Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:42

Die gerbil bakke met die schuifraampjes lijke mij zo handig alleen jammer dat ze zo duur zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:45

Ik heb al eens wat met lampjes gedaan, bij de ikea had je iets van letverlichting om bijvoorbeeld plankjes te verlichten. Raad ik
af, stond mooi, maar ze gingen zich anders gedragen, onrustiger, meer wakker, naar het plafond graven, toen hebben we het weggedaan en gerries weer normaal.
Daar zeker op letten :j.

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:46

Ik heb een spotje aan het plafon die schijnt op de bak.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:49

Schuifraampjes zijn zeker handig :j. Ik mocht gerbils op voorwaarde dat ik zelf de gerbils en de kooi kocht, ik was toen 11 of 12, heb de goedkoopste kooi genomen van 85 euri toen, die man vertelde dat er 5 gerbils in zouden passen (bij nader inzien dus niet), de maten zijn minimaal 60x40x50 geloof ik, maar groter is altijd beter...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:55

Ik heb er kerstlampjes achter en ze vonden het aan het begin maar raar, maar ik merk nu eigenlijk weinig aan ze. Slapen gewoon, graven er niet naar, ze hebben er volgens mij geen last van :)
Heb het nu een beetje met plakband geprutst en het hangt er wel grappig achter. Geeft wel een lekker sfeertje :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:54

Ah ok, nog niet aan gedacht dat ze zich anders kunnen gedragen. Zal er rekening mee houden!
Schuifdeurtjes zijn handig idd. Alleen er komt altijd zaagsel uit als ik de bak opendoe :') hoewel ik dat niet erg vind hoor. Sowieso ligt er altijd zaagsel op de grond naast de bak, komt langs de schuifdeurtjes die nooit compleet sluiten door zand wat ertussen zit etc.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:56

Die tweede foto is zo leuk xMendy! Zo zitten die van mij er ook vaak bij, heel nieuwsgierig en ongeduldig :+

Waar ik aan had zitten denken was een soort ombouw kast, zwevend ook, kunt maken. Dat je onder, boven en zijkanten hebt als een soort echte kast, maar dan van steigerhout ofzo, en dat de bovenste plank er ook uitgehaald kan worden zodat je ook bovenin je bak kunt voor het schoonmaken enzo.. :)
Dan zou je bovenop ook een mooie plant oid kunnen zetten en je zou kunnen kijken wat je met led strips kunt doen :)

Maar ik ga binnenkort samenwonen en de bak moet voorlopig op een mooie dressoir kast komen te kan (ook niet lelijk :) )

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:56

wat een lieve slaapfoto's! kan er uren naar kijken hoe schattig ze slapen haha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:00

Gerbils die eten blijven schattig :D'
Afbeelding

Waar staat jullie gerbilkooi trouwens? Wij hebben dit dressoir deels voor de gerbils gekocht, in het dressoir zit een plank, boven staan dus servies en achter het dichte deel staat de gerbilspul als (oude) speeltjes, 2 reiskooien, het voer, hooi, zand etc:

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:24

Ze staan nu nog op een ikea bijzet tafeltje met daaronder een kleiner aqua met alle spullen erin. Heb van me zusje een kastje overgenomen, maar die moet eerst nog gepimpt. En dan komen ze daarop en de spullen netjes erin. Heb een hoekbank en dan staan ze achter de bank. De andere optie was voor de verwarming bij het raam, maar dat leek met niet zo goed voor ze. Ondanks dat ik geen zon in de woonkamer heb alleen sochtends vroeg.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:14

Ik heb zo'n grote vakkenkast (expedit) van de IKEA van 4x4 vakjes en daarop staan m'n gerries en m'n hamster :D Past precies qua diepte, qua breedte hebben ze nog een stukje afstand van elkaar. Kast staat overigens tegen de muur aan.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:52

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:31

Was gister even naar de dieren winkel om wat lekkers te kopen voor mijn gerries en mijn hond. Heb ik zo'n lente rol meegenomen dat vinden ze me toch lekker ze zijn er niet bij weg te krijgen.
Maar kon het niet laten om even bij de dieren te kijken. Zat daar 1 eenzame gerbil in een kleine glazen bak zielig in een hoekje slechte plukkerige vacht. Kreeg gewoon medelij met dat beestje.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:38

