper een litter robot zoekt;
Er staan er nu 3 op marktplaats .....

Knox heeft eindelijk mooie drolletjes door de carocroc, en dan krijgt hij het nog steeds gemengd. Zelfs wat natvoer ernaast gaat goed en de pro biotica ben ik ook aan het afbouwen. Wat jammer is dat hij vanmorgen weer begon te spugen, hopelijk stopt dat snel en moet ik dan niet daarvoor weer opzoek naar ander voer. En Wax doet het allemaal prima :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:48

Ik hoor goeie verhalen over die Litter Robots, maar blijkbaar zijn er fans en geen fans want ze zijn nog wel eens 2e hands te koop. Willen niet alle katten er op ofzo?
Bij mij staan 2 kattenbakken met een la en houtkorrels er in, ik vind het ideaal! Boven staat nog een driehoekige kattenbak maar daar weigeren ze op te gaan.

Wat lijkt me dat heerlijk als ze zo makkelijk zijn met eten (wat er uit komt is minder makkelijk...), Tijger blijft voorkeur hebben voor pizza, kaas, pasta, zelfs boter.. en niet voor lekkere stinkende orijen brokjes :P maar met wat liquid snack erover eet hij het dan maar wel. Zijn drollen zijn ook niet altijd mooi vast hoor..

Hopelijk is het spugen snel over Splash, nooit leuk!

Sterkte met Mo, Lor! En Abby mooi afgevallen, pittig dametje is dat zo te horen zeg... }:)

Nou, hier zijn dan de foto's ik begin maar met deze, ik heb er nog meer maar weet niet of dat mag.

Dit vind ik zo'n plaatje he:
Afbeelding

Lief samen:
Afbeelding

Coole kop:
Afbeelding

Concentratie:
Afbeelding

En Attack!:
Afbeelding

Gwynn kan het ook:
Afbeelding

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:00

Wat een heerlijke foto's Tilmar! En ik kan makkelijke eters ook erg waarderen :+ Rex van ons is net een vuilnisbak. Die eet echt alles! Yaro eet met periodes heel goed (nu eigenlijk al een tijdje... }> ), en Sjors eet het liefst alleen maar vis. We zijn nu al zeker een maand bezig met haar omzetten naar vers. Zolang we hele kleine stapjes nemen en goed mengen met almo nature, eet ze nu ook vlees. Maar vis blijft veruit favoriet :+

Wat fijn dat de ontlasting nu goed is, Splash! Hopelijk blijft het bij die ene keer braken.
Leuke foto's komen er op facebook voorbij!

Lor, hopelijk valt het mee met Mowgli. Hihi, en Abby op rantsoen :P Het kan na het steriliseren echt een heel groot verschil worden. Onze Gaia was altijd een slanke poes, na de sterilisatie was ze binnen 3 dagen te dik... Ze is nog steeds wel stevig, maar acceptabel.

Vandaag is Sjors jarig. Ze is 1 jaar geworden. Ze begint inmiddels echt een beetje volwassener te worden. Ze is nog wel klein, maar niet meer zo scharminkel ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:29

Wat een gave foto's!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:59

gave foto's!

Hier een slecht etende pup...echt te erg.....pffff

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 19:03

Waiw super gave foto's Tilmar ! Wat heb je toch prachtige katten.

Sjors 1 jaar en niet meer zon scharminkel, dus er is nog hoop voor Wax :D

Balen Loes dat Valya zo slecht eet, hier eet alles goed alleen Texas is nog wel eens kieskeurig, en vooral met natvoer.

Ben super blij met de carocroc heb nog nooit zulke mooie drolletjes bij Knox gezien.

