Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:11

Dan zou ik naar een wagen kijken, want denk dat er geen enkele fatsoenlijke draag optie is waar je ze aan de voorkant kunt dragen echt. Die draag doeken lijken dan ideaal maar die zijn idd weer geen goed plan, daar liggen ze echt niet top in. Zo’n wagen kun je veel comfortabeler gebruiken ook op langer termijn nog eventueel maar je kunt ‘m prima in de gaten houden, niemand kan met z’n tengels aan ‘m komen en hij heeft het comfort dat ie ook kan liggen onderweg ook ivm meer ruimte normaliter.

Maar op de rug in de tas komt ook niet zomaar iemand eraan als je wilt en een beetje oplet, beetje afhankelijk van je anticiperen en de plekken waar je loopt. Je kunt alleen idd minder handig zijn signalen lezen maar als je geen lange stukken loopt zou dat niet snel een probleem moeten geven. Maar wil je dat allemaal wel zo doen, zou ik persoonlijk voor een wagen gaan, die kun je als je wilt dan wel makkelijker toch voor eventueel langere uitjes gebruiken ook weer nog.

Lughnassadh

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:41

Daar ben ik ondertussen idd ook naar aan het kijken. Eerder heb ik “probleem” nooit aan de hand gehad. Dus even goed afwegen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:46

Ik zweer ook bij een hondenbuggy.
Ik had eerst die hondenfietskar met duwbeugel van Zooplus maar die is te breed om zo je huis in te rijden en past ook niet door een standaard breedte schuttingdeur.
Plus dat ik hem lomp en onhandig vond qua sturen, er zit geen zwenkwiel oid op dus je moet je gewicht gebruiken om de bochten door te gaan.

Nu staat er een Innopet comfort deluxe hondenbuggy in de gang, kost wel wat maar zie ze ook geregeld op mp voor ongeveer de helft vd nieuwprijs langskomen.
Stuurt supermakkelijk als je het palletje op het voorwiel goed hebt staan (kan vast en op zwenken), past in het ov, door de voordeur en mag ±30kg dragen.
Ander voordeel is dat hij beter luchtdoorlatend is, aan alle kanten open kan maar ook volledig dicht (fijn in zeer drukke onoverzichtelijke situaties).
Oh en door de relatief grote wielen zit je niet in elk geultje vast en is ongelijke grond etc ook fijner te doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:47

Ik heb ook lange afstanden gelopen met die rugzak, denk aan 20-30km, en dan voel je het wel maar gaat prima.

Er komt echt niet zomaar iemand aan want dan komen ze echt in je aura.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:59

KimD weet jij nog waar je hem gekocht hebt? Ik krijg hem niet gevonden of ik Google niet goed genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:34

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:40

Een wagen: ja!
Wij hebben er pas een aangeschaft toen Fitz zijn pootje geblesseerd had met 5 maanden, en wát een uitkomst. We wilden dat we hem hadden gehad in de vroege pup-tijd.
Hij ging er steeds met plezier in liggen, en kon zo alles goed bekijken maar wel in rust. Ook nog meegenomen op vakantie.

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:30

Wat n dotjes in die rugzak <3 blijven/bleven ze goed zitten?
Lijkt me op gegeven moment best zwaar zo op de rug :=

We hebben Elmo de eerste paar kg steeds tussendoor gedragen. Toen ie te draagzwaar was in de LMobiel 8-)
Sprong er zelf steeds in <3 zelfs ons oudje die antikarretjes was, gaat er nu graag in. Gezwellig samen rondgereden worden :D maar erin slapen, daar kan ik alleen over dromen :+ die Fitz <3

Afbeelding

Sinds afgelopen week slaapt Elmo (7mndn) de nachten zonder problemen en ongelukjes buiten zn bench *\o/* zo trots op de kleine vent <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 02:36

_Christina schreef:
Oshaa waar had je nou dat bloemetjes(?)tuig vandaan? Lief zo met die baby, fijn dat ze er leuk op reageert!

