Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:55

Kiwiwitje je verrassingspakket is goed gekeurd!
Guapa en elvin zijn er super blij mee.

Cursebreaker als je de tijd hebt om je pup langzaam te laten wennen aan het wassen is dat natuurlijk wel fijner.
Als trimster hoop je indd dat klanten ook als pup al komen maar daar gaat het vaak al mis.
Terwijl de poedels waar ik vroeger stage liep niet beter wisten omdat ze er mee opgroeide.
Ik moet wel zeggen dat als een hond echt een hekel aan water heeft het vaak niet meer zal veranderen maar de meesten vinden de waterblazer/fohn erger als het water.
Dus mocht je dat doen op zn laagste stand zetten en beginnen bij de voetjes en koppie laat ik vaak de eerste keer voor wat het bij jonge pups.
Wat je kan doen is je shampoo heel erg verdunnen en de eerste keer niet in masseren zodat het oppervlakkig blijft en je het makkelijk uit kunt spoelen.
Maar zorg wel dat ze tot op haar huidje nat is voordat je shampoo gaat gebruiken.
Succes!

Edit: nou ik wilde er een foto van guapa bij doen maar bokt upload doet raar.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:05

Ik wilde idd binnenkort een trimster in de buurt zoeken waar ik kan gaan oefenen, want ik wil haar heel graag ook aan zo'n tafel laten wennen, het vaststaan erop enz. want kom bij de dierenarts ook te weinig om haar er goed te laten wennen aan zo'n tafel - als we er zijn, gaat dat wel prima verder. Maar wil graag oefenen met een tafel waar ze ook vast gezet kan worden. Ik hoop in de toekomst zelf een hydraulische tafel aan te kunnen schaffen voor thuis bv. - heb al een wishlist gemaakt bij een site die in dit topic voorbij kwam een tijdje terug - maar heb er nu echt de plek niet voor jammer genoeg > Da's iets voor als we verhuisd zijn. Maar het is zo handig als je zo'n tafel hebt, nog los van het feit dat het voor je lichaam ook beter is als dat je alles gehurkt enz. moet doen. De föhn heb ik nu 2x geoefend met d'r. Eerste keer was ze wel bang, maar liet ze het wel toe. De 2e keer ging het al zoveel beter. Ik begin inderdaad bij de pootjes en werk dan omhoog, laagste stand *begonnen met laten snuffelen toen hij uit stond etc* en belonen - voor zover ik dat allemaal tegelijk kan doen in m'n up < op die momenten was man lief niet thuis maar moest ze wel gewassen worden ivm rollen door de stront en toen had ik zoiets van dan pak ik de föhn ook gelijk erbij haha. Maar het is gewoon onhandig als ik dat in m'n up moet doen op de grond. Als ze aan zo'n tafel gewend is, en je kunt dat bij een trimsalon oefenen, zal dat veel fijner zijn denk ik. Dus daar wil ik ook zeker verder mee. Stond nog op m'n to do list, om een salon op te zoeken in de buurt waar ik kan gaan oefenen :) Ook met wat uitgebreider borstelen enz. Vaak gaat ze zitten en kom je net niet overal lekker bij ook als je het vanaf de grond moet doen. Ik heb nu met het wassen de shampoo ook alleen oppervlakkig gebruikt (en ze was idd tot op de huid goed nat hoor, daar begin ik dan mee) en alleen op de plek waar de stront zat en dus niet ingemasseerd nee. Heb een tijdje stage gelopen bij een pension waarbij de eigenaresse ook een trimsalon erbij had. Is alweer even geleden, maar sommige dingen zijn me wel bij gebleven. Maar ik mis echt een tafel hier, maar heb er helaas de plek niet voor.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:14

Nou goed bezig toch! Zo went ze er echt wel aan.
En ja een tafel is indd zoveel handiger,ik zou echt niet zonder kunnen.
De mijne was toen helemaal niet duur en is een elektrische en gaat al 15 jaar mee.
Degene had een bouvier kennel en maakte ze zelf,top tafel.
Ik vraag me af of er salons zijn die de gelegenheid bieden om te komen oefenen.
Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken als ik zelf aan het werk ben.
Dan wordt de hond bij mij op tafel ook continu afgeleid en dat werkt vaak niet prettig.
Ben zo blij dat ik 1 op 1 werk dat is zoveel relaxer voor je klantje....al heb ik ook in het pension stageres opgeleid maar dan moet je overal op letten en dat vind ik niet eerlijk tegen over je hondje waar je mee bezig bent.(staat vaak langer op tafel als nodig)

Maar goed het neemt niet weg dat ik het slim vind dat je er zo bewust mee bezig bent,alleen maar goed!
ik wou dat alle klanten dat deden :+

Yes foto is gelukt!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 15:20

cinniz123 schreef:
Kiwiwitje je verrassingspakket is goed gekeurd!
Guapa en elvin zijn er super blij mee.