Verder ben ik bekaf, druk met werken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:05

Van Wax mag ik nergens meer heen vandaag <3 kleine knuffelkont

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:09

:D
Ik laat de foto aan mijn lief zien en die zegt ook meteen: hee, een kale Betje :D
Die kan je ook zo mooi klemliggen...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:12

Hoi allemaal.
Vandaag heb ik onze sphynx kitten opgehaald.
Hij heet Roque en is echt fantastisch!!!!
Mijn vraag, waar wassen jullie ze mee?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:32

Nou, ik typ hier dat ze slecht eet, en sinds gisteren avond doet ze het al beter....raar dier lol

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:24

Meer typen :D

BloemBloem: ik gebruik Zwitsal babyshampoo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 02:26

Mooie Tijger en Gwynn! <3
En een nieuwe Sphynxliefhebbert in ons midden, welkom! :D
En een jarige, gefeliciteerd Sjors! :*

Tilmar schreef:
Sterkte met Mo, Lor! En Abby mooi afgevallen, pittig dametje is dat zo te horen zeg... }:)

Pittig? :o?
Abby? :wow:
Welneeeee joh, hoe kom je daar nou weer bij? :+ :))
Oké, het is een wispelturig monster. :P >;)
Erg lief maar als haar iets niet bevalt dan kun je het dus shaken, dan is het bijten en vastgrijpen. :=
Ze bezorgt me geregeld grijze haren, maar tegelijk zou ik haar niet meer kwijt willen. <3

gaia schreef:
Lor, hopelijk valt het mee met Mowgli. Hihi, en Abby op rantsoen :P Het kan na het steriliseren echt een heel groot verschil worden. Onze Gaia was altijd een slanke poes, na de sterilisatie was ze binnen 3 dagen te dik... Ze is nog steeds wel stevig, maar acceptabel.

Thnx, komt vast wel goed met Mo. :)
En anders zien we wel hoe of wat. ;)
En jep, Abby op rantsoen en alle brokjes gaan in het voerlabyrint, helaas heeft ze wel door hoe ze hem van stand kan veranderen (zo'n schijf draaien). >;)
Maar ze moet er iig iets meer moeite voor doen dan wanneer het in een bakje wordt geserveerd.

Het monster:
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 07:11

Ah wat leuk Bloembloem, van welke Cattery komt hij en heb je foto's ? Ben benieuwd :D

Ik was ze met Zwitsal, en verder gebruik ik de johnson babydoekjes vind ik fijner dan die van Zwitsal.

Loes fijn dat ze weer wat beter eet, vandaag weer Vega knuffelen?

Lor heb je al uitslag van Mo?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:23

Jaaa vandaag weer Vega knuffelen....:)

welkom Bloembloem!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:47

Hij komt niet uit een Cattery, waar hij wel vandaan komt vertel ik liever via pb. Hij heet RoQue en is helemaal geweldig.
Uiteraard heb ik plenty fotos maar hoe krijg ik die hier?
Vannacht is super gegaan. Huiskamer kittenproof gemaakt, hem ingewikkeld in zn fleece dekentje en
op de bank gelegd, toen ik vanmorgen binnen kwam lag hij nog precies zo hihi!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:48

Welkom Bloembloem! Heb je foto's? Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, wij hebben Devon Rexen, geen sphynxen ;)
Loeslucky had eerder moeten zeggen dat de pup slecht eet :+ Veel plezier bij Vega vandaag!
Splash, heerlijke foto! De boodschap is duidelijk :P
Abby heeft het voerlabyrint al door, slimmerik. Wij hadden voor 1 van onze katten vroeger een voerbal. Dat werkte ook super! Onze oude dibbes die we in mei in hebben moeten laten slapen was ook zo'n wolf in schaapskleren. Ze zag er zo lief uit, maar was dat absoluut niet. Ik waarschuwde altijd iedereen die hier binnenkwam :+ Maar toen ze ouder werd, werd ze wel makkelijker.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:51

Fijn dat het goed is gegaan vannacht BloemBloem! Foto's moet je eerst uploaden, bijv bij mijnalbum of andere site. Daarna kun je ze hier plaatsen door [img]link[/img] te zetten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:01

Kan dat ook via je telefoon?