Van iemand die voor het goede doel honden spullen verkoopt, in Canada :+ . Het merk is the Sharper Barker, geen idee of ze die in NL ook verkopen!

MissYvette4u Wat goed van Elmo! Layla slaapt nu ook 's nachts zonder problemen buiten de bench (ging meteen goed) sinds een paar weken. Heerlijk is dat!

Lughnassadh geen tips hier (ook niet meer nodig zo te lezen ), Layla liep vanaf het begin vooral zelf mee. Ze was ook al iets ouder natuurlijk en ook vanwege alle sneeuw konden we toch niet zoveel. Soms wel kleine stukjes gedragen maar na een paar weken was ze daar niet meer van gediend. We passen onze afstanden nog aan (voordeel van in de winter, zoveel kan je hier niet). Als het zomer hiking seizoen is begonnen gaan we rustig verder opbouwen. We houden ons niet echt aan specifieke tijd / afstand richtlijnen, maar letten op tekenen van vermoeidheid. En thuis doen we veel aan bodyawareness en fitnes om haar op die manier fit te krijgen en laten ontwikkelen :)

------------------------

Vandaag tweede les Wilderness tracking gedaan met Beer en hij deed het fantastisch! Hij is echt zo in zijn element. We hebben bochten, een heuvel op en over een kleine boomstam gaan aan het repertoire toegevoegd. Ook hebben we een Area Search oefening erbij gekregen (zoeken voor voorwerpen). Dat is de basis van wat Layla straks gaat leren (heb toestemming / een uitnodiging voor de Advanced Area search in mei, dan gaat ze mensen leren opsporen in de natuur). We zijn op een punt met Beer dat de voedselbeloning afleidend werkt. De beloning zit hem in het volgende van de track .

Hij heeft echt een paar pittige tracks gedaan en hij was gewoon fantastisch. Ben echt super blij .

Layla haar wacht commando werkt zowaar nog steeds :o

Afbeelding

En ze waren een uurtje op kantoor bij mijn man. Als je ze zo ziet zou je niet zeggen hoe wild ze soms kunnen zijn :D (grapje hoor, binnen is er een rust / calm regel bij ons)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 07:04

Elmooooooo <3 knaptoet

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:11

Oshaa schreef:
_Christina schreef:
Oshaa waar had je nou dat bloemetjes(?)tuig vandaan? Lief zo met die baby, fijn dat ze er leuk op reageert!
Van iemand die voor het goede doel honden spullen verkoopt, in Canada :+ . Het merk is the Sharper Barker, geen idee of ze die in NL ook verkopen!

Dankjewel! Hoeft ook niet in NL te zijn :)

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen MissYvette4u? Dat jullie oudje er ook in gaat, allemaal dankzij Elmo?

Lughnassadh ik zou ook voor een karretje gaan! Ik weet niet hoe groot die rugzakken zijn, maar op de foto's lijkt jullie manneke al behoorlijk (te?) groot voor een rugzak?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:16

Die rugzak van KimD ziet er goed uit! :) karretje zou natuurlijk ook een optie zijn maar is soms ook wel lastiger omdat je m dan mee moet nemen enzo.

Ik heb niet echt tips, Ot heb ik niet gedragen omdat we alleen kleine wandelingen met haar deden, Appa heb ik wel een draagzak voor gehad zodat hij mee kon met de langere wandelingen met Ot. Maar omdat hij zo lang is was dat niet ideaal, ik heb ‘m toen nog een tijdje in het voorpand van een te grote tuinbroek gedragen _O-

Eerste keer dat ik dat deed was spontaan, we waren op het strand en hij was moe en was m’n draagzak vergeten. Ik had toen die tuinbroek aan en probeerde het eens. Maar heb het vaker gedaan, werkte echt goed! Lekker warm, door de verstelbare schouderbanden paste het ook perfect. Maar met een herder van 8 kg gaat dat ‘m niet worden gok ik :+
Afbeelding

Aankomend woensdag wordt Otje alweer 3 en Appa aankomende zondag alweer 1… het gaat zo hard. Zaterdag doen we mee met de Dogshow Rijnland omdat dat voor ons een thuiswedstrijd is. In Appa’s klasse (jeugd) zijn er nog 3 andere reuen. Ben z’n stack al goed aan het oefenen en hij is zo gegroeid!
Dit was tijdens de jonge honden & veteranen dag in september:
Afbeelding
Afbeelding

En dit was van de week, helaas zonder hoofd maar ik was alleen dus was lastig om ‘m én netjes te laten staan én een foto te maken.