Cursebreaker als je de tijd hebt om je pup langzaam te laten wennen aan het wassen is dat natuurlijk wel fijner.
Als trimster hoop je indd dat klanten ook als pup al komen maar daar gaat het vaak al mis.
Terwijl de poedels waar ik vroeger stage liep niet beter wisten omdat ze er mee opgroeide.
Ik moet wel zeggen dat als een hond echt een hekel aan water heeft het vaak niet meer zal veranderen maar de meesten vinden de waterblazer/fohn erger als het water.
Dus mocht je dat doen op zn laagste stand zetten en beginnen bij de voetjes en koppie laat ik vaak de eerste keer voor wat het bij jonge pups.
Wat je kan doen is je shampoo heel erg verdunnen en de eerste keer niet in masseren zodat het oppervlakkig blijft en je het makkelijk uit kunt spoelen.
Maar zorg wel dat ze tot op haar huidje nat is voordat je shampoo gaat gebruiken.
Succes!

Edit: nou ik wilde er een foto van guapa bij doen maar bokt upload doet raar.

Mooi!

Ja ze zijn en server aan t vervangen. dus dan doet mail en upload stom :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:22

Ik vind het ook erg interessant om te horen wat je te vertellen hebt :) Maar in principe wil ik gewoon een betalende klant zijn, alleen ipv een 'normale' behandeling, kijken dat ze die tijd gebruiken om me te laten oefenen met de hond. Maar voor die tijd wat het in beslag neemt dat we er zouden zijn, wil ik gewoon betalen. Lijkt me zelf dan eigenlijk vreemd dat daar iemand niet voor open zou staan? Misschien denk ik er wel ook te makkelijk over haha. Ben natuurlijk niet zo in het wereldje thuis als jou. Maar zoals je zegt, het levert in principe als het goed is alleen maar profijt op als mensen tijd erin willen steken door een hond gewoon eraan te maken en dan ook eventueel een nieuwe blijvende klant - zolang ik namelijk geen eigen tafel enz. kan aanschaffen zie ik het wel zitten om Arya 2x per jaar even onder handen te laten nemen in een salon in de rui periode bv. en dat zou ik dan bij die salon doen. Hier zitten volgens mij best wat trim salons in de omgeving die kleinschalig zijn en aan huis hun bedrijfje hebben bv. Dus ik hoop dat ik idd iemand vind die, terwijl ze gewoon betaald krijgt van mij, de tijd ervoor wil nemen om Arya er gewoon aan te maken. We gaan't zien. En als het niet is, dan niet en probeer ik het met pets place te doen en oefen ik met d'r als ik zelf de ruimte heb straks voor een tafel te plaatsen, ook al is ze dan al wat ouder.

Wat een leuke foto, wat een leukerd <3

Hier net ook last van Bokt idd. Had een aangepast bericht, maar die kreeg ik niet meer geplaatst jammer genoeg haha.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 15:26

Ik snap wel wat je bedoelt Curse. Van de andere kant zijn de meeste trimhondjes makkelijker als t baasje er niet bij bent.
Maar toen wij met Chick en Boellie naar de fysio gingen zei de fysio gelijk; kom zet Djessey (9 weken) maar op tafel. even kroelen en snoepjes geven. Dan went ze er gelijk aan :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:49

Waar woon je cursebreaker? Ik heb een trimtafel en waterblazer, je mag best eens komen oefenen hoor!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:31

Ja dat is idd ook hetgeen wat ik lastig vind kiwi. Mijn ervaring is idd ook dat de hondjes het beter doen zonder baasje erbij, maar ik vind d'r ook weer wat jong om d'r zo'n eerste keer alleen achter te laten bij principe een wildvreemde - of misschien moet ik me daar wat overheen proberen te zetten haha.

Heel lief aanbod Anna!!
Ik woon erg ongelukkig, dus ben er bang voor dat het te doen is voor me hihi.
Ik zit in Heerlen, Zuid-Limburg. Kans zal wel klein zijn dat je in de buurt woont? :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:36

In Simpelveld zit de meest geweldige en lieve trimster ooit! <3 Ze zit wel echt snel vol, ik maak bijvoorbeeld de afspraak voor het hele jaar. Maar als je niet op kort termijn terecht wilt kan ik je haar nummer geven.

