Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:09

Dat is in elk geval de snelheid waar ze op wedstrijd over het algemeen mee over de finish komt.

Nu ben ik extra benieuwd naar een filmpje van het vp want wat ik bij sandra zag was toch geen tunnel als funnish.. O:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:24

XxDiandraxX schreef:
Dat is in elk geval de snelheid waar ze op wedstrijd over het algemeen mee over de finish komt.

Nu ben ik extra benieuwd naar een filmpje van het vp want wat ik bij sandra zag was toch geen tunnel als funnish.. O:)

Ik bedoel tunnel (onder kat), en dan finishsprong.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:41

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

Sorry het is voor mij tijd om naar bed te gaan denk ik.. :')

KarinW86

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 07:50

@diandra ziet er goed uit hoor! Altijd leuk workshops

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 08:48

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:

Sorry het is voor mij tijd om naar bed te gaan denk ik.. :')

_O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:29

Het stond veel ruimer en niet exact zoals ik getekend hebt maar dan krijg je wel een beeld van hoe het was.
Wij vonden 5,6 en 7 wel moeilijk. Sommige konden een wissel maken om aan de linkerkant van de wip te komen. Dat lukte mij niet dus ik moest Jaxx voor me langs de tunnel onder schutting door sturen en dan links af. Dat kent ie niet.
Tot zover mijn tekenskils met paint xD
Afbeelding

Voor de meeste waarschijnlijk helemaal niet moeilijk maar vonden wij wel :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:49

Dat is het denk ik wel hetzelfde parcours als wat ik gezien heb. Maar waarom lukte de wissel niet? Hoe heb je 2-3-4 gehandeld?

6-7 klassiek is bijna onmogelijk, dan moet je inderdaad een hond hebben die heel strak op stem is en jouw lichaamstaal niet ter harte neemt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:32

Ik stond eerst op roze kruisje met blauwe stip en toen die door de tunnel ging ging ik naar t andere kruisje. Anders wist ik t niet op te lossen.

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:42

Ah nu snap ik wel wat je bedoeld hoor. Ik zou denk ik geprobeerd hebben 3 als een “in” te doen en dan te wisselen tussen 4 en 5. Maar op papier is het altijd lastig omdat we de situatie in het echt niet hebben gezien. Waardoor had je de dk? Want ik denk dat hij na de tunnel dan naar rechts ging ipv links?

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:58

Ik zou beginnen bij het gele kruisje bij 3 met een 'in', en afhankelijk van de hond naar het geleverd kruisje bij vier met een Belg, of met een Franse achter de wip naar het gele kruisje.

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 14:01

Owja heb nu wel een idee inderdaad wat je bedoeld.. zoals de voorbeelden zijn getekend klinkt goed .. snap dat het met aan de andere kant lopen wel een opgave was ja

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:10

XxDiandraxX schreef:
Ah nu snap ik wel wat je bedoeld hoor. Ik zou denk ik geprobeerd hebben 3 als een “in” te doen en dan te wisselen tussen 4 en 5. Maar op papier is het altijd lastig omdat we de situatie in het echt niet hebben gezien. Waardoor had je de dk? Want ik denk dat hij na de tunnel dan naar rechts ging ipv links?

[ Afbeelding ]

Jep!

Ik ben dan ook niet kundig/ervaren genoeg om deze dingen te bedenken. Op zo'n wilde wedstrijd gewoon proberen. Daar stond ik zeker voor open maar achja. 9 feb weer een kans haha

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:21

Ow wat ben ik blij!
Guusje was weer een hele blije hond zonder al te veel spanningen, 2 rondjes een beetje uitschudden aan de start. Bewust al niet laten zitten om geen spanning op te bouwen.. ze ging als een speer.

Ze had ook alledrie de rondjes een heerlijk tempo.. denk dat ze door die spanning ook erg moe werd

Vast Parcours: Raakvlak schut sprong ze af met een schuiver in het zand.. maar verder goed en een tweede plaats.

Jumping: een sprong extra nam ze hihi maar verder weer super

Spel: Guusje maakte er een tunnel race van en dat was het niet hihihi maar ach ze had lol

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:55

Was weer gezellig bij Jump for Joy.
VP was weer een totale explosie van energie en spanning die eruit moest dus een disk. Wel hebben we voor het eerst de wip gehad in het parcours en dat was geen probleem gelukkig. Dus daar ben ik erg blij mee!
JP was foutloos en een 2de plek
Spel hadden we een 1e prijs, een supermooie rozet en wat lekkers voor Feya.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:09

Zeker het laatste rondje ging erg goed hoor!! Super gedaan!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:24

KimD schreef:
Dat is het denk ik wel hetzelfde parcours als wat ik gezien heb. Maar waarom lukte de wissel niet? Hoe heb je 2-3-4 gehandeld?