Afbeelding

Hij is nu veel gebalanceerder. Meneer weegt nu 17 kg… en geen grammetje vet :7

Hij was gisteren mee naar de renbaan, stukje mogen lopen en hij mocht even Otje’s ren hesjes passen. Hoef gelukkig geen nieuwe voor ‘m te kopen want dat is vrij prijzig :$
Afbeelding

Meneer puntneus
Afbeelding

Otje mag ook mee op show, onze eerste echte RvB show! *\o/* *\o/* Met nog 1 teef in haar klasse, Ziggy, de hond van m’n moeder _O- heb er wel zin in! Met Appa word ik sowieso wel laatste hoor maar dat geeft niet. Ga ook voor de ervaring en ben benieuwd wat de keurmeester van hem vindt.
Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:39

_Christina schreef:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen MissYvette4u? Dat jullie oudje er ook in gaat, allemaal dankzij Elmo?

Lughnassadh ik zou ook voor een karretje gaan! Ik weet niet hoe groot die rugzakken zijn, maar op de foto's lijkt jullie manneke al behoorlijk (te?) groot voor een rugzak?

Ja eigenlijk wel dankzij Elmo; hij krijgt nu natuurlijk net wat meer aandacht incl beloningen :+ en zij is n tikkie jaloers :P en ze heeft eindelijk in de gaten dat het haar n hoop energie en artrosepijn scheelt

Een ander dingetje dat ze dankzij Elmo bedacht heeft; iedere keer als ik Elmo bij me riep, stond ik stil om op hem te wachten. Zodra hij kwam kreeg hij iets lekkers.
Dus wat deed zij; iedere paar meter stond ZIJ stil (zonder commando!) en verwachtte daar lekkers voor! :+ :D en dan denk je haar simpel te negeren maar dat tutje bleef net zolang braaf wachten totdat ik haar riep en ja natuurlijk moest je haar belonen want ik riep haar immers _O- inmiddels is t gelukkig opgelost

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:18

Whahaha briljant!

KimD, dank je. Niet goed genoeg gegoogled. Iets met vermoeidheid vermoed ik.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:19

Heerlijk haha! Die van mij denkt ook altijd wat te krijgen als we samen met de buurpup zijn, dan heet hij ineens ook Milly :+ en alleen kijkt ie ook vaak heel braaf naar mij ongegrond en ongevraagd, want dan krijg je wat lekkers toch? Ik gebruik dat commando ook wel heel vaak, dus ik kan 'm dat niet echt kwalijk nemen :') Stiekem wel leuk als ze van die dingen zelf bedenken <3
Fijn dat ze dan nu doorheeft dat het haar pijn scheelt! Daarom vroeg ik het ook eigenlijk, nu loopt mijne nog heel goed, maar ik twijfel wel of het verstandig zou zijn om eens naar een wagentje te kijken voor als z'n artrose erger wordt. De mijne is ook anti ergens op zitten wat rolt/beweegt, maar ik heb geen Elmo om het van af te kijken :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:32

Hier een die bedacht had dat kusje = koekje (kunstjes doen levert lekkers op) en zelf kusjes kwam geven en vervolgens de koekjespot aanwees. :')
Hij probeert het soms nog maar weet inmiddels wel dat ik het kusje aan hem moet vragen wil het lekkers opleveren. :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:40

Hier ook zo'n slimme.