Ze is echt fantastisch en zo vreselijk lief. Onze bange, eenkennige, vervreten, blinde sheltie laat ik daar met een gerust hart anderhalf uur achter.

Als je wilt kan ik je het nummer van haar sturen! :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:43

Oh KimD ik ga je een pb doen/whatsapp sturen, want dat klinkt als een goed adresje!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:28

Hier beginnen we op 6 weken met hondjes op tafel zetten bij de fokker waarmee ik samen werk. Eens borstelen. Blazer er over.

Ik ben momenteel in Parijs op show met Rocky en 2 Australian cattle dogs: Marley (rode) en Aysa (blauwe). Morgen en zondag hebben we show.
Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:46

Ik heb zelf 2 tafels en een waterblazer. Je zou ook wel even mogen oefenen bij mij? Ik zet alleen mijn honden niet vast en weet niet waar de arm ligt.

Net gioia ingeschreven voor een workshop detectie. Is wel pas in juni, maar lijkt me heel leuk

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 18:49

Succes Zoe! :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:01

Oeps cursebreaker dat kon niet verder weg zijn, ik woon namelijk in Friesland :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 19:06

Anna79 schreef:
Oeps cursebreaker dat kon niet verder weg zijn, ik woon namelijk in Friesland :o

:') _O- _O-

T aanbod was wel lief :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:35

Ik zit in tilburg, je mag hier evt ook wel testen (is in elk geval dichterbij dan friesland.. :') ).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:56

XxDiandraxX schreef:
Ik zit in tilburg, je mag hier evt ook wel testen (is in elk geval dichterbij dan friesland.. :') ).

Mijn aanbod was nog iets korter, dat is (gok ik) een kilometer of 10 à 15 van CB af. :') _O-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:09

Hier lijkt parel zich toch weer iets beter te voelen.
Liep met de uitlaat met een drafje voor me uit maar ik zie iets en kan er niet me vinger opleggen.
Ze kan ook niet meer lang in 1 rechte lijn lopen lijkt wel....dus miss toch last van haar rug?
Toevallig net een berichtje terug van de osteo dat ze de aankomende tijd helemaal vol zit en geen tijd voor haar heeft.
Had er nog 1 door gekregen dus daar ga ik nu achteraan want heb op deze manier toch weer een klein beetje hoop.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 20:38

Fijn dat t iets beter lijkt te gaan! Hopelijk zet dat door!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:39

Succes tijdens de show in Parijs Zoë!

Van shampoo voor honden en waterblazers heb ik weinig kennis, nooit een langharige hond in huis gehad. En gelukkig allemaal redelijk schone honden die niet in de viezigheid rollen.

Bij ons gaan de teckels altijd samen naar de trimsalon en dat vinden ze prima. Ik blijf er nooit bij want juist dan zijn ze onrustiger.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:52

cursebreaker schreef:
Ik vind het ook erg interessant om te horen wat je te vertellen hebt :) Maar in principe wil ik gewoon een betalende klant zijn, alleen ipv een 'normale' behandeling, kijken dat ze die tijd gebruiken om me te laten oefenen met de hond. Maar voor die tijd wat het in beslag neemt dat we er zouden zijn, wil ik gewoon betalen. Lijkt me zelf dan eigenlijk vreemd dat daar iemand niet voor open zou staan? Misschien denk ik er wel ook te makkelijk over haha. Ben natuurlijk niet zo in het wereldje thuis als jou. Maar zoals je zegt, het levert in principe als het goed is alleen maar profijt op als mensen tijd erin willen steken door een hond gewoon eraan te maken en dan ook eventueel een nieuwe blijvende klant - zolang ik namelijk geen eigen tafel enz. kan aanschaffen zie ik het wel zitten om Arya 2x per jaar even onder handen te laten nemen in een salon in de rui periode bv. en dat zou ik dan bij die salon doen. Hier zitten volgens mij best wat trim salons in de omgeving die kleinschalig zijn en aan huis hun bedrijfje hebben bv. Dus ik hoop dat ik idd iemand vind die, terwijl ze gewoon betaald krijgt van mij, de tijd ervoor wil nemen om Arya er gewoon aan te maken. We gaan't zien. En als het niet is, dan niet en probeer ik het met pets place te doen en oefen ik met d'r als ik zelf de ruimte heb straks voor een tafel te plaatsen, ook al is ze dan al wat ouder.

Wat een leuke foto, wat een leukerd <3

Hier net ook last van Bokt idd. Had een aangepast bericht, maar die kreeg ik niet meer geplaatst jammer genoeg haha.

