Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:47

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:09

Zo we zijn thuis! We hadden een beetje pech onderweg met de file :+ waardoor we er uiteindelijk ruim 2 uur over gedaan hebben :') Maar het is allemaal gelukt, Phyre vond het wel spannend.

Hij zit nu in z’n tijdelijke onderkomen. Ogen op stokjes :wow: niet alleen bij hem maar ook bij m’n huidige 3 kanaries.
Afbeelding

Kleine knapperd <3

Was superleuk om Cayenne eens in het echt te zien, en natuurlijk ook Mango en de overige knaagkanaries :D

Dido2316

Re: Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:13

Ah knap kind! Hij ziet er wel een beetje verloren uit zo zeg :(:)

Balen van de file is het dan hè?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:16

Ja ben in de file dan wel blij dat we airco hadden. Anders vind ik het ook gewoon gevaarlijk. Maar gelukkig zijn we er nu. Hij stapte voorzichtig op m’n hand toen ik hem uit zijn transportbox haalde en met een beetje overtuiging ook netjes weer af. Nu is het net een standbeeld :)) zoveel nieuwe indrukken! Maar dat is normaal, ik laat hem nu lekker met rust. <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 17:21

Aaahhh, knappe vent! <3 Idd ogen op steeltjes _O- Op kamers gaan is spannend voor ze!
Wat rot van de file zeg! Idd gelukkig airco want het is ook gewoon al best warm!
Wat fijn dat hij al voorzichtig opgestapt is! Je andere kanaries zullen wel onderling flink aan het roddelen zijn over die nieuwkomer _O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:08

Hij kieperde net van schrik van z’n stok toen er werd aangebeld :') ik heb ook echt een rot bel. Ging hij boos in een hoekje heen en weer wiegen en blazen. Arme vent, sorry _O- :knuffel:

Hij is wel uit zichzelf gaan scharrelen en weer omhoog geklommen gelukkig. Mijn andere drie zaten vol nieuwsgierigheid naar hem te kijken :oo :wow:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 18:20

Ach gossie, ja een deurbel kent hij ook nog helemaal niet :=
Heeft hij die doop ook alvast gehad :(: :')
Hij is dus de boel al wel een beetje aan het verkennen? :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:29

Ja zeker nu na zijn val :') hij klimt net weer een rondje kooi en ik zie hem zojuist een slok water nemen. De standbeeld modus is uitgeschakeld _O- reset door de deurbel hahaha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:04

Eetbakje is inmiddels ook gevonden en hij zit lekker te eten nu. Stoere jongen! (En ik slaap weer gerust :') ze eten lang niet altijd allemaal gelijk de eerste dag al)

Hij waagde er zelfs net een fluitje aan :oo
Edit : ok ja de stembanden doen het ook. Meneer is wakker _/-\o_ :')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:11

Oh dat is fijn Sicayes! Ik weet nu al dat ik morgen ook een overbezorgd vogelvrouwtje ben _O-

Alles goed gegaan ook met Willow en Fuego? Toch niet stiekem de verkeerde meegeven/-genomen hè ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 21:42

Wat fijn dat hij ook al eet! Dan voelt hij zich al een beetje thuis! Vaak duurt het idd wel een dagje voordat ze dat durven!
Zichzelf poetsen is ook een goed teken, dus daar let ik ook altijd op als een eerste sein dat ze rustiger worden.

Ja, alles is goed gegaan! Willow had geen zin om mee te gaan, dus die moest ik even achter zijn vodden aan zitten, maar zij zijn inmiddels ook mee naar hun nieuwe huisje! Ze zal zich hier wel melden denk ik :D
En nee, Marah zit echt nog hier te wachten op jou! :D

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:23

Ja willow en fuego zijn thuis *\o/* *\o/* reis is goed gegaan geen file gehad en ze gingen heel soepel de kooi in zitten nu lekker rustig bij te komen
Deze is thuis in de kooi
https://ibb.co/fkVW04D
Deze is onderweg in de rugzak
https://ibb.co/HVcvW2G

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:39

Cayenne schreef:
En nee, Marah zit echt nog hier te wachten op jou! :D

Heel goed, er staat hier ook een mooie kooi op haar te wachten en een lief vogelvriendje :j

Fijn dat de reis goed is gegaan voor de twee heren!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:32

Veel plezier iedereen met zijn nieuwe valkjes! Dido voor jou is vandaag de dag! *\o/*