6-7 klassiek is bijna onmogelijk, dan moet je inderdaad een hond hebben die heel strak op stem is en jouw lichaamstaal niet ter harte neemt.

Ik heb hem dus wel klassiek gewisseld en Pixy deed dat dus prima. De sprong erachter stond ook op meer afstand, dan hier getekend hoor. De wip stond ook niet recht achter 4, maar meer naar links, dan op deze tekening. Dus ik was bang dat ze anders scheef de wip op zou gaan.

Karin, ze ging super. Ze had er echt lol in.
Natasja, ik heb jou volgens mij niet gesproken ( of ik ben iig niet bewust geweest, dat jij jij was, sorry). Er waren teveel bekenden vandaag. Maar gefeliciteerd met jullie prijzen. Super!

Pixy was vandaag ook weer super bezig. Ze was super te sturen, palen gingen vandaag natuurlijk ook nog niet en zelf ook wel iets verkeerd gedaan. Maar elk rondje was het beginstuk voor de palen zo fijn handelen. Trots op mijn meisje.
Laatst bijgewerkt door fannetje op 26-01-25 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:36

Karin op dat rondje was ik ook supertrots, daar liep alles ook wat vloeiender dan de andere rondjes.
Ook voor jullie reuze fijn dat ze toch weer ontspannen haar rondjes heeft kunnen lopen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:41

Oh, ik weet nu wie jij bent, heb je wel gesproken. Maar niet zien lopen, omdat je vlak na mij moest. Knap gedaan!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:43

Eindelijk eindelijk mocht mijn knapste zwarte man weer mee op wedstrijd. Niks aan resultaten maar wel weer stapjes gezet. Hij was zo zo zo gelukkig dat hij weer mee mocht!
Kaes was erg knap. VP1 1 sprong te veel, VP2 foutloos en 3e (2 bloedsnelle honden ervoor, en zo bloedsnel is ze niet) Jumping 1 sprong van de verkeerde kant en verder super. Heb echt genoten gisteren!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:57

Fannetje ik had Pixy op de startlijst zien staan dus wist dat jij het was aangezien jij je ook had opgegeven voor die wedstrijd.
Toch leuk om steeds meer mensen te leren kennen op deze manier.

Machie wat fijn dat hij weer mocht en dat jullie beide zo genoten hebben!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:57

Machie, fijn dat het zo lekker ging.

Natas, ik kom zoveel bekenden tegen en ben zo slecht met namen :+ echt zelfs van mensen die ik goed ken en dan kan ik niet op diegene zijn naam komen. En dat mijn hele leven al. Dus Sorry.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 15:14

Deze week geen training gehad. Veld lag er niet zo top bij. Wel lekker veel gewandeld.

Mijn jas is niet meer waterdicht. Wat gebruiken jullie om je jas weer waterdicht te krijgen. Ik hoorde van anderen harmisol maar dat is echt nergens meer te krijgen. Heb 1 site gevonden maar koste me bijna 20 euro inclusief verzendkosten. Dat gaat me beetje ver xD

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:17

Hier ook geen training, veld staat blank..
Ik koop eerlijk gezegd gewoon altijd een nieuwe jas als de huidige niet meer waterdicht is. Maar meestal is hij dan ook gewoon af en toe aan vervanging.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:20

Hier ook hoor Dian, dan een nieuwe erbij en de oude voor ander gebruik.

Ik kan gelukkig door trainen in de hal, maar buiten idd al even niet getraind. Ze zijn momenteel de mollen aan het aanpakken, hopelijk werkt dat, want het werd echt te erg met die molshopen.

Dian tot zaterdag, ik zag dat we in dezelfde groep zitten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:14

Nog wedstrijden gehad dit weekend?

Onze raakvlakken en sprongen zijn verkocht op de hondenschool en nu hebben wij nieuwe toestellen. Heb er nog geen foto van maar echt super fijn!

Hier geen wedstrijden gehad. Eigenlijk alleen gewandeld en lekker kalm aan gedaan in het weekend.
Had me nog ingeschreven voor wilde wedstrijd 9 feb in laag soeren en ik zit er bij. Samen met 4 vrienden gaan we gezellig die kant op. Weer leuk om er bij te zitten