Ik ken echt verschillende trimsters die speciale puppy-wen-afspraken maken hoor! Even op Google zoeken in jouw omgeving? Ik heb zelf een trimtafel en waterblazer dus ik begin daar al heel jong mee.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:56

@ Cinniz Wat leuk dat je trimster bent! En grappig dat je dan zelf naakthonden hebt hahaha. Wel fijn dat het nu weer wat beter lijkt te gaan met je hondje. Ik hoop dat je nog bij een osteo terecht kan op korte termijn!

@ Cursebreaker Ik vind Arya ook echt veel minder puppy geworden in de afgelopen maand! Volgens mij doet ze het allemaal super goed. Ik heb Popo laten wennen aan wassen en drogen door hem continu op iets lekker te laten kauwen terwijl ik bezig was (dat hield mijn vriend dan vast). Hij vond alles best, maar goed poedels raken over het algemeen in het nest al gewend aan trimmen.
Ik heb in mijn keuken een "ontbijtbar" ingebouwd zitten maar die gebruik ik niet, ik heb er prullenbakken onder gezet en nu is het mijn trimtafel. :+
Hond wordt dan niet vast gezet maar ik trim natuurlijk alleen mijn eigen hond.

Waar ik Popo heen bracht voordat ik het zelf deed kon je ook puppybeurten laten doen puur voor het wennen, dat is alleen wassen en drogen en een hoop beloond worden. Maar dat is wel hetzelfde principe als normaal, je brengt en haalt je hond, je blijft er niet bij. Vind ik ook volkomen normaal. Ze deden het daar ook super, ik kan niet eens langs de straat van de trimsalon lopen want dan wordt Popo al dol enthousiast en wil hij er per se naartoe, zo leuk vond hij het altijd.

Net weer een bestelling gedropt bij Barkking Y)(^)
Weer wat nieuwe dingen proberen en toch eens een potje veendrenkstof omdat ik benieuwd ben of hij er toch ondersteuning aan heeft, en baat het niet dan schaadt het niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 10:07

Simoonzel schreef:
@ Cinniz Wat leuk dat je trimster bent! En grappig dat je dan zelf naakthonden hebt hahaha. Wel fijn dat het nu weer wat beter lijkt te gaan met je hondje. Ik hoop dat je nog bij een osteo terecht kan op korte termijn!

@ Cursebreaker Ik vind Arya ook echt veel minder puppy geworden in de afgelopen maand! Volgens mij doet ze het allemaal super goed. Ik heb Popo laten wennen aan wassen en drogen door hem continu op iets lekker te laten kauwen terwijl ik bezig was (dat hield mijn vriend dan vast). Hij vond alles best, maar goed poedels raken over het algemeen in het nest al gewend aan trimmen.
Ik heb in mijn keuken een "ontbijtbar" ingebouwd zitten maar die gebruik ik niet, ik heb er prullenbakken onder gezet en nu is het mijn trimtafel. :+
Hond wordt dan niet vast gezet maar ik trim natuurlijk alleen mijn eigen hond.

Waar ik Popo heen bracht voordat ik het zelf deed kon je ook puppybeurten laten doen puur voor het wennen, dat is alleen wassen en drogen en een hoop beloond worden. Maar dat is wel hetzelfde principe als normaal, je brengt en haalt je hond, je blijft er niet bij. Vind ik ook volkomen normaal. Ze deden het daar ook super, ik kan niet eens langs de straat van de trimsalon lopen want dan wordt Popo al dol enthousiast en wil hij er per se naartoe, zo leuk vond hij het altijd.

Net weer een bestelling gedropt bij Barkking Y)(^)
Weer wat nieuwe dingen proberen en toch eens een potje veendrenkstof omdat ik benieuwd ben of hij er toch ondersteuning aan heeft, en baat het niet dan schaadt het niet.

Ik zag het :D :D
Hij gaat straks mee met de post. :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:16

kiwiwitje één van mijn doodles is erg gevoelig voor Giardia en sowieso gevoelig op darmen. Ik had nog noot gehoord van Veendrenkstof, heb je daar goede ervaringen mee?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 10:25

DatBenIkNou schreef:
kiwiwitje één van mijn doodles is erg gevoelig voor Giardia en sowieso gevoelig op darmen. Ik had nog noot gehoord van Veendrenkstof, heb je daar goede ervaringen mee?

Met giardia geen ervaring :P Maar veendrenkstof werkt om de darmbalans op orde te krijgen.

Nu kan ik een heel verhaal tikken :P Maar hieronder staat alles wel uitgelegd :)
https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... kstof.html