Net wat foto's gemaakt van mijn kerels:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook meteen even wat besteld bij Queenies: een wilgenbrug XL, nieuwe meelwormen en bodembedekking.
Binnenkort ga ik op mezelf wonen, stiekem kriebelt het dan wel om, als ik er de ruimte voor heb, een tweede koppeltje bij te nemen... :D

edit; oeps, foto's vergeten te draaien, even opnieuw uploaden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:48

Ach, en ik vond deze foto:

Afbeelding
6 weken oud, in het reismandje mee naar huis :+: kleine baby's..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:02

Lief he, als ze nog klein zijn <3

Het is nu wel zeker dat ik binnen een paar maanden een grotere kooi heb, zodra de 6(!) jarige gerbil van mijn oom is overleden, kan ik de zijne overnemen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:06

Awww wat ontzettend schattig Karlijn! En je avatar! Zo leuk! En erg herkenbaar hoor, ik woon nu 4 weken op mezelf en er zou makkelijk nog een bak bij kunnen :o hahaha.. niemand laten horen want ze verklaren me voor gek.

Ik ga mijn bak morgen schoonmaken, denk weer nieuwe foto's dus :D

En Martijn heeft dat doolhof in de aanbieding zag ik, stiekem wil ik die wel hebben voor m'n gerries.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:14

Die van mij moeten aankomende week behandeld worden met anti parasiet iemand tips om dat voor elkaar te krijgen met niet tamme gerbils? Zou ik ze kunnen proberen op te pakken daarvoor of kunnen ze dan bijten uit stress?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:18

Roosje01: ze kunnen denk ik best bijten uit stress, dat doen veel dieren in ieder geval.. Ik zou proberen iemand erbij te roepen, dat jij ze snel (maar wel rustig) vastpakt en de ander snel de druppels in de nek (ik neem aan dat het druppels zijn voor in de nek?)

xMendy: dat doolhof zat ik ook al naar te kijken maar ik heb al zo veel spullen :') wordt m'n vriend niet vrolijk van ben ik bang, ik heb meer spullen voor de gerbils dan hij voor de hond! :D

_Karlijn: wat een frummies! Ik heb ook foto's gevonden :D

Fotospam!
Verschil! :D
Afbeelding

En mijn gerbils wonen op een omgebouwde computerkast :)
Afbeelding
Er zitten eigenlijk nog meer houten speeltjes enzo in alleen die hebben ze begraven :')
Afbeelding

Jack z'n zwarte vlek groeit steeds groter, nu heeft ie een soort van cape en masker op, Super-Jack! :D
Afbeelding

Gekke Freddie! Freddie wil er áltijd uit, Jack nooit :+
Afbeelding

Maar hij is wel altijd heel nieuwsgierig :)
Afbeelding

Eten!
AfbeeldingAfbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:28

Woon alleen dus hulp is lastig.

Leuke foto's. Mijne begraven ook alles :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:34

Wat leuk!
Begraven is hun hobbie hier ook :') Snoeppot zie ik ook nauwelijks meer terug.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:15

Dan misschien je gerbils een voor een in het reismandje zetten, dan hebben ze minder ruimte om weg te rennen en als je snel bent hoef je ze niet eens vast te pakken om het spul in hun nek te druppelen :)
Geef ze, anders als ze in de reismand zitten, echt iets lekkers, zo lekker dat ze het meteen op willen eten, dan zitten ze sowieso stil ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:55

vanmorgen de bak schoongemaakt dus.. kwam alleen zaagsel tekort :') ze doen het er maar mee vandaag en vanavond. :Y)

Afbeelding
Zo staan ze dus in de kamer

Afbeelding
Wat is ze lelijk zo van dichtbij :')

Afbeelding

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:45

Leuke foto's weer! Handig dat randje tussen het plateau en de schuifruitjes, Albion. Bij mij komt altijd rotzooi in het richeltje van het schuifruitje, dan moet ik eerst de kruimeldief erop zetten voor het ruitje weer dicht kan :')

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:12

Bij mij komt er ook zat spul tussen hoor, kijk maar op de foto's, op de grond en al :')