Phyre is hier goed de nacht doorgekomen. Hij vind mij nog wel een beetje spannend en durft nog geen trosgierst te eten :') maar dat is ook niet gek na zoveel veranderingen voor zo'n klein vogeltje. Hij moet weer een beetje ontdooien deze ochtend. :knuffel: het is zo'n schatje.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:48

Wij zijn onderweg hoor! *\o/*
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 10:57

Top! Ik had al een berichtje gestuurd dat er net weer 2 kleintjes (Shira en Eclipse) zijn vertrokken, dus jullie waren ook al eerder welkom geweest!
Maar ik heb geen idee waar jullie vandaan komen en hoe ver het rijden is :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:24

Zo leuk om al die knappe kipjes bij bokkers te zien!!
Phyre is zo knap <3

Heeeeel veeeel plezier Dido *\%/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:34

Ik ga niet zeggen waar ik ben maar het begint met een A en eindigt op vonturia _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 13:43

Er zijn er vandaag weer 3 verhuisd. Volgende week nog 2 en dan is het klaar voor deze ronde.
Ik heb nu al last van het lege nest syndroom :')

Hahahaha Sicayes _O- Een nieuwe vogel erbij is wel een uitstekend excuus om daar te shoppen! :D
Kijk wel uit voor speelgoed dat daar echt zomaar in je mandje springt! Daar heb ik ook altijd last van O:)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:49

hahaha ik heb me redelijk kunnen inhouden! ik kwam eigenlijk voor rood trosgierst, maar dat hadden ze niet :') dus ter compensatie een stuk of 4 speeltjes gekocht en een soort 'mix' van gierst soorten waar ze lekker in kunnen foerageren. Dat was vorige keer een groot succes hier.

Awgh ik kan me helemaal voorstellen dat het toch altijd een beetje rot is om afscheid te nemen van de babies! Het lijkt mij ook leuk om te kweken, maar ik weet nu al dat mijn kroost wegdoen echt een ding gaat worden :') dus ik wacht er voorlopig nog maar even mee.

Phyre heeft zich zitten poetsen *\o/* dus goeie tekenen! Hij laat zich ook horen en lijkt vooral te roepen naar de vogels buiten :') als ik bij hem kom zitten vind hij dat nog niet zo'n heel goed idee dus dat doe ik af en toe maar kort :knuffel: maar op 1,5 m afstand vind hij het ok en is hij lekker actief in de kooi.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:00

Nou, Marah is veilig aangekomen hoor! Wel een vliegende start, dus we hebben haar uit de luxaflex moeten plukken, maar ze stapt al heel knap op! <3

Ze zit nu, net als Phyre gisteren, in standbeeldmodus onderin de kooi. Remi is wel heel erg geïnteresseerd!

We vonden het echt heel leuk je te ontmoeten, Cayenne en natuurlijk Mango de operazanger! <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dido2316 op 29-05-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:23

Afbeelding

Ik zit op het werk met een valkparkiet :D , deze is aan komen vliegen.
Omgeving Overloon/ Stevensbeek
Is nog jong, vind oorbellen geweldig :o

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:24

De resetbutton is gevonden *\o/*

Ze heeft welgeteld 2 pitjes op en van beneden naar boven geklommen, maar hé: it’s a start! <3
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:26

Geweldig dat ze het zo goed doen in hun nieuwe huizen. Voor mijn gevoel zijn er dit jaar meer kinderen naar bokkers gegaan Cayenne, of vergis ik me?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 17:45

Wat goed dat ze al wat heeft gegeten! En het is natuurlijk niet niks om zo vanaf je ouders opeens op kamers te moeten! Ze zal vannacht wel goed slapen want het is een heel avontuur voor een kleutertje <3

Ibbel: Klopt en er staan er ook nog een aantal op de reserveringslijst voor het volgende nest!

Sabine, wat goed dat jullie hem opvangen! Zo te zien is hij wel goed tam en een man.
Heeft hij een ring om? Misschien kun je uit die gegevens iets opmaken!

Dido en haar vriend kregen nog een opera concert van Mango.
Die is niet zo stoer om er direct bij te komen zitten, maar laat zich dan wel graag even horen zodat je hem niet per ongeluk over het hoofd ziet _O-
Superleuk om te zien welke bokkers er achter die accountnamen zitten! <3 Ik ben bekaf van alle visite maar vond het ZO leuk en alle kleintjes komen goed terecht! *\o/*
Ik heb met liefde de eerste weken van hun leven voor ze gezorgd en hoop dat iedereen nog minstens 20 jaar van ze mag genieten! Het liefste nog langer natuurlijk :D