Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cinniz123 schreef:Kiwiwitje je verrassingspakket is goed gekeurd!
Guapa en elvin zijn er super blij mee.
Cursebreaker als je de tijd hebt om je pup langzaam te laten wennen aan het wassen is dat natuurlijk wel fijner.
Als trimster hoop je indd dat klanten ook als pup al komen maar daar gaat het vaak al mis.
Terwijl de poedels waar ik vroeger stage liep niet beter wisten omdat ze er mee opgroeide.
Ik moet wel zeggen dat als een hond echt een hekel aan water heeft het vaak niet meer zal veranderen maar de meesten vinden de waterblazer/fohn erger als het water.
Dus mocht je dat doen op zn laagste stand zetten en beginnen bij de voetjes en koppie laat ik vaak de eerste keer voor wat het bij jonge pups.
Wat je kan doen is je shampoo heel erg verdunnen en de eerste keer niet in masseren zodat het oppervlakkig blijft en je het makkelijk uit kunt spoelen.
Maar zorg wel dat ze tot op haar huidje nat is voordat je shampoo gaat gebruiken.
Succes!
Edit: nou ik wilde er een foto van guapa bij doen maar bokt upload doet raar.
cursebreaker schreef:Ik vind het ook erg interessant om te horen wat je te vertellen hebtMaar in principe wil ik gewoon een betalende klant zijn, alleen ipv een 'normale' behandeling, kijken dat ze die tijd gebruiken om me te laten oefenen met de hond. Maar voor die tijd wat het in beslag neemt dat we er zouden zijn, wil ik gewoon betalen. Lijkt me zelf dan eigenlijk vreemd dat daar iemand niet voor open zou staan? Misschien denk ik er wel ook te makkelijk over haha. Ben natuurlijk niet zo in het wereldje thuis als jou. Maar zoals je zegt, het levert in principe als het goed is alleen maar profijt op als mensen tijd erin willen steken door een hond gewoon eraan te maken en dan ook eventueel een nieuwe blijvende klant - zolang ik namelijk geen eigen tafel enz. kan aanschaffen zie ik het wel zitten om Arya 2x per jaar even onder handen te laten nemen in een salon in de rui periode bv. en dat zou ik dan bij die salon doen. Hier zitten volgens mij best wat trim salons in de omgeving die kleinschalig zijn en aan huis hun bedrijfje hebben bv. Dus ik hoop dat ik idd iemand vind die, terwijl ze gewoon betaald krijgt van mij, de tijd ervoor wil nemen om Arya er gewoon aan te maken. We gaan't zien. En als het niet is, dan niet en probeer ik het met pets place te doen en oefen ik met d'r als ik zelf de ruimte heb straks voor een tafel te plaatsen, ook al is ze dan al wat ouder.
Wat een leuke foto, wat een leukerd
Hier net ook last van Bokt idd. Had een aangepast bericht, maar die kreeg ik niet meer geplaatst jammer genoeg haha.
Simoonzel schreef:@ Cinniz Wat leuk dat je trimster bent! En grappig dat je dan zelf naakthonden hebt hahaha. Wel fijn dat het nu weer wat beter lijkt te gaan met je hondje. Ik hoop dat je nog bij een osteo terecht kan op korte termijn!
@ Cursebreaker Ik vind Arya ook echt veel minder puppy geworden in de afgelopen maand! Volgens mij doet ze het allemaal super goed. Ik heb Popo laten wennen aan wassen en drogen door hem continu op iets lekker te laten kauwen terwijl ik bezig was (dat hield mijn vriend dan vast). Hij vond alles best, maar goed poedels raken over het algemeen in het nest al gewend aan trimmen.
Ik heb in mijn keuken een "ontbijtbar" ingebouwd zitten maar die gebruik ik niet, ik heb er prullenbakken onder gezet en nu is het mijn trimtafel.![]()
Hond wordt dan niet vast gezet maar ik trim natuurlijk alleen mijn eigen hond.
Waar ik Popo heen bracht voordat ik het zelf deed kon je ook puppybeurten laten doen puur voor het wennen, dat is alleen wassen en drogen en een hoop beloond worden. Maar dat is wel hetzelfde principe als normaal, je brengt en haalt je hond, je blijft er niet bij. Vind ik ook volkomen normaal. Ze deden het daar ook super, ik kan niet eens langs de straat van de trimsalon lopen want dan wordt Popo al dol enthousiast en wil hij er per se naartoe, zo leuk vond hij het altijd.
Net weer een bestelling gedropt bij Barkking![]()
Weer wat nieuwe dingen proberen en toch eens een potje veendrenkstof omdat ik benieuwd ben of hij er toch ondersteuning aan heeft, en baat het niet dan schaadt het niet.
DatBenIkNou schreef:kiwiwitje één van mijn doodles is erg gevoelig voor Giardia en sowieso gevoelig op darmen. Ik had nog noot gehoord van Veendrenkstof, heb je daar goede ervaringen mee?