Met de kleine ben ik veel bezig met alles negeren. Dus nu als ik aandacht vraag vam sky staat Bo ook bij me, met zo'n klein trots kwispeltje.

Sky heeft inderdaad giardia. Dus morgen mag ik alles gaan wassen en schoonmaken. *\o/*

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:07

Ik was jullie kwijt :o
Ga proberen weer actiever te reageren maar druk is het wel.

Nero gaat goed. Vandaag starten we bij de nieuwe hondenschool met de EG1. Beetje huiverig of er nog genoeg uitdaging is maar bezig zijn met hem is altijd goed.

Inmiddels alweer bijna 6 maanden oud

Afbeelding
Kleine eigenwijsje <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:36

lor1_1984 schreef:
Hier een die bedacht had dat kusje = koekje (kunstjes doen levert lekkers op) en zelf kusjes kwam geven en vervolgens de koekjespot aanwees. :')
Hij probeert het soms nog maar weet inmiddels wel dat ik het kusje aan hem moet vragen wil het lekkers opleveren. :D

Dit is ook 110% Appa :') Als hij iets wil gaat hij heel erg lief en schattig poot geven. Om je vervolgens aan te kijken van "waar blijft mn koekje" :')

@Shaya_ hij ziet er goed uit! Bezig blijven is idd altijd goed, en meestal kan je er toch nog wel iets van leren :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 17:10

Haha zo bekend. Ik loop de laatste tijd regelmatig met de vrouw van mijn vader. Dan heeft zij Baco mee en ik Envie. Wat ze dan ook zegt tegen baco; envie voert t uit en dan wel net zo lang braaf doen tot ze iets lekkers krijgt. _O-
En baco..? die neemt dan uiteraard lekker zn tijd.. :P

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:46

Hahaha wat n slimme honden _O- _O- geweldig!

@_Christina;
Ik had ook t geluk dat ik iemand kende die zo'n karretje had staan, er nix mee deed en ik m mocht uitproberen. Er is zoooo veel karretjes keus en ze zijn ook nog s prijzig :oo
Hey maar als ie toch al bij Milly afkijkt, kan Milly niet t goede karretjesvoorbeeld geven? :roll:

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:51

Hier zojuist te horen gekregen dat de pup waar ik een kleine voorkeur voor had ook de mijne wordt <3

Ik had een lichte aantrekkingskracht voor de iets grotere reu, kwam echt over als een lekkere goedzak. De andere reukoper had een qua uiterlijk een voorkeur voor de kleinere dus dat kwam goed uit. Echter wilde zij graag de rustigste pup en dat is met 3 en 6 weken nog lastige bepalen. Maar de karakters liggen zo dicht bij elkaar dat dat niets uitmaakt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:57

Wat fijn!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:01

We hebben een DNA uitslag (die toch wel iets verrassend is).

Het aandeel herder valt namelijk nogal mee (als we de test natuurlijk geloven).

Afbeelding

En supermutt is bij haar: Alaska-type husky, Labrador en Lhasa Apso

Uit haar health test is 1 aandachtspuntje gekomen. Haar standaardwaarden voor een enzym dat ze gebruiken om lever gezondheid te meten zijn mogelijk lager dan gemiddeld. Bij een bloedtest zou bij haar dan een verhoogde waarde eruit komen als een goede waarde, waardoor het mogelijk gemist wordt.
Ben toch blij dat we de Health test erbij hebben gedaan.

En ook meteen een broertje van haar gevonden. Ik had al contact met de eigenaar (beide lid van de resuce Fb groep), omdat zij al dacht dat ze related waren (was niet duidelijk vanuit de rescue). En ze heeft gelijk :). We hadden al een meeting gepland, dus dit is extra leuk.

Nu ga ik me maar eens verdiepen in deze rassen. Van de Eskimo dog en Elkhound weet ik (nog) niet zoveel :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:02

Hoe zijn die health testen eigenlijk qua betrouwbaarheid? Lijkt me op zich wel interessant, maar voor het ras hoef ik het niet te doen haha.